Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Corelli 2019 model bisikletler görücüye çıktı

benim merak ettigim bu kaebon kadroyu corelli mi uretecek yoksa ithal edip ustune corelli etiketi yapıştırıp satacak mi?
Karbon kadro yapmanin kplay olmadigini herkes biliyor acikcasi ben corelli nin karbin kadro uretebilecegine inanmiyorum

@makaram
karbon görünümlü aliminyum olsa gerek :)
 
  • Beğen
Tepkiler: efaruk
Scudo
@Afyon35

@chuck_schuldiner

Sanırım yeterli olur bu cevap. Bende biliyorum sitesine eklediklerini ;)
 
@Desert Fox Karbon kadroyu dışardan getirtecektir muhtemelen. Zaten dunyada karbon kadro ureticisi de sınırlı, Turkiye'de karbon işleyen bir şirket de yok bildiğim kadarıyla.
 
Kadroyu kendileri üretsinler başımın üzerinde yerleri olur. Karbon kadro üretmek alüminyum kadro üretmekten daha kolay fakat satış adedi düşük olduğu için daha maliyetli. O nedenle Çin'den almak daha ucuza geliyor. Türkiye'de üretseler daha mı kaliteli olacak, o firmanın tercih edeceği bir politika ama en azından ben bu adamlar ülkeme katma değer kazandırıyor diyeceğim. Eğer ülkede üretecekleri kadroları yeteri kadar sayıda satamazlarsa zarar ederler. Karbon kadro üretimi daha düşük bütçeli demirbaş gerektiriyor fakat uzun vadede daha maliyetli mühendislik ve kaliteli işçilik maliyeti var. Ayrıca hammaddede dışa bağımlı.
 
Adamların doğru düzgün servisi yok koskoca İzmir’de . Aradık ettik müşteri hizmetlerini ama nafile uzak durun corelli den
 
Jantların yapısı ve lastiklerden kaynaklanıyor ağırlık. Jant ve lastik değişimi ile 8,3 kg lar civarına inecektir. Lakin fiyatlar tam anlamıyla uçuk.
 
@efeler
(link)

Hangi servislere ne için gittiniz size yardımcı olmadılar ki?
23 tane servisleri gözüküyor biri yardımcı olmasa birisi olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
Vay bir şehirde 23 servis! Yeni çıkan bir marka için bence bir takdiri hak ediyor ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Afyon35
@Ziya On Road

karbon kadro üretmek nasıl alüminyum kadro üretmekten daha kolay anlayamıyorum açıkcası. Karbon kadro üretmek çok iyi işçilik ve mühendislik ister, dünya çapında bisikletçilerin bile kullandığı karbon malzemelerin kırılması/çatlaması bu ürünün üretim sürecinin ne kadar sıkıntılı olduğunu gösterir. Sağlam olsun, şuraya üç beş kat daha koyalım diye düşünerek üretilen kadrolar ne yazık ki alüminyum kadrolardan çokta farklı bir şey vadetmezler. Neden çinden gelen noname kadrolar her yerde kullanılmıyor? madem bu kadar kolay bu karbonu üretmek o zaman bu işe gerekli işçilik ve mühendisliği ayırmış firmalar yerine açık kalıp kullanan çin üreticilerinden alalım direkt.
 
@amasseia

O servisler genelde şöyle bulunuyor:

- Selamün aleyküm abi. X firmasından geliyoruz. 10 farklı firmanın servisi gözüküyorsun, bizim servisimiz de olmak ister misin?
- Tabii yiğenim. Benim çırağa söyleyeyim de sizin stickler'ları vitrine yapıştırıversin.
- Allah razı olsun abi. Ben de bizim webmaster'a mesaj çekeyim de senin dükkanın ismini bizim web sitesine koysun.
 
Maalesef öyle oluyor ama baska türlü de olamaz ki. Yeni çıkan bir marka direkt olarak kendi servisini ulke genelinde kuramaz, bir markaya bağlı kalınan servis para kazanmaz. Ayda yılda 1-2 tane Corelli markalı ürün gelecek de o servis noktasinda para kazanilacak. O iş zor, olursa da kısıtlı sayida olur.
Bu tip markalar için servis ağı, mahalli niteliksiz bisiklet tamircileriyle mümkün oluyor. E haliyle bu servislerde de kalifiye eleman yok, bisikletin mezarını kazan çok! Guveneceksin de bisikletini vereceksin buralara... oda ayri konu işte.
 
  • Beğen
Tepkiler: Afyon35
Markanın karbon maşalı yol bisikletleri 9000 tl den başlıyor nesi ucuz bunun gerisi hep alüminyum.
 
@anıl şentürkk

Zaten işçilik ve mühendislikten bahsettim. Teknik olarak karbon bisiklet üretmek daha kolay, daha az üretim makinesi gerektiriyor. Cipollini neredeyse bir atölyede üretiliyor, alüminyum bisiklet üretmek için fabrikaya ihtiyacınız var. Şartları zorlasanız evinizde bile yaparsınız ama ne kadar sağlam olur ne kadar rijit olur ne kadar hafif olur. Mühendislik ve işçilik alü içinde geçerli. Canondale ile örnek veriyorum Salcano bir mi? Aradaki fark mühendislik. Alüminyumun alışımı da mühendislik, inceltmek, şekle sokmakta mühendislik. Benim demek istediğim karbon kadroda Türkiye'de üretilebilir. Ama aynı kafayla üretirlerse elbetteki dünya ile rekabete giremez. Ben üretmelerinden yanayım, üretsinler ki ya beceremeyip yok olsunlar ya da becerip mühendisliklerini geliştirsinler.

Kendi adıma tutup bu markanın ürettiği karbon kadroyu alır mıyım hayır almam, dünyaca ünlü markaların bile içinden inceleyerek aldım. Ama bir yerden başlamaları lazım. Başlamadan gelişemezler. Bir arge ekibi kurup çalışmak visyon meselesi. Neden yapamasınlar. Reçine kimyası üzerine çalışabilecek, liflerin en iyi şekilde dizilebileceğini hesaplayabilecek vs mühendis yok mu memlekette.
 
@Yalnız Pedal
Trek'e göre bakarsak beleş denebilir....:kedicik::hihi::kedicik:
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
@Afyon35


Geçen ay 2 bisikletlerini aldım geldi bana ,Karşıyaka’da servis görünen Joker bisikleti aradım getireyim de montajlayalım 2 bisikleti dedim .
Adam ben servis değilim corelli nin dedi .
Seda bisiklet görünüyordu onu aradım ben de servis değilim corelli nin siteden silmemişler mi dedi ?
Yok yazıyor sitede dedim .
Ben 100 liraya montaj yaparım isterseniz dedi , ben de telefondan baş parmağın işaret parmakla orta parmak arasına girmesi suretiyle ifa edilen hareketi yaptım .

Corelli yi aradım sitenizde yazan servisle gerçeklerin alakası yok elimde 2 bisikletiniz var Karşıyaka’da ikamet ediyorum dedikten sonra bana Bayraklı’ da başka bir bisikletçi önerdiler. ”Olur şimdi ben 2 kutu bisiklet ile nakliye aracı kiralayıp hemen intikal ediyorum bayraklı bölgesine “ demedim tabi . Ertesi gün iade ettim bisikletleri .

Corelli morelli uğraştığıma değmedi yani .
 
  • Üzgün
  • Beğen
Tepkiler: cazci ve specific
@Yalnız Pedal
Ucuz olduğınu
@efeler
Her iki firma da servis değil şuan sitede yazmıyor Karşıyaka için Erdem Bisiklet servis gözüküyor
 
@Afyon35
Evet güncellemişler sonunda
 
@Ziya On Road

Evet, çok haklısınız. Daha kolay dediğinizde ben yanlış yorumlamışım. Söylediğiniz üzere ufak atölyeler de bile karbon parça üretmek gerçekten kolay ( güvenlik önlemleri almak koşuluyla) bitirme projesi/tezi olarak kompozit yarış bisikleti selesi tasarımı ve üretimi yaptım. Bu tez araştırmalarında Türkiye'nin ne kadar eksik olduğunu bizzat gözlemledim. Zamanında yüksek lisans bitirme tezi olarak karbon kadro üreten yasin bey şu an soulrider bisikletlerini üretiyor mesela, Bence çok önemli ve değerli bir şey bu.

Her şeyin ötesinde, yaptığım çalışmalarla bir çeşit yarışmaya başvurdum (ortak ofis ve atölye kullanımı için ibb'nin yaptığı yarışmaydı) daha jüri karşısına bile çıkamadan elendim (hangi projler/fikirler oraya gitti bilgim yok) üstelik elimde hali hazırda üretilmiş bir prototip de vardı. Tabi bu çalışmayı yaparken bölüm başkanından okulun imkanlarını kullanabileceğime dair söz almıştım lakin en basit parçayı bile kendim satın almak/üretmek durumunda kaldım (takdir edersinizki bir öğrenci için bu tarz şeyler bir hayli maddi yük demek) ayrıca kişisel çıkarlar/egolar sebebiyle çatıştığım durumlar da oldu.
 
Öncelikle herkese merhaba.
2 yıl önce aldığım şehir bisikleti (Kron TX 150) ile aylık 150-200 km sürüş yapan bir bisikletsever olarak, ilk kez bir yol bisikleti sahibi olmaya karar verdim. Çok da uzun olmayan araştırmalarım sonrasında hem yerli üretici olması hem de üzerindeki sete göre fiyatının görece makul olması nedeniyle dün akşam Sprint KR300 modelinden satın aldım. Bir süredir Eskişehir'de yaşadığım için servis konusunda problem olmayacak, bisikletle ilgili henüz elime ulaşmadığı için bir yorum yapamıyorum. Bakalım 0 km Corelli, 0 km bir yol bisikleti kullanıcısını ne kadar mutlu edecek ?
 
Geri