Hakan Yazman
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 31 Ekim 2004
- Mesaj
- 3.960
- Tepki
- 5.312
- Şehir
- Alanya/İstanbul
Merhaba,
Yeni bir test yazımla sizlerleyim...
Bu yazıdaki incelememiz, CST 26x1.15 MTB yol lastiği, evet ölçüden de anladığınız gibi bu lastikler MTB cantlarımızla uyumlu. Bu tür ince bir lastiği uzun süredir almak istiyordum ancak ülkemize pek gelmiyordu, artık bulunabildiğini görünce son derece sevindim. Daha önce 26x1.50 boyundaki Schwalbe lastiği kullanıyordum.
İthalatçı Firma: Aslı Bisiklet
Yaklaşık perakende satış fiyatı: 13-14 ytl
http://i234.photobucket.com/albums/ee272/hakanyz/cst1.jpg
"All season compound" yazısından lastiğin 4 mevsim kullanılabilecek bir hamura sahip olduğunu anlıyoruz, gerçekten lastik bu vaadini yerine getiriyor her koşulda mükemmel bir yol tutuş sağlıyor ve yol tutuş konusunda gördüklerimin en iyilerinden birisini oluşturuyor ve değişik zeminlerde size kötü süprizler yapmıyor...
İlk İzlenimler:
Lastik çelik tel çembere sahip bu da kevlar olan modellere göre çok hafif olmayacağı izlenimini ilk baştan veriyordu, nitekim tarttığımızda 490 gr olduğunu gördüm, bu ölçüde küçük bir lastik için biraz ağır. Lastik et kalınlığı oldukça fazla, bu nedenle bu lastikle çok aşırı bir durum sözkonusu olmadığı sürece patlama şansı oldukça düşük görünüyor.
http://i234.photobucket.com/albums/ee272/hakanyz/cst3.jpg
Lastik üzerinde yanlara doğru kanallara sahip bu açıdan da benden tam puan aldı, tam düz dişsiz lastikler yerine bu şekilde hafif kanallı lastikleri öneririm zira hafif tozlu ve ıslak ortamlarda yol tutuş güvenliğini çok arttıracaktır.
http://i234.photobucket.com/albums/ee272/hakanyz/cst2.jpg
Basınç değerleri:
Lastiğin üzerinde tavsiye edilen basınç aralığı 40-80 psi arası, 40 psi bence bu incelikte bir lastik için oldukça düşük olacağını düşünüyorum, öne 60 arkaya 65 psi gibi ortalama bir basınçla şişirdim. Kilonuza göre daha fazla bir basınç seçebilirsiniz (örneğin 80 kilo ve fazla olanlar) ancak bu basınç değerinden aşağı düşmenizi pek önermem, elbette kilonuz hafifse ve devamlı olarak dümdüz, çukur olmayan bir yolda biniyorsanız basınç değerlerinde daha rahat davranabilirsiniz...
Sürüş:
Bu tür ince bir lastik ve yüksek basınçla açıkçası oldukca rahatsız bir sürüş olacak beklentisi içindeydim, ancak sürmeye başladığımda oldukça etkilendim zira son derece konforlu idi, garip gelebilir ama gayet rahat konforlu bir sürüş deneyimi yaşadım, yoldaki pürüzleri sarsıntıları yansıtması diğer kullandığım büyük lastiklere çok abartı değildi, sanırım bunun nedeni lastik hamurunun oldukça etli olması... Ancak büyük çukurlarda sizi biraz sarsıyor bu da normal, zaten bu ölçüde bir lastikle büyük çukurlara çok dikkat etmek gerekiyor çünkü lastiğin şok emme kapasitesi bildiğimiz mtb lastiklere göre çok daha sınırlı olduğu için büyük ve keskin kenarlı çukurlarda cantın zarar görmesi riski var... Bunun dışında son derece konforlu olduğunu söylemem gerekiyor.
Bu lastikle şehirde dolaşmak bir keyif, esneme çok az olduğu için pedal gücünü en az kayıpla asfalta iletiyor, çok az enerji kaybı oluyor bu sayede uzun turlar çok keyifli hale geliyor.
Yol Tutuş:
Bu lastik beni her açıdan çok etkilediğini söylemem gerekir, bunların başında da yol tutuş geliyor, lastiğin fren performansı ve çekiş performansı tek kelimeyle mükemmel, bütün zeminlerde harika fren performansı sergiliyor, kendinizi güvende hissetmenizi sağlıyor, ıslak zeminlerde fren tutuşu çok iyiydi , kuru zeminlerde de bu incelikte bir lastikten beklemeyeceğiniz bir performans sergiliyor. Aslında abartılmış gibi gelecek ama daha önce kulandığım çok daha kalın olan yol lastiklerinden ve bir ok mtb arazi lastiğinden çok daha iyi olduğunu gördüm... Yine Yıldız parkında toprakta bile çok az sürdüm orda bile hissettirmedi inceliğini ve oldukça kontrollüydü, tabii siz böyle bir şey yapmayın
İç lastik konusu:
Elbette bu tür ince bir lastikte ölçüsüne uygun iç lastik kullanmanız gerekiyor, eğer çok zorda kalırsanız normal büyük lastiği (içine tıkarak) kullanan gördüm ama tavsiye etmem... İzmir yarışına gittiğimde CST nin 26x1.1 iç lastiğini bulup almıştım. İStanbulda (ve diğer şehirlerde) Delta bisiklet ve bayilerinde, ayrıca bike and outdoorda michelin in 26x1.15 iç lastiğini bulmak mümkün, elbette bulabilirseniz CST tercih edin zira Michelin biraz daha pahalı
Uyarılar:
Bu tür bir lastikle şehirde kullanırken klasik kalın bir mtb lastiğe göre çok daha dikkatli olmanız gerekiyor, özellikle mazgallarda, ızgaralarlarda, yağmur oluklarında dikkatli olmak çok önemli. Yine derin çukurlar ve keskin kenarlı çukurlar cantın zarar görmesine neden olabilir, bir süre dikkat edip alıştıktan sonra bir sorun yaşamıyorsunuz.
Lastiğin fren fren performansının çok iyi olduğunu yukarda belirttim ancak yine de ince bir lastik olduğu için tedbir olarak fren mesafenizi dikkatli bir şekilde ayarlamakta ve biraz daha uzun fren mesafesi bırakmakta fayda var.
Artıları:
Çok uygun fiyat: Mükemmel fiyat/performans oranı 10/10
Her zeminde Mükemmel yol tutuş ve çekiş: 10/9
Düşük basınç değerleri.
Mükemmel sürüş konforu: 10/10
Eksileri:
Kalıbına göre biraz ağır (490 gr) : 7/10
Sonuç:
Bu lastiği şehirde bisiklet kullanan, uzun yol yapan, bisikletini ulaşım amaçlı kullanan herkese hararetle öneriyorum, asfaltta bisikletten hiç almadığınız kadar keyif alacaksınız, her türlü hava şartına uygunluğu, zevkli sportif kullanımı, konforu ve güvenilirliği ile uzun süre zevkle kullanacağınızdan eminim, yine yol yarış veya hibrit bisiklet almak istemeyen mtb de asfalt keyfi yaşamak isteyen herkese öneririm . İyi ve bol pedallı günler dilerim
Hakan Yazman
Yeni bir test yazımla sizlerleyim...
Bu yazıdaki incelememiz, CST 26x1.15 MTB yol lastiği, evet ölçüden de anladığınız gibi bu lastikler MTB cantlarımızla uyumlu. Bu tür ince bir lastiği uzun süredir almak istiyordum ancak ülkemize pek gelmiyordu, artık bulunabildiğini görünce son derece sevindim. Daha önce 26x1.50 boyundaki Schwalbe lastiği kullanıyordum.
İthalatçı Firma: Aslı Bisiklet
Yaklaşık perakende satış fiyatı: 13-14 ytl
http://i234.photobucket.com/albums/ee272/hakanyz/cst1.jpg
"All season compound" yazısından lastiğin 4 mevsim kullanılabilecek bir hamura sahip olduğunu anlıyoruz, gerçekten lastik bu vaadini yerine getiriyor her koşulda mükemmel bir yol tutuş sağlıyor ve yol tutuş konusunda gördüklerimin en iyilerinden birisini oluşturuyor ve değişik zeminlerde size kötü süprizler yapmıyor...
İlk İzlenimler:
Lastik çelik tel çembere sahip bu da kevlar olan modellere göre çok hafif olmayacağı izlenimini ilk baştan veriyordu, nitekim tarttığımızda 490 gr olduğunu gördüm, bu ölçüde küçük bir lastik için biraz ağır. Lastik et kalınlığı oldukça fazla, bu nedenle bu lastikle çok aşırı bir durum sözkonusu olmadığı sürece patlama şansı oldukça düşük görünüyor.
http://i234.photobucket.com/albums/ee272/hakanyz/cst3.jpg
Lastik üzerinde yanlara doğru kanallara sahip bu açıdan da benden tam puan aldı, tam düz dişsiz lastikler yerine bu şekilde hafif kanallı lastikleri öneririm zira hafif tozlu ve ıslak ortamlarda yol tutuş güvenliğini çok arttıracaktır.
http://i234.photobucket.com/albums/ee272/hakanyz/cst2.jpg
Basınç değerleri:
Lastiğin üzerinde tavsiye edilen basınç aralığı 40-80 psi arası, 40 psi bence bu incelikte bir lastik için oldukça düşük olacağını düşünüyorum, öne 60 arkaya 65 psi gibi ortalama bir basınçla şişirdim. Kilonuza göre daha fazla bir basınç seçebilirsiniz (örneğin 80 kilo ve fazla olanlar) ancak bu basınç değerinden aşağı düşmenizi pek önermem, elbette kilonuz hafifse ve devamlı olarak dümdüz, çukur olmayan bir yolda biniyorsanız basınç değerlerinde daha rahat davranabilirsiniz...
Sürüş:
Bu tür ince bir lastik ve yüksek basınçla açıkçası oldukca rahatsız bir sürüş olacak beklentisi içindeydim, ancak sürmeye başladığımda oldukça etkilendim zira son derece konforlu idi, garip gelebilir ama gayet rahat konforlu bir sürüş deneyimi yaşadım, yoldaki pürüzleri sarsıntıları yansıtması diğer kullandığım büyük lastiklere çok abartı değildi, sanırım bunun nedeni lastik hamurunun oldukça etli olması... Ancak büyük çukurlarda sizi biraz sarsıyor bu da normal, zaten bu ölçüde bir lastikle büyük çukurlara çok dikkat etmek gerekiyor çünkü lastiğin şok emme kapasitesi bildiğimiz mtb lastiklere göre çok daha sınırlı olduğu için büyük ve keskin kenarlı çukurlarda cantın zarar görmesi riski var... Bunun dışında son derece konforlu olduğunu söylemem gerekiyor.
Bu lastikle şehirde dolaşmak bir keyif, esneme çok az olduğu için pedal gücünü en az kayıpla asfalta iletiyor, çok az enerji kaybı oluyor bu sayede uzun turlar çok keyifli hale geliyor.
Yol Tutuş:
Bu lastik beni her açıdan çok etkilediğini söylemem gerekir, bunların başında da yol tutuş geliyor, lastiğin fren performansı ve çekiş performansı tek kelimeyle mükemmel, bütün zeminlerde harika fren performansı sergiliyor, kendinizi güvende hissetmenizi sağlıyor, ıslak zeminlerde fren tutuşu çok iyiydi , kuru zeminlerde de bu incelikte bir lastikten beklemeyeceğiniz bir performans sergiliyor. Aslında abartılmış gibi gelecek ama daha önce kulandığım çok daha kalın olan yol lastiklerinden ve bir ok mtb arazi lastiğinden çok daha iyi olduğunu gördüm... Yine Yıldız parkında toprakta bile çok az sürdüm orda bile hissettirmedi inceliğini ve oldukça kontrollüydü, tabii siz böyle bir şey yapmayın
İç lastik konusu:
Elbette bu tür ince bir lastikte ölçüsüne uygun iç lastik kullanmanız gerekiyor, eğer çok zorda kalırsanız normal büyük lastiği (içine tıkarak) kullanan gördüm ama tavsiye etmem... İzmir yarışına gittiğimde CST nin 26x1.1 iç lastiğini bulup almıştım. İStanbulda (ve diğer şehirlerde) Delta bisiklet ve bayilerinde, ayrıca bike and outdoorda michelin in 26x1.15 iç lastiğini bulmak mümkün, elbette bulabilirseniz CST tercih edin zira Michelin biraz daha pahalı
Uyarılar:
Bu tür bir lastikle şehirde kullanırken klasik kalın bir mtb lastiğe göre çok daha dikkatli olmanız gerekiyor, özellikle mazgallarda, ızgaralarlarda, yağmur oluklarında dikkatli olmak çok önemli. Yine derin çukurlar ve keskin kenarlı çukurlar cantın zarar görmesine neden olabilir, bir süre dikkat edip alıştıktan sonra bir sorun yaşamıyorsunuz.
Lastiğin fren fren performansının çok iyi olduğunu yukarda belirttim ancak yine de ince bir lastik olduğu için tedbir olarak fren mesafenizi dikkatli bir şekilde ayarlamakta ve biraz daha uzun fren mesafesi bırakmakta fayda var.
Artıları:
Çok uygun fiyat: Mükemmel fiyat/performans oranı 10/10
Her zeminde Mükemmel yol tutuş ve çekiş: 10/9
Düşük basınç değerleri.
Mükemmel sürüş konforu: 10/10
Eksileri:
Kalıbına göre biraz ağır (490 gr) : 7/10
Sonuç:
Bu lastiği şehirde bisiklet kullanan, uzun yol yapan, bisikletini ulaşım amaçlı kullanan herkese hararetle öneriyorum, asfaltta bisikletten hiç almadığınız kadar keyif alacaksınız, her türlü hava şartına uygunluğu, zevkli sportif kullanımı, konforu ve güvenilirliği ile uzun süre zevkle kullanacağınızdan eminim, yine yol yarış veya hibrit bisiklet almak istemeyen mtb de asfalt keyfi yaşamak isteyen herkese öneririm . İyi ve bol pedallı günler dilerim
Hakan Yazman