@starscream
@ratm
Teşekkür ederim değerli bisikletseverler.
Eski bisiklette selle royal royal gel var ve çok başarılı.
Amortisörlü sele borusu sadece arkada amortisör olmayan bisiklete fayda için.
Kesinlikle iyi bir selenin yerini tutmuyor..
@ratm
Şu ürün selle royal ın en rahat modellerinden biri görünüyor. Selle royal.com da da detayı verilen bir ürün.
Neticede 3-4 saatlik tura katılıp, ertesi günü her yerim ağrımadan işe gitmek isterim.
Fiyat 240 TL civarı . Ağırlık 750 gr. Ebadlar: 22,8x25,6
Kabaca bisikletin ağırlığı 300 gr kadar artacak bu durumda. Ama sele kılıfı ve pedli tayt gerekmeyecek. Neticede onlarda ağırlık demek.
Hele pedli tayt yazın fena terletiyor. Fiyatı da 200 TL civarı. Dolayısı ile sele fiyatı bu durumda makul kalıyor..
SELLE ROYAL RESPİRO KAHVERENGİ RELAXED ELOSTEMALLİ UNISEX HAVA KANALLI SELE
Linkte Sıcak havada bile uzun mesafelere uygundur diyor..
(link)
(link)
@anti panik
Respiro kelime anlamı nefes demekmiş.
Nihayet cube sportif seleyi çıkarıp..selle royal freetime relaxed sele taktım.
Genişlik 21 cm ve çok rahat.
Maalesef 15..18 cm lik selelerle yarım saatten fazla yolculuk zor.
Çünkü bunlar apış arasındaki "uyluk kemiğine" oturuyor.
Bisiklet kullanmayı seven bir doktor arkadaşım bunu görüntülü bana izah etti..
15..17 cm genişlik sele spor amaçlı ve sürekli oturmak mümkün değil.
Çünkü "kemikten" oturuyor..
Olay budur.
Bu seleyi pedli taytsız kullanmaya başladım
.
(link)
@anti panik
Buda selenin yakın görüntüsü..
(link)
Amortisör havası çok önemli bir konu ve bunu yetkili satıcı bilmiyor.
Satın aldıktan bir hafta sonra gittim.amortisör sert dedim.
Basıncı düşürelim dedi..
Fabrika ayarı 130 bar imiş 100 bar yaptı.
Ama gene çok sert geldi bana..
Bu linkte fox amortisör vücut ağırlığına göre tablo var.
Mesela ben 65 kg yum.
Amortisörü 100 psi dan 65 psi ya düşürdük.
Fox float 32 nin kapalı..orta ve konfor şalterden üç konumu var.
Konfor konumunfa "araba gibi oldu valla"..
(link)
@anti panik
Birde 65 psi ayarlama sonrası doğrulama yaptık.şöyle ki.
Amortisör üstünde bir oring vardı.
Yoksada sıkı olmayan bir kablo bağlacı takmak gerek.
Sonra oring yada kablo bağlacını dibe kadar indirmek gerek.
Doğrulama için bisikleti birisinin dik tutup..bizim binmemiz gerek.
Linkteki tablo hardtail modeller için 15 mm "amortisör çökme payı" veriyor.
Vücut ağırlığına göre amortisör böyle ayarlanmalı..