Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Cyclocross Almayı Düşünen ama Karar Veremeyenler.... CYCLOCROSS ALMAYIN

@trabzonlu ozan
Cyclo-Cross Bisikleti Nedir?

Türkiye'de yaygın hale gelmesi biraz zaman alacak olan, ancak bisiklet kültürünün yerleşik olduğu ve düzenli yarışların yapıldığı ülkelerin hemen hemen hepsinde sıklıkla tercih edilen bisiklet türlerinden biri de Cyclo-Cross türü bisikletlerdir. İlk bakışta, bildiğimiz yol/yarış bisikleti gibi gözükür ancak bir takım farklılıkları vardır.
(link)
Bu bisikletler tasarlanırken hem asfaltta hem de çok ağır olmamak kaydıyla arazide kullanılabilecek şekilde tasarlanmıştır. Arazinin ağırlaştığı bölgelerde ise bisikletçi bisikletini omzuna alıp söz konusu bölgeyi geçebilmektedir. Yavaş yavaş bütün bisiklet mağazaları vitrinlerinde (link) bisikletlere yer vermeye başladı. Bu bisikletlerden birini almak için illa yarış koşacak olmanıza gerek yok elbette. Özellikle bizim ülkenin bozuk yolları için ideal bir çözüm sayılabilir bu tip bisikletler. Örneğin; ben sık sık hem asfaltta hem de biraz bozuk arazide (adada, yazlıkta vb.) kullanabileceği bir bisiklete sahip olmak isteyen kişilere denk geliyorum. Bu kişilerden bazılarının yol bisikletinin geometrisine sempatisi olabiliyor. O gidon tarzını sevebiliyorlar. Onlar için çok uygun bir bisiklettir. Kalın lastikler konfor için ideal. Bozuk yolların titreşimini, yol bisikletinde olduğundan daha az bir şekilde hissedeceğiniz kesin. Kardes any road da butun bu özellikler var esas anlaşamadığımız nokta bu cyclo crosss illaki çamurda binmiyecez yada yarışa da katılmıyacaz asfaltta hız yapacaz yokuşları rahat çıkacaz ve hafif arazide de gidebilecez.

@trabzonlu ozan
Cyclo-Cross Bisikleti Nedir?

Türkiye'de yaygın hale gelmesi biraz zaman alacak olan, ancak bisiklet kültürünün yerleşik olduğu ve düzenli yarışların yapıldığı ülkelerin hemen hemen hepsinde sıklıkla tercih edilen bisiklet türlerinden biri de Cyclo-Cross türü bisikletlerdir. İlk bakışta, bildiğimiz yol/yarış bisikleti gibi gözükür ancak bir takım farklılıkları vardır.
(link)
Bu bisikletler tasarlanırken hem asfaltta hem de çok ağır olmamak kaydıyla arazide kullanılabilecek şekilde tasarlanmıştır. Arazinin ağırlaştığı bölgelerde ise bisikletçi bisikletini omzuna alıp söz konusu bölgeyi geçebilmektedir. Yavaş yavaş bütün bisiklet mağazaları vitrinlerinde (link) bisikletlere yer vermeye başladı. Bu bisikletlerden birini almak için illa yarış koşacak olmanıza gerek yok elbette. Özellikle bizim ülkenin bozuk yolları için ideal bir çözüm sayılabilir bu tip bisikletler. Örneğin; ben sık sık hem asfaltta hem de biraz bozuk arazide (adada, yazlıkta vb.) kullanabileceği bir bisiklete sahip olmak isteyen kişilere denk geliyorum. Bu kişilerden bazılarının yol bisikletinin geometrisine sempatisi olabiliyor. O gidon tarzını sevebiliyorlar. Onlar için çok uygun bir bisiklettir. Kalın lastikler konfor için ideal. Bozuk yolların titreşimini, yol bisikletinde olduğundan daha az bir şekilde hissedeceğiniz kesin. Kardes any road da butun bu özellikler var esas anlaşamadığımız nokta bu cyclo crosss illaki çamurda binmiyecez yada yarışa da katılmıyacaz asfaltta hız yapacaz yokuşları rahat çıkacaz ve hafif arazide de gidebilecez.Anyroadla bunların hepsini yapıyosun kardeş...
 
  • Beğen
Tepkiler: Işıklar Gazisi
Scudo
Anyroad düşünen arkadaşlar için 50.34 aynakol hız ve performans için çok çok yeterli ve arka dişli 11 'li olması büyük avantaj. Geometri rahatlığı ve agresifligi yeterli düzeyde uzun turlar yapmama rağmen 100 km üstü kastım hiç problem hissetmedim. Düz masa olmasına rağmen titreşimleri gayet iyi karşılıyor. Şimdi reklam yapmıyorum ama hiç kullanmayan arkadaşlar içinde olumsuz yorumları kabul edemiyorum. Ben her cm kadar memnunum.
 
@Hakan1511 merhaba, benim bildiğim kadarıyla cyclocross bisikletten gezinti bisikleti olmaz. benim kastettiklerim şu yazıda sonuç bölümünde açıklanmış, basit dille özetleyeceğim:
(link)

In their purest form cyclocross bikes have a very narrow purpose and that leads to very specific frame design and features. (neticede cyclocross yarışı için üretilmiş, kullanım alanı dardır diyor)They’re brilliant for cyclocross racing but limited as all-rounders by their lack of provision for mudguards and racks, their relatively narrow gear ranges and inability to take very fat tyres.(yarış için özel tasarlanmış olduklarından ben buna gezerkene de bineceğim derseniz olmaz diyor)
For many, the riding position of a pure cyclocross race bike will be too aggressive; fine for an hour and a lap exploring the upper limits of your aerobic range, less ideal for a full day exploring lanes and trails.(agresif kadro geometrisi belini ağrıtır diyor, yani bir iki saatlik yarışta vücut limitlerini zorladığın bir yarışta işine yarar diyor ama günübirlik tur yaparsan üzer diyor)
Gravel/adventure bikes take ideas from cyclocross bikes and throw in fatter tyres rom mountain bikes and hybrids, wider gear ranges from touring bikes and all-day riding positions from sportive bikes.(benim kastettiğim GIANT ANYROAD gibi gravel/adventure bisikletlerden bahsediyor burada, vay efendim tur bisikleti gibi geniş aralıklı vitesleri varmış yok efendim sürüş pozisyonu pek rahatmış falan, istersen epey kalın lastik bile takabiliyormuşsun bu bisikletlere çünkü cyclocross bisikletlere aslında 33ten daha kalın lastik takılmazmış vs. ağzından bal damlıyor yazan adamın resmen bu bölümde) The details of the mix vary between manufacturers, but they’re clearly a new, distinctly separate breed.(yeni bir tür diyor kendileri, markadan markaya değişse de bu özellikler yepisyeni bir türmüş bu gravel bike denen nane) BONUS: (link) bu yazıda giant anyroad ve specialized diverge için bu yeni türün ilk örnekleri olarak bahsediyor,cyclocross gibi sağlam ama yol bisikleti gibi aynı zamanda, tur da yaparsın yola da çıkarsın vb. inanılmaz bir fikir diyor
If you fancy expanding your riding to include dirt roads and trails, but want to get there on the road, the good news is you have plenty of choice. Think about the riding position you prefer, how you’re going to carry luggage — if at all — and the gears you need and take it all into account when you make your choice. (sürüş yaparken tozlu topraklı yola da girerim, bagajımı alır tur da yaparım diyorsan bu yeni tür tam senlik diyor)

şimdi, bir yazı ekleyip anyroadda bütün bu özellikler var, yani anyroad bir cyclocrosstur demişsiniz. paylaştığınız yazıya bakalım.


Cyclo-Cross Bisikleti Nedir?

Türkiye'de yaygın hale gelmesi biraz zaman alacak olan, ancak bisiklet kültürünün yerleşik olduğu ve düzenli yarışların yapıldığı ülkelerin hemen hemen hepsinde sıklıkla tercih edilen bisiklet türlerinden biri de Cyclo-Cross türü bisikletlerdir. -cyclocross bisikletler için tabi ki doğru, cyclocross yarışlarında cyclocross bisikletler tercih edilir. giant anyroad gibi gravel bike türü ise yeni yeni yaygınlaşıyor.

-İlk bakışta, bildiğimiz yol/yarış bisikleti gibi gözükür ancak bir takım farklılıkları vardır. -cyclocross için doğru, anyroad için yanlış. çünkü anyroadın geometrisi yol bisikletine benzemiyor doğal olarak da cyclocross bisiklete de benzemiyor.

aaaaaaaaaaaaaaaaa2.jpg
anyroadın kadrosu yayvan, komforlu sürüş sağlıyor, üst borunun açısı kesinlikle cyclocross-yol bisikleti gibi değil zaten.

kadro açılarına baktığımızda cyclocross bisikletten çok mtbleri andırıyor diyebiliriz. bu yüzden cyclocross bisiklet değildir.

aaaaaaaa1.jpg

kadro buna daha çok benziyor.




-Bu bisikletler tasarlanırken hem asfaltta hem de çok ağır olmamak kaydıyla arazide kullanılabilecek şekilde tasarlanmıştır. -doğru

-Arazinin ağırlaştığı bölgelerde ise bisikletçi bisikletini omzuna alıp söz konusu bölgeyi geçebilmektedir. -cyclocross bisikletleri için doğru, anyroad için yanlış. cyclocross yarışlarında adamlar tıkandığı anda bisikleti omuzlarına alıp koştururlar, bu yüzden cyclocross bisiklet hafif olmalıdır. şöyle araştırırsak:
alüminyum kadro en üst seviye anyroad (giant anyroad 1) ağırlığı 10.4 kg kaynak (link)
gene giant markasının cyclocross bisikletlerinin en dandiği en tırışkasının(giant tcx slr) ağırlığı bile yarım kilo hafif, 9.9 kg kaynak (link)
ek olarak ikisinin de en üst seviyelerini kıyaslarsak,
en üst seviye cyclocross- karbon giant tcx advanced pro 1: (link) 8.43 kg
en üst seviye anyroad- karbon giant anyroad comax: (link) 10.05 kg yani en tırt cyclocrosstan bile daha ağır karbon olsa bile.
yani anyroadın var olma amaçlarından birisi kesinlikle omuzda taşınma değil. ha ben taşırım derseniz tabi ki taşırsınız, neticede 4 tekerli bisikleti de omzunuzda taşıyabilirsiniz ama bu dört tekerli bisikleti cyclocross yapmaz, geçelim.

-Yavaş yavaş bütün bisiklet mağazaları vitrinlerinde (link) bisikletlere yer vermeye başladı. Bu bisikletlerden birini almak için illa yarış koşacak olmanıza gerek yok elbette. -çok doğru, nasıl ki dağ bisikletini dağda değil de sahil yolunda görünce artık yadırgamıyorsak, 120 kiloluk bir adam parayı bastırıp aerodinamik yarış bisikleti alıp ayda 2 kere sahile çıkıp 20 km kullanabiliyorsa, siz de çamura girmeyeceğiniz yarış koşmayacağınız halde bu bisikletlerden birini alabilirsiniz, bisikletçi size "satmam!" mı diyecek hehe.

-Özellikle bizim ülkenin bozuk yolları için ideal bir çözüm sayılabilir bu tip bisikletler. -inanılmaz doğru(yersen) ama aslında bozuk yollar için ideal çözüm şu (link) her yolda gider o zaman kesinlikle bundan almalıyız, yurdun bozuk yollarında mtb gidiyorsa ideal çözüm 26 jant mtb.

-Örneğin; ben sık sık hem asfaltta hem de biraz bozuk arazide (adada, yazlıkta vb.) kullanabileceği bir bisiklete sahip olmak isteyen kişilere denk geliyorum. Bu kişilerden bazılarının yol bisikletinin geometrisine sempatisi olabiliyor. O gidon tarzını sevebiliyorlar. Onlar için çok uygun bir bisiklettir. -yanlış, bu kişilere cyclocross önerirseniz 1 saat bisiklete bindikten sonra sırtı beli ağrıdığında bilekleri uyuştuğunda bisikletten soğuyacaklardır. "abi sen bana bu bisikleti aldırdın ama yarım saatten sonra binemiyorum buna yav neden ki" diye sordukları zaman sigaranızı yakıp ufka doğru bakarsınız.
yapılması gereken şey ise bu kişilere giant anyroad gibi drop barlı, hızlı bir bisiklet önermektir, böylece felç olmadan adada yazlıkta bisiklete binecekler ve son derece mutlu olacaklardır.

-Kalın lastikler konfor için ideal. Bozuk yolların titreşimini, yol bisikletinde olduğundan daha az bir şekilde hissedeceğiniz kesin. -yanlış, cyclocrossu yol bisikletinden ayıran en önemli özelliklerden biri olan kalın lastiklerin amacı çamurda yarışırken batmamak, taşta toprakta kolay patlamamaktır. yarış dışında kullanışsız olan cyclocrossun sırf lastikleri kalın diye konfor sağlayacağını ummak çok ama çok yanlıştır.

zaten resimde görülen cantilever frenler cyclocrosslar yüzünden hala tükenmedi, tek özelliği lastiğe yapışıp kalan çamuru temizlemektir. (link) disk frenler yaygınlaştıkça yok oluyorlar, çamurda çalışmak dışında teknik hiçbir üstünlüğü yok denebilir bu frenlere. böyle antika bir teknoloji güzel anyroadda kullanılmaz zaten.


vardığınız netice:
Kardes any road da butun bu özellikler var (yanlış, yazı kötü bir yazı zaten, cyclocross için Türkiye yolları için özel üretilmiş yol bisikletidir demediği kalmış hahah, ama artık cyclocrossun konforsuz, cyclocross yarışları için üretilmiş başka amaçlara pek hizmet etmeyen bir bisiklet olduğunu biliyoruz) esas anlaşamadığımız nokta bu cyclo crosss illaki çamurda binmiyecez yada yarışa da katılmıyacaz(cyclocross bisikletin varoluş amacı çamurda yarışmak, sen diyorsun ki ben bunu yapmayacam, hadi bakalım) asfaltta hız yapacaz yokuşları rahat çıkacaz(cyclocross bisikletler yokuş çıkacaklarını vaad etmezler, gerçek cyclocrossların tekli aynakolları vardır zaten) ve hafif arazide de gidebilecez.(abicim anlamadığın nokta sen cyclocrossla 2 sürdükten sonra yorulursun, sırtın falan ağrır. giant anyroad ise konfor vaad ediyor, fark burada)Anyroadla bunların hepsini yapıyosun kardeş(cık)...

örnekler: bu bir hibrit, şehir/tur bisikleti, carraro sportive (link)
bu ise bir mtb, carraro big 927 (link)
sen geliyorsun, benim sportive bisikletim bir mtb diyorsun.
mtbnin yaptığı her şeyi yapar diyorsun,
ben diyorum ki yok süspansiyonu farklı, birisi yoldaki titreşimlerden etkilenme diye birisi mtb kullanımı için, birisi şehir kullanımı için yaratılmış açı ayarlı gidon boğazı var, selesi şöyle, lastiği ince vb.
sen diyorsun ki hayır, carraro sportive bir mtbdir.

ya da
bu bir tur bisikleti, fuji touring (link)
sen diyorsun ki bu yol bisikletidir, yol bisikletinin yaptığı her şeyi yapar diyorsun.
ben diyorum ki alakası yok, bu bisiklet bir tur bisikletidir, kadrosu çeliktir, üçlü aynakolu vardır, yol bisikleti hafiftir ama bu konforludur, bununla binlerce km yapabilirsin ama yol bisikleti yarış için üretilmiştir, yol bisikletine bagaj takılmaz mesela vb. vb.
sen diyorsun ki bununla tur yapmak zorunda değilim kardeş, ben bunu yolda kullanacağıma göre bu bir yol bisikletidir,
ben sessizce sana bakıyor ve susuyorum.

ya da
sen önemli bir yarışa gireceksin. bu yarış tırmanmasız bir parkurda geçecek, en önemli şey aerodinami, ben de sana (link) bu bisikleti getireceğim, merida reacto, bununla havayı yarıp içinden geçeceksin bir mermi gibi.
ama o da ne, ben sana bunu getireceğime merida ride getiriyorum (link), yani bir endurance road bike, aero olmadığı gibi safkan bir yarış bisikleti bile değil, konforuna düşkün insanların tercihi.
sana diyorum ki o da yarış bisikleti, bu da yarış bisikleti, al asfaltta hız yaparsın diyorum.
ama olmuyor işte.

ya da tam tersi,
sen yollarda hızla sürmek istiyorsun ama yaşın ilerlemiş, konforundan çok ödün vermek de istemiyorsun, belin ağrımasın istiyorsun mesela.
ben sana agresif bir yol bisikleti getiriyorum, (link) sen iki büklüm oluyorsun sürerken, 25 hatta 28 yerine 23 kalınlıktaki lastikler yüzünden yerdeki kum tanesini bile hissediyor rahatsız oluyorsun.


ben diyorum ki sırf ikisi ile de hız yapabiliyorsun diye endurance road bike ile safkan yarış bisikleti aynı şey değildir, yarış bisikleti ile aeroyarış bisikleti aynı şey değildir,
sırf ikisini de dağda sürüyorsun diye hardtail mtb ile cross country aynı değildir, xc ile downhill de aynı değildir,
ikisini de şehirde kullanabilirsin ama süspansiyonlu maşalı şehir bisikleti ile düz maşa şehir bisikleti de aynı değildir,
sırf onunla tura çıkabiliyorsun diye giant anyroad tur bisikleti olmaz mesela, o adventure bike diye geçer, giant tcx bisikleti şehirde kullanınca, atlayıp bakkala gitsen bile o şehir bisikleti olmaz cyclocrosstur o,
birbiriyle yarışan her bisiklet yarış bisikleti değildir, giant anyroad yol bisikleti olsa bile merida sculturanın yaptığı her şeyi yapamaz, yaradılışları farklıdır,
bu bisiklet diğerinin yaptığı her şeyi yapar diyemezsin, çünkü yapamaz, her dağ bisikleti ile 10 metreden kendini bırakamazsın mesela ya da her yol bisikleti ile aynı yolu aynı sürede almazsın, bir tur bisikletiyle günübirlik turlara çıkabilirken diğeri ile dünyayı gezebilirsin,
iki kadronun birisine claris set diğerine dura ace set taktığın anda bile iki bisiklet birbirinin yaptığını yapamaz, birisi diğeri kadar hızlı vites geçişleri olan hızlı bisiklet olamazken diğeri ise üçlü aynakola sahip ötekisi gibi yokuş tırmanamaz mesela,

cyclocross türü çamurun pisliğin içinde yarışmak için vardır, gerektiğinde bisikleti omzuna alıp koşmak için vardır(giant anyroadın eğik üst borusu yerine cyclocross bisikletin üst borusunun yere neden paralel olduğunu biraz açıklar bu, omuzda daha kolay taşınır böylece)

giant anyroad ise adventure biketır, gezip tozmak için vardır.

ben çamurda sürmeyecem deseniz de çamurluk deliği olan bir bisikletin(anyroad) neden cyclocross türü olmadığını böyle anlatabilmişimdir umarım.


ek: anyroad şahane bir bisiklettir, mevzu anyroadın neden cyclocross bisikleti olmadığı ile alakalı olup bisikleti kötülediğimi düşünenler yüzümde bir tebessüm oluşturmuşlardır
 
O zaman kardeş 3 -4 tane bisiklet alican yanına bozuk yolda tur bisikletine binecen asfaltta yola binecen ,camurda cyclocrosa binecen ,dağda da dağ bisikletine binecen.
İşte benimde anlatmaya çalışıpta anlatamadığım bu bunların hepsini maksimum yapamasanda anyroadda yapıyor olman tabiki dört dörtluk olduğunu söyleyemeyiz ancak bisikletin adi zaten heryol demek ve bunları tek bi bisiklette yapın diye cıkmış.İsteyen alır istemeyen almaz bu herkesin zevkine yada tercihine kalmıştır.Ben bir yıldır kullanıyorum ve gayette memnunum.
 
@Hakan1511 böyle bir mevzu söz konusu değil.
siz giant anyroad almışsınız, harika bir seçim. tartışmaya gerek yok, bu bisikletle pek çok şeyi yapar, pek çok yolda güzelce sürersiniz, buna itirazım yok ki.
"İşte benimde anlatmaya çalışıpta anlatamadığım bu bunların hepsini maksimum yapamasanda anyroadda yapıyor olman tabiki dört dörtluk olduğunu söyleyemeyiz ancak bisikletin adi zaten heryol demek ve bunları tek bi bisiklette yapın diye cıkmış." demişsiniz, zaten biliyorum ben bunu anlatmanıza hacet yok, sağolsun.
benim anlatmaya çalıştığım bu bisiklet bir gravel/adventure/allroad bisiklettir. yani yol bisikleti değildir, dağ bisikleti değildir, cyclocross bisiklet değildir, şehir bisikleti değildir, tur bisikleti değildir. profesyonel seviyede olmasa da bir seviyeye kadar bu saydıklarımın yaptığı pek çok şeyi yapar, bunda bütün evrendeki insanlar, siz ve ben hemfikiriz.
forumda cyclocross bisikletlerle ilgili bir konudayız ve cyclocross olmayan bir bisikletten bahsediyoruz benim dert edindiğim şey bu.


son dediğinizde katılmadığım yerleri göstereyim,

<<O zaman kardeş 3 -4 tane bisiklet alican(giant anyroad varken gerek yok) yanına bozuk yolda tur bisikletine binecen(giant anyroad varken gerek yok)asfaltta yola binecen(yol yarışında değilseniz giant anyroad varken gerek yok),camurda cyclocrosa binecen(cyclocross yarışında değilseniz giant anyroad varken gerek yok) ,dağda da dağ bisikletine binecen(çok bozuk yolda değilseniz giant anyroad varken gerek yok).
İşte benimde anlatmaya çalışıpta anlatamadığım bu bunların hepsini maksimum yapamasanda anyroadda yapıyor olman(reddetmedim zaten?) tabiki dört dörtluk olduğunu söyleyemeyiz ancak bisikletin adi zaten heryol demek ve bunları tek bi bisiklette yapın diye cıkmış(reddetmedim zaten?).İsteyen alır istemeyen almaz bu herkesin zevkine yada tercihine kalmıştır(reddetmedim zaten?).Ben bir yıldır kullanıyorum ve gayette memnunum.(bisikletiniz çok güzel zaten, allah kaza bela vermesin güle güle kullanmaya devam edin) >>

ben dün şöyle demiştim zaten
<<@Hakan1511 dediklerinizin tamamına katılıyorum, değinmediğiniz şey ise giant anyroad'un cyclocross bisiklet olmaması. bunda da hemfikir olursak şahane olacak. >>


ben dilim döndüğünce neden anyroadın cyclocross türünde olmadığını, her yola gelen bir tarzda bisiklet(adventure bike) diye anlatmaya çalıştım. esenlikler dilerim.
 
Bozuk asfalt için, toprak yol için falan cyclocross veya tur bisikletine ihtiyacınız yok, MTB'ye hiç yok...

17500338_10154648031818772_793597432_o.jpg

Bu resim 2 hafta önceki 140 kilometrelik sürüşten. Yaklaşık 15 kilometresi toprak yoldu, bunun da çoğu resimde gözükenden kötü durumdaydı. Lastikler 25c.
 
Esasinda bende size katılıyorum syclcros olarak çıkan duz masalı bisikletlerden ben de almam vede almadım zaten ancak anyroad da syclcros olarak geçiyor .Sıkıntı burda coğu sitede anyroad sccros tur bisikleti olarak geçiyor.
 
@trabzonlu ozan vay arkadaş okurken yoruldum soğudum cyclocrosstan...:D
Aslında bir yandan sana katılıyorum dostum. Cyclocross; kros tarzı parkurda yarış için özel üretilmiş bisiklettir. Zaten baştan beri benim fikrim buydu konunun tam muhattabı ben olmasam da ;)
Ama öte yandan "bu bambaşka birşey arkadaş ne alaka cyclocrossla gravel bike arasında bisikletle uçak kadar fark var" demek de sanırım çok sert olmadı mı?
Evet farklı ama şuan bu forumda gravelnbike ı yerleştirebilecek en uygun başlık ve alan burası diye düşünüyorum. Hatta en yakın bisikletin de cyclocross olduğunu.. aralarındaki ana fark geometri. Bahsettiğiniz gibi taşıma kolaylığı, performans ihtiyacı bu geometriyi ve dolaylı bileşenleri değiştiriyor. Bu kadar keskin hatlarla ayırmaya da gerek Yok bence..
 
@trabzonlu ozan Anyroad için Giant markası dışında önerebileceğiniz başka marka-model öneriz varmıdır?
 
Kendimi tam da Giant Anyroad tarzı adventure bisiklet almaya ikna edecekken (yani almak için para biriktirmeye daha doğrusu :D ) bundan sonraki bisikletim de alüminyum olmasın dedim.

Çünkü çelik bisikletlere vuruldum bir kere. Çelik yol bisikleti için para biriktiriyorum artık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
@trabzonlu ozan

İşte ben böyle uzun yazıların hastasıyım. Sizin blogunuzu da okumuştum.

Forumu kıymetli yapan böyle sağlam içerikler.

Giant Anyroad bir süredir aklımdaydı. Bu bisikletle (ve genel olarak gravel/adventure tipi bisikletle) ilgili dolaylı yoldan en iyi fikir veren yazi bu olabilir :)
 
Nacizane görüşüm açısı sert, konforu yok vb. bir dünya yorum klasik forum bilgi kirliliği ile aktarılmaya devam ediyor :)
arada ciddi emek verilmiş uzun uzun yorumlar da var muhakkak.

Öncelikle kullanım alanı, fiziki ölçüler ve fiziki kondisyon karması ile bisiklet seçilmesi en doğal ve doğru sonucu verecektir,
anyroad tabiri yerindeyse amatör eğlendirir.
-ama amatör olmak nedense bizim kültürde negatif bir algıda olduğu için çoğunluk özelliklerini kullanamayacağı
veya fiziksek kapasitesinin dışında ürünleri almaya yöneliyor.

Anyroad cyclocross bisiklet değildir,
TR sitesinde zamanında hatalı bilgi yazılmasına rağmen global pazarda sport&fitness seviyesinin adventure kategorisinde konumlandırılmıştır.
hedef kitlesi itibari ile en üst seviyesinde bile donanım olarak girişin bir çıt üstü fabrika montajı ile sunulmaktadır.

Cyclocross'un kendini kanıtlamış modellerini kullanan çok sayıda iyi seviyede yol bisikleti kullanıcısı bulunmakta,
konunun temeli doğru fit, geri kalanında çok da takılmamak lazım.
ağırdır şudur budur vs yorumlara 7kg seviyesinde bir çok model önerilebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@Gökhan Kuş

Hocam yorumunuz için saolun. Yukarıdaki bölümleri biraz daha açar mısınız? Demek istediğim, TR şartlarında yamalı yollarda kullanıyoruz.(Eskişehir) Belki %5 oranında toprak ve hazırlanmamış yüzeyde bineceğiz. Sizin sahilden kastınız nedir? Bu durumda ne düşünürsünüz?




HayatatribündenbakanlaR
 
@Holiganguc Dediğiniz gibi stabilize olmayan toprak yollar, yani köy yolları gibi. Kullanılabilir. Hemde çok zevkli kullanması. Ben bu bisikleti belgrad ormanı mtb parkurunda kullanıyorum bir sıkıntı yok. Tabi daha önce de dediğim gibi bir mtb performansı veya amortisör rahatlığı beklemeyin. Sahilden kastım ise tatlı su bisikletçileri içindi. Yani sabah çıkayım sahil boyunca yol yapayım, sadece bisiklet yolunda kullanayım ise cyclocross almasın diyorum, çünkü yazık, gerek yok. Ona göre karar verin işte, araç mı, amaç mı.
 
@Gökhan Kuş
Eyvallah hocam güzel yorum olmuş,şahsen hevesime heves kattı bu yoruminşallah bi bulabilirsem istediğim markayı an8 da alıcam

@Holiganguc
Hocam Eskişehir de cylocrosss bisiklet bulabildiniz i. Yoksa dışardanmı aldınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Kuş
Merhaba arkadaşlar. 2 yıla yakındır Merida dağ bisikleti kullandıktan sonra geçtiğimiz Cumartesi Mosso Monza alarak cyclocross’a geçmiş oldum. Aslında yol bisikletine geçmekti amacım ama profesyonel bir yarışçı olmayacağım için be bisikleti çoğunlukla ulaşım amaçlı kullandığımdan dolayı cyclocrossa karar verdim. Yaptığım araştırmalarda daha uygun olacağını düşündüm. 1 haftalık kullanımımdan edindiğim izlenim ise 2 yıldır baya bir hamallık ederek büyük bir yük taşıdığımı farkettim. Dağ bisikletinin asfaltta kullanımı üstünde ki lastiklerle gerçekten yorucu oluyor.
Örneklerle açıklarsam:
Herzaman gittiğim yolu dağ bisikletimle 11-12 km ortalama ile ve maksimum 27km hızla kullanıyormuşum. Şimdi aynı performansla ortalama 20-21 km maksimum 38 km hızla kullanıyorum. En çok düşündüren konu ise Konfor olayında sıkıntı olurmu korkusu? Benim gibi Böyle düşünen arkadaşlar varsa hiç korkmasınlar hiç bir fark yok. Arnavut kaldırımı dediğimiz yollarda bile kullandım konfor olarak hiç fark göremedim. Kazasız belasız sürüşler dilerim herkese.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
dağda bayırda sürmek istiyorsanız, "şehirde de sürerim hafif kaba olmasının zararı yok" diyorsanız mtb alın.
"çok bozuk yollara girmem, şehir içinde yormasın sürüşü rahat olsun" diyorsanız şehir bisikleti alın.
"düzgün yollarda uzun mesafeleri hızla geçeceğim" diyorsanız yol bisikleti alın.
"bisikleti omzuma alıp at gibi koşacağım" diyorsanız cyclocross alın. :koptum:
 
Geri