Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Cyclocross Almayı Düşünen ama Karar Veremeyenler.... CYCLOCROSS ALMAYIN

Scudo
Cyclocross konusunda benim de bir şeyler söylemem gerekli.

Öncelikle uzun zamandır ve dolu dolu bisiklete biniyorum. Agresif turlar yapıyorum.
Cyclocross seçimi tabii ki kişiye özeldir. Ne aradığını ve ne yapmak istediğini bilen bir insan seçmelidir.
Ancak...
1 hafta boyunca drop barlı bir cyclocross kullanırsanız bir daha MTB ye asle binmek istemezsiniz.
Road bike konumuz dışı. Onu, uygun yolu ve arzusu olan herkes seçebilir.

Bende Scott Sub 20 (Commüter) , Cube carbon flash reaction (MTB), Scott Spark 30 ( full süspension) ve Cannondale carbon Rival ( Cyclocross) var.

Cyclocross aldığım tarihten buyana gece gündüz yalnızca onu kullanıyorum.
Aldığım keyf ve sürüş güzelliği bambaşka.Yokuşlara daha iyi çıkıyorum. ( Dişli oranları MTB ye göre çok negatif olmasına rağmen).
Daha uzun ( 4-5 saatlik) turlarda yorgunluk hissetmiyorum.
Klitli pedal kullanımım daha rahat ve güvenli.


Bu yazdıklarım benim deneyimlerimle ilgili.

Tür seçiminde arada kalan, tek bisiklet kullanacak olanlar için Cyclocross önerilebilir.

Yoksa herkes Cyclocross almalı diye bir şey yok..

Ancak içimizdeki merak eninde sonunda tüm bisiklet türlerini bize aldırtacaktır. :)

Sevgi ve dostlukla.

Ufuk
 
İki bardak süt içmek için inek alınmaz.
Kullanım amacınızı ve yerinizi iyi belirleyin;gerçekten ihtiyaç ve beklentilerinizi karşılayacaksa alın.
 
Bi şu cyclocross, gravel ve adventure ayrımlarını yapabilsek bu tartışmalar olmayacakta, henüz yapamıyoruz. Drop gidonlu, yol bisikleti hariç her bisiklet cyclocross olarak adlandırılıyor ne yazık ki çoğu kişi tarafından. Bu öven kişilerce de aynı yeren kişilerce de aynı.

Tekrar özetliyeyim:

Cyclocross, tam Türkçesiyle mera yarışları içindir. Daha dik açılar, omuzda taşınabilmek için paralel üst boru, çamurla sıkışmamak için geniş maşa, genelde tekli aynakol, yüksek ruble.

Gravel, road bike Türkçesi yol bisikleti, gravel bike Türkçesi çakıl bisikleti. Adından da anlaşılacağı gibi çakıllı ve benzeri yollar için daha dayanıklı geometri ve daha geniş teker kullanımına uygun yapısı olan, genelde yol bisikletleri ile aynı vites oranlarını kullanan bir modeldir.

Adventure, Türkçesi macera. Kaba arazi dışında her yola uygun, uzun yolculuklara elverişli geometriye ve yük taşıma kapasitesine sahip bir modeldir. Turcular tarafından da şıklıkla tercih edilir. Tur bisikletinden daha hafif ve seri ama tur bisikleti kadar da rahat değildir.
 
@ziyadeniz gravel ve adventure bisikletlerin aynı şey olması lazım, sadece kimi yerde gravel kimi yerde adventure diye geçiyor, bazı yerlerde gravel/adventure diye geçiyor
 
@trabzonlu ozan

Şehir bisikletleri gibi düşün, kimi daha spor kimi daha klasik. Cyclocross a göre ticari geçmişleri daha eskiye dayanıyor. Onun için gravel/adventure olarak genel bir kategori ismine sahip.
İşin özüne dönersek alt bisiklet türlerini firmalar değil kullanıcıların yaptığı toplamalar belirliyor. Gravel/adventure olayına dönersek gravel bozuk yolda yol bisikletini için yapılmış upgrade sonucu, adventure şehir bisikletine yapılmış upgrade sonucu çıkmış modeller. Gravel orijinalinde sportiftir, adventure klasiktir. Alüminyum ile gelen estetik sonucu bir birlerine yakın duruyorlar.
 
@ziyadeniz

Ben mi yanlış anladım, yoksa ilk paragrafta adventure bisikletlerinin cyclocross'a göre daha eskiye dayandığını mı söylüyorsunuz?

Gravel gibi bisiklet türleri oldukça yeni olduğu için piyasa tam olarak oturmadı. Üreticiler deneme-yanılma yöntemi ile kullanıcıların ne istediğini bulmaya çalışıyorlar. Birinin gravel dediğine bir diğeri adventure diyebiliyor, veya iki farklı markanın gravel diye pazarladıkları modeller arasında önemli farklılıklar olabiliyor.

Bir bisikleti upgrade ederek başka bir bisiklet türü ortaya çıkartamazsınız. Elde edeceğiniz sonuç modifiye veya hibrit (melez) olacaktır. Basit bir örnek vereyim: Ridley firmasının yol bisikleti olmayan 5 farklı dropbar modeli var; bunların geometrileri birbirlerinden farklı (sadece safkan cyclocross bisikletleri olan X-Night ve X-Ride aynı, onların farkı birinin karbon diğerinin aluminyum olması). Ayrıca bunların hepsi de yol modellerinden farklı geometride ve Ridley şehir bisikleti üretmiyor.
 
Bence bisiklet magazin dergilerinden uzaklaşıp, magazin boyutu az olan workshop akımlarını takip ederseniz, gravel ve adventure modellerin ne kadar eskiye dayandığını, markaların bir pazar olarak görerek yol ve mtblerden daha az vitrini olan bu modelleri de fabrikasyon üretimini yapmaya başladığını göreceksiniz.

Cyclocross içinde kısa bilgi: 1902 yılında Fransız bir asker olan Daniel Gousseau tarafından yol bisikleti yarışlarının önü sezonunu değerlendirmek amacıyla ilk cycrocross yarışması düzenlendi. İlk başlar da lastikleri değiştirilmiş yol bisikletleri kullanırken, 1950'de ilk Cyclocross World Championship ile cyclocross bisikletlerin standartları da belirlendi.

Şunları da ekleyeyim.

Günümüzde büyük yarışlara ev sahipliği yapan Rocky dağlarında zamanında hükumetin ödenek ayırmadığı için asfalt dökemediği çakıl yollarda yarışma zevkine ulaşmak için bisikletçilerin upgrade ettiği yol bisikletleridir günümüz gravellerin çıkış noktası.

Adventure bisikletlerde yine Amerika kökenli olup, Avrupa şehir bisikletlerinden, geometrisi yol bisikletine daha çok benzeyen Amerikan şehir bisikletlerinden ve yol biskletlerinden evrimdir. "Eyaletler arası macera turları"
 
İlginç olan neredeyse herkes gravel/adventure tür bisikletleri kastediyor ama bunu cyclecross zannediyor. Hafif arazide de bineyim, şehirde de seri olsun ve dropbar'lı olsun, turda da kullanayım dediğimiz tür gravel/adventure. Giant Anyroad bu türün örneği. Cyclecross geometri olarak bildiğimiz yol bisikleti ve konforsuz.
 
@Haggard1963

Gerçek bir cyclocross yol bisikletinden çok daha rahatsız ve özelliklerle yüksek hızlarda çok daha kontrolsüz. Alın borusu neredeyse tam dik ki kısa alanda anı manevra yapabilsin, bu durum yolda yüksek hızlarda kontrol zorluğu ve tehlike doğuruyor. Yol bisikletlerinde yine bir nebze konfor düşünülüyor çünkü hem parkurlar uzun hem de bireysel kullanım pazarı geniş. Cyclocrosslar tamamen merada düzenlenen kısa parkurlar için tasarlanıyor.
 
Teknik kısmına hiç bakmıyorum ama yarışları izlediyseniz mantığın şu olduğunu görürsünüz:

"Bunlara yol bisikleti verelim ama merdivenli, çamurlu, kumsaldan hallice parkurlar hazırlayalım. Yarışçılar bisiklete değil, bisiklet yarışçılara binsin. Tekerleri de standarttan azıcık geniş yapalım, o kadar da değil artık hehehe" Mantığı tamamen böyle. İzlemesi çok keyifli o ayrı :D konfor amacı zaten yok çünkü doğru düzgün bisiklete binemiyorsun. Hadi bindin, yarışta seleye oturacak bir yer yok doğru düzgün. Başlık sahibi haklı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
@ziyadeniz

Bu yorumunuz tecrübeye mi dayanıyor varsayıma mı?

Öncelikle; gerektiğinde 20-30 PSI basınçla kullanılabilen 32mm lastiği olan bisikletlerin, yol bisikletinden daha konforsuz olduklarını iddia etmek bence çok güç. Cyclocross bisikletinin kadrosu isterse beton gibi olsun, lastiklerin esnekliği bunu fazlasıyla kapatacaktır. Konu stack/reach oranıysa, yol bisikletleri genelde daha agresif geometride olurlar.

Alın borusu konusunda da yanılıyorsunuz, belki istisnası olabilir, ama yarış bisikletlerinin alın borusu daha diktir. Alın borusu 73 dereceden daha dik en az 10 tane yol bisikleti modeli sayabilirim, bu özelliğe sahip cyclocross bisikleti olabilir ama istisnadır.
 
Bikac haftamı forumu okuyarak geçirdikten sonra cyclocross isteklerime yakin bi türdü almayı ciddi ciddi düşünüyorken burayi okuduktan sonra almamam gerektigini anladım lakin benim istediğim gravel türü bi bisikletmiş. Yalnız trde model, stok sıkıntılı gibi... specialized diverge,merida silex,giant anyroad, scott speedster 20... donanim olarak bunlarada 4-5bintlnin fazla olduğunu söylüyorsunuz...yurtdisindan bakacağım artık ...ölçü tavsiyeniz ne olur söylediğim modellerde (175 boy 80 bacak boyum...bulunduğum yerde bu modeller yok deneyemecegim nette düşerse uyguna alayım diyorum) yollar güzel olsa karbon bi yol bisikleti alıp keyfime bakacağım ama işte karadeniz pek müsait değil haftasonu hafif arazi .. sahilde performans amaçlı sürüş icin sizlerin tavsiyesi ne olur 5bin civarı bütçeye..
 
@bilalb aynen ben de siz ile aynı fikirdeyim. Benim istediğim türün tam anlamı ile gravel olduğuna kanaat getirdim aklımda belirlediğim bir kaç model var oldukça da oluşturduğum listeye ekliyorum parasal durumuma ve bunların Türkiye'ye getirebilme gümrük vs. işlerine göre bir alt sınıflandırma daha yapacağım. Şuanda beklemekteyim. Benimde boyum 198cm iç bacak uzunluğu 90cm. Kadro boyu 60 olan bir bisikleti denedim tam geliyordu ama yinede başka boyları da denemek lazım. Gravel olarak baktığım modellerde lastik boyu 700x40c olan modellere bakmıştım. Amazondan bazı hoşuma gidenler olmuştu. Mart ayının sonunda Amazonun Türkiye açılacaktı. Eğer depo olarak açılacaksa belki bir ihtimal o ürünü alabiliriz diye ümit ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
@MakRo amazondan bakmadım zaten .de harici pek avantajlı olmuyor. ordada cokta model yok gibi .burdaki subeden de fiyat konusunda pek umutlu değilim ya bakalim.hem bu graveller icin ulkemizde f/p urunu degil diyoruz ama merida silex200 - scott 20 ikiside 1000€ yurtdisinda... meridanin yurtici fiyati makul gibi ama scott fiyatı 6-7binlerde anlamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
mtb yerine cx almayı düşünüyorum kullanım alanlarım yarı asfalt yarı toprak iniş çıkışlı sert olmayan tekniği az arazi yolları şuan yol bisikletim var ek olarakda cx almayı düşünüyorum mosso monzalar hoşuma gitti cx hakkında tecübesi olan varmı :)
 
@bilalb , @MakRo , bir seçenek olarak Marin markasını önerebilirim. Bir süre önce Marin Four Corners aldım, bir çeşit adventure/gravel bike, mayıs ayındaki bir gezi sonrası inceleme yazısı yazabilirim. Marin, dayanıklı cromoly kadrolarla bilinen bir marka. Gestalt adında alüminyum bir modeli de var ve yurtdışından siparişle perakende olarak getirilebiliyor.

(link)

Bu ilan 2018 modeller için, bense aralık sonunda goldsprint.de online (Berlin) mağazasından aldım. 720€ + kargo + gümrük vergisi aşağı yukarı 900 €'ya malolmuştu.

Marin'in drop barlı (endurance, cx, gravel) modellerini inceleyebileceğiniz bir sayfa:

(link)

Benim alışverişim Türkiye'de pek bilinmeyen bir siteden (Berlin'deki goldsprint mağazası) olmuştu. Hiç sorun yaşamadım, İrlanda merkezli çok daha uygun fiyatları olan bir mağaza da bulmuş ama banka provizyonu destek eksikliği nedeniyle alamamıştım.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
@ÇaNakkaLeRuHu
Dostum yorumuna istinaden yazıyorum
Yanlış anlama ama cx bisiklet aldın
Sonra belki daha hızlı gitsin belki de hafiflesin diye nedenini bilmiyorum çok masraf yaptın
Lastikleri değiştirdin yol lastiği aldın
Vites oranları MTb ye yakındı yol Seti aldın
Hatta aero bar bile taktın
Muhakkak cx bisikletlerinde cazip yanları vardır ama sonra bu tür bisiklet alalnlar çoğunlukla yol bisikletine çevirmeye çalışıyor
Tıpkı mtb alıp şehirde süren sonra da ünce lastik takıp performans arttırmak isteyenler gibi....
 
Geri