Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Cyclocross malzemelerini nereden bulabiliriz?

@Pasa G.

Yok hocam ne olacak. Konunun amacı belli, bu tür bisikletler için malzemeleri nereden bulabileceğimiz. Benim konum senin konun olur mu hiç :)

Sizin bisiklet için en büyük sorun, 7'li sistem kullanması. Arka jant göbeği kaset göbek olmadığı için 8'li sisteme geçerken göbek değiştirmeniz gerekiyor. Arka aktarıcı, ruble, zincir derken maliyet çok artıyor. O nedenle, 7li sistemde kalmak daha iyi.

Bar end shifter için, gördüğüm kadarıyla 7li seçeneğiniz yok. O fiyata yol bisikleti vitesleri var, onlara bakmanız gerekiyor.


ekleme; Bisikleti tarttım. R500 jant seti ve arazi lastikleri ile 10.7kg geldi. Suluk kafesleri, km saati ve arka far da dahil bu ağırlığa. Scott sete geri döndüğüm zaman biraz daha düşeceğini düşünüyorum ağırlığın
 
  • Beğen
Tepkiler: -Paşa-
Scudo
simdi kullandigim kadroyu koymamisim :p resimde yol catali olsada ozunde cyclocross :)
http://farm7.staticflickr.com/6177/6158586005_eabd8029c3_b.jpg
Gecen sene forumdan almistim, cok rijit ve hafif bir kadro, ama yakinda elimden cikaracagim sanirim.
 
@Pasa G.
Paşa merhaba, hatırlarsan senin sccot tur bisikleti için baya pazarlık yapmıştık, anlaşamamıştık, çok zaman sonra trek fx 7.1 aldım ben de. Aldığımda bisiklet komadaydı resmen, fren kablolarına kadar pas içindeydi, Farhat abiyle beraber hummalı bir çalışma sonucu çok iyi duruma getirdik, yaptığım değişiklikleri anlatayım burada hem sana hem de diğer arkadaşlara faydası olur umarım.
Dağ bisikleti için aldığım XT göbekleri 622-19 ebatında yeni jant çemberleriyle buna taktık, dağ bisikletimdeki 8 li vites sistemini olduğu gibi buna geçirdik, aynakolun 48 li olması şimdilik bu masraftan kurtardı beni. Aynı şekilde gidon, boğaz sele vs..dağ bisikletindeki her şeyi treke geçirdim, aldığım trekten kullandığım parçalar sadece kadro maşa ve jant telleri oldu ki, orjinal jant 36 deşilti, 32 deliğe geçince teller kısa geldi biz de 3 cross yerine 2 cross örerek bu problemi de ortadan kaldırdık ve son olarak dış lastikleri de orjinaliyle kullandım.
Bu değişikliklerden sonra yol gidonuna geçmeye karar verdim, sti kollarda v-fren verimli olmadığı için alternatif bir yöntem olan barend shifter ve yol gidonunda kullanılan v-fren fren kolu almaya karar verdim.
Türkiye de bulamadığım için yurt dışından indirimde olan 8 li sistem ultegra bar end shifter sipariş verdim, aslında 8 li ve 9 lu arasında çok fiyat farkı olmamasına rağmen ekstra masraf yapmamamak için 8 li aldım kargo da ücretsiz olduğu için 120 liraya bunu hallettim. Fren kollarını da Türkiyede bulamadım, barend shifterları aldığım sitede de olmadığı için onu da farklı sitelerden araştırmaya başladım ama hem ürün fiyatı hem de kargo ücretiyle viteslerle aynı paraya denk geliyordu malesef, sonra tesadüf eseri türkiyede bir siteden buldum, bulduğumdaki sevincimi anlatamam :) 48 liraya da bunu hallettim. Aynı siteden kırmızı siyah gidon bandı buldum ve çok hoşuma gitti deseni, fiyatı da 10 lira olunca onu da aldım, şimdi sadece gidon kaldı, işte tam da karasız kaldığım nokta burası, ikinci el ucuz bir şey mi alsam yoksa zaten fren kolları için gözden çıkardığım parayı da buraya ilave edip güzel bir şey mi alsam karar veremedim. Ürünler kargoda hepsinin elime ulaşması 1-2 haftayı bulacak bu süre zarfında gidonu acele etmeden araştırıyorum.

Yaptığım değişiklikler bunlar umarım sana ve diğer arkadaşlara faydalı olur.
 
@dodeve

Kadro çok güzel görünüyor. Forumda ben de görmüştüm bu kadroyu fakat o zamanlar işime yaramayacağı için almamıştım.
Bu arada, kadro ben cyclocross maşası istiyorum diye bağırıyor resmen. Bence fırsat bulduğunuz zaman bisikleti tamamen CX olarak düzenleyin. Yol bisikleti kullanmak istiyorsanız da bundan boşa çıkan malzemeleri oraya geçirip yeni bir bisiklet daha toplayın :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Kuş
Kimseden ses çıkmıyor? Gelişme var mı?
 
bu da benim yeni canavar

https://lh5.googleusercontent.com/-Y9JHj3ATvJc/T0puYIr6gNI/AAAAAAAACzY/AFAh3bv3dkg/s640/Photo-0707.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-y3xrAspCTrU/T0pvmGs0qnI/AAAAAAAAC0o/lUIVCArgkfM/s640/Photo-0717.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Kuş
@Eser Sevinç
Vayyy Eser Kızılinler yapılmış bugün :) arka jantı o çamurlu haliyle getirme almam :)
 
@ferhat köse

Fazla uzatmayayım dedim kısa kestim turu. Bisikleti yıkayacaktım bahçedeki çeşme donmuş öylece duruyor :) Geçen seferki gibi getiririm ;)
 
trek kadro cidden guzel olmus, gidon bandi rengide ayri hava katmis :)
 
@dodeve

Teşekkürler, seleyi siyah seleyle değiştirince gidon bandını da siyahla değiştirmeyi düşünüyorum komple siyah olsun karaşimşek hesabı :)
 
@Eser Sevinç
Bu renk siyah olmasindan daha iyi. Bende halen toplamaya devam ediyorum, headset ve duzgun bir catal bulabildim sonunda.
http://farm8.staticflickr.com/7060/6804080538_7ca0ecf616.jpg
Evet, bir chris king saplantisi olustu bende.
http://farm8.staticflickr.com/7205/6804080548_03dcaa5760_z.jpg
Bu catalda alpha q cx-10, en son modelin bir alti. Bunun yol versiyonunu (345gr) kullanip mutlu kaldigimdan, birde cx olanini deneyelim dedim (sitede 480 gram diye geciyor henuz tartmadim). Ebay den gercek fiyatinin bayagi altina buldum , yol versiyonuna gore daha saglam duruyor, bakalim gorecegiz kadroyu halledebilirsem :)
 
Senin malzemeler şahane oluyor, bitince detaylarla dolu güzellikler bizi bekliyor olacak. Kadroyu ne renk yapmayı düşünüyorsun?
 
kadro hafif parlatilmis titanyum, boyatmayacagim kendi rengi bence gayet hos
http://farm8.staticflickr.com/7030/6721820315_094796961e_z.jpg
boyanmamis titanyum uzerinden cizikler rahatca giderilebiliyor.
Ama daha bitmesine baya zaman var gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cengiz Parlakgül
Bu kadroyu sanırım iki sayfa önce de paylaşmıştın, dikkat etmemiştim hiç, ham hali sanmıştım, boyatacağını düşünmüştüm, o yüzden sormuştum aslında... Ama böylesi daha güzel olacağı kesin. Bunu bitirince Salsa kadroyu satmayı düşünürsen 1. sıraya yazabilirsin beni. Sanırım 58cm kadro.
 
Bolume az hareket gelsin diye birkac foto paylasayim toplamaya calistigim cx den

ilk ikisi kadrodan (yapim asamasinda )
drop out
http://farm9.staticflickr.com/8444/7937669596_cb4a55a508_z.jpg
head tube
http://farm9.staticflickr.com/8313/7937669230_d5c173d874_z.jpg
bb
http://farm9.staticflickr.com/8321/7937668734_c66da5aa64_z.jpg
vites-cekis sistemini sram den sectim

Aynakol (daha dislileri yok karar vermedim henuz en buyuk disliye, 48t veya 53t yapicam. Elbette ciddi cross yarislarina girsem dusunmeden 48 t veya 46 t yapardim ama genelde yolda surdugum icin 53t yapacagim sanirim).

http://farm9.staticflickr.com/8311/8066570026_c8948a3cd2_z.jpg

Fren-vites (normalde force a yonelecektim ama bunlar indirimdeydi :) )

http://farm9.staticflickr.com/8042/8066567189_5e8428d93e_z.jpg

Arka aktarici (bunu red almadim cunku arka aktaricilari cabuk harciyorum nedense, ve red sadece seramik rulman oldugu icin iki kati fiyati var. Burda ucuza kactim.

http://farm9.staticflickr.com/8457/8066571960_c8521ff8b0_z.jpg

Son olarak ck gobeklerden orulen jant seti. Biraz agir aslinda 1650-1700gr civari aklimda daha hafif birsey vardi. Ama simdilik bu cemberlerle idare ediyorum.
Bir kis boyunca kullandim simdilik sapasaglamlar.

http://farm9.staticflickr.com/8044/8097186566_a85d24d412_z.jpg
 
Çok güzel bir bisiklet çıkacak ortaya o kesin King göbekler baya güzel gözüküyor inş. yakın zamanda toplanır bisiklet
 
  • Beğen
Tepkiler: Borell
Evet arkadaslar ben kusmaya giderken size de yeni sram hidrolik yol disk fren-vites kolunun bir sneak peek fotosunu gonderiyorum.
Nasil ergonomi anlamis degilim evlat olsa sevilmez resmen offf

http://farm9.staticflickr.com/8338/8178977672_220da3fd16_z.jpg
 
Geri