Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Cyclocross ve yol bisikleti

@Aşkın Şentürk

aşkın tarzın her yola ise benimde öyle ,nitekim sonunda mtb yi 26 dan çıkartıp hibrite dönüştürdüm 26 janttan 28 e geçtim,2008 de bilgi eksikliğimden cyclo cross yol bisikleti hakkında bilgim yoktu ne vakit salcanonun cyclo ları ülkeme geldi uyandım evet ben her yola girerim etaplarım öyle çünki yalnız emniyet için gidonu değiştirmedim mtb gidonu olarak kaldı, stabilize yollara sert düz topraklara hibritim ile giriyorum tekerin çapı 1.32 etaplarım 130-160-200 arasında oynamakta bu yollarda her yer asfalt olmuyor stabilize çok..
 
Scudo
Size tavsiyem en kotu ihtimalle sehir bisikleti almaniz. Amortisorlu bir model size sadece agirlik yapacaktir. Ben yol bisikletimle her turlu koy yoluna rahatlikla girebiliyorum. Toprak yol genelde hic sorun olmuyor, yol tutus asfalta yakin. Ancak stabilize yolda dikkatli olmak gerekli. Eger taslari iri bir stabilize yol ise ozaman cok daha zor oluyor.

Yol bisikletinde esas mesele kullandiginiz lastikte bitiyor. Eger kaliteli ve fiyati nispeten yuksek olan lastikler kullanirsaniz yol tutusunuz ve verdigi guven hissi hissedilir derecede artiyor.

Tabii eger kullanacaginiz rotalarda surekli 1,2,3 cm derinliginde asfalt yamalari veya engebeli toprak yollar olacaksa amortisorlu bir model olmasi olmazsa olmaz olur. Cunku 50km boyunca bunlara dayanmak zor. Dayanmaktan ziyade niye bu eziyeti cekesiniz ki?

Cyclocross hic kullanmadigim icin bisey diyemeyecegim ama diger bir secenektir.
 
@Aşkın Şentürk

aşkın ülkemizde yollar benim norveçte gördüğüm gibi balık sırtı olsa idi sorun yoktu 1980 de bergen de küçük bir kasabada ideal asfaltta yol bisikleti kullandım tek bir kasis yok idi bu ülkede yol mühendisleri iyi çalışmıyor işin gerçeği parası yok belediyelerin ve karayollarının niteliksiz asfalt dökmekteler,
ülkemizde yeni yeni daha atılımlar neyseki başladı borlu çimento yapmaya başladık ve daha sağlam asfalt yolları orduda devreye girdi ama yetersiz bütün ülkenin tam anlamı ile son derece dayanıklı asfalt yollardan oluşması gerekmekte 10 yıl gidecek, ben norveçte yol bisikletini asfaltta sürerken zevke geliyordum dehşet hızlı gidiyordum sarsıntının s si yoktu sağda bisiklet yolları var idi bu ülkenin bu duruma gelmesi lazım ..o zaman bu ülkede yol bisikletçileri rahatlar ama böyle bir durum şu an yok ,
ideal yol bisikletine uygun bu ülkede ne kadar yol var acaba,istanbulda durum vahim sadece şile yolları yetmez ve sabiha gökçen yolları istanbulun her tarafı pürüzsüz asfalttan oluşmalı daha biz bunu başaramadık ne diyeyim başka ben ufacık norveç 12.000.000 nüfuslu ülkesi asfaltın en iyisine sahip alt yapı desen bizim ülkeyi sollar
 
@Kudret Kurtcebe

hocam teşekkür ederim sağolun günlük idman programımda bisikletin eee olmasını istiyorum
 
@Kudret Kurtcebe

Hocam yollar düzelinceye kadar ki kafadan 20 yıl var herhalde :-D Ben hybrid alıcam galiba
 
@Tuncay Üner

50 km lik yol mesafemde her yer asfalt ama ızmir yolları da bozuk açıkçası
 
Ben yeniden yazmak istiyorum.

Eger Gideceginiz yollarin buyuk bir kisminda yollar bozuksa ozaman hybrid alin. Aksi halde sadece belirli az bir bolge icin geri kalan duz zeminde bosu bosuna amortisoru tasimiz olacaksiniz. :)
 
Yol lastiginin tumsekte cukurda patlamasi gibi durum cok zor eger dogru hava basincinda kullanirsaniz, o kismi merak etmeyin. Kadroyu secerkende hangi amacla kullanacaginizi dusunun, ornegin yagmurlu camurlu havada yol tekeri degilde biraz daha kalin (700-35c) teker kullanmak isterseniz cyclocross kadrosu tercih etmeniz daha mantikli. Mesela benim 2 set tekerim var daha saglam olan mavic aksium uzerinde kalin 700*35 lastikler var. Digeri daha hafif bir set 1600gr civari ondada 700*23c lastikler var nasil bir surus yapacaksam ona gore degistiriyorum. Mesela adamin biri cannondale superxi yolda kullanirken

http://i135.photobucket.com/albums/q157/DrDover/IMG-20111223-00026.jpg

Bir digeri cx lastiklerini tercih etmis.

http://cdn3.media.cyclingnews.futurecdn.net/2010/07/01/1/cannondale_super_x_full_view_600.jpg

Peki kadrolar arasinda sadece lastik genisligi farki mi var. Sorunun cevabi her kadro icin olmasada genelde benzer. Ilk olarak cyclocross kadrolarinda bottom bracket drop (resimi asagida) daha fazla olur sebebi donuslerde, dusuk hizlarda pedalin yere carpmamasi veya arazide bir yere takilmamasi icin.

http://4.bp.blogspot.com/_SZx2oaxuJSA/RdwVlwJ6djI/AAAAAAAAAUA/YAa--FlZ-CE/s400/BBheight.jpg

Yalniz bb dropu yulselttikce agirlik merkezi yukselir buda stabilite sorunu yaratir yani yuksek hizlarda yol bisikletleri daha stabil donuse sahip. Aslinda bu soyledigim butun markalar icin gecerli degil Ridley cx bisikletlerinin bb droplarini bayagi asagi cekti (57-61mm) normalde 65-80mm arasi degisir.

Ikinci olarak chainstay denilen yer (resimde) daha uzun olur, sebebi gayet acik buyuk lastik takabilmek icin. Yol bisikletlerinde 408-415mm arasindayken cx lerde daha fazla 425-430 vs.. Burda ise uzun olmasi daha stabil bir bisiklet yaratiyor.

http://www.fatwheels.com/images/bikeframe.jpg

Son olarak head tube acisi (yukarda resimde) yol bisikletlerinde genelde daha dik. Acinin az olmasi yavas hizlarda teknik yerlerde donmeyi kolaylastirirken, ayrica bisikletin tekerini dondurdugunuzde (dusuk hizlarda) ayaginizin tekere carpmasini engelliyor. Dag bisikletlerinde dahada azdir bu aci.

Saydigim seylerin cogunu pro olarak yarismadikca aslinda farketmeniz gayet zor. Bence siz kalin teker kullanacakmiyim diye dusunup ona gore karar verin.
 
Bir de hybrid olayi tur vs yapmadikca cok cazip degil bence. Hibridlerin kadrolari daha dik durarak surus yapmak icin ayarlaniyor. Cok uzun yol teperseniz 200-250 km belki faydasi dokunur veya sirtinizda belinizde sorun varsa iyi olabilir. Cx lerde ve yol bisikletlerindeki gidonlarda cok daha fazla el pozisyonu var, daha aerodinamik. Biraz daha performans istiyorsaniz hibridi bosverin bence. Tabi bu benim gorusum.

Son olarak cx ve yol bisikletlerinin dayanikliliklari, insanlarin hangi kosullarda kullaniklarina dair iki ornek video gondereyim



Havalarda kotulesmisken ilk video insani gaza getiriyor :) Son olarak cidden bisikletlere kirilgan aletler olarak yaklasmamak gerekir gayet saglamlar aslinda (5-6 kg olmadikca), limit her zaman bisiklet surucusu bence.

Ama cokta zorlamayin

http://25.media.tumblr.com/tumblr_mcblhxVo6G1qap9plo1_500.jpg
 
@dodeve

Hocam iyi hoş çok güzelde cannondale cx lerin fiyatı 1600 liradan fazla bildiğim kadarıyla ?
 
O ornekti sadece, herhangi bir cx kadrosuda ayni isi gorur merak etmeyin.
 
@dodeve

Peki tavsiye edebileceğiniz başka bir model var mı yani ben işe model olarak yoğunlaşmak istiyorum :)
 
Yol bisikletine 700x25 den daha geniş lastik takmak uygun olmaz. Maşa aralığı dar olduğundan kalın lastik oturmaz. Arka taraf içinde aynı şey söz konusu. Cyclocross ve yol bisikletini ayıran sağlamlıktan ziyade daha kalın lastiklerin (veya ince) kadroya uygun olması. Diğer değişken fren sisteminin farklı olması. Cross larda canti-lever fren, yol bisikletinde caliper fren vardır. Yol bisikleti ile çamurlu yola giren kişiler fren ile lastiğin sırtı arasında biriken balçığı bilirler. Bu cyclocrosslarda olmaz. Fren sisteminin montajıda farklıdır bu nedenle. Diğer farklılık vites oranlarıdır. Yol bisikletinde oranlar daha büyük (hız için), diğerinde daha küçüktür. Vites ve fren kablolarıda üst borunun üstünden veya boru içerisinden alınır. (taşımak gerektiği için)
 
@Gökhan Ö.
Hocam şimdi sizin anlattıklarınızı yeni yeni anlıyorum desem yeridir. Peki bana tavsiye edebileceğiniz konfor öncelikli tasarlanmış bir yol bisikleti tavsiye edebilir misiniz ya da bunun dediğinize örnek olabilir mi ? (link)
 
@Birol YILDIZ

Bir de şöyle bir durum var kaldırıma indin çıktın durumlarında mtb deki gibi kaldırımdan atlayamazsın diyorlar merak ediyorum yol bisikleti veya cyclocross la kaldırımdan atlasak ne olur yani ne olur :D ? Atlayan var mı ?
 
Ben kaldırımlardan, hız kesme tümseklerinden atlıyorum. Lastiklerim 700x32 şimdiye kadar 1 yıldır akort bile kaçmadı. Korumalı lastik kullanıyorum, patlak işi biraz şans işi ama sadece 1 kez lastiğim patladı, birkez sibop bozuldu.
Forumda şimdi arasam en az 15 tane kaldırımdan atladım göbek dağıldı, pedal kırıldı, maşa elimde kaldı vs. diyen MTB bulurum ki çoğu yerli giriş sınıfı modeller. Ama benim gözümden kaçmadıysa hiç kaldırımdan atladım göbek bozuldu, pedal kırıldı, lastik patladı diyen Şehir, tur, yol, cyclocross okumadım.
Senin almayı düşündüğün modeller giriş seviyesinin üstünde zannetmiyorum ki böyle sıkıntılar yaşarsın.
 
@Tolga Günsezer

Hocam çok sağolun çok teşekkür ederim benim bütçem 2000 e kadar her ay bütçem artıyor böyle giderse biraz daha beklersem :D tekrar araba alıcaz galiba :D ( Bir de taksit taksit alırsam cyclocross u sıkıntı olmaz ama peşin kasıyor biraz birden vermek sıkıntı oluyor aslında aynı ama psikolojik işte :D Bir de beğendim cyclocross yurtdışında TR de o özelliklerde o bütçeye hatta 2000 tl ye cyclocross yok TR de :D ürün bu (link)
 
Virgül çıkmamış, anlam değişmiş özür dilerim.

"Senin almayı düşündüğün modeller giriş seviyesinin üstünde,(virgül) zannetmiyorum ki böyle sıkıntılar yaşarsın. "

Yazım kurallarına çok dikkat ederim ama klavyenin azizliği olsa gerek.

Not: Link hatalı galiba ürün bulunamadı yazıyor.
 
Lastik basınçları çok önemli. Darbe ile sonlanıp lastiğin janta kadar esnemesi kötü.
 
@Tolga Günsezer
Anlamda benim için sıkıntı olmadı anladım hocam link de bu (link)
 
Geri