Scudo Sports

Cylocross bisikletini gezi-tur bisikleti olarak kullanmak...

dropbar güzeldir de çok abest duruyor kullanmayı düşünmüyorum zaten vitesin oralarda kolunuzu uzatın ilerde birleştirin yada tutuyormuş gibi hayal edin aynı şey :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Kuş
Scudo
@Berke Kazankaya

Çevremde kullanan kimse olmadığı için ben de deneyemiyorum.Kullanma şansım olursa fikrim değişir belki.
 
@Edip Dinçer

Bence de cok fenadir.Ise giderken, daglara giderken, ormana giderken, tatile giderken müptela gibi bütün bisikletlerimde hepyol gidonu var: Allah kimseye musallat etmesin! :)
 
Dropbar hastalıktır :) .


bende yakında CYC02'ye geçeceğim.
 
bu dropbar meselesi çok kafamı karıştırıyor, kullanmayanlara çok rahatsız izlenimi veriyor , kullananlar da vazgeçilmez diyor, bende hiç denemedim, doğrusu merak da ediyorum, bu kadar kullanışlıysa neden sadece yol bisikletlerinde ve cylocross larda var onu da anlamadım şehir ve tur bisikletlerine neden koymuyorlar neden yaygınlaşmıyor
 
O gidonu gören ilk başta korkuyor. Kontrol edemeyeceğini düşünüyor.

Decathlon'a gittiğimde hep dikkatimi çeken bir konu olmuştur. Bisiklet bakmaya gelenler öncelikle dağ bisikletine yaklaşıyor. Eviriyor, çeviriyor ve birkaç tur atıyor. Ardından daha zarif görünen yol bisikletine yaklaşıyor. Aslında içi gidiyor. Gözünden anlıyorum. Fakat cesaret edip binebilen az sayıda kişi çıkıyor.
 
@Uğur S.

Ahaha kendimi tarif edilirken gördüm bir an. Aynen öyle olmuştu ilk gidişimde. Neyse ki bir deli cesareti ile bindim ve gayet rahattı ilk kez kullanmama rağmen.

Hatta ben bindikten sonra bir baktım ki 5-6 kişi daha binmiş yol bisikletine, turluyor mağazanın içinde :D
 
@Fırat Y.
Isin nereden ciktigina bakacaksiniz. Bu gidonlar yol ve pst yarislarinin ortaya cikmasi sonucu, yüksek süratte bisikletcinin daha asagiya yatabilmesi icin ortaya cikmis gidonlar. Dolayisiyla frenlerin yerlestirildigi bölge de buna bagli olarak hem alttan, hem üstten kumanda edebilmek icin. ( Tabii simdi vites kollari da oraya geldi...)
Dag bisikletlerinde, özellikle cok dar virajlar, cok dik, kaygan zeminlerdeki inisler dolayisiyla bisikletcinin bu aletlere kumandasi yaninda, daha cok geriye cekilmesi ve ellerinin bu elemanlara yetismesi gerekir. Dolayisiyla hem gidon genisligi ve kummanda aletlerinin mümkün mertebe seleye yakinligi gerekir.
Hatta, araziye girildigi icin, bazi cyclocross bisikletlerinde dag bisikletleri gibi ikinci fren kollari kullanilir.
Sehir ve tur bisikletlerine gelince, bu iki gidon tipinin de kullanildigi bisikletler zaten mevcuttur, kisinin secenegine kalmistir, kullanim zorunlugu yoktur.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
@ihtiyar
bugün decathlonda dropbar denedim gerçekten çok keyif aldım, hatta niyeti bozup yol bisikleti mi alsam diye düşünmeye bile başladım, benim söylemeye çalıştığım evet dağ bisikletleri için uygun değil ama hibrid ,şehir,fitness, tur tarzı bisikletlerde hiç yaygın değil dropbar, benim bildiğim fujinin bir dropbarlı tur bisikleti var başka da bilmiyorum bu tarz bisikletlerde dropbar
mesela ben merida t2 yada specialized sirrus tarzı bir bisiklet düşünüyorum bunlarda olsaydı dropbar iyi olmazmıydı, şimdi dropbar için yol bisikleti alsam nasıl yük taşıyacam yada biraz bozuk yollara nasıl gireceğim gibi dertler var gerçi bugün sürdüğüm triban3 de bagaj deliği de dikkatimi çekti, bagajlı bir yol bisikleti de enteresan olurdu:)
 
@Fırat Y.

http://phred.org/~alex/pictures/bikes/xo1/xo1-drop-bars.JPG
http://ccycles.net/commuter-legacy/wp-content/uploads/2010/02/KHS001.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a3/Loaded_touring_bicycle.JPG

Bu cok ilginc, adam ikisini de takmis....
http://i.stack.imgur.com/Wj9X4.jpg


Daha bir sürü tur bisikleti var bu gidonun kullanildigi....
 
bu gidonlar sonradan takılmış galiba pek orjinal gibi görünmüyor, bu işlem biraz masraflı olur gibi geldi bana, birde bu tur bisikletlerinde vites kollarını niye gidonun ucuna takarlar ki, fuji de de öyle
 
Tur bisikletlerinde, sürücünün oturuş pozisyonuna ilaveten, bisikletteki yükleri de hesaba katınca rahat ve konforlu bir seyir için tercih edilen gidon genellikle kelebek gidon oluyor. Dropbar'larda 3-4 tutuş açısı varken, kelebeklerde bu sayı daha da artıyor haliyle. Ben bugüne kadar "Turlarımda dropbar gidonu, kelebeğe tercih ederim" diyen birisini görmedim, duymadım. Dropbar gidonların, tur bisikletlerinde yaygın olmamasının sebebi bu olabilir.

Şehir, hibrit, fitness modellerinde dropbarın yaygın olmamasını da "böyle gelmiş böyle gider" zihniyetine bağlıyorum.
 
@Fırat Y.

Maalesef, büyük yanilgi, hepsi orijinal...

Baking "Touring bike" diye googleda ariyorum...

(link)

(link)
 
@ihtiyar

haklısınız biraz bakınca bu dropbar çok yaygınmış tur bisikletlerinde onu anladım, ama bizim ülkemizde pek yaygın değil galiba ben böyle dropbar olan lastikleri 32-35 kalınlığında vites sistemi STI olan bir bisiklet arıyorum 1700 tl geçmeyecek bulabilirmiyim acaba, hem dağ bayır vurup hemde dropbar zevkini yaşamak istiyorum varmı acaba türkiyede ulaşabileceğim böyle bir model şöyle bir şey aslında istediğim ama işin ilginç tarafı trek türkiye bu modeli satmıyor

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
benim bisikletin birisi cyclocross bunu tur bisikleti olarak kullanmak istrim. çünkü hem hafif hem atik. üstelik bagaj bölümü de var. fakat merak ettiğim bir şey var: maşanın karbon olması sorun oluşturur mu? sonuç olarak baya yük binecek bisiklete.
 
@ilker21
Yükünüzü arkadaki bagaja yükleyeceksiniz. Bu yüzden öndeki karbon maşa size hiç bir sorun oluşturmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ilker21
@MehmetAliB.
yani randımanlı olur diyorsunuz. ben düşünmüştüm ama pek güvenememiştim.
 
Geri