Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dağ bisikletinde rigid (sabit) maşa kullanımı

@mustafa şükrü yıldırım

Maşayı taktık. 1,7 kg ağırlık tasarrufu sağladım. Henüz yorum için çok erken ama 100 km kadar deneme sürüşü yaptım. Daha çok bozuk yollar, taş döşeli kaldırım ve yolları, ayrıca bol bol yokuş iniş ve çıkışları tercih ettim.

Şimdilik xcm maşamla arada bir fark görmedim. Kimbilir
belki lastikleri değiştirmemiş olmam ve kalın lastiklerin bu tür yollardaki dayanıklılığı, maşanın amortisörden daha küçük olmaması, maşanın öne doğru hafif
açılı olması ve bisiklet açılarını bozmaması bunda etkili olmuş olabilir. Ya da belki xcm maşam çok verimli değildi bilemiyorum.

Hatta sürüşte, yokuş çıkışları ve virajlarda daha da rahat olduğunu söyleyebilirim. Tabii bunlar kişiden kişiye değişebilir; benim çok rahat bulduğum bir şey, bir başkasına rahatsız gelebilir.

Şimdilik memnunum, zaman gösterecek. Fırsat bulduğumda fotoğraf ta eklerim, selamlar.
 
Scudo
@akifberkant

Bence bu üye bizimle dalga geçiyor ;Çok özür diliyorum forum yöneticilerinden ama onca yazılan cevaba rağmen.Bisikletlerimizin fiyatları arasında dağlar kadar uçurum var ama sonuçta hepimiz insanız demek noluyo..:D:D Ben bu üyenin ciddiyetinden şüphe ediyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: akifberkant
@Gökhan GÜNERİ

Benim yazımdan alıntı yapmışsınız, yanlış anlaşılacak; sanki benden şikayet ediyormuş gibi:) Bahsettiğiniz üye Alpay Gökalp.
 
@akifberkant

:) İlk fırsatta resimlerinizi bekliyorum, ortaya güzel görüntüler çıkıcağından eminim :) . Titreşimden dolayı uyuşma vs. olmadıysa gayet iyi :in:.
Bozuk yollarada xcm maşayla girdiğiniz hızlarlamı girdiniz ?
1.7 kilo attığınızı 100 km yoldan sonra anladınızmı yani düz maşayla daha az enerji harcandımı :) ?
 
  • Beğen
Tepkiler: akifberkant
Görüntü olarak çok müthiş bir görüntü kazandırmadı, hatta beğenmeyenler de olabilir. Ama benim hoşuma gitti. Merak eden arkadaşlar için,- fotoğraf makinesinde soru vardı, telefonla çektim ama herhalde fikir verir - buyrun;

(link)



(link)



(link)


(link)




(link)



(link)



(link)



(link)



xcm ile görüntü;

(link)



(link)

 
@mustafa şükrü yıldırım

Xcm ile hissettiğim titreşimden çok daha fazla bir sarsıntı ya da titreşim hissetmedim. Herhangi bir uyuşma ya da ağrı olmadı. - Bunda barend kullanmamın da etkisi olabilir- Bozuk yollarda 20-30 km. arası hızlarla gittim; çok kötü çukur, vb. durumlarda yavaşladım ama zaten xcm de olsa yavaşlayacaktım.

Dediğim gibi yorum yapmak için erken. İlk deneme için gayet iyiydi, korktuğum gibi olmadı. Asıl sonuçları zamanla anlayacağım. Dilerim meraklarınızı gidermeniz konusunda yardımcı olabilmişimdir.

Selamlar
 
@akifberkant

Resimler için ve merakımı giderdiğiniz için çok teşekkürler :), dediğim gibi ortaya güzel görüntüler çıkmış :). İlk denemede korkulan olmadıysa sorun yok :). Düz yolda hafifliği hissettinizmi hocam peki
 
@mustafa şükrü yıldırım

Düz yolda hafifliği kesinlikle hissettim. Sanki vitesler yetmiyormuş gibi geldi. Daha hızlı, daha seri oldu. Ayrıca gidonun daha hassas olduğunu hissettim, sanki daha kolay ve daha hızlı hakimiyet sağlıyormuş hissi verdi.
 
@akifberkant

Hafif olduğu için daha rahat gidon kontrolüde olmuştur tabi :), güzel bir slick lastikle demekki çok güzel sonuçlar alınabilir :) .
Maşa 80 mm. açıları olduğu için alçalma olmuş, buda aerodinamiklik ve daha agresif sürüş sağlamış olsa gerek :).
Maşanın aerodinamikliğide ayrı birşey tabi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan BİROL
@akifberkant

Hmm evet öyle olmuş kusura bakmayın.Bu arada bisiklete gayet yakışmış.Benı ılgılendıren tarafı zaten daha cok ışlevi.Sanırım sürüş keyfi açısından dan memnuniyet yaşamışsınız.Hayırlısı olsun ,kazasız bol pedallar diliyorum yeni bisikletinizle :)
 
ben de rigid düşünüyorum acaba orta kalite bir sabitr masanın fiyatları ne kadar?
 
@alperen48

Türkiyede fazla yok sanırım delta bisiklette 218 tl ye sadece disk uyumlu 910 gr. ağırlığında bir maşa var. Onun yerine e bay den mosso vs. almak daha mantıklı 40$ gibi bir fiyatıda var, ağırlığı 675 gr.
 
peki konudan biraz sapacağım ama sedona 741 inizin ağırlığı toplamda kaç kg a indi
 
yaklaşık 1.5 ay önce toplamış olduğum bisikletimin üzerinde xcm v2 amortisörlü maşa vardı ağırlık yaklaşık olarak 2.6 kg civarı.sürekli olarak asflat yolda gidiyorum araziye çıkmıyorum.baktımki maşa çok ağır ve karar verip 600 gramlık düz maşa ile maşamı değiştirdim sonuç olarak bisikletimden 2kg ağırlığı tek seferde yolcu etmiş oldum.bisikletimin ağırlığı sonuç olarak çok hafifledi ve düz maşa ile gelen hafiflik ise bisikletin sürüşünü olumlu olarak çok etkiledi.özellikle şuna dikkat ettim,xcm maşa varken zar zor çıktığım yokuşları şimdi bir solukta ve çok daha az güç harcayarak çıkıyorum.düz yolda ise hızlanmak istediğim zaman bisiklet kendini çok çabuk toplayıp yolunu alıyor.kısaca şunu belirtmek istiyorum sadece asfalt yolda biniyor ve araziye hiç çıkmıyorsanız düz maşa bence en iyisi.
 
aerodinamik tanımı daha çok zamana karşı bisikletlerde kullanılır ve bu bisikletler milyon dolarlık rüzgar tünellerinde test edilerek hava direncini kırmak için karmaşık mühendislik aşamalarından geçer.örneğin bisikletin kadrosundaki fren veya vites kabloları rüzgar direnci yaptığı için kadronun içinden geçirilir.veya sürücünün ayakkabısı yine rüzgar direnci oluşturduğu için özel olarak ayakkabıya pürüzsüz bir maske giydirilir vs.bisiklet hız yaptıkça rüzgar direnci artar ve o direnci kırmak için mücadele edersiniz ama bu yol ve zamana karşı bisikletler için geçerlidir.kısaca dağ bisikletlerinde aerodinamik aranmaz ve gereksizdir çünkü lastikleri kadrosu donanımları bile uygun değildir.toz toprak çamur çakıl patika için yapılmişlardir.YANİ yok maşa 80mm açılarından yok maşanın aerodinamisinden veya sürüş agresifleşmiştir gibi elinizde bunları destekleyecek hiç bir bilimsel çalışma olmadığı için bu çeşit söylemleri lütfen kullanmayın yani ÜFÜRMEYİN.
 
  • Beğen
Tepkiler: akifberkant
@alpay gökalp

Mustafa Şükrü yıldırım ve diğer arkadaşlar fikirlerini söylemişler. Mustafa Şükrü belki de bir benzetme olarak ! aerodinamik' demiş olabilir. ( Kendisi ve diğer arkadaşlarla yüz yüze tanışmış olmamama rağmen ifadelerinize artık katlanamayacağım)

Herhangi bir arkadaşın fikir ve bilgisi doğru ya da yanlış ta olabilir. Sonuçta burada amaç paylaşım. Diyelim ki apaçık yanlış bir bilgi bile verilmiş olsa bunun karşılığı küstahlık, çok bilmişlik, aşağılamak olamaz. Daha önce de kibar bir şekilde size iletişimin ve kullanılan ifadelerin ne kadar önemli olduğunu anlattım. Forumdaki başka arkadaşlar da sizi bu konuda uyardılar.

Ve sabır zorlamanın gereği yok. Çok üst düzey bilginiz olsa bile bu ifadeleri kullanma hakkına sahip değilsiniz.

Kimsiniz siz? Nesiniz? Mustafa Şükrü Yıldırm'a mı, foruma mı kastınız var?

Amacınız ne? Sizinle mi uğraşacağız?

İşte önceki sayfalardan örnekler;
@akifberkant

@Sungur Çağırgan

@Sedat R.TOSUNOĞLU

Kimseyi huzursuz etmeye hakkınız yok! Bu forum insanların hakir görüleceği bir yer değil!

Ben de böyle şeyler yazmak istemezdim. Forumda ilk kez sinirlenip böyle şeyler yazdım. Ama lütfen siz de dikkatli olun. Kimseyi kırmaya ya da küçümsemeye hakkımız yok. Sizin niyetiniz bu olmasa bile, ifadelerinizden hep bu tutum anlaşılıyor. Biraz daha dikkat lütfen
 
2001 yılından bu yana şimdiki kullandığım bisikletim dahil 20 tane bisikleti sıfırdan toplayıp kullandım.bu 20 tane bisikletimde kullanmadığım malzeme kalmadı 10 yıl içerisinde mekanik diskinden full amortisörlü bisiklete düz maşadan downhill maşaya aluminyum kadrodan çelik kadroya 2.35 dış lastikten 1.15 dış lastiğe vitessiz bisikletten 27 vitesli bisiklete kadar hemen her türlü komponentteki bisikletleri kullanma imkanım oldu.ben kendimce şimdiye dek bisiklet konusunda edindiğim tecrübeleri burada forum kuralları çerçevesinde paylaşmak istedim hepsi bu kadar.
 
@Mehmet Keten

Yanlış anlamayın, sözlerim size değil, alpay gökalp isimli üyeye. Ben onun mesajını cevapladım. Yoksa tecrübeleriniz ve değerli fikirlerinizi paylaştığınız için teşekkürler.
 
Geri