Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dağ bisikletinde rigid (sabit) maşa kullanımı

ayrıca şu konuyuda belirtmek istiyorum yol bisikletinden daha hafif mtb bisikletleri şu an piyasada mevcut peki o zaman mtb bisikleti neden bu kadar hafifletmek için uğraş veriyor büyük firmalar.ayrıca mantık olarak bir düşünelim şimdi benim bisikletim düz maşa taktıktan sonra yaklaşık olarak 2kg daha hafifledi şimdi bu 2kg hafiflemenin bisikletin sürüşünde öncekine göre olumlu bir değişiklik yaratmaması ne kadar mantıklı.
 
Scudo
@akifberkant

Akif bey ilginize ayrıca teşekkürler, hayatla, forumla, insanlarla barışık olmayanlar kendilerini fazlasıyla belli ediyolar zaten. .
 
Kol-bilek uyuşmasında gidon şekli kadar gidonu tutma şekli de önemlidir.Eğer dirsekleri kırmadan gidonu tutuyorsanız bilekleriniz uyuşabilir.Dirseklerinizi kırdığınızda kollarınız ön amortisörün görevini yapıyor gibi olacaktır.

Eğr düz gidonlu bisiklet kullanıyorsanız,aşağıdaki oturma ve gidonu tutma şeklini kendinize şablon olarak kullanabilirsiniz.Sırt açısına ve dirseklerin kırıklığına dikkat ediniz.
www.realage.com.tr/v2/Mutlu-Olmak-icin-Bisiklete-Binin_1_27478.htm
 
acızene olarak bnde fıkrımı sunmak istıorum ülkemız yol durumu malum ben 1,9 maxıx larseen tt kulanmıştım gayet ıydıı ıy forumlarr
 
güzel çözüm ama citybike geçmek isteyen birisi için mtb sini satmadan biraz harcama yaparak geçebileceği bir çözüm tabi çıkarılan parçalar satılmazsa :) benim de bir arkadaşım lastik değiştirmeksizin sabit maşa kullanıyor ve oldukça hafif bir bisiklete sahip ve memnun :)
 
arkadaşlar düz maşa arıyorum mosso ve diğer marka fark etmez( mtb )
 
Usta, adını hatırlayamadım şu anda. Yabancı bir hareket yapan bir arkadaş vardı. Onun da Dj bisikletinde sabit maşa vardı. Her yerden atlıyordu. Hatta 2.5-3 metre bir yerde atlamıştı yinde de bir şey olmamıştı.
 
güzel bi çalışma olmuş :) yedek kadromda böyle bir değişikliğe gidebilirim. emeğine sağlık :)
 
Eski konu hortlamış olacak ama bugün formda gördüğüm bir video bu tartışmayı açıklar gibi görünüyor;

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
600-700 gr Orta kalite sabit maşa furç toplam mtb maliyeti en fazla 40 liradır. Ağırlık konusunda özellikle yokuşlarda paha biçilmez bir rahatlama sağlıyor. İnsan zamanla sabit maşayada alışıyor. 2500 gr zoom maşam depoda duruyor.
 
Birçok Mtb'nin dizaynı düz maşaya uygun değil. Düz maşa takıldığı zaman yere biraz daha yaklaşıyor ve pedal sürtüyor dönüşlerde. Dip basık dolaşırım ben denirse bişey diyemem :D
 
Haklısınız benimkinde bu sıkıntıyı yaşamadım. Furş takımınıda bir şekilde uydurdum ama çok çok az bir boşluk hissediliyor.
 
IMG_20190101_163819.jpg

Ben memnunum arkadaşlar, kaldırımlarda veya bozuk yollarda amortisör varmış gibi gidiyorum,sorun yok.suan ağırlık 11,5 gibi ince lastikle 11olur. Konu eski ama paylaşmak faydalı olabilir. Eski maşa yedekte duruyor dağ taş olursa takarım belki.maşa 475 TL
 
Yedi aydan fazladır kulllandığım karbon maşam. Aliexpress'ten aldım. O günün kuruyla, vergiler dahil 350 TL'ye mâl oldu. Henüz en ufak problem yaşamadım. Şaft borusu kesilmiş haliyle ağırlığı 500 gramın biraz altında. Normâlde 29"'e göre, ancak Brand-X 27.5" kadro 120 mm amortisöre göre dizayn edildiğinden sorun olmadı. Gidon, boğaz ve sele borusu da karbon olunca hafif, aynı zamanda konforlu bir dağ bisikleti oldu. Mitas Scylla 2.25" lastiklerle 9,45 kg, Schwalbe G-One 1.50" lastiklerle 9,05 kg pedalsız ağırlığa sahip.


düz1.jpg
 

Dosyalar

  • 20200520_170409.jpg
    20200520_170409.jpg
    2,3 MB · Okunma: 20
  • 20200624_155354.jpg
    20200624_155354.jpg
    756,1 KB · Okunma: 21
Kesinlikle iyi bir amortisörlü maşa kullanılamayacaksa bu kullanılmalı.
 
Geri