Gökhan Toros
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 29 Haziran 2010
- Mesaj
- 4.498
- Tepki
- 6.843
- Şehir
- Polonya
- Başlangıç
- 2009—10
Fren konusunda haklısınız. MTB bisikletinizin yere basan lastik yüzeyine, ardından da yol bisikletinizinkine bakın. Lastik alanı ne kadar az olur ise yol tutuşu o kadar azalır. Bu da fren performansını etkiler. Ben aradaki farkı 38C lastikten 23C lastiğe geçince bile anladım, size böyle gelmesi çok normal. Ek olarak amortisör frenlerken gücün bir kısmını emerek mesafeyi kısaltıyor. Yol bisikletinde bu da yok.
Ağrı yapması da çok normal. Dik pozisyondan çok daha yatay bir pozisyona geçiyorsunuz. Alışana kadar bir süre ağrı olması normal. Fakat bu süre öncesinde bisikletinizin bütün geometrik ayarları doğru ve size göre olmalı. Eğer sele borusu biraz yüksek, gidon biraz ilerde olursa hem çok rahatsız hem de performanssız bir pozisyonda bisikleti kullanıyor olursunuz. Ayar için, internette 100lerce video bulabilirsiniz. Bunlardan birini bir arkadaşınızla beraber izleyip daha sonra yine beraber bir şekilde ölçümlere uygun olarak bisikletinizi ayarlayınız. Bayan yol bisikletleri ve erkek yol bisikletleri arasındaki farkı tam olarak bilmediğim için "erkek yol bisikleti" kullanmanızın sizin için ne gibi bir dezavantajı olur bilmiyorum. Bunu da bir araştırın. (bilgi vermediğiniz için erkek yol bisikleti aldınız diye varsayımda bulundum. En azından seleniz erkek anatomisine uygun olduğun için rahatsız edecektir. Bunu değiştirmeniz gerekebilir)
Vites geçişleri ile ilgili olarak, bundaki en büyük etken vites sisteminizin doğru ayarlanmış olması ve kaliteli olması.
Eğer kablolarda, yaylarda vs. herhangi bir sorun yoksa yavaşlık vites sisteminizin kalitesinden kaynaklıdır. Aktarıcılardan başlayarak sistemi yenileyebilirsiniz böyle bir durumda.
Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalıştım, biraz uzun olmasının dışında hatalar da yapmışımdır. Yazıyı okuyan arkadaşlardan özür diler, herhangi bir hatam olması durumunda uyarmalarını rica ederim
Ağrı yapması da çok normal. Dik pozisyondan çok daha yatay bir pozisyona geçiyorsunuz. Alışana kadar bir süre ağrı olması normal. Fakat bu süre öncesinde bisikletinizin bütün geometrik ayarları doğru ve size göre olmalı. Eğer sele borusu biraz yüksek, gidon biraz ilerde olursa hem çok rahatsız hem de performanssız bir pozisyonda bisikleti kullanıyor olursunuz. Ayar için, internette 100lerce video bulabilirsiniz. Bunlardan birini bir arkadaşınızla beraber izleyip daha sonra yine beraber bir şekilde ölçümlere uygun olarak bisikletinizi ayarlayınız. Bayan yol bisikletleri ve erkek yol bisikletleri arasındaki farkı tam olarak bilmediğim için "erkek yol bisikleti" kullanmanızın sizin için ne gibi bir dezavantajı olur bilmiyorum. Bunu da bir araştırın. (bilgi vermediğiniz için erkek yol bisikleti aldınız diye varsayımda bulundum. En azından seleniz erkek anatomisine uygun olduğun için rahatsız edecektir. Bunu değiştirmeniz gerekebilir)
Vites geçişleri ile ilgili olarak, bundaki en büyük etken vites sisteminizin doğru ayarlanmış olması ve kaliteli olması.
Eğer kablolarda, yaylarda vs. herhangi bir sorun yoksa yavaşlık vites sisteminizin kalitesinden kaynaklıdır. Aktarıcılardan başlayarak sistemi yenileyebilirsiniz böyle bir durumda.
Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalıştım, biraz uzun olmasının dışında hatalar da yapmışımdır. Yazıyı okuyan arkadaşlardan özür diler, herhangi bir hatam olması durumunda uyarmalarını rica ederim