Scudo Sports

Dağ bisikletine kelebek gidon taksam mı?

:harika: O satori zone elcik kısımları çok eğik bence
 
Scudo
@Ahmet.S
Ahmet bey, hepsi iyi güzel, elimizdekileri uydurduk diyelim de kadroyu ne yapacağız?
Şu, dünya turu yapan, kelebek gidonlu MTB kullanıcılarını merak ettim doğrusu. Kimler tur bisikleti yerine MTB kullanmışlar? İsim var mı?
Matları, çadırları, tulumları gram gram hesap ederken, bisikletin üzerinde iki büklüm oturup yaylı, yağlı, gazlı amortisörler kullanıp güçlerini yere verip üç tur atacak kadar efor sarfedenler kimler, merak ettim doğrusu?
 
  • Beğen
Tepkiler: Rasimcan Meral
@Ahmet.S
Gürkan beyden 3500 USD lharcayarak MTB yi nasıl TUR bisikleti yaptığını dinleyelim:

"Tur bisikleti dendiğinde; 28 jant düz maşa yani amortisör olmayan bir bisiklet gösterilir. Peki, ben neden 26 jant bir dağ bisikletini tur bisikletine çeviriyorum?
28 jant tur bisikletleri ile ancak asfalt yollarda tur yaparsınız. Araziye girdiğinizde jant telleri uzun olduğundan ve aşırı yükten dolayı tek tek kırılmaya başlar. Türkiye - Japonya yolculuğumda Tacikistan'da karşılaştığım Polonyalı bisikletli gezginler 28 jant bisiklet kullanıyorlardı. Asfaltın olmadığı bir ülkede o yüklerle 28 jant bisiklet kullanmaktan defalarca jant teli kırdıklarını dile getirmişlerdi. Dağ bisikletine Shwalbe Marathon marka lastikler taktığınızda hem asfaltta hem de arazide çok rahat bir şekilde gidebilirsiniz, tellerin boyu kısaldığından direnci de artacaktır. Gene düz maşalı yani amortisör olmayan tur bisikletleri de asfalt içindir. Araziye girdiğinizde eğer düz bir maşa kullanıyorsanız yoldaki tüm girinti çıkıntılarda yük kollarınıza ve eklem bölgelerinize binecektir. 1000 kilometre arazide yüklü bir bisikletle seyahat ederseniz ve ön tarafta amortisör yoksa akşamları çadırda eklem yerlerindeki ağrılardan dolayı uyuyamazsınız.
Kendi yolculuklarımda en zor şartlarda seyahat etmeyi seven biri olduğumdan 28 jant ve düz maşa klasik tur bisikletleri benim tur anlayışıma uymamaktadır. Bisikletin Üzerinde yer alan DT swiss teller, Jantlar, maşa ve yukarıda saydığım ekipmanla birlikte maliyet 3500$. Kadro hariç.

Bu da Kadir Aşnaz arkadaşımızın deneyimi:

Burada iyice kafanız karışacak, çünkü markadan tipe bir sürü seçeneğiniz var. 2 teker için genel olarak şöyle bir durum var: Her bisikletle her yere gidilir! Peki siz gidebilir misiniz?
Yoksa yol bisikleti, hybrid, mountain bike olmuş önemi yok; her tipin kendine göre avantajları ve dezavantajları var. Ben mountain bike seçmedim çünkü gereksiz ağır (amortisörler,lastikler vs) ağır olmayanlar ise gereksiz pahalı. Bir de her zaman ince lastikli hybrid bisikletlerle daha rahat hissettim kendimi. O kadar kalın lastikler ve amortisörleri çoğu zaman kullanacağınız bir ortam olmayacak, hele ki arkanızdaki yükü düşünürseniz, sürekli downhill (yokuş aşağı) yapacak haliniz yok. Ama rotanızdaki yollar çok bozuk ama “arkadaş ben sevdim bunun tipini” diyorsanız o da olur, ‘there is no sikinti’.
Hybrid ve tur bisikletlerinin güzel tarafı ergonomik olarak uzun yolda sizi daha az yoracak şekilde bir yapısı var, unutmayın yeri gelecek 8-10 saat bineceksiniz, gidonun 3 cm yukarıda olmadı ya da kollarınızın duruşu zaman geçtikçe ne kadar rahat bir yolculuk yaptığınızı belirleyecek.
Yok bu carbon, aman efendim tura kompozit malzemeli aluminyum bisikletle çıkılmaz böyle demir döküm kafası olmalı kırılırsa kaynak yaptıramazsın gibi saçmalıklara inanmayın.. Eğer dünya turu yapıyorsanız, 3 yıl boyunca yolda olacaksınız veya Afganistan’da nasıl kaynak yaptırırım diye düşünüyorsanız olabilir.. Ama artık ortalama bir bisiklet markasının kadrosunu kırmak için baya bir saçmalamış olmanız ya da üstünüzden tır falan geçmiş olmalı. Artık markalar kadrolar için hayat boyu garanti veriyorlar.
Üstündeki vites ve fren takımı, markası vs ufak tefek farklar dışında çok bir şey fark ettirmeyecektir. Aynı mesele bütçe için de geçerli: paranız yettiği sürece en iyi kompenentleri alın, sonradan bir şeyi değiştirmek çok daha pahalıya gelecektir. Hiçbir vites, fren vs hayati değil ama yolculuktaki konforunuzu belirleyecektir. 50km’de bir g.tü başı oynayan zinciri atan belirli viteslerde artık ses yapan bir bisikletle 2000 km gitmek sinirlerinizi bozabilir. Tercih size kalmış ama disk fren yerine v brake denen eski tip frenli bir bisiklet seçmeniz yoldaki olası sorunları kendi başınıza halledebilmeniz için daha iyi olacaktır. Hidrolik disk frenler çok afilli ve stabil gibi olsalar da gereksiz ağırlık ve herhangi bir kazada kırdığınızda çok zor yaptıracağınız bir soruna yol açar. Hidrolik yağının boşaltılıp tekrar doldurulması bile çoğu zaman ızdıraplı bir süreç. Ama aldınız bisikletin üstünde de disk fren varsa yürüyün gidin, sadece dikkatli olun ve manetlere daha fazla dikkat edip lastik değiştirirken ya da takılı değilken sakın frenleri sıkmayın..
 
Gurkan bey kadronun Geometrisi değiştirmemis ama
 
@Sinan A.


Bende kelebek gidon bakıyorum aynı şekilde 31.8 lik satori doğada stok kalmamış gittigidiyor da buldum ufak bir fiyat farkı var. Merak ettiğim satori kullanan var mı yorum yapabilecek?
 
@Atalay Mete
Fitness veya cyclocross turda olmaz.
Gidon boynuzu ile farklı açılar bir yere kadar yakalanır.
Adam Mtbye dropbar takarım dememiş ki? Ben görmedim.
Konfor geriye düşmez. Konfor olmadı mı diğer saydığınız unsurlar bir işe yaramıyor.
Dediklerinizin hepsi turlarımda denenmiş ve Tecrübe edilmiştir. Lütfen arkadaşı yanlış yönlendirmeyiniz.
 
https://c1.staticflickr.com/9/8058/8248710686_e6b5f79e23_b.jpg

http://www.bikehugger.com/images/blog/leadville_dropbar.jpeg

görsellere 26" mtb dropbar yazın bakalım neler çıkıyor karşınıza...

kelebek gidon konusunda da zaten gürkan genç yeterli bir referans. ben olur mu diye sormadım zaten isteklerimi karşılar mı diye sordum ki karşılar gibi görünüyor şuan ki yorumlarla.
 
Ve sonuç;
40852 dosyayı görüntüle

İkinci el kelebek gidon alırken aklınızda olsun arkadaşlar bu tip şeyleri sanalpazardan falan alın yoksa fena kargo kitliyolar :D

Yarın test sürüşü yapıyorum deneyimlermi aktarıyorum forumdaşlar.
 
@gmfaruk
Valla suan vites kollarinin kablolari vs derken boyle bi ar tutturdum duz gibi oldu iki kol acisi on taraf biraz daha yukarda. Çok dikleştirmeyi düşünmüyorum. Daha aerodinamik olur ve dirseklerimden ilerisini gidona yaslayarak bisikletin üzerine baya yatabilirim diye düşündüm.
 
@Melih Çolak
İzmitli olan biri olarak;)Bende sana katiliyorum.
Tek basima binmek biryere kadar sonrasi beni de sıkıyor.Kafa dengi bir arkadas olduktan sonra en guzel spor benim icin mtb ile asfaltta degil toprak alanlarda camurda ormanda gezinmek:D
Umuyorum ki bu hevesim kaybolmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: AzzBayraktar
@kokomarmaris
Hocam mtb için çok uygun parkurlar var bence izmitte mtblik rotalar için topluluk oluşturabilirsiniz. Benim oralarla işim yok malesef :)
 
@Bahadır Aktaş
Ben Satori gidon takmıştım bisikletime. İçe doğru eğimi var. Genelde yeşil çizgi ile gösterdiğim taraftan tutuyorum ve bileklerimde herhangi bir ağrı durumu olmadı daha. Genelde gidonun önünü açılı boğaz kullanarak kaldırıyorlar ama ben tam tersi bana doğru olan tarafı azıcık yukarda bıraktım. Önden tuttuğumda rahat oluyor kolumu dayayabiliyorum. O biraz kişisel tercih gibi geliyor bana.
 

Dosyalar

  • 20151029_001656.jpg
    20151029_001656.jpg
    128,8 KB · Okunma: 148
Ben bunu market bisikletine takanını da gördüm, atın bir tarafına kelebek konmuş gibi.
 
@sezgindurmus
2.50 kadroya sığar mı bunu kontrol ederek alın bari alacaksanız?

Bence bu gidon muhabbeti olabilir, bende düşünüyorum hatta ama masraf yapmak istemiyorum :) bisikleti değiştirebilirim çünkü :D
 
@Sinan A. Kelebek gidonun acisi gidon bogazi ile ayni olmali :harika: duzeltin bence
 
@Sinan A.
Bence mükemmel duruyor. Ama arazide vitesleri kullanmak nasıl olur, onu kafamda canlandırabilmiş değilim.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve celikzeki
Merhabalar tekrar. Rüzgardan dolayı deneme yapamamıştım bugün 30km kadar kullandım deyimlerimi aktarayım.
Artıları: farklı tutuş pozisyonları sayesinde düz gidona göre rüzgardan kaçmak, depar atmak, konfor odaklı kullanmak daha kolay. Arkadaşlar düz gidonla yolda performanslı kullanmak hayal. Yanlardan sımsıkı tutunca güç aktarımının düz gidondan çok çok daha iyi olduğunu farkettim. Kardeşimde bu kanıda.

Eksileri: viteslerin olduğu kısımdan tutarak depar atmak mümkün değil dizleriniz çarpacak gibi oluyor bu kısımdan tutmak tamamen rahatlık odaklı. İkinci eksisi ön kısımdan tutmak :l burdan tutmak bana hiç güven vermedi bozuk yollarda gidon çok oynak bi hal alıyor beni çok tedirgin etti. Aerodinamik olmak için dirseklerimden bileklerime kadar arkavön taraf boyunca yaslayarak bisikletin üstüne kapanmak dışında ön kısmı tutmadım.

Sonuç; sanki bullhorn bu bisiklette benim isteklerimi daha net karşılarmış diye düşünüyorum şimdi. Fakat oda fixie için olduğundan vites kollarını monte etmesi daha zor ve şehir içinde biraz tehlikeli gibi görünüyor. İspanyada boğa güreşleri festivalinin başlangıcında ki gibi birilerini gidona saplamanız olasi. Bazı yerlerde park etmek geçmek vs gibi konularda da işler bullhornun dezavatajına dönüşüyor. Fakat herşeye rağmen kullanmak isterdim.
Neyse kapat benim gereksiz bullhorn parantez. Kelebek gidon kesinlikle mtb yi ve türevlerini amacı dışında kullanan herkesin edinmesi gereken bişey. Yol alacak paranız yoksa mtb hibrit vs ile eğer asfalt rüyanızı yaşamaya çalışıyorsanız kelebek gidonu kesinlikle tavsiye ederim.

Edit extra sonuç: yol candır bigün herkes yola geçecek ben çok geç kalanlardanım. Paranız varsa böyle şeylerle uğraşmayın yola geçin.
 
Geri