Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Daha başarılı bir Tour of Turkey için neler yapılmalı?

Evet

b2e33bc60568865eaabcdfca38d7cd44.jpg
 
Scudo
@akifovsky Insanlar bu kişileri merak edip araştırsın diye yazmadım
 
Herkes yazmış Karadeniz Bölgesinde etap yapılsın diye.Herhalde herkesin merakı '' yokuş '' olsun şenlik olsun diye.Yani herkes yokuşçuların ,genel klasmancıların olduğu bir yarış mı istiyor?

Bence bu Karadeniz ve yokuş sevdasının hükmü pek yok gibi.Çünkü
-Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turunun yarışı nisan ayına alındı.Ve bu tarihten istek ve beklentimiz Giro d'Italia'nın hazırlık yarışı olmamız.Bunun için önümüzde o tarihlerde koşulan çok köklü ve yokuşçuların cirit attığı bir yarış var:'' Tour of The Alps''. Yarış geleneği olan Alpler yokuşları Karadeniz Dağlarına karşı mı diyeceğiz?Çok zor:kötü:

-Yine bizim Turun düzenlendiği Tarihlerde önemli puncheur ve Genel klasmancıların katılacağı ''Arden Klasikleri'' var.Arden klasiklerinde yarış koşacak hiçbir önemli sporcu Ardenleri es geçip Karadeniz yokuşlarına gelmez!

- Hadi herşeyi geçtim.Tarihi nisanın başlarında olsaydı da Ardenlere hazırlık yarışı mı olaydı deseydik ?O da olmaz orayı da Bask Turu kapmış.o_O

-Bizim Turun tarihi o tarihler olacaksa yarış karekterinin çoğunluğu toplu sprint finişi olabilecek etaplardan oluşmalı ve bu şekilde önemli sprinterler getirilmeli.Bir iki etabı da klasikçilere ve baroudeurlere (kaçış sanatçısı) uydurursak çok daha iyi olur.Keza o sıralarda yani nisan ayında UCI takvimi yokuşçular ve puncheurlara daha uygun.Bence biz tercihimizi sprinterler ve klasikçilerden yana kullanmalıyız.
Bence bunlardan dolayı Karadeniz Bölgesi hiç ama hiç uygun değil.

-Bir de yarışları yarış yapan duvar gibi yokuşları değildir.İyi bir yarışın gerek şartı tırmanışlar da değildir.Rouleurlerin ve sprinterlerin kazanabildiği birçok güzel yarış da olabilir.Bunu da göz ardı etmeyelim.

Herkes yanlış yere bakıyor.Elimizdeki en potansiyelli ve geleceği en parlak yarış,eğer tarihleri geçen seneki gibi olursa, kesinlikle ve kesinlikle:
''Tour of Antalya'':harika::harika::harika:
 
Bir alanda sivrilen herhangi bir genci törpülemek yerine o alanda daha da sivreltmeyi ve mesleki önyargıları toplum düzeyinde ortadan kaldırmayı başarmalıyız.
 
Başta biz yarışları sevelim.

Bir tane pro-continental takımımız olsa birçok şey değişecek ama o önemli eşiği bir türlü aşamadık.Düzenlediğimiz yarışın karekterini bile değiştirecek bir sıçrama olabilir.
 
yarışın sonunda konuşan milli takım antrenörü mü ne bilmiyorum, sürekli sporcularımızla gurur duyuyorum. güçleri bu kadar dı diye acındıran biri vardı. malesef gücümüz yetmedi ama çok iyi sporcular vs. ulan futbola harcanan paranın haddi hesabı yok. bu ülkeden bir tane pro bisiklet takımı çıkmaması tamamen zihniyetle alakalıdır. avupalılar bu hayatı çok iyi çözmüşler her spor dalına yatırım yapıp insanlarının sağlığı için elinden geleni yapıyorlar. örnek vermek gerekirse bizim şehirde bir tane street workout yapılacak park yok. ama bakın rusya ya polonya ya adamların her parkında bu tür aletlerden mevcut. belediyeyle iletişime geçtim şöyle bir park yapar mısınız diye. adamlar talep oluşturuldu en kısa zamanda iş programı kapsamında inceleme yapılacaktır diye cevap verip üstünü kapattılar. 2 ay geçti üstünden aradım adamları, konuştuğum yetkili fitness aletlerini ihaleyle alıyoruz, dolayısıyla sizin istediğiniz türde park malzemeleri şuanda elimizde bulunmamaktadır. ama seneye toplantı yapılacak o toplantıda halkımızın talepleri doğrultusunda kararlar veriliyor dedi. ölme eşşeğim ölme. park ve bahçeler müdürlüğü bunu düşünemeyip bizim istememizi bekliyorsa bu onların ne kadar vizyonsuz olduğunu gösterir

burası ingiltere, adam her videosunda farklı parklarda video yapıyor
 

Dosyalar

  • BELEDİYE WORKOUT.jpg
    BELEDİYE WORKOUT.jpg
    320,1 KB · Okunma: 17
Ben temel sorunun parkur olduğunu düşünenlerdenim. Otoban izlemekten sıkıldım. Etrafta hiç bir şey yok, sadece tarla ve yol. Klasik olabilecek yokuş ve inişler az da olsa olmasi gerekiyor. Mümkünse biraz daha doğal ve dar yollar seçilmeli. Duble, geniş, düz yollar bisikletin ruhuna uymuyor. Tabi bunlar izleyen için seyir zevkini arttırır, sporcular icin zorlayıcı etaplar önemli turlardan önce ne kadar uygun olur bilemiyorum, ama böyle giderse bence tur fazla gelişemez.
Ayrıca avrasya tüneli, genel olarak tünel ve beton gozukmesine ragmen, yerin 100 metre altından geçmesi bisiklet icin farklı bir olay bence, ilgi çekici olabilir.
Bir fabrikanın içinden geçilen bölüme güzellikler kapısı konulması hiç hoş değildi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
@hamlet2006

Sürekli burada yazdin hamlet ,yurt dışındaki Yarışlar hakkinda ,sürücüler hakkında,bu ülke çok şeyi yıllarca ıskaladığı gibi,bisiklet sporundada geri kaldı,önce neden geri kaldık ona bakalım,biz asla kendimizi eleştirmeyi sevmeyiz,millet olarak böyleyiz,rasyonel akıl bu topraklarda yeşermiş değil,avrupa yapar abd yapar japon yapar biz bakarız,çünki bizde merak yoktur,olanı kabullenmek kaderim buymuş demek kolaycılığı vardır,
Cahiller kişileri yarı cahiller olayları akıllı olanlar ne yapılacağını konuşur,kahramanlar çıkmış ortalığı düzeltmek için onların ayağını kaydırmışız
Akıllı beyinleri küstürmus ,ve onları elimizden kaçırmışız,
Türk futbolun halide içler acısı,gerçi benim futbola merakım gençliğimde hiç olmadı,
Kıssadan hisse ,bisiklet sporunun ne demek olduğunu ilk okul çağlarından öğreterek yeni nesiller yetistirmekte,hangi uzman kişiler ile,düşünen kaç beyin var, ? Ne kadar uzman eğiticin var,yok ise yandığımizin resmidir,
 
Otobanları da kafaya takmayın.Otobanları nereye bağladığınız önemlidir otobandan kiliometrelerce gitmeniz değil:

-Ronde Van Vlaanderen'in mini bir kostümlü provası olan ''E3 Heralbeke '' yarışının önemli bir kısmı Avrupa'nın ortasından geçen ''E3 otobanı''ndan geçer.Tadından yenmez bir yarıştır,adamı mest eder otobandan geçmesine rağmen.


-Yine Vuelta a Espana(İspanya Bisiklet Turu) da köyler kasabalar etaplar birbirine otabanlar ile bağlanır.Bu Yüzden Vuelta'ya otoban yarışı denir ama bu Vuelta'nın önemini ve değerini azaltmaz.

@Eray Gündoğdu
Bu dediğiniz önemli yurtdışı turlarda sıkça yapılan bir uygulamadır.Hoş olmayabilir ama sponsorları memnun etmek önemlidir.

@Kudret Kurtcebe
Kudret Ağabey ,her zamanki gibi haklısın.
 
@hamlet2006

Yarışmayı süratli bisiklet sürmeyi sevmek ,olmak ya da olmamak önce bizde başlayacak gerisi teferruat,edirnede kopartacagim yaş 61,peki georgi shengarov gibi kaç adet 60 'lik turbo var bu ulkede adamın yaşı 61,
66 km 'de ortalaması 35 üstü, bu adam bulgar gençlerine iyi bir örnektir,
Iş bizde ve kendimizi sahada kanıtlamakta ,gençliğe örnek olmakta
 
Bakınız söyleyeceğim şeyi lütfen siyasileştirmeyin ya da şovenist yaklaşımlarda bulunmayın. Ahmet Örken, bisiklet sporunda ülkemizin en gelecek vaat eden sporcusu idi, hep o gözle baktık, hep bir yerlere gelmesini istedik. Selçuk-Manisa etabından sonra reflekslerinin zayıfladığını, peloton içinde yer kapamadığını, hatta var olan mücadeleden ürktüğünü (ya da buna benzer bir şey...) söylemişti. Bizim ülke ve millet olarak hiç hazzetmediğimiz bir ülkenin bir bisiklet takımının dikkatini çeken Ahmet, transfer edilmesinin üzerinden çok zaman geçmeden ülkeye döndü ve yerli bir takımla anlaşma imzaladı. Ve sonuç ortada. Kendi itirafı, sporcularımız yeterince hazırlanamıyor. Hem mental hem de fiziki olarak. Bugün yorumcular konuşurken ortalama bir bisiklet sporcusunun 250.000 Avro (Sagan gibi über pedalların milyonlar kazandıklarını biliyoruz) kazandığını söylemişti. Bu miktarın kaçta kaçını kazanıyordur acaba bizim bisikletçiler. Çuvaldızı batıralım arkadaşlar kendimize. Lokal örnekler müstesna, ülkemizde bisiklet konusunda bir altyapı hazırlama projesinin olduğunu dahi sanmıyorum. En azından Ankara örneğini vereyim. Ankara'da yaşıyorum ve çok şükür bisikletim bisiklet yolu yüzü görmedi. Bisiklet alanında takım olarak yakın bir gelecekte başarımız olacağını zannetmiyorum. Etaplara dikkat ettiyseniz, ilginin hangi seviyede kaldığını da rahatça görebilirsiniz.
 
Her il yılda bir tane bisiklet yarışı düzenlese, daha sonra il birincileri bölge birinciliği için yarışsa, en son da ulusal yarışma düzenlense, parkurlar 200+ ve en az 2000 mt tırmanma olsa neler olur neler?
Ama hayal bunlar...
Bizim gençlik spor il müdürlükleri imam tipli heriflerin elinde olduğundan ve bunların büyük kısmı mesai saatlerinde bilgisayar başında borsa takip etmek dışında bir iş yapmadığından olmaz böyle şeyler.
Bisiklete binmeyen, sırf toplum içinde bir sıfatım olsun deyüben bisiklet federasyonu il temsilcisi olmuş tipler var allasen!
Ne bekliyorsunuz?
Bu hâliyle bile Tour Of Turkey, Türkiye'ye lüks geliyor bence.
Emeği geçen herkese teşekkür etmek dışında elimizden bir şey gelmez.
Dört dörtlük bir "organizasyon" yapıldı.
Güvenlik sorunu sıfır, kaza bela eh işte, memnuniyet tavanda...
 
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
Biraz da ben yazayım madem. Meslek hastalığı olarak biraz uzun tutabilirim. Affola. Konu biraz "Türkiye Turu'nu nasıl başarılı kılarız?" dan uzaklaşmış gerçi. Ben de biraz genel olarak başlayayım.

Önce şunu açıklığa kavuşturalım. "Bisiklet" dediğiniz zaman insanların aklına ilk olarak "spor" geldiği müddetçe bisikleti yaygınlaştıramayız. Bisikletin bir "ulaşım aracı" olduğunu, bisiklet sporunun da bu ulaşım aracıyla yapılan bir spor olduğunu el birliğiyle insanlara anlatmamız lazım. Ben evimden ofise bisikletimle gittiğim zaman "uzaylı görmüş masum köylülerle" karşılaşmaktan bıktım. Bisiklet yaygınlaşacak ki bisiklet sürerek büyüyen gençler bisiklet sporunu kendilerine hedef olarak görebilsin.

Çocukken mahalledeki arkadaşlarla beraber 3 günde Samsun'dan Sinop'a gitmiştik. Çocuktan kastım da ortaokul yılları... İnsanlar bunu çok doğal bir şey gibi anlatmama inanamıyor.

Neyse Tour'a gelirsek,

1) Karadeniz sevdasının bir hükmü yok. Bir Karadenizli olarak bunu söyleyebilirim. Evet Karadeniz'de bol bol dağımız var ancak yazın ortasında yapmadığınız bir Karadeniz turu çok akıl karı değil. Karadeniz'in o güzel dağları bahar aylarında deliler gibi nemli oluyor. Yetmiyor yükseldikçe hava aşırı derecede soğuyor. Bir de... Her ne kadar Karadeniz Turu'nu bol tırmanmalı olarak hayal etsek de içinde minik de olsa düzlük bulundurmanız lazım. O düzlükler Karadeniz'de mevcut değil. Bitmek tükenmek bilmeyen bir dağlar serisi...

Karadeniz turunu yaz ortasında koyarsanız da kapışmanız gereken çok fazla büyük tur var...

2) Türkiye turunun rotasını kim belirliyor? Belirleyen kişi neleri ölçü alıyor? Turu Türk'ün Türk'e reklamı olmaktan çıkarmamız lazım. Önümüzdeki sene Turu 3. havalimanından geçirmeye kalksalar şaşırır mısınız?

Turun amacı son yapılan yolları, köprüleri, tünelleri millete göstermek olmamalı! Kabul ediyorum. İstanbul berbat derecede çirkin ötesi bir yapılanmayla büyüdü. Ancak el insaf... Bu sene Osmangazi Köprüsü'nden tarihi yarımadaya kadar 4 şeritli otobandan geçti peloton. Resmen asfalt kustuk...
İstanbul'u kullanacaksak Boğazı sömürmemiz lazım. 4 saatten fazla süren ve uzun süre aksiyonsuz devam eden bir sporun yan görselleri fazlasıyla kullanması lazım. İstanbul'da Boğaz'dan 1 kilometre içeri girdiğinizde inanılmaz bir çirkinlikle karşılaşıyorsunuz...

Tamamen farazi bir rota çizeyim size.
Bostancı civarında başlayan, Kadıköy>Üsküdar>Çengelköy'den geçtikten sonra Yoros Kalesi'ne tırmandıran, sonra karşıya geçip Sarıyer>Beşiktaş derken yine tarihi yarımadada sonlanan bir rota daha güzel olmaz mı? Ya hepsini geçtim...
10 defa bahçeköy-sarıyer turladıktan sonra tarihi yarımadaya gitseler bile izleyicileri amaçsız bir otobandan uzak tutmuş oluruz :)

3) Asfalt sorunu sadece İstanbul'da değil diğer etaplarda da var. Organizasyonun "sprint" odaklı, kırıcılığı az olan bir yarışı benimsemesini anlıyorum. Gerçekten anlıyorum. Ama tur şu anki profili ile inanılmaz sıkıcı yarışlara sahne oluyor. Hiç bir etap kaçışa uygun değil, tırmanma etapları kısıtlı ve çok da kırıcı değil, sprint etapları kendine has özelliklere sahip değil (Sultanahmet hariç, Sultanahmet finişi hep güzel oluyor.) Mesela İzmir etabı neden kaldırıldı hiç bir fikrim yok...

4) Yorumcu konusu... Arkadaşlar. TRT'den bahsediyoruz. TRT'nin amacı size en iyiyi, en öğreticiyi sunmak değil. TRT'nin amacı sizden zorla aldığı TRT paylarını kafasına göre dağıtmak. Sizin TRTspor'da izlediğiniz futbol programlarının %90'ı outsource (maalesef outsource teriminin Türkçesi'ni bile kullanmıyorlar) ediyorlar. Sizce bisiklete bütçe ayrılıyor mu??

Bisikleti gerçekten seven, bisikleti yorumlarken "bitse de gitsek" şeklinde düşünmeyen sadece Eurosport'un spikerleri var. Sizce bu spikerlerin politik duruşları ortadayken kalkıp TRT'de spikerlik yapmaları olası mı? Bence değil....

Uzattım.. Kusura bakmayın..
 
@hamlet2006

Şu forumda yazdıklarından yeni bir şeyler öğrenebildiğim nadir üyelerden birisiniz.
İleride bisiklet sporu ile ilgili bir haber sitesi kurma projem var.
İnşallah parayı bulur da kurabilirsem köşe yazarlığı teklif edeceğim birkaç kişiden biri de siz olacaksınız.
 
@Ali Kılıç 35.5 Ali bey kesinlikle kabiliyorum ,hamlet yarışlar hakkında bisiklet forumun tek adamıdır tek geçer yani,hep takip ettim ,bilgili,bu önemli,bu forumda eksik olan bir başka konuda burada her ilden performans gruplarının olmayışı,esasında burada bir devrim yapmak lazımda 9 yıldır uğraştım anca 6 adam ile performans sürûslerimiz oldu performans açısından bisiklet forum malesef kısırdır.
 
Ya şu tur Karadeniz'e gitsin diyen arkadaşlara çok özür dileyerek bir soru yöneltmek istiyorum.
Teknik servisleri, masörler, teknik adamlar vs falan bir kenara bırakalım. Sadece sporcuları yatıracak kapasitede kaç tane 5 yıldızlı otel var Karadeniz'de?
Bu soruya yanıt bulduğunuz zaman turun neden Karadeniz'e gitmediğini ve gitmeyeceğini de anlayacaksınız.
Bence tur, Akdeniz, Ege, Marmara dışında herhangi bir bölgede yapılamaz. Teknik olarak mümkün değil. Haa bir de Kapadokya var.

@Kudret Kurtcebe

Aman ha bana performans turu falan demeyin.
Ben onu Çorum'da denemeye kalktım.
Denemez olaydım.
Linç ettiler beni.
Performans gurubu kurmak da lüks bu ülkeye.
Millet hep ortam bisikletçisi olmak derdinde.
20 ortalama ile bitecek kısa turlar yapıp tur sonunda mangala çökme sevdasında herkes.
Sonuç: Mangalcılar ayrı grupta, ortalamacılar ayrı grupta sürsün dedikten sonra tüm turlara tek başıma çıkıyorum. :) :) :)
 
@Ali Kılıç 35.5 Aslında Karadeniz bölgesi güzel de işte bahsettiğiniz durumların dışında başka sorunlar da olabilir. Bu konulara çok değinmek de istemem ama Akdeniz ve Ege sahillerinde yapılan turların sorunsuz bitmesi için sabırla bekliyor, sonunda da iyi bari batırmadan rezil olmadan hallettik diyoruz düşünün bu hale gelmişiz ki, bu işin normal tarafıdır. Ülkenin acilen şu futbol konusundan biraz olsun kurtulup bisiklete önem vermesi gerekiyor. Serkan en başta güzelce söylemiş zaten ya çok sorunlar var en kısa zamanda düzelmesi dileklerimle...
 
@Serkan Mıstınoğlu

Sorun sorun sorun,her sene aynı hikaye ,sen çal sen oyna,
Hahahaaa aynen,beyni sulanmış sadece spikermi,milletin beyni yıkandı futbolla
Neden rant var havuz var,yav ,stadları dolduranlar neyin rantındalar acaba bak onu çözemedim serkan
 
@Ali Kılıç 35.5
Büyük turlarda falan tüm kafilenin 5 yıldızlı otellerde kaldığını mı zannediyorsunuz? Sporcuların yarış sırasında öğrenci evinden hallice pansiyonlarda kalmaları bisiklet sporunun acı gerçeklerinden biridir. Yarışı yerinde izlemek isteyen sporseverler ve gazeteciler etap başlangıçlarındaki otelleri doldurdukları için organizatörler takımlara en ucuz otellerde konaklama imkanı sunarlar. Birkaç sene önce Sky takımı, sporcuları organizatörün ayarladığı otellerde yeterince dinlenemediği için yıldız sporcuları için karavan ayarlamaya başlamıştı, ancak yetkililer eşitsizliğe sebep olduğu için bunu yasakladılar.

Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turu'nun sporcular tarafından sevilmesinin nedenlerinden biri de hep iyi otellerde kalınması ve bu otellerin tüm imkanlarının takımlara sunulmasıdır. Bütün takımların ya otobüslerinde ya da mekanik kamyonlarında mutlaka çamaşır makinesi bulunur, fakat bunlar Türkiye Turu'nda kullanılmazlar, çünkü çamaşırlar otellerin çamaşırhanelerinde yıkanırlar.
 
Tanıtım ve reklamı doğru dürüst yapılmadı. Halk bugün Sultanahmet finişte bir podyum kurulduğunu görünce meraklandı. Ne olduğunu bilmeden bariyerlerin ardında bekleyişe geçen çok insan oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
Geri