Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dahon Mu D8 Schwalbe dış lastik sorunu!

@salvodaze Bence de mücadeleye devam. Ben de söyledim, Dahon'a yazacağım dedim.

Yakın bir zamanda gelmez dedi. sipariş dönemleri var sanırım. yıl sonu diye tahmin ettim ben. Arka jant kalmamış, şans işte :/ Ama etrafımızdaki bayilere soralım, belki ellerinde kalmıştır.

Ben birazdan bike&outdoor'a uğrayacağım. bakalım bi tavsiyeleri olacak mı.
 
  • Beğen
Tepkiler: salvodaze
Scudo
Bir Dahon kullanıcısı olarak merak, endişe ve üzüntüyle takip ediyorum. Umarım Dahon güvenimizi sarsmaz.
 
Bike&outdoor'a gittim biraz once. Sasirdi duruma, onlarda artik Dahon satmiyor, bir senedir falan Tern satiyolar. Direkt Dahon ile muhattab olmak lazim, distributorler belki guler yuzle biraz ilgileniyorlar ama herzaman tam cozum bulamiyorlar. Daha once de Asli bisiklet ile bir problemle ilgili iletisime gecmistim. Bisikletin ana katlama mekanizmasinda sallanma var hafif, aldilar baktilar yaptilar ama zamanla tekrar olmaya basladi. Bu bence tasarim hatasi ancak tamir etme yoluna gidip cok da ilgilenip cozmeye calisiyolar ama bu konu Dahon'u ilgilendiren tasarim hatasi. Halbuki bisikleti Dahon'a yollayip inceletmeleri gerekir. Ben de o donem cok ilgilenemedim.

Simdi bakiyorum, Bike&outdoor'da Dahon'u birakip Tern satmaya baslamis.

Bizim asil konunuz olan jant sorununu enson bir de Sedona Consept magazasiyla konusacagim, ancak gorunen o ki, yapacak pek bir sey yok, ya eldeki birkac lastigi onerecekler, ya da bulabilirsek orjinal Dahon jantlariyla degistirecegiz.

Not: Asli Bisiklet ile konusurken sunu da sordum. Bu durum bizim ulkeye mi mahsus? Yok dediler bunu biz de arastirdik o donem Bulgaristan'dan gelen bisikletler de, Taiwan'dan gelen bisikletler de heryere ayni dagitilmis. Butun bisikletlerde oldugu icin bu durumu bir kusur olarak kabul etmeleri zor gorunuyor. Butun derken, bizim model ve diger ayni jant sorunu yasayan modeller. Yani hep ayni merkezlerden dagitiliyormus her yere.
 
Dahon'dan tekrar yanıt geldi bana da. Dahon merkeze bildirip döneceklerini ve kendi başlarına işlem yapamadıklarını söylediler. Merkezden cevap bekliyorum yani şu an. Bike & Outdoor da dönecek.

Ben aracı firmanın sorumluluk almamasını onaylamıyorum. Sonuç olarak bir ürün sağlıyorlar ve bu ürünle sorun olduğunda ilk danışmam gerelen yer burası olabilmeli.

Jant konusunda genel bilgisi olan var mı? Yani bir şekildr 20 inçlik 406 jant bulup takabiliriz değil mi? Bu bisiklete olup olmayacağını basıl anlayabiliriz?


Ekleme:

Bu defa da aklıma şu soru takıldı: Benim bisikletim şu an katlı durumda ve 3. viteste bırakılmış. Arka teker üzerindeki vites tertibatı yere çok yakın duruyor. Acaba 406'lık jant takılırsa bunun yere sürtme ihtimali olabilir mi? Dahon bu nedenle mi sonradan değiştirdi acaba? Yoksa 0'a yakın bisiklet bilgimle saçmalıyor muyum? :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı ve Mucul
@salvodaze Bence janlar arasında okadar fark yok.. Yani umarım:) Buarada bu kadar küçük tekerleklere büyük aktarma organı yapmalarıda enteresan. Bazı bisikletlerde görüyorum küçücük yapmışlar. Hangisi daha iyi bilmiyorum ama ilginç bir durum.

Bu Durana model lastik kullanan var mı acaba. İnceliğini merak ettim. Umarım çok ince bir lastik değildir. Jant değiştiremezsek tek seçeneğimiz bu gibi.
 
@Mucul Duranolarla ilgili okudum biraz bugün ama racing olarak geçiyordu yanılmıyorsam. Yani ince ve düz yola uygun maalesef.

406 ve 451 arasında 1 küsür inç fark varmış sanırım. Valla bu vites aksamı yere değer bence, dediğiniz gibi aktarma organı o kadar büyük ve kadro o kadar aşağı eğimli ki bu teorinin gerçek olabileceğini düşünüyorum.
 
@salvodaze Bu 451 jantı heryerde kullanıyolar, Dahon şimdi yepyeni bi bisiklet çıkarmış orda da 451 kullanıyo. Bukadar kullanımı varken neden lastik seçeneği çok az anlamıyorum. (link)

Genel olarak performans için bunu kullanıyorlar.

Benim aklıma birşey takıldı. bizim jantlarımız gerçekten 451 mi acaba. 451 olanlar zaten belirtiliyor. İnternette hiç bir yerde böyle bir bilgi bulamadım. Greenguard 20x1.50 ve 20x1.75 kesin olarak olmadı benim jantlara. Kafam çok karışık.

20x1.1/8 uyumlu diyorlar ya, acaba 20x1.3/8 de uyumlumudur acaba.

Sedona'ya da bir türlü gidemedim. Önümüzdeki hafta gideyim de sorularıma cevap bulayım.
 
@Mucul 20x1.3/8'in de uyması lazım 451 ise gerçekten ki ben ikna oldum 451 olduğuna artık. Ama 3/8 bile 1.50'den ince demek ve o bile benim istediğim kalınlıkta değil maalesef.

Bakalım konuşalım ilgililerle, Dahon bir çözüm bulmazsa elden çıkarırım ve başka bir marka denerim gittikten sonea diye düşünüyorum.

@Mucul Şu konuda jant küçültmenin vitese etkisini sordum, görünüş pek parlak değil maalesef. Sanırım bu durumda Dahon'un ve Bike&Outdoor'un bana değişim sağlamasını talep edeceğim ve olur da yardımcı olmazlarsa bisikleti satacağım. Olur da satma aşamasına gelirse de Dahon'dan uzak duracağım. Hayal kırıcı ve yorucu bir deneyim oldu benim için.
 
@salvodaze Nerden nereye. Lastik değiştirmek istemesek hiç birşeyin farkında olmayacağız. Benim de canım sıkıldı. Dün baya Tern'lere baktım. Herhalde bir dahakine Dahon'a şüpheyle bakacağım. En hazmedemediğim şey de hiç bir uyarının bulunmaması ve üzerindeki lastiklerin 40-406 olması. Buna rağmen başka 40-406'ların da uymaması.

Bu arada @M.Cüneyt K. sizin bisiklette lastik sorunu olmayacağını düşünüyorum. Çünkü Aslı Bisiklet jant değişimi yaparsak Vitesse D8 jantı verecekti. Demekki o jantlar standart olanlardan.
 
@Mucul Zaten benim düpedüz aldatmak olarak kabul ettiğim nokta da bu. Madem üzerinde 406 lastik var, neden diğer 406 lastiklerin hiçbiri olmuyor? Veya madem 451 jant, neden üzerinde gelen lastikte 406 yazıyor? Bu düpedüz tüketiciyi kandırmaktır.
@Yusuf'san jant değişimi yapabilmiş, çünkü onun kadrosu da aktarma organı da bizimkinden farklı şekilde ve vites aksamının yere değmesi gibi bir ihtimal yok.

Dahon bizlere çok büyük bir kazık attı diye düşünüyorum. Bugün hem Dahon TR'ye hem de Bike&Outdoor'a iade/406 jantlı muadili ile değişim talebinde bulundum ve sikayetvar'a gerekli şikayetleri girdim. Bu arada hala bana Bike&Outdoor'dan dönen kimse yok, ne mail'larıma ne telefonla verdiğim talebe. 700-800€ sınıfındaki bisikletle düştüğümüz duruma bakın. Ne bilebilir ne öngörebilirdik.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mucul ve Üye Adı
@Mucul benim için sevindirici bir haber ama sizin durumunuzdan dolayı Dahona bakış açım değişmedi. Gün gelir bisikletimi değiştirirsem bu Dahon olmayacak. O kadar para verip üstüne sıkıntı stres çekmek istemem doğrusu. Umarım sizlerin sorunuda çözüme ulaşıp tatlıya bağlanır. Konunuzu takip ediyorum. Tekrar teşekkür ederim.
 
@Mucul Dahon twitter'dan serzenişlerime yanıt verdi, "mesajınızı facebook'ta görüp burayı kontrol ettim, bana şu adresten ulaşın" dedi. Durumu verdikleri adrese de yazdım.
Genelde böyle durumlarda Türkiye'deki dağıtımcılar hiçbir şekilde yardımcı olmaya çalışmazken ana kaynaktan veya Avrupa/Amerika ofislerinden sonuç alabilmişimdir. Yine böyle olacağını umuyorum. Hatta daha geçen gün 2 adet bozulmuş/yıpranmış laptop çantası için (sınırlı ömür boyu garantiye rağmen) Türkiye'den yardımcı olamayız yanıtı aldım, ancak firmanın Avrupa'daki genel merkezi olması gerektiği gibi 1 gün içinde iki çantanın da yenisini postaladı bana. Maalesef satış sonrası destek konusunda sınıfta kalmış bir ülkeyiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı
@salvodaze

Yürürlükteki tüketici yasasına göre ürünle ilgili sorunlardan üretici, ithalatçı ve satıcı müşterek sorumludur.

Yasanın 11. maddesinin 2. fıkrası şöyle diyor:

"(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur."

Ne yazık ki kendilerini büyük firma olarak tanıtan bu tür işletmeler, iş sorun çözmeye gelince anında çamura yatıyorlar. Hak aramayla ilgili yasal sürecin uzun sürmesinden ve ülkemizdeki birçok tüketicinin sorun çıktığında işin peşinden koşmamasından cesaret alıyorlar sanırım. Misal yakın zamanda ben de Decathlon'la benzer bir sorun yaşadım, neler hissettiğinizi, o yarı yolda bırakılma hissini çok iyi anlayabiliyorum.

Decathlon ithal edip sattığı bisiklete yedek parça sağlamıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: salvodaze
Lastikler takılamıyorsa zorlamamak lazım. Ben de bisikletime 8'li Shimano Zincir takmıştım. Aynakolun 1. ve 3. yapraklarında takılma yapıyordu. Ben de zorlamadım YBN'nin daha ucuz olan zincirinden taktım, sorun yaşamadım. Bu yüzden başka markalara bakmanızı öneririm.
 
@Mehmet Altuğ Size de geçmiş olsun. Ayrıca tebrik ederim tüketici olarak firmalara sorumluluğunu hatırlatma bilincini taşıdığınız için. Maalesef çoğu kişi "amaan" deyip peşinden gitmiyor, firmalar da yıpratıcı yollara başvurarak insanları oyalayıp bıktırmaya çalışıyor. Amaç ses çıkmasın. Ama izlediğiniz bir yol özellikle çok faydalı; bu firmalar yabancı menşeli ise direkt merkezleriyle iletişim kurarsanız şansınız daha yüksek. Çünkü o zaman "emir büyük yerden"e dönüşüyor olay :).

Ben de bu işin peşini bırakmayacağım, ne kadar zaman ve enerji kaybına neden olsa da böyle böyle müşteri memnuniyetini kazanmaları gerektiğini öğrenecek firmalar.
 
Elde 2 marka; 1 Bir daha Dahon alınmayacak. 2 Bir bisiklet daha alınmak istenirse Bike&Outdoordan alınmayacak. (ordan ilerleyen zamanda Giant almak gibi bir niyetim vardı. İptal)
 
@Mucul İç lastik uyumluluğuna baktınız mı acaba? Çünkü bende de vybe 7 var ve mevcut iç lastik 20 X 1,75 - 2,20 arası lastikleri destekliyordu. Benim takmak istediğim lastik 20X1,50 olunca iç lastik uyum sağlamadı ve dış lastiği ne yaptıysam takamadım. İç lastiği değiştirince kolaylıkla lastik janta geçti.
 
@ilberto

Ic lstik olayini deneyemedim, normal lastigi takamadigim icin. Eskileri geri taktim, elimde de 1.50 iclastik kaldi. Belki onlar bile uymayacak.
 
Arkadaşlar şu an Dahon Amerika ve Bike&Outdoor'dan dönüş bekliyorum. Yani henüz bir gelişme yok ama bir şey fark ettim, sizlerle de paylaşayım.
Dahon'un 2017 model highlight'larını içeren videoyu izledim. Bu video 3 bisiklet içeriyor ve hepsinin jantı 451! Şaşırdım gerçekten doğrusu, kadrosu bizimkine benzemeyenlerde dahi bu şekildeydi. Dahon belki de artık 451 jantlara yöneliyor.
Yine videoda dikkat ettim, bu bisikletlerden ikisine Schwalbe Shredda 37-451 takmışlar (boyut direkt yazıyordu), yani 20x1.3/8. Bu lastik boyutunu bizim de kullanabileceğimizi düşünüyorum ve bu boyutlu Shredda iş görür gibi duruyor. @Mucul bu boyutu bisikletçide deneme fırsatınız olur mu? Ülke sınırlarında Shredda'nın bu boyutunu bulamadım ben, yurt dışından denemek için getirtmek de istemiyorum şu an. Önce bir şu görüşmeler tamamlansın, destek seçeneklerimiz belli olsun :)

Bu arada merak eden varsa diğer bisikletlerden birinin lastikleri de 20x1.10 incelikte bir Schwalbe Duranoydu, 11 vitesli bir Mu performans bisikletine takmışlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı ve Mucul
@salvodaze sorun hala çözülmemiş, üzücü bir durum. Daha önce fırsat bulup yazamadım. Cumartesi günü bisikletimi bakıma Atak Bisiklete götürdüm. Dönüp dolaşıp laf bu lastik sorununa geldim ve sizin sorununuzu anlattım. Isıtılarak takılabileceğini söylediler. işinin ehli insanlar arzu ederseniz birde onlarla görüşün. Kaybedeceğiniz birkaç dakikanız olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: salvodaze
Geri