Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dahon Mu D8 Schwalbe dış lastik sorunu!

@Mehmet Altuğ kesinlikle bu ülkede tek çözüm Tüketici Hakem Heyeti imiş. Ben de bunu gördüm. Maalesef burada birkaç ayım kaldığı için (THH bana davanın 6 ay süreceğini söyledi) bu yola başvuramadım. Ama yine de peşini bırakmıyorum. Dahon'u sonuna kadar sıkıştıracağım, gelecek janların bisiklete uyacağından emin bile olmasam da. Bisikleti de sonuca göre hatasını belirterek elden çıkaracağım veya yanımda götüreceğim artık. Hangisi olursa.

Arkadaşlar yine bir güncelleme:
Dahon Global nihayet jantlarımı Hong Kong'dan göndermiş, takip numarası da verdiler. Haftaya gelir tahminen. Bisikleti taşınma için önden gönderdiğim için ancak Aralık sonunda jantları takabileceğim. Jantlar olursa bir sorun kalmıyor. Olmazsa da artık daha fazla uğraşacak bir şey görmüyorum. Jantlar denendiğinde tekrar güncelleyeceğim.

Ve jantlar nihayet geldi arkadaşlar. Birkaç kozmetik hata(spoke'larda ufak tefek boya çıkması, jantta etiket izi vs.) dışında kullanılmış gibi görünmüyor. Diğer jantı ölçmüştüm, hatırladığım kadarıyla çapı aynı görünüyor ama bilemiyorum. İşin ilginç yanı, jantların aynı renkte gelmesi. Dahon bunları yeniden mi üretti acaba, yoksa bu sorunu yaşamayan bölgeler var da onların jantından mı gönderdi? Ya da belki aynı jantı gönderdiler /facepalm :D Neyse, tüm bu soruların cevabını Aralık sonunda vereceğim :)
 
Scudo
@salvodaze Hayırlı olsun jantlar. Aynı renkte gelmeleri iyi olmuş gerçekten.
Bizim orijinal jantların sorunu tam olarak boyutu değil de lastiğin girdiği kısımlarda sanırım. Yanak yüksekliği falan galiba. Umarım yeni gelen jantlarda da bu uyumsuzluk olmaz.

Ben lastikleri taktırdığımdan beri gayet memnunum, kendi orijinal lastikleri sürekli iniyordu ve çabuk aşınıyordu. Yenileri taktırdığımdan beri hiç hava basmadım. Zorlayarak da takılmış olsalar eskisinden daha iyi.
 
@Mucul Acaba iç lastiklerden midir hava inmesi olayı? Ben iç lastikleri değiştirttiğimde ikisinde de pres hatası olduğunu söylemişti bisikletçi. Neyse ne artık, süper olmuş o zaman, güle güle kullanın.

Jantları dener denemez yazacağım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mucul
Hızlıca gücelliyorum. Jantların çapı orijinal jantlardan 3mm kadar daha küçük çıktı. Ancak schrader yerine presta (ince) siboplu çıktı aynı zamanda :D O nedenle çıkan iç lastiği geri takamadık, bisikletçide de iç ve dış lastik olmadığından ve ben bu hafta artık gidiyor olduğumdan lastik deneyemedik. Ama orijinal kendalar eski janttan zorla çıkarken yeni janta elle bile girdi. Yalnız bu noktada iç lastik olmadan takılmak zorunda kaldığını belirtmiş olayım (jant kutuda zarar görmesin diye dış lastiği geri taktırdım). Taşındıktan sonra lastik sipariş edip bisikletçinin yolunu tutacağım yine. Bu arada tahmin ettiğim gibi, gelen jantlar kullanılmış çıktı. Ben sana Dahon olamazsın demedim, insan olamazsın dedim.

Bu hikaye en çok 1 ay sonra son güncellemeyle kapanır diye planlıyorum :) Herkes iyi yıllar! Lastiklerin peşini bırakmadığım gibi, bu konuyu güncellemenin de peşini bırakmıyorum :) Ama kısa keseceğim, korkmayın! Efendim en son hatırlarsanız bisiklet iç lastiksiz şekilde kalmıştı. Pişmiş tavuğun başına gelmeyenlere bir yenisini ekleyen bisikletim uçuşta kayboldu :) Yaklaşık 20 gün sonra, dün bulunarak bana sağ salim teslim edildi. Ben de koşarak bisikletçiye gittim tabii ki. Normal Schwalbe Marathon ve iç lastik takılması için bıraktım. Tercih olarak 20x1.75 belirttim ama 1.50 de olur dedim. Sabah almaya gittiğimde 1.50 Marathonlarla beni bekliyordu, nasıl rahatladım anlatamam :) 1.75 bu janta büyük gelir dediler, eh olsun o kadar dedim ben de. Bu arada zorlanıp zorlanmadıklarını sordum, bisiklet tamircisi kadın arka lastiğin çok kolay girdiğini ama ön lastik için dükkandaki iri amcadan yardım istemek zorunda kaldığını söyledi. O da ilginç. Sonuç olarak mutlu sona erildi olarak kabul edip güncellemelerimi aylar sonra gerçekleştirebildiğim bugünkü mini turdan birkaç kareyle sona erdiriyorum.
 
Selamlar dostlar. Dün bisiklet sezonu açayım dedim. Uzun zamandır bisiklet evde duruyordu. Neyse bakımlarını yaptım, lastikleri 55 psi a getirdim. Koyuldum yola 3 km sonra arka lastik seyir halindeyken patladı. Ama birşey battığı için değil basınçtan patladı muhtemelen. İlk aldığımda jant profil arasında kopmuş küçük bir profil parçası vardı onu çıkarmak için lastikleri bir kez sök tak yapmıştım ömrümden ömür gitmişti. Şimdi gözüm hiç yemiyor tekrar sökmek ve takmayı. Lastiği bisikletten ayırdım dünden beri lastikle bakışıyoruz birbirimize :acpsnr:
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır ÖZEL
Bu sadece mu d8 modekde olan bir sorun mu ? Yoksa tüm dahon larda var mı ?
 
2017 modelinde jant durumu nedir?
 
Arkadaşlar iyi akşamlar bir sorum olacak (link) linkteki jant 2015 model dahon mu modelindeki sorunlu jantmı?
 
@Togursamsun evet. Ama Schwalbe Maratonlarla kullanınca sorunlu. Aslı bisiklet bu jantlar için lastikler getirdi diye biliyorum
 
Dahon mu d8 için schwalbenin hangi serisini kullanabilirim
 
  • Beğen
Tepkiler: .edoardo
Konuyla biraz alakasız olacak fakat; ben Chaoyang dış lastik kullanıyorum 1 hafta içerisinde 6 kez lastik patlattım, sizce bende mi şanssızlık var yoksa dış teker değiştirmem mi gerek?
 
Konuyla biraz alakasız olacak fakat; ben Chaoyang dış lastik kullanıyorum 1 hafta içerisinde 6 kez lastik patlattım, sizce bende mi şanssızlık var yoksa dış teker değiştirmem mi gerek?
lastigin yanaklarinda yazan max. Psi yi bastin mi? Eger az hava bastiysan birde oyle dene. Bir suru neden var ama bu en cok yapilan hatalardan biri az hava basmak
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan ve .edoardo
@YlcnCihan Lastiğin içine yabancı bir cisim saplanmış mı diye iyice kontrol etmenizi öneririm. Bu yaşadığınız şeyi tek sürüşümde 3 kez yaşamıştım. Lastiğe saplanan cam parçası yüzünden 3 kere art arda patlamıştı. Parmağınızı lastiğin iç yüzeyinde gezdirerek bulabilirsiniz patlağın kaynağını. Tabii parmağınıza zarar vermesin dikkat edin.

Bir diğer sorun da jant şeridinden kaynaklı olabilir. Jant şeridini kontrol edin.

Eğer az hava basıyorsanız "sneak bite" diye tabir edilen patlak oluşabilir. Dikkat etmekte fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: mazot ve .edoardo
@YlcnCihan Lastiğin içine yabancı bir cisim saplanmış mı diye iyice kontrol etmenizi öneririm. Bu yaşadığınız şeyi tek sürüşümde 3 kez yaşamıştım. Lastiğe saplanan cam parçası yüzünden 3 kere art arda patlamıştı. Parmağınızı lastiğin iç yüzeyinde gezdirerek bulabilirsiniz patlağın kaynağını. Tabii parmağınıza zarar vermesin dikkat edin.

Bir diğer sorun da jant şeridinden kaynaklı olabilir. Jant şeridini kontrol edin.

Eğer az hava basıyorsanız "sneak bite" diye tabir edilen patlak oluşabilir. Dikkat etmekte fayda var.
Hocam ilginiz için teşekkürler, küçük küçük ot dikenleri patlatıyor tekeri her seferinde... Yani bu normal mi ufacık ot dikeni ya?
 
Hocam ilginiz için teşekkürler, küçük küçük ot dikenleri patlatıyor tekeri her seferinde... Yani bu normal mi ufacık ot dikeni ya?

patlak onleyici zirh serit bant var. Birde ondan al dene. Yada son care zirhli lastik
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan ve .edoardo
patlak onleyici zirh serit bant var. Birde ondan al dene. Yada son care zirhli lastik
Deneyeceğim hocam, peki bir de hocam bu şekilde patlaması olasımı ot dikeni yüzünden yoksa benim şanssızlığım mı?
 
@YlcnCihan Ben bu patlakları genellikle yaz aylarında ve köy yollarında yaşıyorum. Zırhlı lastik veya patlak önleyici şerit çözüm olabilir ancak.

Şöyle de bir alternatif var. Ben kullanmadığım, yaması bol olan iki tane iç lastiği, dış lastiğin içine yerleştirdim. Bunu tabi kalın lastiğe yaptım arazide kullandığım. Hiçbir patlak sorunuyla karşılaşmadım bunu yaptığım günden beri üstelik arazide bol dikenli ve bol camlı yerlerden geçtiğim halde. Hem mâliyeti çok düşük hem de koruması yüksek.
 
  • Beğen
Tepkiler: .edoardo
@YlcnCihan Ben bu patlakları genellikle yaz aylarında ve köy yollarında yaşıyorum. Zırhlı lastik veya patlak önleyici şerit çözüm olabilir ancak.

Şöyle de bir alternatif var. Ben kullanmadığım, yaması bol olan iki tane iç lastiği, dış lastiğin içine yerleştirdim. Bunu tabi kalın lastiğe yaptım arazide kullandığım. Hiçbir patlak sorunuyla karşılaşmadım bunu yaptığım günden beri üstelik arazide bol dikenli ve bol camlı yerlerden geçtiğim halde. Hem mâliyeti çok düşük hem de koruması yüksek.
Hocam dediğiniz yöntemi 27.5*2.10 lastiğe uygulayabilir miyim sizce?
 
Hocam dediğiniz yöntemi 27.5*2.10 lastiğe uygulayabilir miyim sizce?
Tam üstüne bastınız. Ben zaten 27.5x2.10 lastikte uyguluyorum. Ancak dediğim gibi kullanmadığım eski lastikleri kesip düz bir lastik haline getirdim(çemberi açtım yani). Bunu da dış lastiğin içine güzelce yerleştirdim(yapıştırmayı düşündüm ama gerek duymadım). Zaten bir iç lastiğin kesiti oldukça kalın oluyor(2 duvar) bu da beni tüm patlaklardan uzak tuttu.

O zamana ait fotoğraflar ile anlatımımı anlaşılır hale getireyim.(2. Fotoğrafta iç lastiği iç kısmının fotoğrafını çekmek için açtım öyle lastiğe yerleştirirken yine kapattım öyle yerleştirdim.)
20200729_163759.jpg
IMG-20200729-WA0019.jpegIMG-20200729-WA0017.jpeg
 
Geri