Bu metni başka bir başlıkta az önce yazdım, fakat buraya da eklemekte fayda görüyorum.
Bence Decathlon firmasının en büyük hatası, personel stratejisi. Sürekli personel değiştiriyorlar, ne kadar eğitim verirsen ver, işe yeni başlamış bir personelin sağlıklı iş bilgisi ve tecrübesi olmaz. İyi niyetli bile olsalar, acemi ve tecrübesiz gençler bazı sorunları çözmekte yetersiz kalıyorlar. Şort ayakkabı reyonunda çalışan kişinin sorumluluğu ile yol bisikletine bakım yapacak arkadaşın sorumluluğu aynı değil. ayrıca Decathlon özellikle yaz aylarında bisiklet satış ve tamir reyonunda çok yetersiz kalıyor. örnek vermek gerekirse ben bisikleti aldığımdan beri "1 yıllık bir süreçte" en azından 20 personel değişti, içlerinde ilgili ve bilgili arkadaşlar olduğu gibi, full ilgisiz ve tam bilgisiz arkadaşlarda oldu. Çok acil bir durumda, bu bilgisiz arkadaşlara denk gelirseniz yandınız, bisikletinizdeki sorunu çözemedikleri gibi, kendilerini kurtarmak ve haklı çıkarmak için sizi delirtebilirler, Ayrıca özellikle yazın size ve bisikletinize ayıracakları vakitleri olmuyor, tam birşey soracaksınız, bir müşteri aradan zıplatıp - bu bisiklet benim kızıma olur mu diyor, onun işi bitsin diye beklerken, başka biri başka birşey soruyor vs. vs. sıra size hiç gelmiyor...
Siz bisiklet bölümündeki arkadaşla konuşamıyorsunuz bile. Eğer ayda yüzlerce bisiklet ve aksesuarı satıyor ve bunlara bakım hizmeti veriyorsanız, bu işlemi part time üniversite öğrencilerini çalıştırarak yapamazsınız, hele ki bisiklet bölümüne 2 personel bırakarak hiç yapamazsınız. ayrıca işe dün başlamış bir gence, yüzlerce müşteriyi aynı gün içinde yönlendiremezsiniz. o kişi kitlenir çalışamaz.
Unutmayın ki; Kaliteli restoranları, kaliteli yapan garsonlarıdır.
Decathlon gibi büyük bir firma hakkındaki şikayetlere bakıyorum, hep acemi personel kaynaklı, bunu ben bile görürken, sorumlu üst düzey yöneticileri neden göremez, yada müdahale edemez ? !
Sonuç olarak özellikle yaz aylarında, bisiklet satış ve tamir bölümleri ayrılmalı, satışa farklı, tamire farklı personeller bakmalı, tamir ve kurulum işini yapacak ekipler bile ayrılmalı, acemi arkdaşlar illa ki olacaktır, ama başlarında mutlaka birkaç tane tecrübeli, hızlı karar alabilen, insan ilişkileri kuvvetli, "BİSİKLETİ SEVEN" teknik bilgisi ve tecrübesi yüksek personeller olmalı.
Her hafta personel değiştirerek, hem kendilerine, hem müşterilerine, hemde çalıştırdıkları gençlere sıkıntı vermekten vazgeçmeliler, Yöneticilerini daha aktif olmaya ve insiyatif almaya davet ediyorum.
Saygılarımla