Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Decathlon ithal edip sattığı bisiklete yedek parça sağlamıyor.

Başlığı açmamın üzerinden tam 8 gün geçti, o günden beri Decathlon'dan ses seda çıkmadı. Bu arada ben sorunu geçici bir yöntemle çözdüm. Jant telinin kafa kısmından uygun ölçüde kısaltıp, teli mengeneye sıkıştırdım ve ucunu çengel şeklinde içe doğru büktüm. Bu şekilde akort da tuttu jant. Bakalım gittiği yere kadar gidecek böyle.

Decathlon hala jant teli getirecek... Sevgili CEO'muzun tatilden dönmesini bekliyoruz.
 
Scudo
Şaşırdım açıkçası. Decathlon gözümde hep müşteri memnuniyetine önem veren bi şirket olarak vardı. :kötü:
 
Bu poşete para alma olayına bende denk geldim bir kaç parça almışlığım var ordan 24.90 tutmuştu.poşetede para isteyince gerek yok deyip reddetmiştim. Verdiğim 50 liradan 25 lira alınca dedim 24.90 tutuyor 10kuruşumu alıyım. Tabi karşımdaki bi an şoka girdi ben tekrar poşeti parayla satmasını biliyorsunu ama iş 10 kuruşa gelin yok tabi bu arada herkes faturasına bakmaya başladı bende 10 kuruşumu verirmisiniz hanımefendi diye ısrar edince bütün kasaları dolaştı sonunda aldım tabi diğer müşterilerede dedim poşete madem para alıyorlar kuruşlarınızı bırakmayınnn çıktım gittim bidahada tövbe...
 
  • Beğen
Tepkiler: appendix
Bugün nihayet CEO'muzun talimatı sonrasında beni hatırlayan Decathlon yetkilileriyle birkaç yazışma ve en sonunda bir telefon görüşmesi yaptım.

Telefondaki hanım kızımız, bisikletimi onlara göndermemi istedi. Gerekçe, bisikleti ve jantı inceleyeceklermiş. Yahu sadece bir tane jant teli kırıldı, sizden sadece jant teli istiyorum, bisikletin, jantın neyini inceleyeceksiniz, diye sordum haliyle. Efendim yedek parça Türkiye ve Avrupa stoklarında yok, size seçenek sunacağız, bisikletinizin muadili veya daha üst bir modeliyle değişimini yapacağız dedi hanımefendi.

Bisikletim göbekten otomatik vitesli, kayış sistemli özel bir model. Decathlon artık bu modeli ve Tilt serisini Türkiye'ye getirmiyor. Ellerinde bana alternatif olarak sunabilecekleri tek bisiklet, bisikletimin değerinin yarısı bile etmeyen Hopetown modeli. "Ben sizin niyetinizi tahmin edebiliyorum. Bisikletimi alacak, ucu açık bir şekilde değişim için beni oyalayacaksınız. Alelade bir jant teli için bile beni 10 gün oyaladınız" dedim. Biz dersimize çalıştık, size alternatif sunacağız dedi kızcağız. O zaman söyleyin, bana tam olarak hangi modeli öneriyorsunuz değişim için, diye sordum. Yanıt yok. Israrla bu soruma yanıt vermekten kaçınıyor telefondaki muhattabım. Bir ara ağzından "Olmazsa yerine dağ bisikleti verelim" diye bir söz bile çıktı. Katlanır bisikletin yerine dağ bisikleti önerecek kadar saçmaladılar yani.

Merakla bekliyorum bakalım bana nasıl bir teklifle gelecekler. Yazılı olarak ileteceklermiş teklifi. Bir 10 gün de bunun için beklerim artık.

Bu şekilde saçmalamaya devam ederlerse, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'na durumu anlatır bir dilekçeyle şikayette bulunacağım. Garanti belgesi düzenleme ve ithalat izinlerinin iptaline kadar gider bu konu.

Böyle acemice işletilen bir firmadan çöp bile almamak lazımmış; onu anladım...

Güncelleme 12.08.2016

Decathlon'da görüştüğüm yetkili sonunda çark etti. Telefonda bol keseden sallayıp "daha üst model bisiklet vereceğiz" diyen hanım kızımız, bana gönderdiği son eposta mesajında, 15.08 tarihine kadar yedek parça tedariği için çalışılacağını, eğer bu mümkün olmazsa bisikleti iade almak istediklerini yazmış.

En başından beri talebimin uygun ölçülerde jant teli temin edilmesi olduğunu, ancak bu yapılmayacaksa iade seçeneğini kesinlikle reddedeceğimi ilettim kendilerine. Tabii böyle bir durumda Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'na olayı intikal ettireceğim; yasaya açıkça aykırı olan bu uygulamalarının hesabını devlete verirler artık.
 
@Mehmet Altuğ bence adamların çok üstüne gidiyosunuz tamam o yedek parçayı bulmaları lazım size ama burda milimetrelerden bahsediyoruz doğru parçayı bulmak hayli zor olabilir kaldıki sizi mağdur etmemek için ne zamandır kullandığınız ürünü iade almayı kabul etmişlerki bu onlar için daha büyük bir maliyet kabuledersinizki
 
@PeeKay Şu an kullandığım bisikletin farklı bir markada muadilini (göbekten vitesli, kayış sistemli) satın alabilmem için cebimden en az 2000 TL çıkması gerekecek. Bisikleti iade etsem bana ödeyecekleri rakam, fatura tutarı olan 1200 TL.

Ayrıca ben bu bisiklet için hatırı sayılır bir meblağ ödeyerek yükseltme yaptım ve aksesuar satın aldım. Lastikleri, fren sistemini değiştirdim. Bunlar için yaptığım masrafları kim karşılayacak?

Yapmaya çalıştıkları şey, yasanın çevresinden dolaşmak. CEO bana attığı ilk mesajda "Türkiye'ye yedek parça ithal etmek çok zor" diye yazmış. Adam ithalat mevzuatıyla ilgili bana dert yanıyor :) Yedek parça stoğu tutmak firma için çok daha maliyetli olduğu için, stok tutmayıp benim gibi böyle "sorunlu" müşteriler çıktığında ürünü iade alıp olayın üstünü örtmeyi tercih ediyorlar. Ve inanın bunun maliyeti, parça stoğu tutmanın maliyetinin yanında devede kulak kalır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bozkırlı
@Mehmet Altuğ Yedek parça ithalatı çok zor palavrasıyla çoluk çocuğu kandırsınlar. 10 yıl yada hizmet ömrü boyunca yedek parça temini zorunludur yada bir üst modelini verecekler. Geçen bende bir sorgulama yaptım hemen bana 25 tl hediye çeki tanımladılar ama yine kendilerine yazdım ki ben bir şey talep etmedim sadece müşterileri aptal yerine koymayın, adam gibi sistem kurun ve 25 tl hediye çeklerini derhal iade için işlemlere başladım. ( 3 ay sonunda onlara geri gönüyor diye biliyorum ) Siz müşteri olarak tamamen haklısınız.Hak verilmez, ALINIR.
 
@Hamit.Ç Haklısınız Hamit bey. Eğer parça temini konusunda sözlerinde durmazlarsa, bu işin peşini bırakmaya hiç niyetim yok. Türkiye'de bu konuda şikayette bulunabileceğim her kuruma konuyu ileteceğim. Ayrıca Decathlon'un Fransa'daki şirket merkezine de uzun ve detaylı bir şikayet yazısı göndereceğim.

Türkiye'de iş yapmak istiyorlarsa Türk devletinin koyduğu yasalara riayet etmeyi ve müşterilerine saygı göstermeyi öğrenecekler, öğreteceğiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bozkırlı ve sspl
@Ferhat Köse
yaw biri sevgili ceo ya şu mesajı iletsinde oda asistanına mı, ofisboya mı birine aldırsın. kargolasınlar arkadaşa. :D şaka bi yana sıkıcı bi durum çözmeleri gerekir. İade konusu açılırsada euro üzerinden karşılığını ödüyorsanız olur diyin. :D
 
İş olacağına vardı ve bugün bisiklet için yedek parça temin edilemediği tarafıma bildirildi.

CEO yine yedek parça ithalatının zorluklarından dem vuruyor bana. "Bisikleti geri alalım, sizin için en iyi çözüm bu" mealinde bir şeyler yazmış. Kendileri için en iyi çözüm bu olabilir ama benim için değil ne yazık ki.

Bu boş muhabbetten çok sıkıldım. İzledikleri strateji tamamen müşteriyi oyalamak ve işi "lanet olsun" derecesine getirip yıldırmaktan ibaret. Yarından itibaren gerekli yasal mercilere başvurularımı yapmaya başlayacağım. Fransa'daki şirket merkezini de durumdan haberdar edeceğim. Artık sorun Decathlon'la benim aramda olmaktan çıktı; Decathlon'la devlet arasında bir soruna dönüştü. Göz göre göre kanuna aykırı iş yapmanın hesabını yasalar önünde versinler.

Decathlon'dan alışveriş yapmayı düşünen arkadaşları da, firmanın yedek parça temini konusunda onları yarı yolda bırakacağı konusunda uyarıyorum. Buradan alışveriş yapmadan önce bir değil bin defa düşünün. İlgi-alaka ve çözüm beklerken elinize geçecek olan şey, oyalama taktiğiyle boşa geçen zamanınız ve tam anlamıyla bir hiç olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: edu
@Mehmet Altuğ oncelikle hizme ayıbından ceza alacaklar, urun yedek parça tedarik edemiyorlarsa ust modelini teklif etmeleri doğru olan uygulamadır.Öncelikle firmayı ayiplı hizmetten dolayi yaşadığın sıkıntıyı anlatan bir dilekçeyle "ticaret il müdürlüğüne"şikayet ediyorsun,bir gun sonra sikayet edilan firma baskın yiyor ve evraklar inceleniyor ve ciddi ceza yiyor.sonrada diledigin gibi davanıda aç.
 
Son gelişmeleri aktarayım.

CEO bana yazdığı son mesajında, "sizin önereceğiniz bir çözüm varsa duymak isterim" diye yazmıştı. Ben de avukatımla konuyu görüşüp, yasanın bana tanıdığı hakka dayanarak satış bedelinde indirim ve ücret iadesi talep ettim.

6502 sayılı yasanın 11. maddesi şöyle diyor:

Tüketicinin seçimlik hakları

MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;

b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,

CEO'muz bu talebimi firma avukatının görüşüne sunacağını ve bana dönüş yapacaklarını yazdı. Nihayet bugün firma avukatı Sanem hanım tarafından arandım. Yaklaşık 20 dakika süren telefon konuşmamız boyunca avukat hanım bu talebimle ilgili olumlu veya olumsuz görüş bildirmediği gibi, benden akla ziyan şöyle bir istekte bulundu:

"CEO'muz yakın zamanda Fransa'ya seyahat edecek. Bize jant telinin fotoğrafını gönderebilirseniz, Fransa'ya gittiğinde oradan araştırıp bulmaya çalışacak"

Ortada çok ciddi bir komedi dönüyor arkadaşlar. Bisikleti üreten firma kendileri. İthal edip satan firma kendileri. Bisikletin tüm bileşenlerinin markaları, modelleri, ölçüleri kendi veritabanlarında bulunması gerekiyorken hanımefendi benden jant telinin fotoğrafını istiyor! Fotoğraf gönderirsem, sevgili CEO'muzun belirsiz bir tarihte yapacağı Fransa seyahatinde bana yedek parça bulmaya çalışacaklarmış! Hanımefendi hiçbir firmada, böyle bir meseleyle genel müdür seviyesinde ilgilenildiğini görmemiş.. miş.. miş... Ve bu miş'ler devam ediyor, benim sorunum yine çözümsüz kalıyor.

Avukat hanıma şöyle söyledim: "Hanımefendi, zaten ben de bu sorunu ancak genel müdüre bildirdikten sonra hareket geçmeniz konusunda rahatsızım. Sorunla ilgili CEO'ya eposta gönderene kadar firmada hiçkimse kılını bile kıpırdatmadı. Benim bu sorunu daha alt kademedeki insanlarla da çözebilmem gerekiyordu."

Yasal yükümlülüklerini yerine getirmediği gibi, böyle ufak oyunlarla müşterilerini oyalamayı çok iyi beceren bir firma olduğunu ispatladı Decathlon.

Firmayla mahkemelik olmadan bu sorunu çözebilir miyiz diye birkaç gün daha beklemiştim. Lakin beni yanıltmadılar. Şimdi firma avukatından, uzlaşma için ileri sürdüğüm şartın kabul edilmediğine dair resmi yazı bekliyorum. Bu yazıyı da, diğer yazışma dökümlerine ekleyip tüketici mahkemesinde dava açacağım, aynı zamanda Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın ilgili birimlerine şikayette bulunacağım.
 
Sorunun peşinin bırakmamanız çok güzel. Türkiye'deki bir çok ithalatçı bu yasayı görmezden geliyor, iade ya da değişim ile çözmeye çalışıyor. Daha önce ben de yine bu şekilde Logitech klavyem için parça talep etmiştim ve bulunamayan parça sebebiyle Danimarka'dan bir üst modelin göndermesiyle sonuçlanmıştı. Bir üst model benim ihtiyaçlarımı karşıladığı için de benim işime gelmişti çözüm.
 
decathlon'un böyle bir durumda olması şaşırtıcı. o_O umarım sorununuz çözülür.
 
Desteğiniz için teşekkürler.

Başta CEO'ları olmak üzere firma avukatından müşteri ilişkileri yetkilisine kadar hepsi o kadar küstah ki, "Bisikletini geri alalım dedik işte, daha ne yapalım? Al paranı kapa çeneni" havasındalar. Avukatları bile yasal yükümlülüklerinden bihaber, gerisini siz düşünün artık.
 
@Mehmet Altuğ valla ben olsan direk decathlon.co.uk dan full karbon yol bisikleti seçer bunu verin daha da büyümesin olay derdim :)
 
@Mehmet Altuğ
Yurtdışında istediğiniz bir ürünleri yok mu? Getirmelerini isteyin bence.

 
@furkantrojka Bana sundukları tek seçenek bisikleti geri alıp ücret iadesi yapmak. Ücret iadesinin sorunumu çözmeyeceğini, bu bisikleti aktif olarak şehiriçi ulaşımda kullandığımı, bisikleti iade etmem durumunda çok daha zor duruma düşeceğimi bir türlü anlatamadım bu zihniyete.

Firma avukatına gönderdiğim son eposta mesajında şöyle yazmıştım:

"Lütfen 6502 sayılı kanunu ve ilgili yönetmeliği tekrar gözden geçirin. Yedek parça temin edemediğiniz için onarımı mümkün olmayan ürün ayıplı ürün olarak değerlendirilir ve tüketici olarak benim, yasadan kaynaklanan seçimlik haklarım mevcuttur. Siz ithalatçı-satıcı firma olarak bana, bu seçeneklerden herhangi birini seçmem doğrultusunda dayatma yapamazsınız."

Kelimenin tam anlamıyla dayatma yapıyorlar. "Bisikleti iade et paranı al, yoksa istediğin yere şikayet et" kafasındalar.
 
E yeni jant seti yollasınlar onu akıl edememişler mi?
 
Geri