Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Decathlon ithal edip sattığı bisiklete yedek parça sağlamıyor.

Bugün e-devlet üzerinden tüketici hakem heyeti başvurumu yaptım. Bisikletin faturasını, firma yetkilileriyle yazışmalarımı delil olarak dosyaya ekledim. Internet üzerinden yapılan başvurunun kabul edilmesi için oluşturulan formun ıslak imzalı bir şekilde ilçe hakem heyetine teslim edilmesi gerekiyordu; az önce formu da teslim ettim. Yasal süreç başlamış oldu yani.

Geçen hafta Ticaret İl Müdürlüğü'ne de uğramış ve firmayla ilgili soruşturma talebim olduğunu iletmiştim. Oradaki görevliler bana, öncelikle tüketici hakem heyetine başvurmam gerektiğini, başvuru dilekçeme firmanın soruşturulmasıyla ilgili talebimi de eklememi söylediler. Böylece onlar da Decathlon hakkında re'sen soruşturma başlatabiliyorlarmış.

Tüketici hakem heyetinden sonuç çıkması 3 ayı bulabiliyormuş. Bekleyip göreceğiz artık, bunun dışında bir gelişme olursa yine buradan iletirim.
 
Scudo
@Mehmet Altuğ abi sen açık ismini ne bileyim tc kimlik numaranı falan versene bi. Hatta mümkünse bir de önden ve profilden fotoğrafını yollarsan iyi olur. Etrafta ne kadar esnaf akrabam komşum varsa onlara vereceğim. Bu adam sizden bir şey alacak olursa ya satmayın yahut parasız hediye edin diye. Hocam şaka bir yana verdiğiniz hukuk mücadelesi örnek olunacak kalitede. Sizin gibi çabalayanların sayısı artarsa şayet tüm firmalar kendilerine çeki düzen vermek zorunda kalırlar. Kendi adıma konuşmak gerekirse muhtemelen ilk fırsatta bir sanayiciye gider ve yeni tel kestirirdim. Sizse dünya çapında ticaret yapan bir firmaya ayar veriyor haklarınızın size sunulmasını istiyorsunuz. Bu firmayla ilgili şimdiye değin hiç bir sorun yaşamamış olmama rağmen sizin yaşadığınız problem sonucunda sizin sayenizde çok daha iyi hizmet alacağımız şimdiden kesinleşmiş bulunuyor. Umarım hukuk mücadelenizin sonucunu da burada paylaşmayı unutmazsınız.
 
Hocam idolümsünüz. Takipteyim. mücadelenizde haklısınız. Sonuna kadar gidin. Sizin gibiler sayesinde tüm firmalar kendine çekidüzen verecek.
 
Destek mesajlarınız ve iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim arkadaşlar. Sizden ricam, eğer mümkünse bu konuyu üyesi olduğunuz farklı sosyal mecralarda da paylaşmanız.

Firmanın dönüp dolaşıp geldiği nokta "Yasayı uygulamak çok zor olduğu için yasaya uymuyoruz" oluyor ne yazık ki. Tek bir kişiye karşı inatla bu tavırlarını sürdürebiliyorlar. Ama karşılarında topluca bir tepki görürlerse daha farklı hareket edebilirler.

Bu konuyla ilgili Decathlon'un Fransa'daki hakiki CEO'su :) Michel Aballea'ya da mesaj gönderdim ve başımdan geçenleri detaylıca anlattım. Belki o kanaldan da "kendinize çeki düzen verin" uyarısı gelebilir.
 
Mücadeleniz için bende tebrik ederim. Umarım tez zamanda nihayete ulaşırsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Canoguz1
Harikasınız :harika: Keşke herkes sizin gibi olsa, dünya mükemmel bir yer olurdu. Bir an düşündüm, evet ürperdim :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Alisimsekoglu
Jantı aldıkları firmadan bu telleri alıp size verebilirlerdi. Stok tutup tutmamaları çok önemli değil. Bir kaç email yazacaklar. Biraz da vakit alırdı. Bunun bu kadar zor olduğunu sanmıyorum.
 
Tüketici hakem heyetinden yüzde yüz sizin lehinize karar çıkaçak ve muhtemelen decatlon firması sizin peşinden koşacaktır. Emin olun.
 
@Mehmet Altuğ

Bu kısım düşüncelerime tercüman oldu. Tamir için gerekli temel aletler ve çok standart olup elde kalmayacak parçaları doldurup bir kulübe kiralayıp bisikletçi olmuşlar.
 
Konuyu takipteyim. Sonucu merak ediyorum.
 
Tüketici Hakem Heyetinin de kararı parca sağlanamiyorsa ürünün alinip fatura bedelinin musteriye iadesi seklinde olacaktir muhtemelen.
 
Mehmet Bey haklı mücadeleniz için sizi tebrik ederim.
 
@Mehmet Altuğ merhabalar. Suan benim de Decathlon ile ilgili bir sikayetim mevcut. Siz arayacak kisi bulabildiniz mi? Musteri hizmetleri ile konusuyorum beni yuksek mertebeli ordan sorumlu birisine baglayin diyorum ancak baglayamiyoruz internetten yazacaksiniz diyip duruyorlar. Arayacak numara bulamadim bir türlü muhattap bulamiyorum.
 
@Mehmet Altuğ Çetin cevizsin :) bakalım emsal bir durum yaratacak mısın merak ediyorum. Bu arada bu geçen zamanın kaybını da maddi manevi olarak istemeyi unutma. İyice sürtsün burunları :) bolşans.
 
Konuyla ilgili önemli bir gelişme oldu. Yarın detayları paylaşacağım.
 
Güzel haberler bekliyoruz hocam
 
Bu sabah ilçe tüketici hakem heyetine uğrayarak Decathlon hakkındaki şikayetimi geri çekmiş bulunuyorum. Başvuru yaptıktan sonraki süreçte yaşanan gelişmeleri özetleyeyim.

Tüketici hakem heyetine başvuru yaptıktan sanıyorum 10 gün kadar sonra Decathlon'dan arandım. Bisikletin arka jantını yurtdışından temin ettiklerini ve bana göndermek istediklerini söylediler. Ben de kendilerine, tüketici hakem heyetine başvuru yaptığımı, hakem heyeti kararını beklemek istediğimi söyledim. Görüştüğüm yetkili, kendilerinin bu durumdan haberdar olmadığını ve beni aramalarının yaptığım başvuruyla bir ilgisi bulunmadığını söyledi ama açıkçası bu bana pek inandırıcı gelmedi. Her neyse...

Bu görüşmeden sonra tüketici hakem heyeti kararını beklemeye başladım. Nihayet tüketici hakem heyetinden bir yetkiliden telefon aldım. Firmanın kendilerine savunma gönderdiğini ve parça teminini sağladığını ilettiler; uzlaşmak isteyip istemediğimi sordular. Ben de, hakem heyetine başvuru amacımın firmayı parça teminine zorlamak olduğunu, parçayı temin ettiklerine göre sorunun benim açımdan çözülmüş olacağını ve parçanın bana gönderilmesi durumunda şikayetimi geri çekebileceğimi belirttim.

Akabinde Decathlon'daki yetkili kişiyle eposta üzerinden tekrar yazıştık, parçayı bana göndermeleri halinde şikayetimi geri çekeceğimi söyledim. Geçtiğimiz haftasonu jant elime ulaştı ve bugün şikayetimi geri çektim.

Firma yetkililerinin aksi yöndeki tüm beyanlarına rağmen, demek ki istendiği zaman her türlü yedek parçanın temini mümkünmüş. Tabii bu sonuca ulaşmak için müşterinin tüketici hakem heyetine başvurmak zorunda kalmaması gerekiyor. Decathlon jant teli yerine jantın tamamını göndererek benim talebimden fazlasını karşılamış olsa da bu durum, müşteri temsilcileri ve hatta CEO'larıyla yaşadığım tatsız süreci, bu süreçteki baştan savmacı, umursamaz tavırlarını ve bisikletimi uzun süre kullanamadığım gerçeğini değiştirmiyor.

Neyse ki iyi-kötü işleyen bir hukuk sistemimiz ve tüketiciyi koruyan bir tüketici yasamız var; hak arama süreci uzun ve meşakatli olsa da bir şekilde sonuç elde edebiliyoruz.

Umarım bu olay Decathlon için de bir ders olur ve yedek parça stoğu tutmama konusundaki tutumlarını değiştirirler; benim yaşadıklarımı başkalarının da yaşamasını istemem doğrusu.
 
Tebrikler Hocam.
Sanıyorum genel bir algı üzerine çalışıyorlar. Benzer bir olayı gittigidiyor üzerinden aldığım tlf da yaşadım.
Tüketici hakem heyeti benim lehime ürünün parasını iade etmesi kararına bile duyarsız kaldılar. Sonuçta icra takibine başladığımda hesabıma parayı yatırdılar.
Buradan tüm spor sever tüketici kardeşlerime sesleniyorum. yasalar bizden yana, hakkınızı aramaktan ve almaktan vaz geçmeyin!
 
Geri