Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Decathlon Karbon Bisikletler

Decathlondaki karbon bisikletlerden birini alır mıydınız?-


  • Toplam katılım
    72
Bence fiyatları güzel.. Fren sistemi takıntım yok dersen her ikiside alınır.. Ultegra modeli 2 kg daha hafif ve üzerindeki malzemeler daha üst seviye.. Mesela jant seti karbon ve seramik rulman kullanılmış. 105 setli modeli 9 kilo.. 15 bin TL harcayarak bisikleti 2 kg hafifletebilirmisin ? Tabiiki hayır.. 105 modelinin tek çekici yönü disk fren olması benim açımdan.. Mesajımın başında yazdığım gibi fren sistemi sizin için önemli değil ise 15 bin TL fazla verin Ultegra modeline yönelin..
Ben bir süredir gelişmelerden uzağım da bu sebeple sormak isterim. Sizce disk fren önemli mi? Frenlemeye olumlu etkisi ne kadardır? Dışarıda yağış olduğunu görürsem sürüşe çıkmayan birisiyim.
 
Scudo
Ben bir süredir gelişmelerden uzağım da bu sebeple sormak isterim. Sizce disk fren önemli mi? Frenlemeye olumlu etkisi ne kadardır? Dışarıda yağış olduğunu görürsem sürüşe çıkmayan birisiyim.
Kullanım senaryonuza göre değişir. Islaklık senaryo dışı olduğuna göre tek bir durum daha kalıyor uzun veya dik inişler yapıyor musunuz? Evet ise disk önem kazanabilir. Değilse çok da şart değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Kullanım senaryonuza göre değişir. Islaklık senaryo dışı olduğuna göre tek bir durum daha kalıyor uzun veya dik inişler yapıyor musunuz? Evet ise disk önem kazanabilir. Değilse çok da şart değil.
Hayır son 2 yıldır sadece Bostancı sahilde sürüyorum maksimum körfez turu yapıyorum ki o rotada da o tarz uzun inişler yok. Bu sezonda şile civarlarına da gitmeye niyetliyim ancak oralarda da uzun inişler olduğunu hatırlamıyorum. Sanırsam ultegra en doğru seçim olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Ben olsam 105 setliyi alır, 15 bin TL yi de yedek malzeme / yedek ekipman için tutardım.
 
Ben bir süredir gelişmelerden uzağım da bu sebeple sormak isterim. Sizce disk fren önemli mi? Frenlemeye olumlu etkisi ne kadardır? Dışarıda yağış olduğunu görürsem sürüşe çıkmayan birisiyim.
Ben V frenden disk frene geçince aradaki farkı daha iyi anladım.. Senenin 230+ günü yağmur yağan bir yerde yaşıyorum. ıslak yolda disk fren daha güven veriyor, özellik ile inişlerde. Ama bu demek değil ki V fren kötü. Tamamen sizin kişisel seçiminize kalmış.
 
Ben bir süredir gelişmelerden uzağım da bu sebeple sormak isterim. Sizce disk fren önemli mi? Frenlemeye olumlu etkisi ne kadardır? Dışarıda yağış olduğunu görürsem sürüşe çıkmayan birisiyim.
Bisikletler artik genis lastik ekolune dogru evriliyor. Kumpas frende bu mumkun degil. Bence kumpas fren iyi bir yatirim olmaz gibime geliyor. Ama alip suyunu cikarana kadar kullanacagim derseniz ultegra kumpas fren olanin fiyati cok iyi.
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSA Ç.
Her ne kadar fiyat cazibesi olsa da muhtemelen son sahibi olabilirsiniz. Sizin kullanım şartlarınızı düşündüğümde 2 üründe memnun eder.
@suyunsesi hocamın dediği gibi yapardım. Saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Hem disk freni daha çok yaygınlaştırmak amacıyla hem de kumpas freni ortadan kaldırmak için "kapitalist üreticiler" geniş lastikleri modalaştırmaya başladılar.

Eğer tüm gün yokuş aşağı inmiyorsanız, standart inişli-cıkışlı rotalarda ilerliyorsanız yol bisikleti için kumpas fren en ideali.

MTB için olsaydı o zaman disk fren derdim.

Yol bisikletinin kumpas frenli olması almama sebebi olarak görülmemeli.

Biz insanlar en yeniye daha yatkın oluyoruz maalesef ve az önce öve öve bitiremediğimiz objeleri yenisi çıkınca yerin dibine sokuyoruz.
 
Eğer tüm gün yokuş aşağı inmiyorsanız, standart inişli-cıkışlı rotalarda ilerliyorsanız yol bisikleti için kumpas fren en ideali.
İdeal derken, ne bakımdan? Kumpasın artıları olduğu gibi eksileri de var. Mesela, karbon janta sahip bir bisiklette kullanıcının kumpas istememesi gayet doğal. Fren ne kadar ustalıkla da kullanılsa, pabuçlar ne kadar en yumuşağından da olsa jantın fren yüzeyleri azar azar gidiyor çünkü. Normalde ömürlük kullanılacak bir jant setini sırf kumpastan dolayı 10 sene sonra atmayı kimse istemez doğal olarak.

Hatta şöyle bir zihni sinir procem var. Önde alü çember-kumpas ile, arkada karbon çember disk ile kullanılacak. Komple kumpastan daha güçlü bir frenleme, komple diskten daha hafif bir sistem. Optimum bence.
 
Yani siz daha iyi bilirsiniz tabi ama "disk mi V mi" yerine "mekanik mi hidrolik mi" diye düşünürdüm ben muhtemelen. Uzun inişlerde sık allah sık parmaklar muşmulaya dönüyor. Bir de -hiç başıma gelmemiş olmasına rağmen- jantlar fazla ısınacak lastiklerimin başına bi hal gelecek diye bi endişem var, bi lastik olmuş bin küsur lira :)
 
Yani siz daha iyi bilirsiniz tabi ama "disk mi V mi" yerine "mekanik mi hidrolik mi" diye düşünürdüm ben muhtemelen. Uzun inişlerde sık allah sık parmaklar muşmulaya dönüyor. Bir de -hiç başıma gelmemiş olmasına rağmen- jantlar fazla ısınacak lastiklerimin başına bi hal gelecek diye bi endişem var, bi lastik olmuş bin küsur lira :)
-Swissstop fren pabuçları
-Ciklet gibi yumuş yumuş kaliteli lastikler
-Minimum 105 frenler

olduktan sonra kumpas frenler de yeterli olur. Disklerden aşağı kalmaz.
 
Selamlar,

Günümüzde bu bisikletler alınır mı sizce? Bir süredir piyasadalar ancak kullananların yorum ve görüşlerini paylaştığı başlıkları bulamadım. Özellikle şu günlerdeki indirimli fiyatı ile aklımı çeliyor bu arkadaşlar.

105 olanı 85.000₺
Ultegra Di2 olanı ise 100.000₺

(link)
(link)
Eğer Di2 "digital integrated intelligence" yani "electronic shifting" anlamına geliyorsa bu iki bisiklet aynı lige bile ait değil. (Ultegra/105 farkı da cabası.) Ben derim ki 85.000'i veren 100.000'i Ultegra Di2 için verir. Fren sistemi tartışması bence sizi çeldirmemeli. Benim araştıracağım konu kadronun nerede ve kim tarafından üretildiği olurdu.
Bu arada fikri takip gereği Van Rysel markasına Google'dan baktım. Kuzey Fransa'nın merkezi olan Lille'de üretiliyormuş bu bisikletler ve uyduruk bir marka değilmiş. (Bir arkadaş Van Rysel'i görünce insanlar vazgeçiyor anlamında bir yorum yapmış. Ona cevaben söylemiş olayım.) Şunu da ekleyeyim: Kuzey Fransa dediğim yer Fransa'nın, Belçika'nın ve Hollanda'nın ortak tarihi geçmişini yansıtan bir bölge, French Flanders. Bu ülkelerin de bisiklet sporunda nerede durduğu aşikar.
Son bir not: Belki tüketim toplumuna gaz vermiş gibi olacağım ama söylemeden edemeyeceğim: Pro'lar hariç aslında hiçbirimizin teknolojik açıdan bu kadar ileri bisikletlere ihtiyacı yok. Yani eski tip çelik kadro bir Peugeot neyimize yetmiyor? Ama öyle değil tabii. Bu tür alışverişleri en baskın biçimde belirleyen faktör "feel good" yani "kendini iyi hissetme" faktörü. İstanbul'da denizin kenarında trafiğin az olduğu bir saatte gezinirken altınızda bir Clio mu olsun istersiniz yoksa Ferrari mi? Bisiklet için de aynı şey geçerli.
 
Son düzenleme:
Bu başlık 180k etiket fiyatlı bir bisikletin 100k'ya inmesiyle dikkate değer olmuştu. Eğer doğrudan Van Rysel alınır mı diye sorulacak olursa ufak bir araştırmadan sonra bence bu markanın ürünlerinin alınabileceği yorumu yapılabilir. Zira ben karbon olmayan bir modeli kullanıyorum. Fakat problem Decathlon'dan alınır mı ben bir sorun yaşadım hala ne arayan var ne soran belki üstünden 8 ay geçti. Tüketici mahkemesine dilekçeyi yazdım bekliyorum. Adamlar bu arada karbon gövdeye 5 yıl garanti veriyor bu bile fena değil.

Bir ara indirim o kadar cazip geldi ki dur ben bu bisikleti alayım dedim. 100k'ya karbon hem de ultegra di2 gruplu bisiklet çok iyi rakam bence. Yurt dışında bu bisiklet 4000 eur diye gördüm. Sadece grup set disklerle birlikte neredeyse bu fiyat. Fren konusu benim için tercih sebebi olmamakla birlikte bakımı kolay olduğundan v frene daha yakınım. Fakat sonra şunu düşündüm ben bisikletimle memnunum. Evet yeni bir bisikletim olsun istiyorum ama karbon ya da di2 istemiyorum. Bakımı kolay tamiri kendi tarafımdan mümkün bisiklet istiyorum. Sonra hemen vazgeçtim bu fikirden.

Neyse sadece L bedeni kaldı. Boyu uyan parası olan aklında başka bisiklet olmayan yurt dışına gidip getirme imkanı bulunmayan bence alabilir. Hiç kullanmasan kutusundan çıkarmasan ve satsan hatta uğraşırım desen parçalara ayırıp alıcısını bulsan bu bisiklet bence para kazandırır. Grup setini kendi bisikletine taksan jantı tekeri seleyi gidonu sallasan yine mantıklı olur.
 
Van Rysel’in Decathlon’dan farklı bağımsız bir marka olduğu düşünülüyor sanırım, kendisi Decathlon’un profesyonel bisiklet ürünleri markasıdır. Decathlon’un rofesyonel bisiklet takımı da bu isimle anılır. Van Rysel zaten kelime anlamı olarak da “Lille’li” anlamına geliyordu galiba. Konuyu daha iyi bilenler vardır illa, yanlışım varsa düzeltirlerse sevinirim :)
 
Van Rysel’in Decathlon’dan farklı bağımsız bir marka olduğu düşünülüyor sanırım, kendisi Decathlon’un profesyonel bisiklet ürünleri markasıdır. Decathlon’un rofesyonel bisiklet takımı da bu isimle anılır. Van Rysel zaten kelime anlamı olarak da “Lille’li” anlamına geliyordu galiba. Konuyu daha iyi bilenler vardır illa, yanlışım varsa düzeltirlerse sevinirim :)
Benim yazdıklarıma istinaden yazidysaniz ben şunu söylemek istemiştim. Marka bağımsız Decathlondan bisiklet alınmaz. Benim bisikletim yürümüyor olsa idi aylardır muhatabım yok. Ya da garantili ürün için masrafına kendim katlanacaktim
 
Konuyu daha iyi bilenler vardır illa, yanlışım varsa düzeltirlerse sevinirim :)
Buyrun benim, Kedi Hamlet.
Decathlon oturmuş demiş ki:Ulan bu Trek, Cannondale, Cervelo, Scott, Bmc, Canyon vb gibi premium markalar insanların kanını emen Kont Draculalar'dır. Biz Decathlon olarak onların karanlık mahsenine giren Van Helsing pardon "Van Rysel" olalım.
 
Buyrun benim, Kedi Hamlet.
Decathlon oturmuş demiş ki:Ulan bu Trek, Cannondale, Cervelo, Scott, Bmc, Canyon vb gibi premium markalar insanların kanını emen Kont Draculalar'dır. Biz Decathlon olarak onların karanlık mahsenine giren Van Helsing pardon "Van Rysel" olalım.
Amerikan drakulası Specializedi unutmuşsun aşkolsun :D
 
İdeal derken, ne bakımdan? Kumpasın artıları olduğu gibi eksileri de var. Mesela, karbon janta sahip bir bisiklette kullanıcının kumpas istememesi gayet doğal. Fren ne kadar ustalıkla da kullanılsa, pabuçlar ne kadar en yumuşağından da olsa jantın fren yüzeyleri azar azar gidiyor çünkü. Normalde ömürlük kullanılacak bir jant setini sırf kumpastan dolayı 10 sene sonra atmayı kimse istemez doğal olarak.

Hatta şöyle bir zihni sinir procem var. Önde alü çember-kumpas ile, arkada karbon çember disk ile kullanılacak. Komple kumpastan daha güçlü bir frenleme, komple diskten daha hafif bir sistem. Optimum bence.
Benim de aklıma şöyle bir soru gelmişti vaktinde. Madem karbon jantların kumpas frenle temas eden yüzeyi aşınıyor; neden tam da bu temas yüzeyini alü yapmıyorlar diye düşünmüştüm. Ama adamlar yapmış. :) Tek düşünen ben değilmişim tabi ki :).

1733426309712.png
 
Geri