Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Decathlon'un Yaptığı Ayıp

Scudo
@ercst0rm
Bazen çok kiziyorum monşer :D
 
@Kuzey Ege
23 lira da alsın diyorum ben. Sorun değil ama o 23 liranın 20 lirası o emeği harcayan çalışanın cebine girmeyecekse servis hizmeti vermesinler. Çin de nasıl üretim yaptıklarını bilmiyoruz. Markaya güvenip alıyoruz. Adam fransız, orda çinli yi sömürüyor, çöp satıp bizi kazıklıyor sonra da benim halkımın emeğinden 13 lira alıp o çalışana ayda 1300 lira veriyorsa benim itirazım buna.
Buzdolabı satan adam eve kadar getirip yetkili servise ücretsiz kurduruyorsa ve bu hizmeti fiyata yediriyorsa, o suluk fiyatına 5 kuruş ilave edip montajını da bedava yapsa dekatlon ne kaybeder?
 
Konu çok farklı yerlere çekilmiş, çoğu kişi anlamak istediği gibi anlamış. Ülkemizdeki okuma eksikliği anladığım kadarıyla forumda da var çünkü ilk postum tamamen okunsa anlaşılacak mevzuları insanlar postlarında yazmışlar. Kısa kısa cevap vermek istedim.

1. "Paran yoksa kendin yapacaksın.", "Paran yoksa hizmet talep etmeyeceksin." gibi garip argümanlar üretilmiş. Arkadaşlar: kullandığım bisikletin sıfırı 4450tl, bindiğim sele Brooks, 450tl. :) Böyle şeylerden bahsetmeyi sevmem ama okuyup anlamadan "paran yoksa" gibi yakışıksız laflar kullanmak olmuyor. Paranın olması ayrı, kerizlenmek istememen farklı şeylerdir. İlk gönderim okunsa zaten benim Decathlon'un işçilik ücreti talep etmesine karşı olmadığım anlaşılır. Benim itirazım basit bir suluk kafesi montajından 13tl istenmesi. Bu fırsatçılıktır.

2. "İki vida sıkmayıp adamları neden uğraştırdın, strese soktun?", "İki vida sıkmayı bilmiyorsan o paraya da itirazın olmayacak." denmiş. Yine ilk postumu okusaydınız alyen takımımın yanımda olduğunu unuttuğumu, sonradan hatırladığımı, onun üzerine de montajı zaten kendimin yaptığımı idrak edebilirdiniz.

3. Bu kendi düşüncemdir. Decathlon ülkemizde çok eski değil. Bazı arkadaşların bahsettiği gibi rekabetçi fiyatlarla ülkemizde outdoor sporlarını çoğu kişinin yapabileceği seviyeye çekti. Bence Decathlon gibi bir firma bu tarz işlemlerde biraz daha kullanıcı odaklı olmalı, insanları spora teşvik etmelidir. 9.90'a satılan suluk kafesi var Decathlon'da. Adamdan sen kalkıp 10tllik üründen, 13tl montaj parası istersen bu sanırsam çoğu kişi tarafından garipsenir.

Not: Decathlon'un poşetten ücret alması desteklediğim bir harekettir. Poşetten ücret alınması dünya çapında çoğu mağazanın da yaptığı bir uygulamadır. Poşet kullanımı azaltmak, çevreyi korumak için atılmış küçük ama önemli bir adım bence. Herkese örnek olur umarım.
 
@mehmetlevent
Abicim simdi senin itirazin o noktadan basliyorsa eger, bu is derinlemesine irdelendiginde kapitalist sömürü sistemine karsi olmak ile iktisadi sistemlerin sorgulanmasina ve alternatif cozum onerilerine kadar gider. Bence simdi bu konulara hiç girmeyelim :)
Mevcut sistem icerisinde her sektor win-win felsefesiyle calismak zorundadir. Adam esyayi satar, yetkili servisini ve bakimini satar, parcasini satar, en tuhafi da her urunun planlanmis bir kullanim omru vardir. Bu sure bittiginde sana yenisini satar :)
Bu maliyete yedirme olayi, evet abi, sistem bunu yapmadan ayakta duramaz. Bakkaldan 1 TL'ye biskuvi aldiginda bu rakamin icerisinde bakkalin kar narji, toptancinin ve ureticinin kar marji, ambalajin maliyeti, uretim giderleri, reklam vergi vs bir suru sey dahildir. Sen bunu aldiginda bu giderlerin tumune katlanmak zorunda kaliyorsun.
Halkinin emegi konusuna gelince, uzgunum, halkin emegini kimse takmaz. Bu anlamda halk adina kaale aldigi tek konu halkin cebindeki nakittir. Halk eger kendini gelistiremezse, bilime, sanata deger vermezse, zamanini babalar kahvede, anneler tv karsisinda, cocuklar iddia bayiilerinde gecirirse, o halkin mevcut sistemi sorgulamaya da hakki yoktur. Zaten boyle bir sorgulamayi yapabilecek beyni de yoktur.
Ondan sonra da hakli olarak iki alyan sikmaya 13 lira isteyecektir. 50 lira bile istese inan eli alyan tutmayan, tonla beceriksiz adam o parayi verecektir. 13 tl insafli bile olmus.

@mehmetlevent ha bir de bu sistemde firmalar "ne kaybederim"den çok, "ne kazanirim" uzerine kafa yorarlar ;)
 
@Kuzey Ege

hah ,işte ben de onu diyorum. decathlon beni kaybetti bu sistemde. ben o işi yaptırsam ve vidayı sıkan adama 13 lirayı bahşiş adı altında versem daha çok mutlu olurum

@kvnccelik çevreci oluyorsa bez torba satsın, geri getirenden de iade alsın. laylon (severim plastiğe laylon demeyi) torbayı satınca kullanmasına engel olmuyorsun sadece miktarını aaltıyorsun birazcık o da. bez torbaya alıştırsın insanları o vakit. zaten sattığı ürünlerin metal olmayan alayı plastik. yurtdışında böyle madem yıllardır, piyasaya girer girmez bu uygulama ile girseydi. franso-şark kurnazllığı ile girip, şarko-fransız devam etmek gözel değil.
 
Bence basit bi caydırma politikası. Decathlon 'un müşteri portföyü genel olarak yeni başlayan yahut bisiklet ile alakası olmayıp başlamak isteyen kişiler. Doğal olarak her türlü ufak tefek durum dahi sorun olarak algılanıp doğal olarak yardım isteyebiliyorlar. Bu gayet normal bi durum. İnsanlar zamanla ve tecrübeyle öğrenir sonuçta. Bu insanlara da kimse birşey diyemez. Eee bu durumda mağazanın personeli de hem ahlaki hem de iş sorumluluğu gereği bunlara yardım eder ve ediyordur da. Lakin arz talep çok fazla olduğu durumlarda sorunların (yada amatör bir bisikletçinin bikaç dakikada halledeceği ufak durumların) toplamda çok fazla zaman ve mesai harcamasından kaçınmak için firma bu tarz ufak bi caydırma politikası ile bu durumdan kurtuluyor. Yapılan şey doğru yada yanlış tartışılır bi durum. Doğruysa neye göre doğru yanlışsa neye göre yanlış. Belki yüzlerce lira verip mal ve hizmet satın almış müşteriye göre mi, bu tarz durumlar yüzünden belki de her mağaza da fazladan 1 eleman çalıştırıp onun maaş, sigorta, vergi gibi masraflarını-kendi açısından - boş yere veren mağazaya göre mi?

Kısaca uzar gider bu mesele:D
 
ben sadece birkez değil, 10 kişiye bisiklet ve aksesuar konusunda yardım ettim. stok fazlasıolan ürünü satmak istiyorlar göz göre göre. outdoor bakkalı işte dekatlon.
 
Decatlon'un internet sitesinden yapmış olduğum bir alışveriş ile ilgili yaşadığım sıkıntıyı burada paylaşmak istiyorum. Forumda yeni olduğum için yeni başlık açmayı beceremedim, en uygun başlık olarak da burada yazmayı uygun gördüm.

Ben genel olarak Decatlonun ürünlerini beğenirim ve fiyat performans ürünleri olarak görürüm. Bir çok defa da alışveriş yapmış ve memnun kalmışımdır. Ancak yakın zamanda internet sitesinden 2 parça ürün satın aldım ve her zaman yaptığım gibi, daha hızlı teslim almak için mağazadan teslim seçeneğini tercih ettim. Normalde almış olduğum ürünler en geç 2-3 gün içerisinde mağazada hazır olurdu. Ancak bu defa 1 haftalık bir süre geçmesine rağmen ürünler gelmedi. Müşteri hizmetlerine mail attım cevap verilmedi. 2 gün sonra tekrar mail attım, tekrar cevap verilmedi. Mağazayı gittim, sordum, benim adıma bir paket gelmiş ancak paket kocamandı, ben sadece bir forma ve bir de tayt sipariş etmiştim. Kutuyu açınca içindekilerin benim siparişimdeki ürünler olmadığını gördüm. Başkasının ürünlerini, başkasının adına olan fatura ile benim ismimin yazılı olduğu kutuda göndermişler. Mağazadaki görevli de şaşırdığını ve ilk defa böyle şeye denk geldiğini söyleyerek telefon numaramı aldı. Ben de Decatlonun whatsap hattına durumu anlatan iletiler yazdım. (bu arada aradan 9 gün geçmişti) Doğru düzgün bir çözüm üretemediler, geç ve otomatik cevaplar gönderdiler vs. Ben de artık en son sinirlendim ve artık bu saatten sonra ürünleri istemediğimi ve para iadesinin yapılmasını istedim. Tamam dediler ve iadenin yapıldığına dair mail attılar. Bugün Decatlon hesabımı kontrol ettiğimde benim siparişimin durumunun hala "kargoya verildi" şeklinde olduğunu gördüm. Benim siparişimin değil benim ile alakası olmayan ve yanlış gelen ürünlerin olduğu siparişin iptal edildiğini gördüm. Yani benim adıma yanlış gönderilen başkasının ürünlerini iptal edip ödeme iadesini benim yerime ürünlerin gerçek sahibine yapmışlar. Bu arada siparişimin üzerinden 13 gün geçti ve ben ürünlerin bedeli olan 276 lirayı tıpış tıpış kredi kartıma yatırmak zorunda kaldım. Ancak ortada ne ürün var ne de para iadesi.

Decatlon bu yaptıkları ile beni hayal kırıklığına uğrattı. Daha önce Amazon ya da Avrupa menşeili sitelerde yapmış olduğum alışveriler de yaşadığım olumlu tecrübelere dayanarak şunu söyleyebilirim. Bir çok yabancı site müşterisine böyle bir sorun yaşattığında, onun gönlünü almak için ya ürünleri gönderip üzerine para iadesi yapar ya da hediye çeki gibi jestler yapar. Ama biz daha para iadesini bile alamadık henüz. En son baktım olmuyor, şikayervar.com sitesine bir şikayet yazısı yazdım. Bununla ilgili dönüş sağlayacaklar mı merak ediyorum.
 
@sonerogulGenel merkez ile iletişime geçerseniz sorununuzu paşa paşa cozeceklerdir .

Lenovo K53a48 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@keremkucuk041
Valla genel merkeze 2 defa mail attım dönmediler, sonrasında genel merkez ile whatsap üzerinden görüştük. Tabi ki öyle ya da böyle bu sorun elbette çözülecek. Ama ben neden bu kadar yorulayım ki? Benim bir eksiğim ya da hatam olmadı, hatası olan tarafın beni yormayacak şekilde bu işi çözmesi lazımdı. Malesef başaramadılar.
 
Fransa ile mi görüştünüz yoksa TR genel merkez mi ? @sonerogul

Lenovo K53a48 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Fransa ile mi [emoji23][emoji23][emoji23]

ASUS_Z00ED cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@sonerogul
Bence oraya da yazın. Bende lazer marka bir kask almıştım bir problemle karşılaştım belçikadaki genel merkeze yazdım direkt olarak türkiye temsilcisi benimle iletişime geçti:)
 
Geri