- Bagaj kullanın. Sırt çantası eğer min. 5 kg ise sırtınızı terletir, omuzlarınıza biner, sürüş konforunuzu düşürür. Bagaj teoride ağırlık yapsa da sürüş konforundaki artış fiziksel performansınızı da arttıracaktır.
- Bisiklet bir araçtır. Kaldırım ise araçlar için değildir. Yalnızca ACEMİ İSENİZ ve SADECE İŞLEK CADDELERDE acemiliği atana kadar kaldırım ok. Öyle ara sokaklarda, trafiğin yoğun olmadığı caddelerde yaya huzurunu ve güvenliğini bozmak yok.
- Trafiği karşı yöne almak, ters yönden gitmek daha güvenli değil, aksine daha tehlikelidir arkadaşlar. Yakın bir zamanda yine bu deli saçmasına inanan bisikletçiyle kafa kafaya girmek üzereydim. En sonunda kazayı atlatamayacam ve kafa kafaya girecem, o olacak.
- Geceleri far kullanın arkadaşlar. Özellikle hafta sonları sahillerde gezerken farı olmayan veya yanmayan bisikletlerden çok sayıda görüyorum. Daha doğrusu son anda görüyorum, tam o an ufak bir dalgınlık olsa kafa kafaya çarpışmalı kaza kaçınılmaz.
- Geceleri adabına uygun far kullanın arkadaşlar. Alt tarafı sahilde gezerken 400 lümen LED farı en güçlü ayar+flaşör modda yakan bisikletler karşıdan gelirken o bisikletin ışığından başka bir şey göremiyorum, bildiğiniz kör oluyorum. Tam o kör olduğum anda önüme kedi, çocuk, top, sarhoş kişilerin attığı içki ambalajı atlasa kaza kaçınılmaz. Sahillerde ve kalabalık caddelerde, meydanlarda en düşük güç(100 lümen) yetiyor. Aydınlatması zayıf sokaklarda orta ayar(250 lümen) gayet yeterli. En güçlü ayar (400 lümen) şehir içinde herhangi bir yer için çok fazla. O ayar zifiri karanlıktaki orman, köy vb. yerlerdeki ıssız yollar için. 400 lümen güçteki en yüksek ayarın aydınlatma mesafesi şöyle: 6 blok ötedeki binanın üzerinde o ışığı görebilirsiniz. Bizzat denedim.
- Trafik kurallarına harfiyen uyun ki insanlarda bisikletçiler hakkında olumsuz algı oluşmasın.
- Bisikletlerimizi en azından her ay detaylı olarak temizleyip zincir, dişli ve tellerini yağlayalım. Bisiklet için düzenli yağlama önemlidir, çevrenin estetiği için bisiklet de dahil her türlü araçların temiz olması iyidir ayrıca bisikletlerin genelinin temiz oluşu insanların aklında bisikletçilere dair olumlu algı oluşmasına katkıda bulunacaktır.
Bisikletlerimizi yıkarken pril, benzinlik köpüğü vb. vernik, boya ve plastik aksamı yıpratan kimyasallardan uzak durun. Hele cif boyayı bildiğiniz zımpara gibi çizer (mermer tozu içerir). Bu iş için özel olarak üretilmiş, kimyasal yapısı araç boyasına uygun oto şampuanlarını kullanalım.
- Fırça kullanmayın, kılcal çizik oluşum süreci fazlasıyla hızlanacaktır. (0 km. bisiklet fırçayla yıkanırsa 3. ayda çizikler görülecektir). Araç süngeri veya tüylü microfiber bez kullanın. Atlet, eski tsört vb. aksiyonlara girmeyin.
- Sünger veya bez de kirliyse çizer. "Çift kova yöntemi" ile yıkayın ve yıkama sırasında süngerin temiz olmasına özen gösterin.
- Bisikletin boyasının toz vb. dış etkilerden korunması için 2-3 yıkamada bir cilalayın. Şampuanınız cilalı ise bu periyot 4-5 yıkama olabilir. Cila aynı zamanda bisikleti parlatacaktır ve bisiklet gözünüze daha hoş görünecektir.
- Tüm bu hususlara uysanız bile kılcal çizik oluşum sürecini durduramayacağınızı, sadece yavaşlatacağınızı bilin. Adamakıllı yıkanıp cilalanmış araçlarda ortalama 1.5-2 yılda kılcal çizikler oluşur. Fırça ve prille yıkanan araçlarda bu süre 3 aydır. 1.5-2 yılda bir düzenli olarak pasta & cila uygulayın.
- Acemiyseniz pastayı elle uygulayın. Polish makinesi ile sonuçlar hüsran olabilir:
Bisikletinizde sürrealist sanatsal çalışmalar yapmak isterseniz ne âlâ.
- Pasta öncesi kil hamuru uygulayın. Araç için üretilmiş kil olacak. Oyun hamuru olur ama elişi yapılan kili uygulamayın. Bisiklete kil maskesi yapmış olursunuz, sonra onu temizlemekle uğraşırsınız(başıma geldi).
- Bu konulara daha fazla merak saracaksanız detailturkey.net forumundan faydalı bilgiler edinebilirsiniz. (virüs sizi de saracak).