Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dış lastik yarıldı

Güvenlik şeridindeki taşlardan dolayı olduğunu tahmin ediyordum. Kesik yarım cm kadar tam olarak sırtta. Henüz 100 km kadar kullanmıştım. Kendi imkanlarımla tamir etmek istiyorum. Tavsiyeleriniz var mıdır?

Fotoğrafta teker eve getirecek kadar şişikti ve içten eski iç lastik parçasını yama olarak yerleştirmiştim. Basınçla birlikte yarık fotodaki gibi genişlemişti. Fakat daha yüksek basınçta bu genişleme devam eder mi denemedim. (700x25c)
Benim de yıllar önce böyle bir vaka başıma gelmişti. Sizin gibi ben de iç lastikten yama yaptım. Tehlikeli bir işlem yine de. En iyisi yeni lastik almak ama buna imkanınız yoksa iç lastikten yaptığınız yama ile beraber 502 ile yapıştırarak belki idare eder bir tamir yapabilirsiniz. Denemedim 502yi hiç bu arada.
 
  • Beğen
Tepkiler: myafacan
Scudo
IMG_20210201_182026.jpg
Benim de başıma yanaktan yanılma geldi. Sebebi düşük hava ile kullanım sonucu yanakların aşınması. İçten yama yaptım ama yüksek basınç sebebiyle tekrardan açıldı. Lastikler schwalbe Marathon Mondial DD model ve 2017 Nisan ayında alındı. Aldığım siteye mail attım garanti süresi 2 yıl dediler. Lastik yurt dışından alınma. Uygun basınç aralıkların kullanmak en sağlıklı olan.
 
@denizt dahaca 7 bin km yol yaptım. Çöp oldu lastik. Babam kullanıyordu 1 senedir askerde olmam hasebiyle. Çok fazla dikkat etmemiş sonuç bu şekilde.
 
Acaba başka bir lastiğin yanak kısmı kesilerek içerden yapıştırılsa tutmaz mı? Bence denemeye değer. Diğer sayfada bahsettiğim bally ya da derby kauçuk yapıştırıcılarından kullanılabilir. Şöyle uzunca bir parça olacak ama iç lastik yaması gibi değil.
 
Bırakın yarığı,lastik de çatlaklar bile tehlikeli.Yokuş aşağı inerken allahtan viraj geldi yavaşlamıştım,bomba gibi patladı.İç lastik ve dış lastik yarıldı.Bisikletim dağ bisikletiydi.İnce teker yol bisikleti daha hassas olarak,tehlike artabilir.Çatlak bile olsa lastiğinizi değiştirin.
 
@denizt denemeye bile değmez bence. Güvenli değil. Lastikleri inceltmek istiyordum. Ayrıca babamın da kullanmasını istemiyorum artık bisikleti dikkatli kullanmıyor. Böyle kenarda dursun 😂.
 
  • Hahaha
Tepkiler: necmeddin
Merhaba herkese. 25c lastikli tekerlerimde sebebini anlamadığım bir yamukluk oluştu. Sıcaktan iç lastik mi genleşti yarıklardan mı kaynaklandı anlamadım. Fotoğrafları ekleyim en iyisi. Jantta problem oldugunu düşünmüyorum. Yana yalpalama yok çünkü. İç lastiğim ise 25-32c. C1D1CAA1-0C88-4612-8B61-1470FB61CEA2.jpeg65F036CA-D3C1-4C0E-93B8-7A3457B3DF94.jpegF8C7EAD7-629A-4A4A-8C87-689A35BC8B1F.jpeg
 
Merhaba herkese. 25c lastikli tekerlerimde sebebini anlamadığım bir yamukluk oluştu. Sıcaktan iç lastik mi genleşti yarıklardan mı kaynaklandı anlamadım. Fotoğrafları ekleyim en iyisi. Jantta problem oldugunu düşünmüyorum. Yana yalpalama yok çünkü. İç lastiğim ise 25-32c. 292239 dosyayı görüntüle292240 dosyayı görüntüle292241 dosyayı görüntüle

Böyle durumlarda üzerinde çok durmanın bir anlamı yok. Sorun janttan kaynaklansa zaten kaçırmanız mümkün olmazdı ufak bir yamukluk değil. Benzer bir durumu Schwalbe kojak 700x30 lastikle ben de yaşadım. Sağlam diye ikinci el olarak almıştım üstelik. Mukadderat.
 
  • Beğen
Tepkiler: alperenakal
Merhaba herkese. 25c lastikli tekerlerimde sebebini anlamadığım bir yamukluk oluştu. Sıcaktan iç lastik mi genleşti yarıklardan mı kaynaklandı anlamadım. Fotoğrafları ekleyim en iyisi. Jantta problem oldugunu düşünmüyorum. Yana yalpalama yok çünkü. İç lastiğim ise 25-32c. 292239 dosyayı görüntüle292240 dosyayı görüntüle292241 dosyayı görüntüle
Dış lastiğinizin dış kauçuk kısmı artık liflerinden ayrılmış o yüzdende yamukluk oluşmuş,eskilikten olur,ani darbeden olur,yolun bozukluğundan olur ama bitmiş yani çöp,olayın jantla bir alakası yok,lastik ömrünü tamamlamış,bazen yeni alınan ama raf ömrünü tamamlamış lastiklerdede oluyor böyle problemler,eskiyince hayli hayli olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: alperenakal
Teşekkür ederim yanıtlarınız için 😇
 
Yeni aldığım şehir bisikletimde, henüz 300 km yapmışken lastiğin geldiği durum. Yukarıda alperen arkadaşımızınki gibi benimki de dıştan yamuldu zikzaklı bir görüntüsü var. Lastik SCHWALBE 700X38C DELTA CRUISER PLUS.
Hasar.jpg
 
  • Üzgün
Tepkiler: alperenakal
Kauçuk içerisindeki yağ ve bağlayıcı maddeler yok olduğunda hamurda mikro ve makro çatlaklar oluşur buda lastiğin tamamen bittiği anlamına geliyor. Bu durum hiç kullanılmamış ve doğru koşullarda saklanmamış lastiklerde de olabilir. Güneş ışığı(uv) lastiğin en büyük düşmanlarından biridir. Lastikler kuru, serin ve gölge olan alanlarda saklanmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: gorr ve ratm
Kauçuk içerisindeki yağ ve bağlayıcı maddeler yok olduğunda hamurda mikro ve makro çatlaklar oluşur buda lastiğin tamamen bittiği anlamına geliyor. Bu durum hiç kullanılmamış ve doğru koşullarda saklanmamış lastiklerde de olabilir. Güneş ışığı(uv) lastiğin en büyük düşmanlarından biridir. Lastikler kuru, serin ve gölge olan alanlarda saklanmalı.
Sanırım bisiklet depoda vs çok yatmış anlaşılan, yeni aldım hatta kutusu da gözümün önünde açıldı ama depoda ne kadar beklemiş bilemiyorum, aslında rağbet gören bir model hatta bulmakta zorlandım bu bisiklet modelini ama insan bilemiyor tabiki. Şuan ürün garantiye gitti 20 güne belli olacakmış bakalım ne diyecekler.
 
  • Beğen
Tepkiler: awakening
Yazın kısa bir tura katılmıştım tur bitiminden sonra sahilde bir tur atıp eve giderim demiştim ve sahil bisiklet yolunda yarım parmak büyüklüğünde sivri bir metal parçası lastiğe girdi ve yardı. O günden bugüne yama yapıp kullandım. Lastik hep aynı yerden patlıyor, bazen aylarca hiç patlamadığı oluyor fakat bir kere patladımı gerisi geliyor. Dün yolda giderken yine patladı, bir baktım ki yamaladığım yer çözülmüş. Eve geldim tekrar yama yaptım lastiğe, iç lastiğin artık her yeri yama olduğu için değiştirmek zorunda kaldım. Lastikler 6100km de, sizce kaç km sonra lastikler eskimiş kıvamına gelmiş oluyor?
IMG_20221123_181452.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: abidin3714
Yazın kısa bir tura katılmıştım tur bitiminden sonra sahilde bir tur atıp eve giderim demiştim ve sahil bisiklet yolunda yarım parmak büyüklüğünde sivri bir metal parçası lastiğe girdi ve yardı. O günden bugüne yama yapıp kullandım. Lastik hep aynı yerden patlıyor, bazen aylarca hiç patlamadığı oluyor fakat bir kere patladımı gerisi geliyor. Dün yolda giderken yine patladı, bir baktım ki yamaladığım yer çözülmüş. Eve geldim tekrar yama yaptım lastiğe, iç lastiğin artık her yeri yama olduğu için değiştirmek zorunda kaldım. Lastikler 6100km de, sizce kaç km sonra lastikler eskimiş kıvamına gelmiş oluyor?
297688 dosyayı görüntüle

Yaşam destek ünitesine bağlı lastiğin fişini çekelim artık derim
 
Geri