Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Disk fren hakkında

Bende de sürtme sorunu yok sadece ön diskte ötme sorunu ama forumda çoğu kişinin şikayetini görünce dayanamadım sorayım dedim :)
 
Scudo
@İzmirlioğlu @Alper Tuna Ünsal çözüm olarak bisikletçim Seda bisiklet arkaya hafif zımpara sürdü arka fren mükemmel tutuyor ve ötmüyor sizce aynısını ön tarafa da uygulattırayım mı (model avid db1)
 
@kasapogluu size hak veriyorum bisikletim daha iki aylık ve sert kullanan biri değilim.

Hepinizin yorumlarını bekliyorum:)
 
  • Beğen
Tepkiler: kasapogluu
bende salcano ng650 29 md modeli var ve alalı 1,5 ay oldu ilk aldığımda sürtme vardı fakat bir hafta kullandıktan sonra sürtme kesildi.ilk aldığımda sürtmesinin nedeni de diskteki fazlalıktır eğer yamuk değil ise.ama hidrolik diskin rahatlığından bahsetmeye bile gerek yok fakat sıradan bir hidrolik disk kaliteli mekanikten daha iyi performans göstermez
 
@Umut AKAN
Dostum bu daha çok senin nasıl kullandığına bağlı yaklaşık 1 aydır kullanıyorum ne diskte bi yamulma vardı ne vites geçişlerinde sorun vardı 1 gün kuzenim aldı geri getirdiğinde malesef bu iki sorunla karşılaştım. Yamultma konusu tamamen kullanmana bağlı
 
  • Beğen
Tepkiler: İzmirlioğlu
@Hayrettin sert kullanan biri degilim ön diskte rotor yamuk olmamasina rağmen ötme var fren performansında kayıp yok ama
 
Otme varsa performansta az yada cok mutlaka kayip vardir, titresimden dolayi tutus azaliyor, bende ilk aldigimda otme sorunu vardi ön diskte ve neredeyse frenden faydalanamiyordum birxok oneriyi denedim ama hic biri olmadi en sonunda arkadaki 2 balatadan birini one aldim yani eşlerini degistirdim o son tamirimdi 2 yildir ne ötme var nede performansta bi düşüklük.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hayrettin
@kasapogluu Titreme ? çok sık fren yapmama rağmen başıma hiç gelmedi ama balataların yerlerini değiştirmek işe yarayabilir teşekkürler :)

Sevgili abilerim :) balata spreyi sıksam fazla işe yarar mı yaramaz mı geçici bir çözüm mü ?
 
Rica ederim, basit bi islem denemekten zarar gelmez eger degistirmeyi bilmiyorsan yardimci oluruz. Forumdada ilgili bircok video bulabilirsiniz kolay gelsin
 
  • Beğen
Tepkiler: Umut AKAN
Daha once denmedim net bisey soyleyemem ama daha once zimpara, alkol vs denedim ise yaramadi.
 
Ben 2000 km yol yaptım bazen heybeleri yakıp uzun turada cıkdım hidrolik disk fren gercekden çok güvenli şunuda soyliyeyim iyi kullanmadıkdan sonra bisikletin rotorunu sağa sola park ederken olsun veya başka bişekilde yamultursan oter nebiliyim dikkat ettiksen sonra sıkıntı acmaz ben gayet memnunum carraro siportive 225
 
Ocak 2013'ten bu yana Shimano BRM-m596 fren ve Rt54 160mm disklerden kullanıyorum. Yüklü bisiklet ile dağ gezileri yapıyorum. 2000-2500 rakımlı dağlardan inerken frenlere ne kadar iş düştüğünü tahmin edebilirsiniz. Fren ve disklerim üst seviye olmamasına rağmen dediğiniz problemler ince ayarlamalar ile çözülüyor ve çok uzun süre tekrar etmiyor. Disk fren güvenilir bir sistem. Tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umut AKAN
@Umut AKAN Yani kaliperi diske en doğru şekilde hizalayıp sürtmeyi yok etmek veya en aza indirmek. Basit bir yöntemle ayarlanabiliyor. Kaliperin vidalarını gevşetip fren kolunu sıkıp devamında vidaları tekrar sıkınca kaliper diske göre hizalanmış oluyor. Youtube'da bu konuda yardımcı olacak çok video var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umut AKAN
Teşekkür ederim şimdi siz söyleyince hatırladım bu yöntemi iyi akşamlar :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih Toraman
Bendede ng 650 27.5 hd var aldiğim gün arkada önde sürtüyodu servis balatalar zamanla asindikca sürtmeyi keser dedi ama tatmin olmadim kendimce bir yöntem denedim diski balatalarin arasina yerlestiriken bir elimle kelebeğin boşluğunu aldirdiktan sonra siğer ekimlese yerinden oynetmadan disk ve balatalarin temas eden boşluğuna gözle takup ederek canti sürten kisimda durdurup ters yöne çok hafif kastirarak kelebeği siktim,disk balatalari ortaladiği zaman somunlari yavaşça sabitledim sürtme sorunu ortadan kalkti tabi canti kastirirken somunlarin yerinden oynamamasida gerekiyor,en önemlisi bisikleti ters çevirip lastiği gediğine oturttuktan sonra gözünüzle milimetrik boşluğu ayarlarken bu ayari sabitleyebilmek.
 
Geri