Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dişli oranlarınız ve tecrübeler

Scudo
8 li ruble ile 60 aynakol kullanılır mı?
Ruble boyu 11-28
 
Son düzenleme:
34-50 aynkolla 11-28 kaset kullanıyorum. Bisiklet Sedona 610. 11 kilonun biraz altında bir ağırlığı olunca yokuşlarda zorluyor haliyle. Kondüsyon ile aşmaya çalışıyorum ama çok direnemeyeceğim sanırım 🙄 . Çanakkale'denÇeşme'ye tur planım var o tura çıkarken mutlaka 11-34 claris kasete geçeceğim. Bu arada 8'li için bir çok 11-34 kaset var bunların farkı ne diyenler için şöyle özetlemek isterim; Clarisin oranları birbirine yakın ilerliyor yani 34-28-26 gibi gidiyor, Acera ve diğerlerinde 34-26-24 diye gidiyor, Megarange mantığı yani. Daha homojen olduğu için ben Claris almayı düşünüyorum şimdilik. Zaten turdan döner dönmez 11-28'e geri dönerim herhalde.
 
@Tamer Efe BAĞDATLI Aynakolda 54 dişten yukarısına hiç rastlamadım sizinki 50 diş olmasın? Eğer aynakol, ruble, arka aktarıcı 8li sisteme uygunsa 8 vites uyumlu zincir ile kullanılabilir. 9 vites uyumlu zincirle de kullanılır ama parçaların ömürleri kısalabilir.
 
@Tamer Efe BAĞDATLI Aynakolda 54 dişten yukarısına hiç rastlamadım sizinki 50 diş olmasın? Eğer aynakol, ruble, arka aktarıcı 8li sisteme uygunsa 8 vites uyumlu zincir ile kullanılabilir. 9 vites uyumlu zincirle de kullanılır ama parçaların ömürleri kısalabilir.
54 üzeri mevcut ancak bizim gibi amatörler kullanmıyor. Genelde pro peleton TT bisikletlerinde kullanmakta.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Bigpatron şayet dediğiniz gibiyse ince zincirlerden kullanıyordur bu durumda 8 li sisteme uygun demek doğru olmaz.@Tamer Efe BAĞDATLI
2x11 sistemde kullanıyorlar. 8'li sistemde duymadım kullananı.
 
Dişli oranları ile ilgili bir tecrübemi aktarayım. Normalde trainer sevmem ama ftp testi trainer üzerinde daha stabil yapıldığı için bi yapalım dedik. Arkadaşın bisikleti qr olduğu için trainera daha kolay bağlanıyor. Fitlerimizde aynı olduğu için ikimizde onun bisikletinde yapma kararı aldık. Arkadaşın bisikleti 53-39 a 11-32, benimki 53-38 e 12-25 oranlarına sahip. Benim için işkence oldu ve 265 (3,84 w/kg) watt anca çıkarta bildim. 2 gün sonra bu sefer kendi bisikletimi bağlayarak denedik. Tek farklı şey bisikleti ve 291 (4,22 w/kg) çıkarta bildim. Aynı şekilde arkadaşımın değerlerinde de artış oldu. Yani olay dişli oranına alışık olmak değildi. 12-25 ruble kullanmam bana optimal oranları sunuyor. 11-32 de ya hafif yada ağır geliyordu. Nabız tavanken daha fazla kadans çevirmek veya bacaklara laktik asit dolmaya başlamışken daha çok güç vermek performansı düşürüyor. Rublemdeki çoğu diş bir bir atlıyor, bu nedenle o ihtiyacım olan oranı bana sağlıyor. Bu durum aynı zamanda vites sayısının çok olmasının ne gibi bir avantaj sağladığının da göstergesi. O nedenle de 12 li sistemlere sıcak bakıyorum.
 
34-50 aynkolla 11-28 kaset kullanıyorum. Bisiklet Sedona 610. 11 kilonun biraz altında bir ağırlığı olunca yokuşlarda zorluyor haliyle. Kondüsyon ile aşmaya çalışıyorum ama çok direnemeyeceğim sanırım 🙄 . Çanakkale'denÇeşme'ye tur planım var o tura çıkarken mutlaka 11-34 claris kasete geçeceğim. Bu arada 8'li için bir çok 11-34 kaset var bunların farkı ne diyenler için şöyle özetlemek isterim; Clarisin oranları birbirine yakın ilerliyor yani 34-28-26 gibi gidiyor, Acera ve diğerlerinde 34-26-24 diye gidiyor, Megarange mantığı yani. Daha homojen olduğu için ben Claris almayı düşünüyorum şimdilik. Zaten turdan döner dönmez 11-28'e geri dönerim herhalde.


Mevcut donanımla yeni kaseti arka aktarıcınız karşılamayacaktır. Uzun bacak arka aktarıcı şart...
 
Mevcut donanımla yeni kaseti arka aktarıcınız karşılamayacaktır. Uzun bacak arka aktarıcı şart...
Claris GS bacak aktarıcı var. Aktarıcının konumunu ayarlayan vidayla oynayıp hallederiz diye düşünüyorum. 32t destekliyor zaten 34 çok sorun olmaz diye düşünüyorum.

edit: Arka aktarıcılar için verilen minimum maksimum dişliler genelde güvenli bölgeleri belirtiyor. Yoksa ss dediğimiz kısa bacakla bile bunu kullanan var. Shimanonun arka aktarıcı yaylarının çok yumuşak olmasından dolayı sorun olacağını sanmıyorum. Sram olsa hayatta sınırın dışına çıkmazdım çünkü akta aktarıcılar inanılmaz gergin yaylara sahip.

ikinci edit: Aynı zincirle kesinlikle doğru dürüst çalışmayacaktır o ayrı konu. Üzerindeki set 2000km'yi geçkin kullanılıyor. Yeni zincir ile birlikte yeni rubleye geçeceğim. Korkum aynakol. İnşallah Atlama yapmaz yeni zincirle.
 
@Ziya On Road Ben de yeni aldım triban 520'yi. Aynakol ve arka kaset oranlarına bakmamıştım hiç. Dün ve bugün önceden dağ bisikleti ile rahatça sürdüğüm eğimlerde en düşük viteste bile aşırı zorlandım, çok defa ayağa kalkıp sürmeye çalıştım. Yeni baktım en düşük vites oranı 30/25 bu da 1 den büyük haliyle. Alışmaya çalışıyorum
 
@denizt 54 ve üzeri TT için sanırım
75 bile gördüm
Özel üretim 120 lere kadar çıkıyor
 
@Ziya On Road Ben de yeni aldım triban 520'yi. Aynakol ve arka kaset oranlarına bakmamıştım hiç. Dün ve bugün önceden dağ bisikleti ile rahatça sürdüğüm eğimlerde en düşük viteste bile aşırı zorlandım, çok defa ayağa kalkıp sürmeye çalıştım. Yeni baktım en düşük vites oranı 30/25 bu da 1 den büyük haliyle. Alışmaya çalışıyorum

Ben 50-34 11-32 gravel bisikletten 52-36 12-25 yol bisikletine geçtim. Daha sonra da aynayı 53-39 a çıkartım. Alışacağınızı düşünüyorum. Gravel bisikletimde yüklü uzun turlar ve iyi tırmanışlar yapmıştım belki onun etkisi ama zorlamadan performans gelmiyor. Mevcut dişli oranlarımla hc kategorisinde tırmanışları yapabiliyorum,. Amaç performans ise zorlayın, keyifse zorlamaya gerek yok tabi.
 
@Ziya On Road Ben de yeni aldım triban 520'yi. Aynakol ve arka kaset oranlarına bakmamıştım hiç. Dün ve bugün önceden dağ bisikleti ile rahatça sürdüğüm eğimlerde en düşük viteste bile aşırı zorlandım, çok defa ayağa kalkıp sürmeye çalıştım. Yeni baktım en düşük vites oranı 30/25 bu da 1 den büyük haliyle. Alışmaya çalışıyorum
30/25 çok iyi bir oran. 30 zaten çok ufak bir dişli . Hertürlü çevirirsin acele etme
 
  • Beğen
Tepkiler: favallikulli
@selim82 @Ziya On Road Şu an bisikletin lastikleri 35 mm ve ön-arka portbagaj bağlı. Bir de çantalarla yüklü olursa yüksek eğimli yollarda bir noktadan sonra pedal çevirecek gücüm kalmayabilir. Yani amacım şu anda performans değil, tur düşündüğüm bu dişli oranı çok zorlar beni. 11-32 ruble takılabiliyor araştırdığım kadarıyla takarsam fark eder mi hissedilir derecede?
 
@selim82 @Ziya On Road Şu an bisikletin lastikleri 35 mm ve ön-arka portbagaj bağlı. Bir de çantalarla yüklü olursa yüksek eğimli yollarda bir noktadan sonra pedal çevirecek gücüm kalmayabilir. Yani amacım şu anda performans değil, tur düşündüğüm bu dişli oranı çok zorlar beni. 11-32 ruble takılabiliyor araştırdığım kadarıyla takarsam fark eder mi hissedilir derecede?
Yüklü binmek elbette farklı. 11 32 ruble takabilirsin. Ama arka aktarıcının uzun olması gerekli. Kısa bacağa 32 takamazsın, ya uzatma aparatı alman , yada aktarıcı değiştirmem lazım. 30/32 ile heryer sana paris gelir
 
  • Beğen
Tepkiler: favallikulli
50-34 ve 11-32 kullanıyorum. İlk sürüşlerde bu oranlarda bile çıkamadığım yokuşlar varken, tüm turlarımı 40km üstünde tutmaya çalışarak eğimli-düz karışık 1000km. tamamladım. Şu an ilk başlarda 40-50 kadansa kadar düştüğüm yokuşlarda sağlıklı seviye olan 70 kadans civarında tırmanabiliyorum. Ayakta tırmanmaya çabalamanın da beni kesinlikle geliştirdiğini söyleyebilirim.
 
Bisiklete en son çocuklukta binmiş birisi olarak yeniden dönüşümü yol bisikleti ile yapmak istedim. Mosso cavalier tourney aldım. Ayna kol 50-34, arka ruble 12-28 yaşadığım yer dik ve uzun yokuşların bulunduğu bir yerleşim. Dolayısıyla ilk başlarda çok zorlandım yokuşlarda 1. Vitesle çıkmaya çalışmama rağmen çok düşük kadansta dizlerimi ağrıtarak çıkabiliyordum. Zamanla yokuşlara tırmana tırmana düz yoldada ortalama 70 80 kadans ile randumanlı sürüşler yaptıkça bu durumu haftada 3 4 sürüş yaparak 2 3 ayda geride bıraktım. Şimdi yokuşları gayet güzel nispeten yüksek kadanslarda tırmanabiliyorum. Bence mesele fizyolojik oldğu kadar psikolojik de aynı zamanda.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Aynakol tek yaprak 36, ruble 9'lu 11-36. 28" hibrit bisiklet kullanıcısıyım.
1. vitesteyken Barbaros bulvarını, %7 civarı eğimi olan yokuşları ayağa kalkmadan rahatça çıkabiliyorum. 9. vitese de şehir içerisinde ya çok sakin yollarda ya da negatif eğimlerde çıkabiliyorum. Bisiklette portbagaj ve çanta gibi fazlalıklar yokken açıkçası daha yüksek dişli oranlarını aradığım oluyor ama bisikleti yüklediğimde 9. vitesi neredeyse görmüyorum. Velhasılı, şimdilik bu sistem bana yetiyor, 2'li ya da 3'lü aynakola geçmeye değeceğini düşünmüyorum.
 
bisikletime zincir alırken bisikletçi abi dişli oranını vites sayısı vs sordu ve verdiğim cevaba şaşırdı yol bisikletine 7x2 vites 11x28 normal mi sizce yol bisikletinde bu dişli oranı bana yeterli geliyor tırmanırken vs 28 oldukça yeterli yine yüksek hızda 11 gayet yeterli ne düşünüyorsunuz normal bi başka rubleye geçsem kaça kadar takabilirim
 
Geri