Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dişli oranlarınız ve tecrübeler

Dişli oranlarını anlamaya ogrenmeye calisiyorum ama cok karisik geliyor bu konuda nereden bilgi bulabilirim. Bisikletimde Shimano HG 400 11-34T kaset gozukuyor bu 11 34 ne anlama geliyor , krank FSA Tempo Adventure 46-30T gözüküyor
11 = 11 li sistem ve en düşük dişlinizin oranı 11'demektir.. 34 ise en büyül dişli oranını göstermektedir. Gravelmi bisikletiniz? Oranlar bana onu anımsattı da..
 
Scudo
Dişli oranlarını anlamaya ogrenmeye calisiyorum ama cok karisik geliyor bu konuda nereden bilgi bulabilirim. Bisikletimde Shimano HG 400 11-34T kaset gozukuyor bu 11 34 ne anlama geliyor , krank FSA Tempo Adventure 46-30T gözüküyor

11-34: Rublenin en küçük dişlisi 11, en büyük dişlisi 34 dişli;
46-30: Aynakolun büyük dişlisi 46, küçük dişlisi 30 dişli.

Oran için de önü arkaya bölüyorsunuz.
Önde büyük dişli, arkada en küçük dişli en hızlı seçenek olduğundan 46/11 = 4.18 hız oranı, ne kadar yüksekse teorik maksimum hız o kadar yüksek (teorik, çünkü o oranlarda çok hızlı pedal çevirebilmenizin garantisi yok, sürücüye bağlı)
önde en küçük dişli, arkada en büyük dışlı tırmanışı en kolaylaştıran seçenek olduğundan 30/34 = 0.88 tırmanma oranı. (ne kadar düşükse tırmanmak o kadar kolay)
Başka bir bisikletin ya da konfigürasyonun örneğin tırmanmaya sizinkinden daha uygun olup olmadığını öğrenmek için onun öndeki en küçüğünün diş sayısını arkanın en büyüğünün diş sayısına bölersiniz, sonuç sizinkinden küçük çıkarsa o tırmanışa daha uygundur.
"Hangi dişlileri kullanırsam ne olur" hesabı için şunun gibi bir araç kullanabilirsiniz:
(link)
 
11 = 11 li sistem ve en düşük dişlinizin oranı 11'demektir.. 34 ise en büyül dişli oranını göstermektedir. Gravelmi bisikletiniz? Oranlar bana onu anımsattı da..
Evet Gravel bisikletimi bir aksilik cikmazsa bugün teslim aliyorum 😄 Carraro Gravel Ar2
11-34: Rublenin en küçük dişlisi 11, en büyük dişlisi 34 dişli;
46-30: Aynakolun büyük dişlisi 46, küçük dişlisi 30 dişli.

Oran için de önü arkaya bölüyorsunuz.
Önde büyük dişli, arkada en küçük dişli en hızlı seçenek olduğundan 46/11 = 4.18 hız oranı, ne kadar yüksekse teorik maksimum hız o kadar yüksek (teorik, çünkü o oranlarda çok hızlı pedal çevirebilmenizin garantisi yok, sürücüye bağlı)
önde en küçük dişli, arkada en büyük dışlı tırmanışı en kolaylaştıran seçenek olduğundan 30/34 = 0.88 tırmanma oranı. (ne kadar düşükse tırmanmak o kadar kolay)
Başka bir bisikletin ya da konfigürasyonun örneğin tırmanmaya sizinkinden daha uygun olup olmadığını öğrenmek için onun öndeki en küçüğünün diş sayısını arkanın en büyüğünün diş sayısına bölersiniz, sonuç sizinkinden küçük çıkarsa o tırmanışa daha uygundur.
"Hangi dişlileri kullanırsam ne olur" hesabı için şunun gibi bir araç kullanabilirsiniz:
(link)
Detayli aciklama icin tesekkur ederim 🙏
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Screenshot_20240813_175538_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
Arkadaşlar böyle bir dişli lazım kaliteli olmasına gerek yok. Ortası olabildiğince kapalı olacak bunun gibi. 200-300 liralik Ucuz bir şey lazım. yani 44t veya 46t olsun istiyorum. Nasıl bulurum nerden bulurum? Piyasada Biskilette böyle dişli kullanan da yok. Lütfen bilginiz varsa paylaşır mısınız?
 
Geri