@alcest okuduğunuz her şeye, mantık süzgeçinizden geçirmeden harfiyen inanmaya devam edin o halde. Haberle ilgili hiçbir detay yok, tüm haber sitelerine aynı şekilde servis edilmiş. Ortada ne bir görgü tanığı var, ne de olayı anlatan biri var. Görülen sadece kanlar içinde bankta uzanan bir vatandaş. Sağlık ekipleri müdahale edip ambulansa alıyorlar, kalabalık halk izliyor. DHA'nın çekmiş olduğu bu görüntüleri harfi harfine aynı başlıkla, aynı cümlelerle 10'larca haber sitesi aynı şekilde, 2 satırlık içerikle yayınlamış. Ropörtaj yapılan, olayı anlatan 1 kişi bile yok. Başlık, fotoğrafı ve videoyu çeken DHA muhabiri tarafından, patronuna önerildi muhtemelen. En çok reytingi getirecek, en çok tıklamayı verecek, "hadi canım artık" denilecek başlık atıldı. Neydi bu başlık? Adamın kolunda dövme görünüyodu. Kolunda dövmesi olduğu için, bacağından bıçaklanmış olmalıydı. Başka türlüsü zaten düşünülemezdi.
Bıçaklanan kişinin uyruğu, adı bile belli değil arkadaşlar. Bu derece traş bir habere itimat etmeniz gerçekten çok garip. Demek ki sana ne haber yapsak ona harfiyen tapacaksın
@alcest.
Hala gündemde mi bilmiyorum, ilköğretim düzeyinde "medya okuryazarlığı" adında bir ders düşünülüyor. Hala MEB'in gündeminde mi, iptal mi edildi, müfredata alındı mı bilmiyorum ama bu dersin içeriği tam olarak bu işte. Sizin bu tip içi boş haberlere, bir muhabirin maksimum reyting çekebilmek için kaleme aldığı "kolpa" haberlere sazanlama atlamamanız, olayın aslını merak etmeniz, olayın gerçekten de böyle olup olmadığını kendi içinizde sorgulamanız için okutulacak bu ders. Olayın görgü tanığı var mı? Kamera kaydına mı yansımış? Bu kavgayı kimler görmüş? 3 adamın bu vatandaşı tanımadığını nereden biliyoruz? Daha da önemlisi bu vatandaş gerçekte kim kardeşim? Adı yok mu bu adamın? Kaldırıldığı hastanenin de mi adı yok? Oraya gidip, kendisine yapılan müdahaleden sonra 1-2 satır soru sorulamaz mıydı?
İşte bunları sorgulayabilme yetisine sahip bir neslin yetişmesi için bir ders düşünülmüş. Umarım müfredata girer, umarım en azından bir şekilde, bir dersin bünyesi altına sokulup en azından birkaç satır da olsa öğrenciler bilinçlendirilir. Yoksa yetişmiş olan sazan nesil, ne verirlerse sorgusuz sualsiz yemeye devam edecek.