Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Drone Pilotluğu

@PianoMan video açılmıyor ama fırçasız motorlar çok güçlü. Hazır satın alınıp yada evde sarılıp kullanılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
Scudo
@PianoMan benim ki de mavic air
spark ı hiç görmedim
air 2 ler çok güzel ama lisans istiyormuş arada fiyat farkı da çok yoktu gerçi air aldık hata mı ettik diye düşünürken air in izinsiz kullanılabiliyor olması büyük avantaj
 
@PianoMan benim ki de mavic air
spark ı hiç görmedim
air 2 ler çok güzel ama lisans istiyormuş arada fiyat farkı da çok yoktu gerçi air aldık hata mı ettik diye düşünürken air in izinsiz kullanılabiliyor olması büyük avantaj
Ben de öyle bakıyordum , lisans istememesi avantaj diye ama istanbul da şöyle bir gerçek var. Drone uçuracak lokasyon yok her yer izinli uçuş. 500 gr altı için uçuş izni dilekçe ile oluyor. Deneme yaptım form doldurup mail attım ama dönen olmadı bile. Yani 500 gr altı drOne uçurmak şehir içi imkansız nerdeyse , izin süreci bile başlatamıyorsunuz . Ben kaçak göçek bazen uçurup hemen kaçıyorum. 500 gr üstü altı şehir içi özellikle istanbul da aynı . Hatta en azından500 gr üstü lisans çıkarsa bu izin alma işleri daha kolay olur gibi.
 
Kayseri'de de şehir içi polis görünce yasak diyor ben seyir tepesinde uçurmak istedim polis izin vermedi durumu anlattım yemedi valiliğin yazısı varmış

T.C.
KAYSERİ VALİLİĞİ
İl Yazı İşleri Müdürlüğü


GENEL EMİR


Sayı : 2017/1
Konu : Sivil İnsansız Hava Araçlarının Kullanımı

AMAÇ:
Bu emir, insansız hava araçlarının terör örgütlerince keşif, gözetleme ve saldırı amaçlı kullanılması, özel hayatın gizliliğinin ihlali, casusluk ve kaza ihtimallerine binaen ve Kayseri ilinde bulunan askeri güvenlik bölgeleri ve milli güvenliğimiz bakımından hassasiyet arz eden kurum ve kuruluşlar üzerinde uçuş yapılmasının, fotoğraf ve video çekmelerinin engellenmesi, insansız hava araçlarının kullanılmasına yönelik olarak bazı tedbirlerin alınması amacıyla hazırlanmıştır.

KAPSAM:
Bu emir; Kayseri ili ve ilçeleri sınırları dahilinde tüm İHA kullanan, işletilen gerçek ve tüzel kişileri kapsar.

HUKUKİ DAYANAK:
Bu emir;
5442 sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 11/C ve 66. maddelerine,
b) 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nun “Trafik güvenliğini tehlikeye sokma” başlıklı 179., “Uluslararası Casusluk” başlıklı 331., “Askeri Yasak Bölgelere Girme” başlıklı 332. maddelerine,
c) 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanunu’nun “Yasaklar” başlıklı 93. maddesine,
d) 2565 sayılı Askeri Yasak Bölgeler ve Güvenlik Bölgeleri Kanunu’nun “Güvenlik Bölgelerinde Uygulanacak Esaslar” başlıklı 21. maddesine,
e) 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun “Emre Aykırı Davranış” başlıklı 32. maddesine,
f) 09.01.2016 tarihli ve 29588 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan Amatör Havacılık Faaliyetleri Yönetmeliği(SHY-6C)’nin 14. maddesine,
g) Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nce 22.02.2016 tarihinde yayımlanan İnsansız Hava Aracı Sistemleri Talimatı(SHT-İHA)’nın “Uçuş İzni Gereklilikleri” başlıklı 17., “Uçuşa Yasak Bölgeler” başlıklı 18. ve “Güvenlik” başlıklı 25. maddelerine,
h) İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nün 14.03.2016 tarihli ve 23635644-530-E.1831 sayılı yazıları ekinde “Mülki idare amirlerine verilen yetkilerin kullanılmasında göz önünde tutulması gereken hususlar” a istinaden hazırlanmıştır.

GENEL ESASLAR:
1) Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün İnsansız Hava Aracı Sistemleri Talimatı ile, İHA’lar azami kalkış ağırlıkları referans alınmak suretiyle 4 ayrı sınıfa ayrılmış olup, 25 kg.’a kadar (İHA 0 ve İHA 1) sınıfı İHA’ların uçuşu ile ilgili yasaklanacak olan yer ve zamanlar, 18. madde kapsamı dışında mahallin en büyük Mülki İdare Amirinin takdirine bırakılmıştır.

Buna göre;
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün İnsansız Hava Aracı Sistemleri Talimatı, Uçuşa Yasak Bölgeler başlığı altındaki 18. maddede risk analizi yapılmadan ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünden izin alınmadan İHA ile uçuş yapılması yasak olan sahalar aşağıda belirtilmiştir:
a) İrtifaya bağlı olmaksızın havalimanlarında, en yakında bulunan pistin kenarında 5 NM (9 km) mesafeden daha yakın sahada,
b) İrtifaya bağlı olmaksızın seyrüsefer yardımcı cihazları, heliport, heliped, hava parkı, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü resmi internet sitesinde yayınlanmış olan denize/iniş kalkış alanları, vb. merkez olmak üzere 5 NM (9 km) yarıçaplı sahada,
c) İrtifaya bağlı olmaksızın çok kalabalık bölgeler ve kalabalık bölgeler üzerinde,
ç) Türkiye AIP’si ENR 5.1 bölümünde yer alan “Yasak, Tahditli ve Tehlikeli Sahalar” da,
d) Askeri binalar ve tesisler, cezaevi, akaryakıt depoları ve istasyonları, silah/fişek fabrika ve depoları gibi kritik yapı, tesis ve varlıkların çevresinde,
e) NOTAM ile ilan edilen sahalar.

2) İnsansız Hava Aracı Sistemleri Talimatı 18. maddesinde belirtilen yerler ile birlikte ilimiz merkez ve ilçe sınırları içerisinde bulunan;

a)Valilik ve Kaymakamlıklara ait bina, tesis ve lojmanları,
b)MİT Bölge Müdürlüğü Bina, tesis ve lojmanları,
c)Askeri Bölge bina, tesis ve lojmanları,
d)Adliye Binası ve lojmanları,
e)İl ve İlçe Emniyet Müdürlükleri, Polis Merkezi Amirlikleri, Polisevi ve Polis Meslek Yüksek Okulu Müdürlüğüne ait bina, tesis ve lojmanları,
f)Cezaevi bina ve tesisleri,
g)Akaryakıt depoları ve Petrol istasyonları,
h)Silah/fişek fabrika ve depoları,
i)Meteoroloji Bölge Müdürlüğü binasına 500 metre yakın mesafede,
j)Talas Ali Dağı Yamaç Paraşütü uçuş sahasının 5 km. yakın çevresinde,
k)İrtifaya bağlı olmaksızın Kayseri Havalimanı’nı 9 km. yarıçaptaki alan üzerinde uçuş yapılması Valiliğimizce yasaklanmıştır.

3) Yukarıda belirtilen yerler dışında İnsansız Hava Aracının uçurulması il sınırları dahilinde Kayseri Valiliğinin, dış ilçelerde ise ilgili kaymakamlıkların iznine tabidir.
4) Profesyonel İHA kullanıcıları, Kayseri Mülki Sınırları içerisinde İnsansız Hava Aracı (İHA) uçurmak için uçuş yapılacak tarih ve saatten 10 iş günü öncesinden yer, gün ve süre belirtmek suretiyle Valiliğimize başvuruda bulunacak ve izin verilmesine müteakip faaliyetlerini icra edecektir.
Gerekli izinler alındıktan sonra yapılan uçuşlar; ilgili mıntıkada bulunan polis ve Jandarma birimlerince kontrol edilecektir.
5) Amatör, sportif ve eğlence amaçlı uçuş taleplerinde; il merkezindeki hava trafiğinin tehlikeye düşürülmesini önlemek amacıyla, ilimiz Akçakaya Mahallesi, Talas Hava Sporları Maket Uçak Pisti olarak bilinen (Enlem: 38.39.14 ve Boylam: 35.33.13) saha, uçuşa serbest alan olarak belirlenmiştir. İHA Talimatının 19. maddesindeki kurallara uyulmak suretiyle burada izin alınmadan uçuş yapılabilecektir.
6) Valiliğimizce alınan bu kararlar ve daha sonra alınacak ek kararlar, valilik web sitesinden ve ilgili kaymakamlıklara ait web sitelerinden duyurulacaktır.


CEZAÎ HÜKÜMLER:
Bahse konu Sivil İnsansız Hava Araçları (İHA veya DRONE) ve Motorlu Çok Hafif Hava Araçları ile yasaklanan mahallerde izin alınmadan yapılan uçuşların emniyet ve jandarma birimlerince tespiti halinde; bu durum tutanağa bağlanarak Sivil Havacılık Genel Müdürlüğüne ve Valiliğimize bildirilecek olup, haklarında 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu, 5326 sayılı Kabahatler Kanunu, 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanunu ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu ilgili hükümlerince yasal işlem yapılacaktır.

YÜRÜRLÜK:
Bu emir Kayseri Valisi tarafından onaylandığı tarihte yürürlüğe girer.

YÜRÜTME:
Bu emir hükümlerini Kayseri Valisi, dış ilçelerde ise kaymakamlıklar yürütür.
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan
Ben de DJI Tello aldım geçen ay , küçük bir cihaz olmasına rağmen alt tarafındaki sensörler yardımıyla VPS özelliği mevcut. Bu sayede yeri baz alarak nerede olduğunu biliyor ve havada çok düzgün duruyor. 5MP kamerasının foto kalitesi gayet iyi , video 720p idare eder , yani youtube ve instagram için yeterli. Motorları fırçalı o yüzden çok güçlü değil , rüzgar şiddeti artarsa Normal mode 'dan Fast mode 'a almak gerekiyor . Ben çok beğendim bu küçük oyuncak drone'u . Sadece telefon üstünden yönetebiliyorsunuz . Android Cihazları için Tello FPV yazılımını alırsanız daha fazla özellik açılıyor , pasif track yapabiliyor.

Unutmadan ekleyeyim ; cihaz 380TL 'ye satılırken aldım . Yani bu fiyata gerçekten çok çok iyi.

Birkaç örnek bırakayım :

IMHX6150.JPGGLJK5556.JPG
 
Eskiden 500 gr altı drone serbestti , yine de güvenlik görevlileri falan gelip ne bilelim milletin karısını kızını çekmediğini hemşerim derlerdi ama yasal olarak haklıydık. şimdi maalesef İstanbul’da hemen hemen her yer kırmızı ve izin alınması gerekiyor
92AA5D87-1301-4E30-A921-E21CFDB92448.jpeg
 
@PianoMan emniyet araçlardaki siyah filmin yasaklanmasını istedi. Tam olarak da sebeplerini açıkla(ya)madı. Milletin keyfi kaçtı , itiraz etti video çekti , allem etti gullem etti yasağı kaldırttı. Memleket sanki Isveç Norveç miş gibi...
 
@PianoMan emniyet araçlardaki siyah filmin yasaklanmasını istedi. Tam olarak da sebeplerini açıkla(ya)madı. Milletin keyfi kaçtı , itiraz etti video çekti , allem etti gullem etti yasağı kaldırttı. Memleket sanki Isveç Norveç miş gibi...
Drone da bu olur mu bilmem , uçakların uçuş güvenliği terör saldırıları gibi endişeleri anlıyorum ve haklı buluyorum. Ama kırmızı alanların çoğu anlamsız. İtiraz videosu çeksek kaç kişiyiz hepi topu . Aslında cimerden girip İHA siha ürettiğimiz şu günlerde geleceğin drone damatlarını yetiştirmek adına drone uçurmak teşvik edilmeli yazsam belki dikkat çekerim. :)
 
(link) bir ara ücretsiz drone pilotluğu lisansı veriyordu. O lisans ile kullanılamıyor mu?
 
3 senedir İHA-1 Ticari lisansım var. Mavic Air uçuruyordum fakat hem zamanımın olması hem paramın bitmesi hem de ülkedeki drone düşmanlığı nedeniyle satmak zorunda kaldım. Drone kullanımı kesinlikle denetlenmeli ve kısıtlanmalı fakat böyle denetim olmaz. Hobi kullanıcısına izin neredeyse çıkmıyor. Ticariye de uğraşmak gerekiyor. Bisiklete plaka çakıp vergi almazlar inşallah :D tek hobimiz eldeki bisiklet kalacak bu gidişle
 
@PianoMan ama gelecegin dronlari havada değil yerde masa basında tahtada ders çalışarak olur .
Zaten Istanbul un her yönden sıkıntılı , sağlıksız, riskli kalabalığına bir de havadan katki da bulunmak.😀😀😀
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
(link) bir ara ücretsiz drone pilotluğu lisansı veriyordu. O lisans ile kullanılamıyor mu?
O lisans 500 gr altı drone için bir fayda sağlamıyor. Aslında yanlış yazıyoruz lisanstan kastımız drone kaydı. 500 gr üstü drone nu sisteme kaydettirmek gerekiyor. Zor olan kısım bu yoksa lisans almak kolay.
 
Arkadaşlar yeri gelmişken sizlere sorayım :)

Dji go 4 uygulamasında batarya kalan süre yazmaz oldu çubuğun üzerinde, sadece beyaz çubuk görünüyor neden olabilir?
@makaram lisans olsa da izin almak gerekiyormuş

Pandemi sürecinde ben ücretsiz aldım lisansı kursa gitmeden sadece online sınavla :D

İzin konusu çok saçma 5 gün önceden almak gerekiyor.
 
@mehmet.ali bana hiç öyle olmadı zaten kaç saat uçuşum var ki işten güçten ona da fırsat yok 🥴
 
Arkadaşlar yeri gelmişken sizlere sorayım :)

Dji go 4 uygulamasında batarya kalan süre yazmaz oldu çubuğun üzerinde, sadece beyaz çubuk görünüyor neden olabilir?
Kalan süre olarak hiç kullanmadım ki zaten rüzgara ve diğer koşullara göre süre çok güven vermez sanki. %20 batarya ya göre uçuruyorum ben pil ömrünü uzatmak adına.
Pil ayarları kısmında değiştirebiliyorsunuz
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@mehmet.ali bana hiç öyle olmadı zaten kaç saat uçuşum var ki işten güçten ona da fırsat yok 🥴

Aynen abi benim de öyle vakit yok, yarın çekime gidicektim, aylardır açmazdım, şarj ettim açtım dronu, gitmiş süre bilgisi :)

Kalan süre olarak hiç kullanmadım ki zaten rüzgara ve diğer koşullara göre süre çok güven vermez sanki. %20 batarya ya göre uçuruyorum ben pil ömrünü uzatmak adına.
Pil ayarları kısmında değiştirebiliyorsunuz

Hocam havadayken hızlı düşünce batarya anlıyosunki yavru yukarıda savaş veriyor. :) çok faydalı bir özellikti ama gitti :(
 
O lisans 500 gr altı drone için bir fayda sağlamıyor. Aslında yanlış yazıyoruz lisanstan kastımız drone kaydı. 500 gr üstü drone nu sisteme kaydettirmek gerekiyor. Zor olan kısım bu yoksa lisans almak kolay.
500 gr altı droneları da "modifiye" yapıldı diyerek kayıt edebilirsiniz. "gps takıldı" gibi
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
Geri