Scudo Sports

Dünya Turu..5 Kıta ve adalar - Gürkan Genç

arabistandan sonra yoluculuk nereye :alkis:
 
Scudo
@osmankitay

Yazıları düzene koyuyorum biraz daha bekleyelim. Ayrıca turda olan artık ben değilim. Olcay,Oğuz,Elif, İbrahim var. Onlarda güzel yazıyor takip ediyorum. Sudı arabıstana gıtmeden önce tek tek yayınlayacagım. Söz sonrasında da eskı duzende devam. Bazı sıkıntılarım vardı. Her şeyi anlatamıyorum biliyorsun..

@Cem Ç.

Katar, Birleşik Arap Emirliği, Omman, Yemen
 
@Gurkan Genc

Nerede yazıyorlar? Paylaşın biz de takip edelim.
 
@Uğur S.

Hepsinin hikayesi farklıdır bir noktaya kadar. Sitelerinden okursunuz.

ELif Üzer 2011 yılında bir buluşmada baf hediye etmiş ve sormuştur "Yapabilir miyim Gürkan? Yola çık Elif yaparsın"

1 Seneden fazla oldu Kuzey ve Güney Amerika'da dolanıyor

(link)

Olcay Güzel

Tacikistan, Kırgızistan, Çin yola çıkmadan önce ne çok muhabbet ettik : )

(link)

Oğuz Tan

Bakmış delinin biri kırmış dünyayı geziyor neden olmasın demiş ve Şuan yardırıyor Asya'da az sohbet etmedik kendisiyle

(link)

İbrahim Yılmaz..

Yola çıkmadan öncede sohbet muhabbet, Ara ara bir yerlerde ikimiz de internette denk gelir patlatırız bir muhabbet

(link)

Ve buraya yazmadığım yolculuklarını bitirmiş önümüzdeki aylarda yıllarda yeni maceralara çıkacak onlarca bisikletli gezgin var artık Türkiye'de.. Bu arkadaşlar ne yapıyor ne yiyor ne içiyor nasıl geziyorlar yakından takip ederim.
 
Benimde biraz cesarete ihtiyacım var.:)


Karadeniz turu yapmak istiyorum.Yapabilir miyim Gürkan Abi?
 
Konuya yazılmayalı çok uzun süre olmuş. Başka bir başlık varsa affola, yoksa da konu tekrardan hortlaya :)

Dünya turunuzdan yeni haberim oluyor. Siteniz ve sosyal medya hesaplarınızdan sizi takip etmek fazlasıyla keyif verici. Keyifle ve merakla izliyor, yine fazlasıyla size özeniyoruz. İnstagramda gördüğüm kadarıyla şu anda Afrika'da Zambiya'dasınız. Daha sizi bekleyen kıtalar varken bile bize buradan bu heyecan yetiyor.
Sizi gıptayla izliyoruz, kalbimiz sizinle.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
adam son mesajdan beri iki kıta geçmiştir heralde :) adamsın Gürkan aga tekerine taş değmesin bisikletli seyyah.
 
Facebooktan da takip edebilirsiniz.arada canlı yayın yapıyor. Şu anda Zambiya' da. Bu arada kendi sitesinde problem var şu sıralar
 
yani bir tura ciksak gelirken onu atip bisiklet mi almak lazim. ;)
 
Gürkan abi bir süreliğine Türkiyemize dönmüş, babası hastaymış maalesef. Açıklama yaptı internet sayfasında. Çok üzüldüm, örnek aldığı insanda babasıydı. Maalesef kansere yakalanmış abimiz...
 
Gürkan bey'e ve ailesine çok geçmiş olsun.
Babasına Allah şifasını versin.
 
Güney Amerika turuna kaldığı yerden başlayacakmış. Bu arada hafiften bir bikepacking moduna geçiş var. Dede turculuğu için alarm zilleri çalıyor.LRG_GUR01261-01-1024x684.jpeg
 
@mehmetsunu

Hey maşallah tır sanki. Şu bisikletteki yaşanmışlık izleri, kalıntıları ne kadar güzel.. Gördüğü deneyimler, hayatlar, dünyalar.. Müthiş.
 
@mehmetsunu arka taşıyıcı sökmüş olması bikepacking 'e geçtiğini mi gösteriyor? bence klasik turculuğa devam. bikepacking tarzı , hafif ve hızlı bir tur tarzı. gürkan genç dünyayı gezen bir klasikçi. 3/5 gün gezeceksindir güzel havalarda çadır, mat, uyku tulumu ,kap-kacak taşımazsın . bir hamak iş görür ya da otel pansiyonda kalırsın yemekleri de yol üstü bir yerlerde yersin bu hızlı tur olur bir günde 100/200 km arası pedallarsın . 4 yön , 16 rüzgar ve 7 iklim 5 kıta gezeceksen her ihtiyacın bisikletinde olacak . benim görüşüm bu yönde saygılar
 
@wakizashi

Bisikletli arkadaş ben bir evrime uğradı dedim biliyorsun evrimde zaman alan bir süreçtir. Dur bakalım daha yolun ortasında sonuna baykpakingleri takmış olacaktır. Malum hızlandırılmış zamanlarda myaşıyoruz.
 
İnstagramdaki canlı yayınlarında falan kaç ay önceden bahsediyordu zaten bu tipten .Yolda gördüğü bikepacking kullananlardan falan bi esinlenme söz konusuydu ki kendisi de dile getiriyordu zaten ,son dönemde teknolojinin çok geliştiği böylece daha küçük ebatlı ve kaliteli ürünlere yöneldiğini.
 
2010 yılında kendi imkanlarımla aldığım Kron XC4000 (bu bisiklet Ankara Koç müzesinde 2012 yılından beri sergilenir) ile Japonya’ya gittikten sonra Mart 2012 yılında Kron A.Ş ile masaya oturup Dünya Turum için sözleşme imzaladım. Bahadır Yılmazer in tasarımları ile 26 jant KRON WT ve 29 jant KRON GG1 2012-2020 yılları arasında Kron’un MTB kadroları üzerinden dünya turuna özel olarak üretilmiş alüminyum kadrolarıydı.

Yıllarca sadece MTB kadro boruları üzerindeki yıpranmaları KRON A.Ş bildirdim. Kullandığım 3 kadro da Shimano’nun en üst seviye ekipmanları ve en Fox’un en iyi Amortisör maşaları vadı. Kısacası bir tur bisikletine alınabilecek herşeyin en iyisi kullandığım bisikletlerde vardı. Tüm bu ürünlerin kullanım sürelerini de kendi insternet sitemde ekipman sayfasına yazdım. O sayfada bir çok bisikletçiye yol gösterdi ışık tuttu. 14 Nisan 2024 de bir değişiklik yaptım.

14 yıllık yol deneyimi ve Kron bisikletle elde edilen tecrübeden sonra kendi bisiklet tasarımımı ve tam olarak istediklerimi KRON için tasarladığım G1 modeline bu sefer ben aktardım.

Kadro Ağırlığı 1.8 Kg Stainless Steel (Çelik) – Yüksüz ağırlık 14kg – Tam ekipman ağırlık 34Kg

Kadro daha önceden kullandığım alümünyum GG1 ile aynı ağırlıkta. Bisiklet çelik oldu diye bisikletin toplam ağırlığında bir değişiklik olmadı. Sebebi de jant, iç teker, arka bagaj ve ön taraftaki bagaj bağlama aparatları, kaset, arka ve ön göbekler bir üst grupları ile yenilendi ve daha güçlü daha hafif oldu.

G1 Shimano’nun MTB ve GRX mekanik aksanına ve Ortlieb çantalarının geometrisine uygun bir şekilde üretildi. Bu bisiklete piyasadan alınan her hangi bir bagaj sistemi takılabileceği gibi Ortlieb Fork Pack için tasarladığım ve Ankara Ostim de Aspect şirketinde arkadaşlarım ile birlikte ürettiğim bagaj sistemi olan GG Fork Hanger da takılabilmekte. Zaten bu bagaj üzerinde de 4 yıldır uğraşıyordum.

G1 kadrosu Gravel, MTB ve Tur bisikletinin özelliklerini taşıyor. Üzerindeki ekipmanlar değiştirilerek istenilen formatta kullanılabilir. Örnek; düz maşa , gravel gidon ve Grx donanımla gravel bisiklet de olabiliyor. Özel sipariş ile kişinin ölçülerine göre üretilebilen bir model de oldu. 2025 yılında KRON bisiklet sınırlı sayıda üretmeyi düşünüyor. 2025 modeli de benim kullandığımdan daha iyi olacaktır.

Kadro toplamda 6 adet su kafesi yeri bulunmakta. Sadece kadrodan bahsediyorum. Bunların hepsi de Bikepacking formatında Ortlieb çantalarına ve bu çantalarla birlikte taşınacak stanley termoslarına uygun bir şekilde ölçüldü ve tasarlandı. Böyle bir bisiklette herşeyin en iyisi olmalıydı ve ben de bunu başardığımı düşünüyorum.
Stainless Steel ve Titanyum olmak üzere şimdilik iki kadro yaptırdım.

Bisikletle Dünya turumda 70. Ülkemde Amerika Birleşik Devletlerinde 130000km geride bırakmış bir şekilde yolculuğuma devam ediyorum


Frame Model : G1 / KRON 1.8kg Stainless Steel

Size : 56cm 22”

Front Shifter : Shimano XTR M9100

Back Shifter : Shimano XTR SL-M9100

Front Gear: Shimano XTR FD-M9100-E

Back Gear: Shimano XTR RD-M9100-SGS

Crank: Shimano XT FC-M8000-B2 26/36

Cassette: Shimano XT CS-M8000-12 10/51

Back Hub : Shimano XT FH-8110-B Thru Axle

Front Hub :Shimano XT T8000-3D Dynamo

Hydrolic Disck Brake: Shimano XT BR-M8020

Metal pad: Shimano XT BR-8100

Disk Brake Rotor: Shimano SM-RT56

Pedals : Shimano DXR PD-MX70

Fork: Fox Shox34 Float Factory

Handle Bar: Koga Denham

Bar tape: Fizik Lizzard

Grips: Ergon GP2-S

Saddle : Brooks B17 Titanium

Tires: Schwalbe Marathon MTB Plus 2.1

Tires inner Tube: Ridenow pcs Ultralight

Rim& Spokes : GW 32 – DtSwiss

Bags: Ortlieb; 5xForkpack4.1L ,Seatpack16.5L,
Handlebar pack 15L, Frame Pack6L, FuelPack 1L, Ultimate 6L, 2xStem Bag 2L

Rack : GG Fork Hanger for Ortlieb ForkPack capacity 30kg - 450gr

Bicycle Computer: Garmin Edge 840 Solar

Helmet : Abus Airbraker
 

Dosyalar

  • 27985b4f-15e0-4d8e-9a33-84af1fcfbf15.jpeg
    27985b4f-15e0-4d8e-9a33-84af1fcfbf15.jpeg
    175 KB · Okunma: 38
Umuyoruz Kron markası camiada oluşmuş olumsuz geribildirimlere kulak verip gerekli ar-ge çalışmalarını yaparak geçmişteki Sedona çizgisine ulaşır...
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Umur Bora
Geri