2010 yılında kendi imkanlarımla aldığım Kron XC4000 (bu bisiklet Ankara Koç müzesinde 2012 yılından beri sergilenir) ile Japonya’ya gittikten sonra Mart 2012 yılında Kron A.Ş ile masaya oturup Dünya Turum için sözleşme imzaladım. Bahadır Yılmazer in tasarımları ile 26 jant KRON WT ve 29 jant KRON GG1 2012-2020 yılları arasında Kron’un MTB kadroları üzerinden dünya turuna özel olarak üretilmiş alüminyum kadrolarıydı.
Yıllarca sadece MTB kadro boruları üzerindeki yıpranmaları KRON A.Ş bildirdim. Kullandığım 3 kadro da Shimano’nun en üst seviye ekipmanları ve en Fox’un en iyi Amortisör maşaları vadı. Kısacası bir tur bisikletine alınabilecek herşeyin en iyisi kullandığım bisikletlerde vardı. Tüm bu ürünlerin kullanım sürelerini de kendi insternet sitemde ekipman sayfasına yazdım. O sayfada bir çok bisikletçiye yol gösterdi ışık tuttu. 14 Nisan 2024 de bir değişiklik yaptım.
14 yıllık yol deneyimi ve Kron bisikletle elde edilen tecrübeden sonra kendi bisiklet tasarımımı ve tam olarak istediklerimi KRON için tasarladığım G1 modeline bu sefer ben aktardım.
Kadro Ağırlığı 1.8 Kg Stainless Steel (Çelik) – Yüksüz ağırlık 14kg – Tam ekipman ağırlık 34Kg
Kadro daha önceden kullandığım alümünyum GG1 ile aynı ağırlıkta. Bisiklet çelik oldu diye bisikletin toplam ağırlığında bir değişiklik olmadı. Sebebi de jant, iç teker, arka bagaj ve ön taraftaki bagaj bağlama aparatları, kaset, arka ve ön göbekler bir üst grupları ile yenilendi ve daha güçlü daha hafif oldu.
G1 Shimano’nun MTB ve GRX mekanik aksanına ve Ortlieb çantalarının geometrisine uygun bir şekilde üretildi. Bu bisiklete piyasadan alınan her hangi bir bagaj sistemi takılabileceği gibi Ortlieb Fork Pack için tasarladığım ve Ankara Ostim de Aspect şirketinde arkadaşlarım ile birlikte ürettiğim bagaj sistemi olan GG Fork Hanger da takılabilmekte. Zaten bu bagaj üzerinde de 4 yıldır uğraşıyordum.
G1 kadrosu Gravel, MTB ve Tur bisikletinin özelliklerini taşıyor. Üzerindeki ekipmanlar değiştirilerek istenilen formatta kullanılabilir. Örnek; düz maşa , gravel gidon ve Grx donanımla gravel bisiklet de olabiliyor. Özel sipariş ile kişinin ölçülerine göre üretilebilen bir model de oldu. 2025 yılında KRON bisiklet sınırlı sayıda üretmeyi düşünüyor. 2025 modeli de benim kullandığımdan daha iyi olacaktır.
Kadro toplamda 6 adet su kafesi yeri bulunmakta. Sadece kadrodan bahsediyorum. Bunların hepsi de Bikepacking formatında Ortlieb çantalarına ve bu çantalarla birlikte taşınacak stanley termoslarına uygun bir şekilde ölçüldü ve tasarlandı. Böyle bir bisiklette herşeyin en iyisi olmalıydı ve ben de bunu başardığımı düşünüyorum.
Stainless Steel ve Titanyum olmak üzere şimdilik iki kadro yaptırdım.
Bisikletle Dünya turumda 70. Ülkemde Amerika Birleşik Devletlerinde 130000km geride bırakmış bir şekilde yolculuğuma devam ediyorum
Frame Model : G1 / KRON 1.8kg Stainless Steel
Size : 56cm 22”
Front Shifter : Shimano XTR M9100
Back Shifter : Shimano XTR SL-M9100
Front Gear: Shimano XTR FD-M9100-E
Back Gear: Shimano XTR RD-M9100-SGS
Crank: Shimano XT FC-M8000-B2 26/36
Cassette: Shimano XT CS-M8000-12 10/51
Back Hub : Shimano XT FH-8110-B Thru Axle
Front Hub :Shimano XT T8000-3D Dynamo
Hydrolic Disck Brake: Shimano XT BR-M8020
Metal pad: Shimano XT BR-8100
Disk Brake Rotor: Shimano SM-RT56
Pedals : Shimano DXR PD-MX70
Fork: Fox Shox34 Float Factory
Handle Bar: Koga Denham
Bar tape: Fizik Lizzard
Grips: Ergon GP2-S
Saddle : Brooks B17 Titanium
Tires: Schwalbe Marathon MTB Plus 2.1
Tires inner Tube: Ridenow pcs Ultralight
Rim& Spokes : GW 32 – DtSwiss
Bags: Ortlieb; 5xForkpack4.1L ,Seatpack16.5L,
Handlebar pack 15L, Frame Pack6L, FuelPack 1L, Ultimate 6L, 2xStem Bag 2L
Rack : GG Fork Hanger for Ortlieb ForkPack capacity 30kg - 450gr
Bicycle Computer: Garmin Edge 840 Solar
Helmet : Abus Airbraker