Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dünyada uzun mesafe yarış takvimi...

Super dede 3000 km rakamı Türkiye şartları içim uzun bir mesafe olabilir. Bu mesafenin maksimum 2000 km olması katılımcılarin iş profili ve kondüsyon durumuda gözetilerek yeterli olacaktır. Yarış uluslararasılaştıkça mesafe arttırılabilirde.
 
Scudo
@mehmetsunu
evet, belki de bu şekilde daha fazla katılımcı yarışır ve güzel de olur...:)

@Ozicu
Güzel kardeşim bu tür bir uygulamayı kontrol etmek çok zor ve ayrıca yarışın özelliği gereği uygun değil...:)
 
Çok güzel bir fikir. Etapta İstanbul Avrupa yakası geçişi de olursa transcontinental olacak zaten bu yarışta. Bir kaç yarış sonrası yabancı katılımcılar muhakkak olacaktır. Gücümün yeteceğini bilsem katılmak isterim. Hatta düşünüyorum diyeyim, ileride kondisyonu toparlarsak katılırım inşallah.
 
@Abdülkadir Ergin katkınız için teşekkür ederim. Katılımcıların korkulu rüyası kondüsyon için şunu söylemek isterm ; önemli olan, bisikletin üzerinde kaç saat durabildiğiniz. Çevirme kondüsyonu ikinci planda. Kaç km de bir ne kadar mola vereceğinizi bildiğiniz noktada problem yok. Ancak, olaya performans yarışı gözüyle bakarsanız, gideceğiniz yüz km dir. Günlük, rutin olarak 40-50 km süren birisi eğer akıllı yarışırsa çok ta zorlanmadan bitirebilir. Ama, şu kadar zamanda bitirmem lazım diye başlarsan, o yarış bitmez. Doğal olarak bu söylediklerim, bizler gibi ortalama sürücüler için geçerli. Bu işin ultra performansa sahip sürücüleri günlük ort. 450 km çevirebiliyor. Kısaca, gözünüz korkmasın, sadece, bisiklet üzerinde geçirdiğiniz zamanları çoğaltın, km önemli değil...:):):)

@Abdülkadir Ergin
Yorumunuz içindeki avrupa dan asya ya, yarışın adını "TransAvrasya " yaptı belki de. Ama yanlış anlama olmasın, benim ki sadece fikir vermek. Çok daha güzel isimler de forumdaşlardan gelebilir...:):):)
 
İki kıta üzerinde olan ülkemizin coğrafi konumundan paylaşma fikri güzel gibi görünse de, bisiklet üzerinde kalabalık bir grubun kıta geçişi sıkıntılı olabilir.
Mevcut durumda vapurlar ile geçiş yapılabiliyor diye biliyorum.
Düzenlenecek yarış ülke genelinde kabul görülürse belki ilerleyen yıllarda tünel geçişi vs sağlanılabilir.

Şahsi görüşüm, 2.500 - 3.000 arası bir parkur mart - nisan arası bir tarihle gayet güzel olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: JusTiMe
Boğaz geçişi sıkıntı gibi görünse de gerekli izinler alındığında yapılamayacak faaliyet değil. Avrupa yakası başlangıç noktası olursa zaten toplu bir çıkış yapılacağından kontrollü şekilde ekiplerle escortlarla Avrupa'dan Asya'ya geçilir ve TransAvrasya No:1 böylece başlamış olur. Ondan sonra herkes kendi sürüş disiplinine göre yola dağılacak zaten. Benim fikrim ana hat Bursa üzerinden Ege kıyılarını takip edip Akdeniz'de bitirilmesi. 1.kontrol istasyonu Kartepe'de olsun :) 2.kontrol noktası Spil zirvesi olabilir. TCR'deki kontrol noktalarının sıklığını bilmiyorum ama gerekiyorsa Uludağ zirveye de bir tane konur. Güzergah çok zengin, göller, dağlar, deniz kıyıları.. İstanbul-Antalya arası da kabaca 1500 km. civarı tutuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Ziya Aktaş
@Abdülkadir Ergin

yok neden hep ege akdeniz oluyor.
 
@mehmetsunu

Cazip olduğu için abi. Kayseri'de deniz vardı da biz mi gelmedik :)
 
  • Beğen
Tepkiler: JusTiMe
@Abdülkadir Ergin

Doğrudur kayseriye liman geldi ama deniz gelmedi. Ama deniz olan yer iyidir güzeldir diye bakacak olursak bu sefer iç anadolu bozkırları darılmış olur. Bence; bana kalırsa iç anadolu bozkırlarında yapılacak bir tur daha cazip olacaktır diye düşünmekteyim. Konseptide her hakkı mahfuz olmak üzere kervansaray turu olarak belirledim. Bu kervansaraylar hemen her ilde mevcut değilmi, erzurumdan antalyaya kadar. Mesela sadece kervansaray çevresinde konaklama üzerine bir kural geliştirilebilir. Böylece kendimize biraz mistik biraz esrik bir konsept belirlemiş oluruz. Düşünsene kervansaraylarda bisikletliler konaklıyor tıpkı geçmişte kervan yolculuğu gibi: Modern zaman kervanları.

(link):

buda muhtemel tur güzergahı. Sırf seni sevdiğimden paylaştım.
 
@salih67
Düşünceleriniz ile verdiğiniz katkıya sonsuz teşekkürler. Avrupa' dan Asya' ya geçişi Çanakkale'den yaparsak, grup epey bir dağılmış olur. Söylediğinizde haklısınız başlangıçta sıkıntı olabilir.
Mevsim olarak, mart ve nisan, özellikle dışarıda kamp kurup yatacaklar için soğuk akşamları olan zamanlar. Zaten bu sebepten de dünyada bu tür yarışlar yaz aylarında yapılıyor...:)
@Abdülkadir Ergin
Kontrol noktalarının zorlu noktalarda bulunması da katılımcıları biraz çekimser yapar mı...:) Ultra mesafeler zaten yorucu oluyor...:) Merkezi olması ve katılacak olanların (tahmin) çoğunun İstanbul'da oturuyor olması, startın İstanbul'dan verilmesinin daha uygun olacağını gösteriyor...:)
@mehmetsunu
Sıcak hava koşulları yüzünden...:):):)
 
@Süper Dede abi cehaletime ver maksat beyin fırtınası olsun dediydim :)
 
Ozicu hiç olur mu güzel kardeşim, her fikir ve tavsiye çok önemli. üstelik, bilmemek hiç de ayıp değil...:):):)
 
@ippon çok güzel. En dikkat çekici nokta ; James Hayden gibi süper birinin 46/34 ayna kol kullanıyor olması...:harika:
 
@ippon
Bu çocuk bisiklete dair kafamdaki ön kabulleri yıktı.
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi
@Süper Dede
Haklısın yapabilir abi de adamlar Alplerin tepesine koyuyor ya? Ayrıca 55.Tur için de Kartepe gündemde. Bence zorlukta da cazibe var. Tamamı değil ama bir kaçı zirvelerde olabilir..
 
Kaderde uzun mesafe yarışçısı olmak da varmış:cool:.
Mümtaz Ağabey yarış düzenleyecek de biz mi gitmeyeceğiz?Benim için zorlu bir meydan okuma olsa da en azından denerim.
 
Asil odak noktam bu kadar uzun mesafe yarislari olmasa da sizlerin dusunup baslattigi bir yarisa kesinlikle katilmaya calisirim [emoji4]

Rota olaraksa dogu karadenizden baslayip ege seridinden asagi inmesi cok guzel olur diye dusunuyorum hem istenilen rota uzunlugu tutturulabilir hem de karadeniz gibi dogal guzellikleri ve tirmanislari olan bir bolgeyi degerlendirmis oluruz. Akdeniz niye yok derseniz , abi cok sicak oralar be [emoji3] ben hala kisa tayt ve kisa kollu forma ile kullaniyorum sakaryada bana gelmez oralar [emoji16]
 
Sağlam bir destek alındığında bu organizasyon ses getirir ;) ama Üzerine düşülüp çok çalışılması gerektiğide bir gerçek . İnsallah şa şalı bir organizasyon ile tekrar bu keyifli sürüşe ortak oluruz.:)
 
Geri