Benim kargolarım 39 günü doldurduğunda paypal den dava açıyorum hemen ve genellikle para iadesi alıyorum. Ardından 3-4 hafta sonra kargo elime geldiğinde de parayı tekrar satıcıya gönderiyorum, sonuçta satıcı ile alakalı bir durum değil.
Bir defasında 40 günü geçirmişim, dava açtım ancak paypal davayı 40 gün geçtiği için kapattı. Satıcı ile iletişime geçtim, 1 hafta daha bekleyin, eğer ulaşmaz ise ücreti iade ederim. Lütfen 5 yıldızlı olumlu geribildirim bırakın diye mesaj attı. 1 hafta sonra halen gelmeyince mesaj attım ve ertesi gün paramı iade etti. O gün sabah bilgisayarda iadenin geldiğini gördüm, ardından ekmek almak için fırına gittim. Döndüğümde kargomun posta kutusunda olduğunu fark ettim.
Ama tabi ertesi gün parayı tekrar gönderdim.
Son olarak da, geçenlerde cep telefonu için şeffaf bölmesi olan gidon çantasından aldım. 7 dolar fiyatı vardı, 5 dolar teklif ettim, heybe de satın aldığım için kabul etti. Çanta geldiğinde yazının ters olduğunu fark ettim, açıklayıcı bir mesaj yazdım. Ancak arkadaşın İngilizcesi muhtemelen ilkokul ingilizcesi olduğundan biraz saçma bir cevap attı. Bunun üzerine ben de 2 fotoğraf çekip fotoğraf da yazının ters olduğu hatalı kısmı belirttim, 2-3 farklı cümle ile aynı sorunu anlattım. Ardından o satıcı da olumlu geribildirim bırakmam için 30 % para iadesi yapacağını söyledi, bu sabah iade gelmiş ben de 5 yıldız geribildirim yaptım.
Konuyla pek alakası olmadı ama genel bir bilgi verdim, şu ana kadar ebay de hiçbir kalıcı problem yaşamadım, satıcılar genelde sorumluluk sahibi kişiler yada olumsuz yorum almak istemiyorlar.