Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

El Yapımı Kadrolar

@Mustafa İçdağ



Sn. Mustafa İçdağ daha önce bu konu içeriğinde Cinelli Laser' ler ile ilgili paylaşıma bulunmuştu. Ancak şu son 1-2 senedir, özellikle Amerikalı ve Tayvanlı üreticilerin yeni aerodinamik bisikletler ile ilgili "biz yaptık", "biz bulduk" zırvalarını sıkça duyar ve görür oldum. Özellikle ön maşa arkasına ve orta göbek altına alınmış fren kaliperi, aero seat tube ve sele borusu ve gövde içine gizlenen kablolar gibi yenilikler sanki bize son buluşlar gibi yutturulmaya çalışılıyor. Buna istinaden ben Cinelli Laser kadrolarının 1982 senesinde üretilmiş bir yol versiyonunu tekrar paylaşmak istedim. ,

Bakalım bu 82 model İtalyan bebeğinde günümüz Amerikalı muhteşem teknoloji geliştiren üreticilerinden neler var.? :)

http://img687.imageshack.us/img687/2774/cinelli1982laser1.jpg

Şimdi fotoğrafa tekrar bakalım ve görelim bu bisiklette hangi fikirler hayat bulmuş. :)

Aero profil gövde ve sele borusu,
Gidon ve gövde içine saklanmış kablolar, (Ön fren kablosuda gövde içinden gidiyor. Hayret bunu hala yaptık demediler!) :)
Ön maşa arkasına ve orta göbek altına alınmış fren kaliperleri,
Kilitli pedallar,
Tel sayısı azaltılmış aero profil jantlar,
Aerodinamik olarak düşünülüp tasarlanmış bir arka vites aktarıcısı. En çok buna şaşırıyorum, çünki hala aerodinamik vites aktarıcıları yaptık demediler, ama tetikteyim, bugün yarın bunuda yaptık diye fırlarlar ortaya. :)

http://img706.imageshack.us/img706/9840/cinelli1982laser2.jpg



Konuya bir de çok farklı bir teknolojiyi de ekleyerek sonlandırmak istiyorum. Patenti Cinelli ye ait olan ve 1961 yılında ilk örnekleri üretilmiş bir arka/ön göbek tasarımı. Bu tasarım yarışlarda arka tekeri değiştirirken vakit kaybını mümkün olduğu kadar azaltmak için düşünülmüş ve geliştirilmiş bir buluş. Cinelli patentini hiçbir üretici ile paylaşmamış ve artık compenent de üretmiyor, bu sebep ile geçmişte ve günümüzde Shimano veya Campagnolo gibi üreticiler bunu uygulayamadı ve uygulayamıyorlar. Bu tasarımda arka tekeri kadrodan ayırdığınızda ruble gövde üzerinde kalıyor ve bu sayede tekeri değiştirirken zinciri ve rubleri birbirinden ayırmak veya tekrar birbirine bağlamak kargaşasından kurtuluyorsunuz. Daha önemlisi ön tekeri arkaya, arka tekeri öne takabiliyorsunuz. Bu akordu kaçmış bir ön tekeri arkaya almanızı ve bisikletin dengesini bir miktar olsun düzeltmenizi sağlıyor. O tarihlerde yarış içinde günümüzdeki kadar iyi servis verilmiyordu ve yarışçılar çoğu zaman tek başlarınaydı. Bu açıdan bakınca ne kadar mükemmel ve çok yönlü bir tasarım olduğu daha net ortaya çıkıyor. Sanırım amerikalılar bunu da hala keşfedemediler. :)

http://3.bp.blogspot.com/_atrK-jBKJKY/TQf_61necnI/AAAAAAAAOLc/tUvgfUjEuUc/s1600/cin%2Bbiv%2B3.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_atrK-jBKJKY/TQf_7D4R7qI/AAAAAAAAOLk/108y2K_ZAmE/s1600/cin%2Bbiv%2B1.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_atrK-jBKJKY/TQgBM5sVQbI/AAAAAAAAOL8/mo6sNClg2ZI/s1600/cin%2Bbiv%2Boff.jpg
http://www.classicrendezvous.com/images/Events/Cirque/2001/HS_BiVal_L.jpg
http://www.jimlangley.net/cinellibivalent1965both.jpg
 
Scudo
Bende 35 yıldan beri kullandığım Peugeot bisikletimin resmini koyuyorum.El Yapımı Fransada Atölyede yapılmıştır.Aynakol,Vitesler,Fren,vites kolları,Campagnone Jant ve lastikler yeni modele döndüm.Mayo lastik bayağı uğraştırdığından dolayı Gidon cınelli
http://img809.imageshack.us/img809/8805/s6008585.jpg


http://img88.imageshack.us/img88/3559/s6008575.jpg


http://img256.imageshack.us/img256/1784/s6008541.jpg


http://img576.imageshack.us/img576/1203/s6008610.jpg


http://img269.imageshack.us/img269/3761/s6007139.jpg

 
Ettore Arco Isidoro Bugatti 1881 yılında İtalya Milano' da doğmuş, özellikle otomotiv dünyasında belkide Enzo Ferrari ve Ferdinand Porsche gibi isimlerden sonra gelen en büyük efsanelerden biri. Bugatti henüz 17 yaşında Prinetti & Stucchi de bisiklet sektöründe çalışma hayatına başladı. Bu genç daha sonra en efsanevi otomobil üreticilerinden biri olan Bugatti' nin kurucusuydu.

Henüz 1913 yılında dünyada eşi benzeri olmayan ve daha önce hiç görülmemiş bir space-frame kadro tasarladı. Seneler sonra 1970 de bir Bugatti koleksiyoncusu tarafından bu bisikletin tekrar bir kopyasının üretilmesi için bir sanat sütüdyosuna sipariş verildi. Üstten ilk 3 fotoğraftaki bisiklet bu koleksiyoncuya ait olan bisiklettir. Paslanmış ve artık iyice yıpranmış olan fotoğraftaki bisiklet ise dünyada şu an kalan tek orjinal modeldir. Bisikletin 1970 de tekrar kopyalanıp üretilmesiiçin 1000 saatin üzerinde bir emek harcanmış. Bugatti nin böyle bir bisikleti henüz 1913 yılında hayal edip tasarlayabilmiş olması onun ne denli ileri görüşlü ve hayal gücü yüksek bir insan olduğunun da kanıtıdır bana göre.

http://2.bp.blogspot.com/_atrK-jBKJKY/Scuzw65xkEI/AAAAAAAAGXY/shZ0HJyONx4/s1600/bugatti+1.jpg
http://2.bp.blogspot.com/_atrK-jBKJKY/ScuzwgvGrSI/AAAAAAAAGXQ/eN4Y2qScAAw/s1600/bugatti+3.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_atrK-jBKJKY/ScuzwjjhgGI/AAAAAAAAGXI/Ij5F2q0sw-A/s1600/bugatti+2.jpg

http://www.bugattirevue.com/revue37/bike3.jpg
http://www.bugattirevue.com/revue37/bike1.jpg
http://www.bugattirevue.com/revue37/bike5.jpg
http://www.bugattirevue.com/revue37/bike7.jpg
http://www.bugattirevue.com/revue37/bike6.jpg

http://www.bugattirevue.com/revue19/velobug.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
Mustafa abi ;
Bu topik ve bu kadar kibar olan celik kadrodan vazgecemiyorum. Hala celik kadro peşinde kosuyorum..

selamlar
okan
 
Yeni "Custom Carbon" Tommasini GRC-1

Henüz ilk kez sergileneceği "Friedrichshafen Germania Eurobike 2012" fuarında Tommasini stand hazırlıkları sürerken ziyaretçilerin karşısına çıkacağı anı bekliyor. Şimdilik ucundan acık bir görüntü ile meraklandıralım. :)

http://img825.imageshack.us/img825/5447/tom2z.jpg

http://img221.imageshack.us/img221/7218/tom1r.jpg
 
Karbon hafif, esnek ama yine de benim için bir çeliğin zerafetini, asaletini asla taşıyamayacak.
 
@Dogukanaksu

E tabi ki; bizim içinde öyle imzamızda görüldüğü üzere.:)

Ancak çelik veya titanyum gibi şahsa özel custom karbon kadro üretimide yapıldığı için başlık altında bazı bu tarz karbon kadrolarıda paylaşıyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu
Cherubim, 1965 yılında Konno kardeşler tarafından kurulan ve kişiye özel kadrolar üreten harika bir atölye. Cherubim 1968 Mexico olimpiyatları için resmi çerçeve tedarikçiliği yapmış olmasının yanı sıra 1998 ve 2005 yılları arasında Japonya'da 7 kez üst üste en iyi el yapımı bisiklet ödülünü kazanmış. Marka isim olarak pek aşina gelmesede aşağıda ilk resimde örneğini vereceğim ve yine en iyi el yapımı bisiklet ödülünü kazanmış model çoğunuzun hafızasına işlenmiştir şekil olarak sanırım. Shin-ichi Konno ve baş tasarımcı Hitoshi Konno önderliğinde hala çok başarılı bir şekilde üretime devam eden bu geleneksel aile şirketi gerçekten en iyilerden.

Cherubim Airline
http://www.cherubim.jp/images/custom/air_line_01_b.jpg
http://www.cherubim.jp/images/custom/air_line_02_b.jpg
http://www.cherubim.jp/images/custom/air_line_10_b.jpg
http://www.cherubim.jp/images/custom/air_line_14_b.jpg
http://www.cherubim.jp/images/custom/air_line_05_b.jpg
http://www.cherubim.jp/images/custom/air_line_06_b.jpg
http://www.cherubim.jp/images/custom/air_line_08_b.jpg
http://www.cherubim.jp/images/custom/air_line_09_b.jpg
http://www.cherubim.jp/images/custom/air_line_12_b.jpg

PIUMA
Kadro ağırlığı 1.3kg, Kadro+Maşa fiyatı 2200 Euro. (Japonya fiyatı)
http://www.cherubim.jp/images/product/piuma_01.jpg
http://www.cherubim.jp/images/product/piuma_03.jpg

R2
Kadro+Maşa 2200 Euro (Japonya fiyatı)
http://www.cherubim.jp/images/product/r2_001.jpg
http://www.cherubim.jp/images/product/r2_002.jpg
http://www.cherubim.jp/images/product/r2_003.jpg

Steel Master
http://www.cherubim.jp/images/custom/steelmaster01.jpg
http://www.cherubim.jp/images/custom/steelmaster02.jpg
http://www.cherubim.jp/images/custom/steelmaster14.jpg
http://www.cherubim.jp/images/custom/steelmaster26.jpg
http://www.cherubim.jp/images/custom/steelmaster19.jpg

ULI Master
http://www.cherubim.jp/images/custom/uli_master_00_b.jpghttp://www.cherubim.jp/images/custom/uli_master_01_b.jpg
http://www.cherubim.jp/images/custom/uli_master_02_b.jpg
http://www.cherubim.jp/images/custom/uli_master_05_b.jpg

Master Concept
http://www.cherubim.jp/images/custom/smc_00_b.jpghttp://www.cherubim.jp/images/custom/smc_01_b.jpg
http://www.cherubim.jp/images/custom/smc_05_b.jpg
http://www.cherubim.jp/images/custom/smc_02_b.jpg
http://www.cherubim.jp/images/custom/smc_08_b.jpg

Speed Master
http://www.cherubim.jp/images/custom/speed_mster_01_b.jpg
http://www.cherubim.jp/images/custom/speed_mster_06_b.jpghttp://www.cherubim.jp/images/custom/speed_mster_08_b.jpg
http://www.cherubim.jp/images/custom/speed_mster_13_b.jpg
http://www.cherubim.jp/images/custom/speed_mster_15_b.jpg

Rambler
http://www.cherubim.jp/images/custom/rambler_02_b.jpg
http://www.cherubim.jp/images/custom/rambler_01_b.jpghttp://www.cherubim.jp/images/custom/rambler_05_b.jpg
http://www.cherubim.jp/images/custom/rambler_09_b.jpg
 
Az yaparsan iyisini yaparsın harika tasarımlar.

Yetenekli ellerde hayat bulan bisikletler konuyu açan ve eklemeler yapan arkadaşlarımıza teşekkürler.

Ufkumuz açıldı sayenizde.
 
Efsane Tom Ritchey babadan 2013 sürprizi...

Triple-Butted çelik borular, TIG kaynak ve gömme kafaseti yatakları ile Ritchey Road Logic 2013...

55 (56 effective) boy kadro için 1770gr ağırlığında harika bir çelik bebek. Üstelik rakiplerine kıyasla son derece ekonomik.

Kadro+maşa 1300$ (Amerika fiyatı)

http://www.ritcheylogic.com/dimg/00a99b48b4105cb0ac24c74a0f171967.jpg
http://www.ritcheylogic.com/aimg/x1_00a99b48b4105cb0ac24c74a0f171967.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan Ceylan
Baum Avustralya merkezli custom titanyum ve çelik kadrolu çerçeveler üreten seçkin bir butik üretici. Kurucusu Darren Baum kadro imalatına başlamadan önce bir uçak mühendisi olarak TIG kaynak üzerine uzmanlaşmış ve çalışıyordu. 1990 yılında ustası Briann Cross' un danışmanlığında gümüş TIG kaynak Reynolds 753 borulu bir kadro ile Baum ciddi çerçeve üretimine adım atmış oldu. 1993 yılında İtalyan yapım tekniklerine geçiş yaptı. 1995 yılında tam anlamıyla üretime geçti ve Henry James tarafından üretilen Lug lar üzerine custom kadrolar imal etmeye başladı. 1996 yılında Baum etiketi taşıyan ilk kadrosunu teslim etti. Günümüzde Baum en prestijli ve fiyat etiketi en kabarık custom üreticilerden biri, Gulf, Martini, Tag Heuer gibi motorsporları dünyasında efsaneleşmiş markaların anısına ürettiği renk temalı bisikletleriylede meşhur.

http://www.baumcycles.com/staging/images/Home-01.jpg
http://www.baumcycles.com/staging/images/Home-02.jpg
http://www.baumcycles.com/staging/images/Home-03.jpg
http://www.baumcycles.com/staging/images/Home-04.jpg
http://www.baumcycles.com/staging/images/Home-05.jpg
http://www.baumcycles.com/staging/images/2010/09/cutsom-TAG-Gulf.jpg http://www.baumcycles.com/staging/images/2010/09/cutsom-Ansett.jpg
http://www.baumcycles.com/staging/images/2010/09/cutsom-Martini.jpghttp://www.baumcycles.com/staging/images/cutsom-Gulf.jpg

Baum kadrolar müşterinin tercihine göre Columbus, Dedacciai veya Reynolds boru seçeneklerinin hepsi ile üretilebiliyor. Kadrolar için kişisel tercihlere göre bir fiyat almak mümkün oluyor. Teslimat süreside yine tamamen bu tercihlere bağlı olarak değişiyor. Hiçbir kadronun sabit bir fiyat etiketi yok, Baum' da bu tamamen sizin hayalleriniz ve istekleriniz ile değişen bir maliyet.

http://www.baumcycles.com/staging/images/Ristretto-details.jpghttp://www.baumcycles.com/staging/wp-content/uploads/2010/09/Coretto-details.jpghttp://www.baumcycles.com/staging/wp-content/uploads/Cordata-details(1).jpg

BAUM Espresso TIG Steel
http://www.baumcycles.com/wp-content/gallery/espresso/espresso-01.jpg
http://www.baumcycles.com/wp-content/gallery/espresso/espresso-02.jpg
http://www.baumcycles.com/wp-content/gallery/espresso/espresso-05.jpg

BAUM Ristretto TIG Steel
http://www.baumcycles.com/wp-content/gallery/ristretto/ristretto-01.jpg
http://www.baumcycles.com/wp-content/gallery/ristretto/ristretto-03.jpg
http://www.baumcycles.com/wp-content/gallery/ristretto/ristretto-04.jpg
http://www.baumcycles.com/wp-content/gallery/ristretto/ristretto-07.jpg
http://www.baumcycles.com/wp-content/gallery/ristretto/ristretto-08.jpg

Romano Titanium
http://www.baumcycles.com/wp-content/gallery/romano/Romano%2006.jpg
http://www.baumcycles.com/wp-content/gallery/romano/Romano%2001.jpg
http://www.baumcycles.com/wp-content/gallery/romano/romano-05b.jpg

Cubano Titanium
http://www.baumcycles.com/wp-content/gallery/cubano/Cubano%2002.jpg
http://www.baumcycles.com/wp-content/gallery/cubano/Cubano%2006.jpg
http://www.baumcycles.com/wp-content/gallery/cubano/Cubano%2008.jpg

Corretto Titanium ve Cordata TIG Steel
http://www.baumcycles.com/wp-content/gallery/corretto/Corretto%2008.jpg
http://www.baumcycles.com/wp-content/gallery/corretto/corretto-11.jpg
http://www.baumcycles.com/wp-content/gallery/cordata/cordata-06.jpg
http://www.baumcycles.com/wp-content/gallery/cordata/cordata-04.jpg
 
Atölyesi Stuttgart' da bulunan, Alman custom bisiklet üreticisi.

Özellikle aşağıda fotoğraflarını eklediğim çelik Nightstream modelleri tüm dünya çapında sadece 25' er adet üretilecek. Yani sadece 25 kişi bu yol ve mtb kadrolardan birine sahip olacak ve tabi ki kendilerine özel geometri ile üretilecek.

Vandeyk Nightstream Road XCR
Columbus XCR Tubes (TIG welded)
Fiyatı: 16800 Euro..!!!

http://stahlrahmen-bikes.de/wp-content/uploads/vandeyk_nightstream_road_1.jpg
http://stahlrahmen-bikes.de/wp-content/uploads/vandeyk_nightstream_road_4.jpg
http://stahlrahmen-bikes.de/wp-content/uploads/vandeyk_nightstream_road_3.jpg
http://stahlrahmen-bikes.de/wp-content/uploads/vandeyk_nightstream_road_2.jpg
http://stahlrahmen-bikes.de/wp-content/uploads/vandeyk_nightstream_road_5.jpghttp://stahlrahmen-bikes.de/wp-content/uploads/vandeyk_nightstream_road_10.jpg


Vandeyk Nightstream MTB 90's
Columbus Cro-Moly Steel tubing, handbuilt (TIG welded)
Fiyatı: 16500 Euro..!!!

http://img267.imageshack.us/img267/9135/50970839.jpg
http://stahlrahmen-bikes.de/wp-content/uploads/VANDEYK_Nightstream_4.jpg
http://stahlrahmen-bikes.de/wp-content/uploads/VANDEYK_Nightstream_1.jpg
http://stahlrahmen-bikes.de/wp-content/uploads/VANDEYK_Nightstream_3.jpg
http://stahlrahmen-bikes.de/wp-content/uploads/VANDEYK_Nightstream_5.jpg
http://stahlrahmen-bikes.de/wp-content/uploads/VANDEYK_Nightstream_2.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
Yine İtalyanlara dönelim yavaş yavaş:)

http://img560.imageshack.us/img560/7584/grupettoo.jpg

Grupetto, çatısı altında meşhur Rossin' in yanısıra, Abici ve Pantani gibi İtalyan butik markaları da barındıran bir üretici. Avrupa da aynı zamanda Club Grupetto adı aldında büyük ilgi gören bir klübün oluşumunu ve etkinliklerinide organize ediyorlar. Rossin, Pantani, Abici veya Grupetto adı ile ürettikleri bisikletler ise tek kelime ile muhteşem güzellikte. Özellikle Columbus Niobium SL borulu CS Maggiore benim gibi klasik severler için oldukça çekici.

Grupetto CS Maggiore
Columbus Niobium SL
Kadro Fiyatı: 1100 Euro (maşa hariç)

http://img268.imageshack.us/img268/3945/grupettomcorsa.jpg
http://img254.imageshack.us/img254/5769/grupettocsmaggiorecorsa.jpg
http://img854.imageshack.us/img854/5769/grupettocsmaggiorecorsa.jpg

Grupetto Mattarone SL
Kadro ağırlığı : 980gr (enterge sele borusu dahil)
Fiyatı: 2400 Euro (Kadro+Maşa)

http://img525.imageshack.us/img525/5300/grupettocmottarone.jpg
http://img27.imageshack.us/img27/4859/mattaronesl1.jpg
http://img805.imageshack.us/img805/9889/mattaronesl2.jpg
http://img853.imageshack.us/img853/4051/mattaronesl3.jpg
http://img339.imageshack.us/img339/3545/mattaronesl4.jpg
 
İşte Irio ustadan sıradışı bir müşteri için sıradışı bir Tommasini.

Bu alıcı Columbus XCR borulara sahip X-Fire' ı cyclocross olarak sipariş vermiş. Cross geometri, toptube üzerine taşınan kablolama, cantilever fren uyumu ve 35mm lastiğe uygun bacak açıklığı gibi modifiyeler uygulanmış. Muhtemelen de dünyada ki tek cyclocross X-Fire modeli bu şu an için.

X-Fire için normal kadro fiyatı ekstralar olmadan sadece custom geometri ile 3150 Euro' dan başlıyor. Resimdeki gibi özel sipariş bir X-Fire kadrosu için ise fiyat bunun ne kadar üzerine çıkıyor bunu ancak sipariş aşamasında bilebiliyoruz.

http://img402.imageshack.us/img402/4325/xfirecross2.jpg
http://img87.imageshack.us/img87/8733/xfirecross1.jpg
 
Normalinde Columbus Nemo Nivacrome borular ve microfusion lugs tekniği ile üretilen Tecno' ları dilereniz Lug yerine TIG kaynak olarak da sipariş edebiliyorsunuz. Bu şekilde estetik olarak bir kayıp olsa da kadronun ağırlığı yaklaşık 100gr kadar düşüyor. Resimde örneği görünen Tecno Light terazi üzerinde net 1548gr gelmiş.

Bu Tecno' nun sahibi bisikleti ağırlık anlamında oldukça iddaalı bir şekilde toplamış ve bisikletin sürüşe hazır net ağırlığı 5.9kg olarak bitmiş. Bu çelik bebek hiç fena sayılmaz :)

http://rebelbiker83.free.fr/modules/mg3/albums/Velos/TOMMASINI/2012-04-14%2009.19.01.jpg
http://rebelbiker83.free.fr/modules/mg3/albums/Velos/TOMMASINI/2012-04-13_13_25_40_1334327196.jpg
http://rebelbiker83.free.fr/modules/mg3/albums/Velos/TOMMASINI/2012-04-13_13_25_50_1334327222.jpg
http://rebelbiker83.free.fr/modules/mg3/albums/Velos/TOMMASINI/2012-04-13_13_26_52_1334327352.jpg
http://rebelbiker83.free.fr/modules/mg3/albums/Velos/TOMMASINI/20120428_135105.jpg
 

Aytaç Abi benim merak ettiğim bu tig kaynak için ekstra bir şey gerekmekte midir? Yoksa ince bir tig ile bütün iş çözümlenebiliyor mu? Gerçekten bu benim şuanda en merak ettiğim konuların başında geliyor, duruma göre kaynak işlerini de öğrenmek hatta bunlar için özel verilen dersleri bile almayı düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç Biber
@Dogukanaksu

Kaynak konusunda ben de eğitimli biri değilim Doğukan. Bildiğim yüzeysel bilgi TIG kaynağın özellikle çoklu dipçiklenmiş ve inceltilmiş borular için en verimli yöntem olduğu. Toryum ya da zirkonyum alaşımlı, erimeyen tungsten elektrod ile yapılan bir teknik, gerçi bunu sen de tabi ki biliyorsun. Boruları harici bir eriyen elektrod ile birleştirebileceğin gibi bunu yapmadan da kaynağı bitirmek mümkün. Diğer gazaltı kaynak tekniklerine göre tabi ki daha dikkatli ve özenli bir işçilik istiyor ancak uygulanışı açısından bunun haricinde dikkat edilmesi gereken ekstra bir şeyler var mıdır bilmiyorum açıkçası. Bu konuda teknik açıdan bu işin eğitimini alan kişiler daha elle tutulur bilgiler verecektir sanırım.

Aşağıda linkte verdiğim dökümanda da bu konu hakkında daha kapsamlı cevaplar bulabilirsin. Ne tür elektrod kullanılır, nasıl bir ısıl işlem uygulanır vs. gibi.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu
@Aytaç Biber

Teşekkürler Sertaç Abi. Şuan işte tek bildiğim gazaltı kaynakların daha zor ve tigle kıyasla tehlikeli olduğu. Tig kaynakta da işte ince elektrotlar ile sıradan kadroları bozarak kendimi geliştireyim istiyorum ama işte bu noktada kadro üzerindeki gerilime bu kaynak ne kadar dayanır onu kestiremiyorum. İyisi mi araştırmaya devam edeyim. :in:
 
Geri