Aytaç Biber
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 4 Mayıs 2005
- Mesaj
- 2.134
- Tepki
- 2.062
- Şehir
- İstanbul
@Mustafa İçdağ
Sn. Mustafa İçdağ daha önce bu konu içeriğinde Cinelli Laser' ler ile ilgili paylaşıma bulunmuştu. Ancak şu son 1-2 senedir, özellikle Amerikalı ve Tayvanlı üreticilerin yeni aerodinamik bisikletler ile ilgili "biz yaptık", "biz bulduk" zırvalarını sıkça duyar ve görür oldum. Özellikle ön maşa arkasına ve orta göbek altına alınmış fren kaliperi, aero seat tube ve sele borusu ve gövde içine gizlenen kablolar gibi yenilikler sanki bize son buluşlar gibi yutturulmaya çalışılıyor. Buna istinaden ben Cinelli Laser kadrolarının 1982 senesinde üretilmiş bir yol versiyonunu tekrar paylaşmak istedim. ,
Bakalım bu 82 model İtalyan bebeğinde günümüz Amerikalı muhteşem teknoloji geliştiren üreticilerinden neler var.?
http://img687.imageshack.us/img687/2774/cinelli1982laser1.jpg
Şimdi fotoğrafa tekrar bakalım ve görelim bu bisiklette hangi fikirler hayat bulmuş.
Aero profil gövde ve sele borusu,
Gidon ve gövde içine saklanmış kablolar, (Ön fren kablosuda gövde içinden gidiyor. Hayret bunu hala yaptık demediler!)
Ön maşa arkasına ve orta göbek altına alınmış fren kaliperleri,
Kilitli pedallar,
Tel sayısı azaltılmış aero profil jantlar,
Aerodinamik olarak düşünülüp tasarlanmış bir arka vites aktarıcısı. En çok buna şaşırıyorum, çünki hala aerodinamik vites aktarıcıları yaptık demediler, ama tetikteyim, bugün yarın bunuda yaptık diye fırlarlar ortaya.
http://img706.imageshack.us/img706/9840/cinelli1982laser2.jpg
Konuya bir de çok farklı bir teknolojiyi de ekleyerek sonlandırmak istiyorum. Patenti Cinelli ye ait olan ve 1961 yılında ilk örnekleri üretilmiş bir arka/ön göbek tasarımı. Bu tasarım yarışlarda arka tekeri değiştirirken vakit kaybını mümkün olduğu kadar azaltmak için düşünülmüş ve geliştirilmiş bir buluş. Cinelli patentini hiçbir üretici ile paylaşmamış ve artık compenent de üretmiyor, bu sebep ile geçmişte ve günümüzde Shimano veya Campagnolo gibi üreticiler bunu uygulayamadı ve uygulayamıyorlar. Bu tasarımda arka tekeri kadrodan ayırdığınızda ruble gövde üzerinde kalıyor ve bu sayede tekeri değiştirirken zinciri ve rubleri birbirinden ayırmak veya tekrar birbirine bağlamak kargaşasından kurtuluyorsunuz. Daha önemlisi ön tekeri arkaya, arka tekeri öne takabiliyorsunuz. Bu akordu kaçmış bir ön tekeri arkaya almanızı ve bisikletin dengesini bir miktar olsun düzeltmenizi sağlıyor. O tarihlerde yarış içinde günümüzdeki kadar iyi servis verilmiyordu ve yarışçılar çoğu zaman tek başlarınaydı. Bu açıdan bakınca ne kadar mükemmel ve çok yönlü bir tasarım olduğu daha net ortaya çıkıyor. Sanırım amerikalılar bunu da hala keşfedemediler.
http://3.bp.blogspot.com/_atrK-jBKJKY/TQf_61necnI/AAAAAAAAOLc/tUvgfUjEuUc/s1600/cin%2Bbiv%2B3.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_atrK-jBKJKY/TQf_7D4R7qI/AAAAAAAAOLk/108y2K_ZAmE/s1600/cin%2Bbiv%2B1.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_atrK-jBKJKY/TQgBM5sVQbI/AAAAAAAAOL8/mo6sNClg2ZI/s1600/cin%2Bbiv%2Boff.jpg
http://www.classicrendezvous.com/images/Events/Cirque/2001/HS_BiVal_L.jpg
http://www.jimlangley.net/cinellibivalent1965both.jpg
Sn. Mustafa İçdağ daha önce bu konu içeriğinde Cinelli Laser' ler ile ilgili paylaşıma bulunmuştu. Ancak şu son 1-2 senedir, özellikle Amerikalı ve Tayvanlı üreticilerin yeni aerodinamik bisikletler ile ilgili "biz yaptık", "biz bulduk" zırvalarını sıkça duyar ve görür oldum. Özellikle ön maşa arkasına ve orta göbek altına alınmış fren kaliperi, aero seat tube ve sele borusu ve gövde içine gizlenen kablolar gibi yenilikler sanki bize son buluşlar gibi yutturulmaya çalışılıyor. Buna istinaden ben Cinelli Laser kadrolarının 1982 senesinde üretilmiş bir yol versiyonunu tekrar paylaşmak istedim. ,
Bakalım bu 82 model İtalyan bebeğinde günümüz Amerikalı muhteşem teknoloji geliştiren üreticilerinden neler var.?
http://img687.imageshack.us/img687/2774/cinelli1982laser1.jpg
Şimdi fotoğrafa tekrar bakalım ve görelim bu bisiklette hangi fikirler hayat bulmuş.
Aero profil gövde ve sele borusu,
Gidon ve gövde içine saklanmış kablolar, (Ön fren kablosuda gövde içinden gidiyor. Hayret bunu hala yaptık demediler!)
Ön maşa arkasına ve orta göbek altına alınmış fren kaliperleri,
Kilitli pedallar,
Tel sayısı azaltılmış aero profil jantlar,
Aerodinamik olarak düşünülüp tasarlanmış bir arka vites aktarıcısı. En çok buna şaşırıyorum, çünki hala aerodinamik vites aktarıcıları yaptık demediler, ama tetikteyim, bugün yarın bunuda yaptık diye fırlarlar ortaya.
http://img706.imageshack.us/img706/9840/cinelli1982laser2.jpg
Konuya bir de çok farklı bir teknolojiyi de ekleyerek sonlandırmak istiyorum. Patenti Cinelli ye ait olan ve 1961 yılında ilk örnekleri üretilmiş bir arka/ön göbek tasarımı. Bu tasarım yarışlarda arka tekeri değiştirirken vakit kaybını mümkün olduğu kadar azaltmak için düşünülmüş ve geliştirilmiş bir buluş. Cinelli patentini hiçbir üretici ile paylaşmamış ve artık compenent de üretmiyor, bu sebep ile geçmişte ve günümüzde Shimano veya Campagnolo gibi üreticiler bunu uygulayamadı ve uygulayamıyorlar. Bu tasarımda arka tekeri kadrodan ayırdığınızda ruble gövde üzerinde kalıyor ve bu sayede tekeri değiştirirken zinciri ve rubleri birbirinden ayırmak veya tekrar birbirine bağlamak kargaşasından kurtuluyorsunuz. Daha önemlisi ön tekeri arkaya, arka tekeri öne takabiliyorsunuz. Bu akordu kaçmış bir ön tekeri arkaya almanızı ve bisikletin dengesini bir miktar olsun düzeltmenizi sağlıyor. O tarihlerde yarış içinde günümüzdeki kadar iyi servis verilmiyordu ve yarışçılar çoğu zaman tek başlarınaydı. Bu açıdan bakınca ne kadar mükemmel ve çok yönlü bir tasarım olduğu daha net ortaya çıkıyor. Sanırım amerikalılar bunu da hala keşfedemediler.
http://3.bp.blogspot.com/_atrK-jBKJKY/TQf_61necnI/AAAAAAAAOLc/tUvgfUjEuUc/s1600/cin%2Bbiv%2B3.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_atrK-jBKJKY/TQf_7D4R7qI/AAAAAAAAOLk/108y2K_ZAmE/s1600/cin%2Bbiv%2B1.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_atrK-jBKJKY/TQgBM5sVQbI/AAAAAAAAOL8/mo6sNClg2ZI/s1600/cin%2Bbiv%2Boff.jpg
http://www.classicrendezvous.com/images/Events/Cirque/2001/HS_BiVal_L.jpg
http://www.jimlangley.net/cinellibivalent1965both.jpg