Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

El Yapımı Kadrolar

Meraklısına; Fixed gear pist bisikletleri.. Bakması bile çok güzel, bisikletin en sade, en hafif versiyonu. Aşağıda gördüğünüz el yapımı -tamamı çelik kadroların birçoğunun markaları devam ediyor fakat modelleri artık "Vintage". Buna rağmen bu pist bisikletleri dünyada halen reveçta. Bu kadrolar yaşlanmalarına rağmen değerlerini kaybetmiyorlar, internet üzerinden veya vintage ihtisas bisiklet mağazaları birçok meraklısına bu kadroları temin edebiliyor. Not: beyaz BATTAGLIN - Time Trial- Pursuit - zamana karşı
 
Scudo
Merhaba.

"Kromoli" diye nickname aldiysak, bir kac satir yazmak boynumuzun borcu.

Uzun yillar kromoli yol kadrolari kullandim. Bir ara piyasaya dusen Tange Prestige borulu MTB kadrosu da.

Sonraki yillarda ust komponetlerle (mesela dura-ace) donanmis Al. bisikletlere bindim.

Kararsizim hangisi daha rahatti.

Zira celikler yirmili, Aluminyumlar otuzlu yaslarda hayatima girdi.

Deneyimler farklı.

O yillarda Al. kadrolar Avrupa yarislarinda pek tutulmazdi. Daha cok LUG' li (bu terim bizde MUF ya da Muffen olarak kullanilirdi) Celik kadrolar kullanillirdi. Burada borular birbirlerine ozel baglanti parcalari sayesinde birlesitirilirdi. Halen lug kullanan ureticiler var ama sayi cok azaldi. Ustelik bunlar bire sanat eseri gibi sekil verilmis parcalar olurdu.

O zamanlar isterseniz Brugellman magazasindan bir kadro yapacak boru setini satin alabilirdiniz.

Zaten o yillarda bugun ki kadar ABD menseili bisikletler olmazdi. Bİr donem Greg LeMond kendi adini tasiyan bisikletlere bindi. Ama bunlarda Columbus SLX TSX ya da MAX borulardan yapilmis olurdu. Ayni yillarda yine ABD takimi olan Motorola'da Eddy Mercx markali celik (Cro moly yani) bisikletlere binerdi.

En buyuk rekabet celik boru ureticileri Columbus ve Reynolds arasindaydi.

Benim Fransa turunda ilk rastladigim Aluminyum kadro, efsane ONCE takiminin bir zamana karsi yarista kullandigi KLEIN idi. Takim diger etaplarda LOOK karbon kullanirdi.

Dosanlı yıllardan itibaren ABD bisiklet ureticileri Avrupa yol yarislarinda boy gostermeye basladi. Saeco takimi Cippollini'nin kaptanliginda Cannondale kullanmaya basladi. Bu bir donum noktasiydi ve devami geldi. Cippo amerikan yapimi bir Al. bisiklet kullaninca bir cok bisiklet dergisinde reklamlar boy gosterdi. Mesela bir italyan garson Cippo'ya "utanmiyor musun bir amerikan bisikletine binmeye" filan diye cikisiyordu.

Neyse uzatmayalim, o yil Saeco'dan Ivan Gotti bir Al bisiklet ile italya turunu (giro) kazandi.

Daha sonra giderek Fransa Turu Celik bisikletlerin (ayni zamanda italyan yapimlarinin) azaldigi bir hal almaya basladi. Colnago Dream modellini cikardi, De Rosa Merak'i yapti filan. Columbus ilk Aluminyum borusu olan Altec'i cikardi. vs.

Simdi belimdeki bir sikinti yuzunden yol bisikletine binemiyorum. Care olarak tam amortisorlu bir MTB edindim. (Specialized Epic) Gayet mutluyum. Artik eve agrilar icinde donmuyorum.

Tekrar yol bisikletine donersem muhtemelen bu klasik bir celik kadro olur. Ustelik komponentlerini de klasik bir Campy takardim. STI, Ergopower filan koymazdim.

Eski amerikan arabalari gibi cool aletler bunlar.

Ya da bir stradivarius keman.

**

Selamlar

Aydan Celik
Cizer- bisikletesever. Arada Eurosport turkce yayinlara konuk olur.
 
aydan bey sızı yayınlardan dınledıgım kadarıyla tam bır ayaklı bısıklet kutuphanesısınız sızı burda gormek gercekten guzel,yazınızı tabıkı bır cırpıda yuttum devamını beklıyoruz.
 
Selam Aydan, seni yazılarınla aramızda görmek ne güzel. Yazındaki benzer bir vaka dikkatimi çekti, bende 2002 de bel rahatsızlığı nedeniyle bisiklet dahil spordan 1 yıl kadar uzak kaldım, baktım olmayacak bisiklete geri döndüm, daha kısa süreli ve orta tempo idmanlarla şimdilik gayet iyi gidiyor. Sürüş pozisyonu, iyi bir sele ve 23-25mm. lastiklerinde faydası var. Yazıma son bir el yapımı kadroyla son vereceğim, GİOS Compact Pro, Cr-Mo çelik kadro ve maşa. Yapımcısı Alfredo Gios, üretime halen devam ediyor, aşağıda örneğini gördüğünüz kadro hala üretimde ve fiyatı Frame+fork 1200$ civarı. Ben aşağıdaki bisikleti 1995 de yeni olarak topladım ( parçalar 95 campy record -frenler 93 chorus ). Sadece jantlar bu sene ARAYA RC 540- DT Swiss revolution14/17 ile yenilendi, göbekler hala aynı. Bu bisklet yaklaşık 12 senedir dağ bayır 45000km. yapmıştır ve sürüşü hala ilk günkü gibi. Parçaları toplarken özellikle 8 vites ve STI sız seçtim, böylece daha sade, belki 150 gr. daha hafif ve 250$ gibi tasarruf ettim ( henüz STI ve 9-10 uncu vitesede gerek duymuyorum).. Record gruba başında ödediğim paraya deydi, henüz hiç bir parça veya bilya bile değiştirmeye ihtiyacım olmadı.
 
Cok guzel bir bisiklet. Güle güle kullanın. Aynen konustugumuz gibi: Bunlar birer stradivarius keman. Alin bolgesindeki kromajli muflar ve vites kulakcigi yeter. Campy'lerde cok zarif. Hele tek pivotlu frenler seyirlik. Gios'un renk konusundaki kararliligina Ferrari bile sahip olmadi. Bu mavi tonuyla bisiklet dunyasinda nevi sahsina munhasir bir yeri oldu.
 
bu da benim colnago'm çok şeker toplamak için 2-3 sticker ve amerikadan gelecek olan Bottom Bracket i bekliyorum TR de italyan tipde bulamadık bir BB gelince toplayacağım inşallah.. :)

Renk Metalik beyaz
Daha vernik yok üzerinde ! çok daha parlak ve güzel olacak inşallah
2 sticker dizaynı yapıyoruz onlar bitince vernik atarız o zaman da resimlerini eklerim
(paylaşmak istedim)
İyi Forumlar
 
Ercan sende mi böyle şeylerle ilgileniyorsun. Vallahi tebrik ederim. Çok güzel çookk. Bitmiş halini sabırsızlıkla bekliyorum. İnan önünde eğilesim geldi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ercan Bayram
Ercan , topladığın Colnago çok güzel biteceğe benziyor, detaylarla incelik ve titizlikle uraşmıssın, Colnago' nun en sevdiğim klasiklerinden biri. Bisikletin toplanmış halini bekliyoruz..
Gülegüle kullan, keyifli sürüşlere.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ercan Bayram
Soner abi ve Mustafa abi çok teşekkür ederim
baya uğraştırdı ama bu sadece astar+boya görünen kısmı
daha sticker yapıştırıp üzerine vernik atıcaz üzerine tekrar sticker yapıştıracağız :)

Güzel olması için elimden geleni yaptığıma inanıyorum
ve kıyetini de bilerek bineceğim inşallah ;)
 
Ercan, ben bu colnagoyu yavaş yavaş kıskanmaya başladım, hele "pearl white" rengi.. Ne diyim çok güzel. boya konususunda birkaç tip: vernik öncesi üstübeçle pasta cilayı kıyı-köşe yap, boya oda sıcaklığında en az iki hafta beklesin, vernikte tek kat ve muhakkak sararmayan "clearcoat" kullan, vernik sonrası bir hafta bekle ve yine clearcoat pasta cilayı elle yap, kadifeyle parlat. Umarım çıkartmaların (stickers) su çıkartmasıdır.. Hadi kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ercan Bayram
Mustafa bey merhaba. Hic supheniz olmasın. Soylediklerinizi degerli birer katki olarak addediyorum. Hepimizin malumu bir durum var: Bisiklet terimlerinin neredeyse tamami ithal. Gidon, vites, ruble, kadro vs. gibi daha cok fransizcadan alinmis terimler bunlar. Izmir'li dostlarimiz yanlis bilmiyorsam ruble'ye filibir diyorlar. Bİlmem ingilizce Freewhell'den mi turettiler? Kulaga hos geliyor. Simdilerde yavas yavas turkce karsilliklar uretilmeye baslandi. Mesela hardtail icin yari sabit, ruble icin hazne vs. Cranksete oteden beri aynakol deriz ki pek hos bir terimdir kanimca. Bilirsiniz aluminyum alasimli jantlara halen cok yerde celik jant deniyor. Ya da icsiz (tubeless) lastikler de dublex. Neredeyse zit anlamiyla kullaniliyor. Bu muf terimi almanca bisiklet terminolojisinde var. Ama onlar muffen diyorlar. Google'a "muffen rahmen" gibi bir sey yazdiginizda epeyce bir sey geliyor. Ben bu kelimenin kullanilmasinin soyle bir seyden kaynaklandigini dusunuyorum: Biliyorsunuz Turkiyede bisiklet uzun yillar "bavul ticareti" ile Almanya uzerinden yapildi. Kaynagi oradan saniyorum. Almanca Muffen i almisiz. Latin dillerindeki Kadro ile birlestirmisiz. Muflu kadro diye melez bir tanim elde etmisiz. Bir nevi kpyala yapistir durumu yani. Sirkeci'deki bisikletci agbiler eurosport'u "yuroşıport" diye almanca telaffuz ederlerdi mesela.
 
Ben konuyu bitirmeye çalışıyorum ama, konu kendini bitiremiyor, yeniliyor. Sayfaya yeni giren arkadaşlara, konuyu birinci sayfadan itibaren gözden geçirmelerini tavsiye ediyorum. Amacımız malzeme tartışması yapmak değil, el yapımı kadrolarda genel bir perspektif kazandırmak. KISH fabrication- custom frames - California, USA. Jim Kish; titanium kadrolarda endüstri önderi, eğitmen ( United Bicycle Institu)- "Kish Fabrication" nı 1992 de başlattı. Sadece titanium ve çelik kadrolar üretiyor. Ürettiği kadrolar ( MTB veya Yol ) amerikada amatör yada profesyonel takımların gözdeleri arasında. Titanium kadroların genelde ham-polish halde gelmesi genel moda iken, "KİSH" kadrolar titanium üzeri powder coat boyaylada hazırlanabiliniyor. KİSH titanium ve çelik kadroları yaklaşık 1200gr. ağırlığında ve fiyatları 2500$ ile 1300$ (çelik) arası değişiyor. Aşağıdaki fotolar Ti-Kadrolara örnek. BMC Swiss Cycling Technology. İsveç kökenli firma 1986 da kuruldu. Konu karbon kadroysa, ar-ge ve teknolojiyi "KESTREL" in bıraktığı yerden alıp estetiği ve sofistike tasarımlarıyla birlikte günümüze getirdi. BMC kadroları için sadece el yapımı tabiri yeterli olmaz, arkalarında ciddi mühendislik ve tasarım yatırımıda var. Kullandıkları karbon malzemeler teknolojinin son safhası. Bu kadroları birçok yarışlarda ve Tour de France' de gördük. Karbon kadrolarda kullandıkları aluminum lugs ( REKOR) lar ve Fishbone seat stays oldukça eşsiz. BMC kadrolar bisiklette karbonu "kozmetik Karbon" kadrolardan bir adım ileriye götürenlerden.
 
Mustafa ağabeycim ;
Birazda Pegoretti'den bahset lütfen !...
Hani şu Dario amcamın yaptığı bisikletlerden ....
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Özbek
Dario Pegoretti, İtalyan, master frame builder. Çeliğin ustası. Avrupada yaşayan ve elleriyle hala kadro inşa eden en önemli ustalardan Dario Pegoretti kalfalığını efsanevi usta "Luigiano Milani" nin yanında yaptı. Dario ustası anısına "Luigino" adını verdiği klasik rekorlu kadrosunu hala üretiyor. Dario 1990 ve 1998 arası avrupa pro peletonda aklınıza gelecek ne kadar top pro bisikletçi varsa hepsine yarışlar için custom kadro yaptı, fakat biz "PEGORETTİ" adını bu kadrolarda görmedik çünkü sponsör takımların markaları onun kadrolarına çıkartma oldu !! 1997 den sonra Dario kendi adını verdiği kadrolarıyla üretime geçti. Kadrolarında Colombus' un Niobium Spirit ve XCr gibi super steel alloy borularını kullanan Pegoretti kadro boyamadada müthiş bir sanatçı. 5-6 ay kadar bekleyecek sabrınız ve 3000-4000$ gibi bir bütçeniz varsa bu muhteşem kadroların peşine düşebilirsiniz. ( hatırlatma için Bibendum'a teşekkürler.)
 
Yukarıdaki vizon rengi Luigino 2001 yılında Milano'da 59. EICMA fuarında (bisiklet-motosiklet) sergilenmiş. Usta bu seriden sadece 30 adet yapmış. Bisiklet, '83 model -Campagnolo'nun 50 yılı anısına ürettiği- bileşenlerle donatılmış. Yanlış hatırlamıyorsam, usta, o zamanlardaki bir röportajında, bu bisikleti 70'lerin, 80'lerin İtalyan ustalarına bir saygı gösterisi olarak yaptığını, aynı malzemeleri bulduğu takdirde devamını getirebileceğini söylüyordu. herhalde talep çok oldu ki modern versiyonları devam ediyor. Aşağıya bir örnek koydum. Maşa, adamı hasta etmiyor mu? Sele de Brooks Swallow, kösele.
 
Çok doğru Oktays, Pegoretti bu kadroyu yanında çalıştığı ustası "Luigiano" anısına yaptı, biraz farklı detaylar kullansada halen üretiyor. Ben bu bisikleti 1994veya 95'de San jose Bike show'da gördüm, müthiş bir işçilik ve estetik. Sevenlerine veya sevmeyenlerine, fakat tüm bisiklet hayranlarına ithafen; Colnago C35 Carbon. Ernesto Colnago ilk karbon kadrosunu 1986'da Milan bike show'da sergiledi. Bu kadro Colnagonun 35. yıldönümü anısına prototype olarak hazırlanan ve Ferrari'nin Ar-Ge-Mühendisliğininde ciddi katkılarının olduğu kadroydu. Ortalık yıkıldı, avrupa bisiklet tarihi kökünden değişti. Öncülüğü amerikada başlayan Karbon malzeme artık avrupa kadro imalatına girmişti. Daha sonra Colnago, C35 olarak bu kadroyu markete 1989 yılında sürdü. Ernesto Colnago tartışmasız, yaşayan en büyük üstadlardan olduğu gibi müthiş vizyonu, doğuştan mühendislik dehası ile gelişmekte olan teknolojik malzemeleri gözardı etmeden üretimine titizlikle katabilen bir deha. Aşağıda örneğini gördüğünüz C35 bir "showbike", üstündeki Campagnolo Record komponentler 24k. altın kaplama, niye diye sormayın, sadece keyfini çıkarın.
 
abi süper ya :)

hakikaten de Do not touch yani :)

paylaşım için teşekkür ederim

hakikaten dibim düştü görünce

hayran hayran hala bakıyorum :)
 
Ne mutlu bana ki bu bisiklet benim değil. :)
Zira ben de olsaydı; ben bu bisikleti her yerde kullanamazdım, sadece halının üzerinde sürmeye kıyabilirdim :)
 
girilen entryleri okumaya çalıştım.bi iki yanıt vereyim...700 gramlık kadro sağlıklı olmaz esner falan denmiş.cervelo r3 ve cervelo r3 sl i binmiş birilerinin ağzından incelemenizi şiddetle tavsiye ederim azizim.ben cervelo soloist carbona bindim.akıllara zarar bisikletler.benim de akıl sağlığımı uzun süre etkilemişti.alu olayına gelince.rahatsızlık konusu üzerinde "rahatsız" mühendislerin yaptıkları çalışmalar sonucu.cervelo soloist team,ilk yılında csc ile girdiği yarışların çoğunda ya etap ya overall almıştı.hatta cyclingnewsin protour bisikletlerinin hepsine tek tek binenlerin yorumlarıyla hazırladığı puanlamasında cervelo soloist team(1200gr) o aluminyum haliyle birinci olmuş,ikinci colnago ve üçüncü trek in aldıkları oyların neredeyse toplamı kadar almıştı.arkasından time bmc pinarello bianchi(ikinci alu-dedacciai-950gr) scott ve cannondale geliyordu.
 
Geri