Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Elektrikli bisiklet

Kilitlenmemiş olduğunu düşündüğünüz bisikletler diyorsunuz da, benim ne kadar dikkatli incelediğimi bilmiyorsunuz. Ciddi ciddi kilitlemeden bırakanlar var. Bunu tek bir bölgede de görmedim, birkaç cadde üstü toplu bırakılan yerlerdeydi. Neyse. Teker kilidi, herhangi 10mm kalınlıktaki zincirin yanında önemsiz bir parça, hiçbir işe yaramaz, spiralle U kilidi kesen adam onu hayli hayli kesiyor.
Hocam konu elektrikli bisikletlerin pillerinin geri donusumu ve bahsettiginiz sehirlerde e-bike kullaniminin yogunluguydu.

Size pillerin geri donusumunun nasil yapildigini bildigim kadariyla anlattim.
Son 3-4 yildir Hollanda'da satilan bisikletlerin yaridan fazlasi elektrikli iken, sizin turist olarak ziyaret ettiginizde yogun kullanimi neden goremeyebileceginizi de 10 yildir yasadigim sehirdeki duzenli e-bisiklet kullanicisi olarak anlatmaya calistim.

Sonuc, siz cok dikkatlisiniz ve turist olarak ziyaret ettiginiz sehirde kullanicilarin aliskanliklarini, bisiklet hirsizlarina karsi neyin yararli olup olmadigini cozup bana bunlari anlatiyorsunuz. Benim de peki siz haklisiniz demekten baska carem kalmiyor bu durumda. 2 kez bisiklet, 2 kez gunduz vakti e-bisikletin pilini caldiran ben, sizin bu tavsiyelerinizden sonra kilitli depo kullanmayi birakip sizin fotoda gonderdiginiz gibi sokaga parkedecegim bisikletimi. Hatta merkeze gittigimde ciddi ciddi kilitlemeden birakacagim.

Tavisyeleriniz icin cok tesekkurler.
 
  • Hahaha
Tepkiler: mcanerg
Scudo
Hocam konu elektrikli bisikletlerin pillerinin geri donusumu ve bahsettiginiz sehirlerde e-bike kullaniminin yogunluguydu.

Size pillerin geri donusumunun nasil yapildigini bildigim kadariyla anlattim.
Son 3-4 yildir Hollanda'da satilan bisikletlerin yaridan fazlasi elektrikli iken, sizin turist olarak ziyaret ettiginizde yogun kullanimi neden goremeyebileceginizi de 10 yildir yasadigim sehirdeki duzenli e-bisiklet kullanicisi olarak anlatmaya calistim.

Sonuc, siz cok dikkatlisiniz ve turist olarak ziyaret ettiginiz sehirde kullanicilarin aliskanliklarini, bisiklet hirsizlarina karsi neyin yararli olup olmadigini cozup bana bunlari anlatiyorsunuz. Benim de peki siz haklisiniz demekten baska carem kalmiyor bu durumda. 2 kez bisiklet, 2 kez gunduz vakti e-bisikletin pilini caldiran ben, sizin bu tavsiyelerinizden sonra kilitli depo kullanmayi birakip sizin fotoda gonderdiginiz gibi sokaga parkedecegim bisikletimi. Hatta merkeze gittigimde ciddi ciddi kilitlemeden birakacagim.

Tavisyeleriniz icin cok tesekkurler.
Benim gözlemimi kabul etmeyip, kendi bildiğinizi ve tecrübelerinizi bana neden sitemli anlattığınızı anlamadım. Siz de çok haklısınız diyeyim bari, ne diyeyim?

Çaldırıp çaldırmamanız umrumda değil. Benim bahsettiğim şeyi kendi kafanıza göre cımbızlayarak başka bir şeye çevirip, sonra boktan bi tavsiye vermişim algısı yaratmanızı da anlamadım. Ben size gidin sokağın ortasına koyun demedim. Koyanları gördüm dedim. İsterseniz 75 yıl Hollanda’da oturun, kapının önüne kilitsiz bırakın bana ne?

Ben bu foruma bisiklet çalınmasına karşı önlemleri anlatan videolar attım. Çok merak ediyorsanız açar bakar, “tavsiye” öğrenirsiniz. Ben tavsiye vermiyorum, sizin benden tavsiye almanıza gerek yok. Siz kendiniz için en iyisini bilirsiniz. Benim ne haddime?
 
Uzun süre yaşamadığımız yerlerde şahit olduklarımız genellikle geneli temsil edemeyen küçük örneklemleri temsil ettiği için, fikir sahibi olmadan önce bunu hatırlamakta fayda var.
 
Benim gözlemimi kabul etmeyip, kendi bildiğinizi ve tecrübelerinizi bana neden sitemli anlattığınızı anlamadım. Siz de çok haklısınız diyeyim bari, ne diyeyim?

Çaldırıp çaldırmamanız umrumda değil. Benim bahsettiğim şeyi kendi kafanıza göre cımbızlayarak başka bir şeye çevirip, sonra boktan bi tavsiye vermişim algısı yaratmanızı da anlamadım. Ben size gidin sokağın ortasına koyun demedim. Koyanları gördüm dedim. İsterseniz 75 yıl Hollanda’da oturun, kapının önüne kilitsiz bırakın bana ne?

Ben bu foruma bisiklet çalınmasına karşı önlemleri anlatan videolar attım. Çok merak ediyorsanız açar bakar, “tavsiye” öğrenirsiniz. Ben tavsiye vermiyorum, sizin benden tavsiye almanıza gerek yok. Siz kendiniz için en iyisini bilirsiniz. Benim ne haddime?

Sizin gözlemlerinizin istisnai olduğunu postlarimda belirttim

Kısa süreli parklarda kilitlenir elbette ama bütün gece o gazelle'yi dışarıda bırakacak mangal gibi yürek ve umursamazlik çok az insanda var

ama siz bu kısıtlı gözlemleriniz ile genelleme yapıp

Ciddi ciddi kilitlemeden bırakanlar var. Bunu tek bir bölgede de görmedim, birkaç cadde üstü toplu bırakılan yerlerdeydi

yaşadığım şehirde işlerin nasıl yürüdüğünü anlatıyorsunuz bana. Kendinizden o kadar emin söylüyorsunuz ki ben de kendimden şüphe duyar duruma geldim ve bunları tavsiye olarak değerlendirdim.
 
Merhaba Arkadaşlar;
Arkadaşım yakın zamanda Loop Explorer 27.5 elektrikli bisiklet aldı. Bataryası 40-50 km menzilliymiş. Bu bataryanın daha uzun gidecek bir türüyle değişim imkanı var mıdır? veya arkaya takılacak bir sele üzerine batarya monte eden bir yer varmış, ekstra 5kg ağırlıkla, bu yöntem tercih edilebilir mi? önerilerinizi yazar mısınız?

looop.jpg
 
Merhaba Arkadaşlar;
Arkadaşım yakın zamanda Loop Explorer 27.5 elektrikli bisiklet aldı. Bataryası 40-50 km menzilliymiş. Bu bataryanın daha uzun gidecek bir türüyle değişim imkanı var mıdır? veya arkaya takılacak bir sele üzerine batarya monte eden bir yer varmış, ekstra 5kg ağırlıkla, bu yöntem tercih edilebilir mi? önerilerinizi yazar mısınız?

324129 dosyayı görüntüle
Arkaya 30 amper lion pilden. Batarya yaptırsın. Bagaj takip üstüne kutunun içine koysun. Ama en önemli şey kaliteli pilden yapması gerekiyor. Bunun için 30 bin lira gibi bir para harcaması lazım. Ömür olarak 10 yıla kadar kullanır. Menzili 30 amperde en az 150 km olur. Ortalama hızı 25 olarak sürerse ama.1 pilin kapasitesi 3500mah değerde olmalı. Galiba Yaklaşık 120 adet pil gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Helvetica
Arkaya 30 amper lion pilden. Batarya yaptırsın. Bagaj takip üstüne kutunun içine koysun. Ama en önemli şey kaliteli pilden yapması gerekiyor. Bunun için 30 bin lira gibi bir para harcaması lazım. Ömür olarak 10 yıla kadar kullanır. Menzili 30 amperde en az 150 km olur. Ortalama hızı 25 olarak sürerse ama.1 pilin kapasitesi 3500mah değerde olmalı. Galiba Yaklaşık 120 adet pil gerekiyor.
Teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor
Merhaba Bilal Bey,

Her ne kadar Türkiye'de E-Bike iş kolu bulunmasa da bir Bosch çalışanı ve bir bisiklet sever olarak Bosch sistemlerine biraz hakimim. Eski arkadaşlardan beni tanıyanlar vardır, bu bisikletlerden şirketimizde olması sebebiyle Türkiye'de bu sistemi ilk kullanabilme imkanını bulmuş kişilerdenim.

..................


Merhaba , madem Bosch çalışanısınız, belki bu sorumun cevabı sizdedir ?

Ben geçenlerde, Bosch sistem bulunan bir epike aldım. Kullandığım telefona (iOS, apple) Bosch ebike connect app indirmek istiyorum, ancak Türkiye bölgesinde çıkmıyor uygulama. Ve bu uygulama, oldukça kullanışlı ebike'larda.

Nasıl indiricem ben bu uygulamayı ?
 
Tam olarak öyle. Motorun sürat limitini aştığınız anda bisikletin ağırlığıyla siz baş başa kalıyorsunuz. 13 yıldır aktif olarak bisiklet kullanıyorum. İşe gidip gelmek vs. gibi günlük sürekli yapmak gerektiren yolculuklarda, yorulmanızı terlemenizi engellemek için birebir. Tırmanışları düz yolda gidiyorsunuz gibi çıkıyorsunuz.

1 buçuk yıldır yaklaşık 2bin km ye yakın elektrikli bisikletle mesafe aldım. Batarya performansında o kadar fark görmedim. Biraz li-on denilen bataryaların kullanımına dikkat etmek gerekiyor. Laptop ve ceptelefonu benzeri bir sistemi var. Bataryayı korumak için tam bitmeden şarj ederseniz ve %100 şarja gelmeden şarjdan çıkartırsanız daha uzun ömürlü oluyor. Buna elimden geldiğince dikkat ediyorum. Haricinde çok sıcak ve çok soğuk ortamlar tabi ki etkiliyor. Bu açıdan mesela motoru full performansta sürekli sürmek(pillerin ısınmasına neden olacak), opsiyonel olarak sunulan hızlı şarj seçenekleri bataryanın ömrünü olumsuz etkiler diye düşünüyorum. Bir de bataryalardaki sorunlar için de en kötü ihtimalle içindeki ömrü biten pilleri, teknik olarak değiştirebilecek firmalar var. Kendim için ileride böyle bir sorun olursa böyle bir işlem yaptırırım diye düşünüyorum.

25km/h yasal sınır olduğu için böyle bir uygulama var. Amerika'da bu sınır 32 km/h. Haricinde bu motorların kırdırma denilen çip yüklemeyle güç sınırları arttırılabiliyor. Yine bazı satıcılar direkt bu konuda da yardımcı oluyorlar ama resmi kanaldan bunun duyurusunu yapmıyorlar. Özel olarak telefonda vs. sorarsanız belki söylerler.


Menzili trafiğe ve kullanılan performansa göre değişiyor. Yani mesela daha düz rotada ben alba 500w motor 618mah batarya ile trafiksiz olarak 75 km gibi bir menzil alabildim tek şarjla. Sürekli 5. 6. modda(1-9 arası mod var) kısmen kendim de destek vererek 35 gibi bi ortalamayla sürdüm. Ama trafik ve yokuşlu rotada dur kalk vs. çok olunca bu 45-50 km'lere düşüyor.

Bu arada 40km/h yüksek bir hız. İlle de ben bu hızda gidicem diyorsanız da kısıtlamasız alba-bafang vb. tarzı harici 500w ve üzeri kitlere bakmanız gerekiyor. 500w lar tam 40km/h ile gidiyor.

Bahsettiğim hız aşırtma çipi böyle bir şey. Muadili veya farklı bir çözümü var mı bilmiyorum. Bosch ve Shimano'lar için en yaygın model bunlar.

308236 dosyayı görüntüle
Alba Explorer'larda 33km/h'a kadar destek var
1- dugmeye basinca gitmiyor, pedal cevirdiginiz surece size destek verir, pedal cevirmezsenizde destek vermez. Bu tarz bisikletlerde yokus asagi gitmediginiz surece asla pedallayarak 40 km/h hiza cikamazsiniz. (yeni nesil light e-bike'larda oldugu gibi motoru pedalla "dis-engage" eden ozel sistem olmadigi surece). diger arkadasin belirttigi gibi cip takarsaniz 25 km/h hiz sinirini kaldirip 70-80 km/h hizlara kadar cikabilirsiniz fakat ben cip'i hic tavsiye etmiyorum, cunku ileride ya batarya sisteminde yada motorda ariza cikarabiliyor.

2- genelde batarya omru (ideal kullanim kosullarinda) 1000 recycle'dir, bu da sizin gunluk kullanim surenize gore degisecek bir batarya omrudur. fakat ozellikle yapilmamasi gereken belli basli noktalar var (cok sicaga maruz birakmamak yada tam dolu sekilde uzun sure saklamamak v.s. gibi), bunlari internetten arastirabilrisiniz. Bunlara dikkat ettiginiz surece bataryanin bitmesinden once muhtemelen bisikletinizin baska yerlerinde baska sorunlar cikacaktir zaten. ben yaklasik 3 yildir aktif sekilde biniyorum ve henuz bir menzil farki hissetmedim.
Bataryanın ömrünün sonuna yaklaştığını nasıl anlıyoruz? Yaklaşınca ne yapmak gerekiyor? Ben her ortalama 80km'de bir tekrar dolduruyorum bataryayı. 2bin km sürdüm ben de. Yaklaşık 80 kez doldurdum halihazırda ozaman
 
Geri