Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Elektrikli bisiklet

Bursa'da bir arkadaşı bisikletle eski Kurşunlu yoluna gezmeye özendirmek için e-bisiklet almasını söyledim. Arkadaş 90-95 kilo, az değil ancak çok ağır değil. Kendisi tekstilci yani işe yarar sorunsuz bir ürün gördümü fiyatına bakmadan ödeyip alıyor. Neyse, Bursa'daki büyük mağazalardan birine gittik. En güçlü e-bike'ı mağazanın yakınındaki hafif yokuş tepede sürmeyi denedi. Pedal cevirmeden cıkmaya calıştı e-bike gitmeyince satıcı pedal cevireceksin öyle olmaz dedi pedal cevirdi zorlanarak gitti gidemedi. Kalsın dedi almadan döndük. Bosch marka güçlü e-bike varmış ondan alalım mı dedim, kapattım ben o defteri dedi.

Bende tekstilciyim. Ama amele kısmındanım sanırım :komik:
Yol bisikletine 120 kg ile başladım gürsu da yaşadığım için ericek gölüne haftada bir çıkmaya çalıştım.
Terlemek, acı çekmek içimize işlemiş ki devam ettik bu spora
Şimdi 75 kgyum.
arkadaşın ile tanıştır beni :komik::komik:
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: mcanerg
Scudo
Öyle ya da böyle hepimizin sonu elektrikli olacak =)
(Çok da şey etmeyin)
 
Elektrikli bisiklet kondisyonu olmayanlar icin iyi bir alet. Bi abimiz var ebike ile kartepe uludag tüm tepelere gelebildi bizle. Ebike olmasa idi gelemeyecekti. Sadece 1kere sarji bitiverdi kartalkayada orda bi ufak su kaynatmisti :)
 
Bende tekstilciyim. Ama amele kısmındanım sanırım :komik:
Yol bisikletine 120 kg ile başladım gürsu da yaşadığım için ericek gölüne haftada bir çıkmaya çalıştım.
Terlemek, acı çekmek içimize işlemiş ki devam ettik bu spora
Şimdi 75 kgyum.
arkadaşın ile tanıştır beni :komik::komik:
İstesem de tanıştıramam cunku arkadaşla bozuştuk, görüşmüyorum. Bahsettiğim muhabbet 2022 ağustos ayından. Arada 2023 genel seçimler, 2024 yere seçimler oldu, köprü altından cok sular aktı.
Ben ulke disina dahi ciktim elektrikli bisikletle, sorun yok. Gayet guzel gidiyorlar.
Tamam güzel gidiyorlar fakat evinizde şarj etmeyin yine de. Yoksa.... (haber yeni 2. Kasım. 2024)
 
  • Beğen
Tepkiler: RmzBurak
Bilindik bir sagda solda süpermarketlerde satılan bisiklet demesinden sorunun nerede oldugu belli zaten. RKS misali ucuz dandik bir bisiklettir o büyük ihtimalle + bataryası gene o kalitededir. Eger kaliteli lityum bataryaları incelerseniz, gerek Makita'nın endüstriyel misal matkap, hava pompasına takılan... içsel koruma regülasyonlarına sahip olduklarını görebilirsiniz. Aşırı akım koruması, sıcaklık koruması gibi. Yani patlamaya engel olacak koruma katmerleri. Fakat 15.000 liraya alacagınız en ucuz elektrikli bisiklet alınırsa olabilecekler bunlardır.
 
Bilindik bir sagda solda süpermarketlerde satılan bisiklet demesinden sorunun nerede oldugu belli zaten. RKS misali ucuz dandik bir bisiklettir o büyük ihtimalle + bataryası gene o kalitededir. Eger kaliteli lityum bataryaları incelerseniz, gerek Makita'nın endüstriyel misal matkap, hava pompasına takılan... içsel koruma regülasyonlarına sahip olduklarını görebilirsiniz. Aşırı akım koruması, sıcaklık koruması gibi. Yani patlamaya engel olacak koruma katmerleri. Fakat 15.000 liraya alacagınız en ucuz elektrikli bisiklet alınırsa olabilecekler bunlardır.
Yani elbet o mantıkla Samsung'dan, büyük marka ve güvenilirlik yakıştırmasına dayanarak ürün alınabilir. Milyonlarca dolar harcayıp ar-ge yaptığı ve tedarikçilerini denetlediği, titizlikle hammadde seçtiği, daha nice detaylı çalışmadan sonra çıkardığı Note 7 yanması, patlamasıyla meşhur oldu.

Ben ucuz bir üründe çok uzun süre dayanabilen kaliteli pil gördüğüm kadar pahalı üründe rezil pillere de denk geldim. Bu yüzden genelleme yapmak çok zor. Elektrikli bisikletler çoğaldıkça, aşağıdaki videolardan daha sık gelecektir.

 
Yani elbet o mantıkla Samsung'dan, büyük marka ve güvenilirlik yakıştırmasına dayanarak ürün alınabilir. Milyonlarca dolar harcayıp ar-ge yaptığı ve tedarikçilerini denetlediği, titizlikle hammadde seçtiği, daha nice detaylı çalışmadan sonra çıkardığı Note 7 yanması, patlamasıyla meşhur oldu.

Ben ucuz bir üründe çok uzun süre dayanabilen kaliteli pil gördüğüm kadar pahalı üründe rezil pillere de denk geldim. Bu yüzden genelleme yapmak çok zor. Elektrikli bisikletler çoğaldıkça, aşağıdaki videolardan daha sık gelecektir.

cogaldikca derken ?

2023'te dunyadaki bisiklet pazarinin %53'sini olusturmus. 2024'te bu rakam cok daha artacak. Biz Tr'de maalesef dunyadan o kadar ayristikki suan hala elektrikli bisikletleri reddetmeye calisiyoruz.
 
cogaldikca derken ?

2023'te dunyadaki bisiklet pazarinin %53'sini olusturmus. 2024'te bu rakam cok daha artacak. Biz Tr'de maalesef dunyadan o kadar ayristikki suan hala elektrikli bisikletleri reddetmeye calisiyoruz.
Reddetmiyorum; alan alsın, hayrını görsün, ihtiyacını gidersin, keyfine baksın. Beni ilgilendiren kısmı, geri dönüşüm, güvenlik ve çevre. Bu kadar pili geri dönüştürmek için ABD'de bile şu an az sayıda olan tesislere ihtiyaç var. Siz, 20 yıl sonra etrafta dolaşan bisikletlerin %70'inin elektrikli olduğunu ve ürettiği çöpü hayal edin. Kaç kişi atık pil kutusunu kullanıyor? Halen çoğu kişi biten pili çöpe atıyor.

Mukayesemizi, satış ile kullanımda olan bisiklet sayısı olarak kategorize edip, pazara %53 oranında elektrikli bisiklet sürülüyor mu diyorsunuz? Berlin, Münih, Brüksel, Amsterdam gibi şehirlerde, elektrikli bisikletleri bahsettiğiniz kadar yoğun kullanan bir bölge görmedim. ABD gibi kişi başına düşen araç sayısının tavan olduğu ülkede mesela New York'ta deseniz, evet, oldukça yaygın elektrikli bisiklet kullanımı var. Hibritleşme günümüzün modası. Tekrar söylüyorum, ben elektrikliye karşı değilim, hatta elektrikli araba almayı bile düşünüyorum. Halen yeterli güvenlik seviyesine ulaştığını düşünmüyorum.

Diyebilirsiniz ki, iki tane olay görüp böyle genelleme yapılamaz. O açıdan bakarsak, bir tane cıvata, bir uçağı düşürmeye yetiyor. Elektrikli bir bisiklette pil de o kadar önemli. Hayat, ESC'ye basıp çıkılan bir oyun değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Yok aslinda bu reddetme konusunu size ithafen soylememistim, Tr de genel olarak insanlarin e bike’lari kotulemesine dair soylemistim. Aslinda bende e bike fanatigi yada savunucusu degilim, bu ise spor ve hobi olarak bakiyorum, isteyen istedigi tarza binsin keyif alsin ama kimse digerini otekilestirmesin istiyorum. Diger yandan geri dönüşümle ilgili aslinda sanilanin aksine bataryalar geri donusturulebilir urunler ve yanlizca bunlar icin geri dönüşüm fabrikaları cok ciddi artmaya basladi. Ama dediginiz gibi elbette ciddi riskleri var ve son kullanicilarinda bilincli olmasi , dikkat etmesi gereken noktalar var. Ben yaklasik 4 yildir e bike kullaniyorum hem shimano hem bosch marka pilleride aktif olarak kullaniyorum suana kadar ne ben ne de etrafimda pilin guvenlik sorunu olusturacagi bir durumla karsilasmadim ama tabiiki bu pillerin cok guvenli oldugu anlamina gelmez.
 
Türkiyede alım gücü düşük olduğu için genelde görülen ebikelar da market bisikleti dediğimiz türden, bu grupta da çoğunluğun sahip olduğu elektrikli olmayan bisikletler ise hep belirli bir kalitenin üzerinde bisikletler, fark oradan kaynaklanıyor. Berlinde ben de çok görmedim ebike oransal olarak az ama Amsterdamda özellikle yaş arttıkça oldukça fazla ebike kullanımı var gördüğüm kadarı ile, tabi oradaki bisikletler bizim de kullandığımız versiyonların elektrik destekli olanları, bizdeki market bisikleti tarzı olanlardan değil.
Elektrikli arabaya gelecek olursak güvenlik riskleri genelde topraksız uygun olmayan yerlerde çıkıyor, bizde de 2. araba elektirikli, bir yıldır kullanıyoruz hiç sorun yaşamadık. Zaten ekipman olarak bakınca sorun çıkaracak parça sayısı fosil yakıtlılara göre oldukça fazla.
 
Reddetmiyorum; alan alsın, hayrını görsün, ihtiyacını gidersin, keyfine baksın. Beni ilgilendiren kısmı, geri dönüşüm, güvenlik ve çevre. Bu kadar pili geri dönüştürmek için ABD'de bile şu an az sayıda olan tesislere ihtiyaç var. Siz, 20 yıl sonra etrafta dolaşan bisikletlerin %70'inin elektrikli olduğunu ve ürettiği çöpü hayal edin. Kaç kişi atık pil kutusunu kullanıyor? Halen çoğu kişi biten pili çöpe atıyor.

Mukayesemizi, satış ile kullanımda olan bisiklet sayısı olarak kategorize edip, pazara %53 oranında elektrikli bisiklet sürülüyor mu diyorsunuz? Berlin, Münih, Brüksel, Amsterdam gibi şehirlerde, elektrikli bisikletleri bahsettiğiniz kadar yoğun kullanan bir bölge görmedim. ABD gibi kişi başına düşen araç sayısının tavan olduğu ülkede mesela New York'ta deseniz, evet, oldukça yaygın elektrikli bisiklet kullanımı var. Hibritleşme günümüzün modası. Tekrar söylüyorum, ben elektrikliye karşı değilim, hatta elektrikli araba almayı bile düşünüyorum. Halen yeterli güvenlik seviyesine ulaştığını düşünmüyorum.

Diyebilirsiniz ki, iki tane olay görüp böyle genelleme yapılamaz. O açıdan bakarsak, bir tane cıvata, bir uçağı düşürmeye yetiyor. Elektrikli bir bisiklette pil de o kadar önemli. Hayat, ESC'ye basıp çıkılan bir oyun değil.

Merhaba,
Elektrikli bisikletlerin pilleri cope gitmiyor zira cope gitmeyecek kadar pahali. Pilin performansi dustugunde, eskidiginde bisikleti aldiginiz yere gidip eski pili veriyorsunuz, yenisini indirimli satin aliyorsunuz. Eski pili de uygun sekilde geri donusume sokuyorlar.

Hollanda'da 2021 yilindan beri satilan bisikletlerin yarisindan fazlasi elektrikli dogal olarak e-bisiklet kullanimi da yogun. Diger sehirleri bilemiyorum ama Amsterdam'a turist olaraak gittiyseniz yogun e-bisiklet kullanimi gormemeniz dogal. E-bisikleti olanlarin belki de %99'unun mekanik bisikleti de var ve kisa mesafe ya da sehir icine ulasmak icin ( ev sehre uzak degilse tabi ki ) bu bisikletler kullaniliyor sebep de guvenlik ve pratiklik. E-bisikletler genelde evlerin bisiklet garajinda, depo gibi erisimi, saklamasi zahmetli yerlerde tutuluyor. Pahali bisiklet depoda, ucuz bisiklet kapinin onunde, kisa mesafe icin kapidaki kullaniliyor. Diger sebep de guvenlik. Bisiklet hirsizligi ata sporu, sehir merkezinde her ne kadar kapali bisiklet park yerleri de olsa bunlarin guvenlik garantisi yok. E-bisikletin kendisi calinmasa da pilinin calinmasi belki de 1 dk'nin altinda suruyor. Bu yuzden agir pili cikarip tasimak istemiyor insanlar, merkeze mekanik bisiklet ile gidiyorlar.
 
Ben kalem pilleri bile çöpe atmıyorum -pil atık kutusuna aıyorum- koca elektrikli bisiklet pilini normal çöpe atana da afedersiniz ama ... denir
 
  • Beğen
Tepkiler: utksn
Yani elbet o mantıkla Samsung'dan, büyük marka ve güvenilirlik yakıştırmasına dayanarak ürün alınabilir. Milyonlarca dolar harcayıp ar-ge yaptığı ve tedarikçilerini denetlediği, titizlikle hammadde seçtiği, daha nice detaylı çalışmadan sonra çıkardığı Note 7 yanması, patlamasıyla meşhur oldu.

Ben ucuz bir üründe çok uzun süre dayanabilen kaliteli pil gördüğüm kadar pahalı üründe rezil pillere de denk geldim. Bu yüzden genelleme yapmak çok zor. Elektrikli bisikletler çoğaldıkça, aşağıdaki videolardan daha sık gelecektir.


Samsung bi kere gayet şişirmasyon bir marka fiyatları ile. Surron da öyle.

Senelerdir Yamaha sistemli Haibike tarzı elektrikli bisikletler 1000'lerce kilometre yapıyor bu tarz bir bisikletin alev aldıgını hiç duymadım şu ana kadar çünkü kaliteleri belli eskisinin yenisinin.

Benim elimde bahsettigim tarz regülasyon korumalı bataryalar mevcut mesela Çin'den getirttigim bir tane kompresörün bataryaları öyle, zorlarsanız kapanıyor ve aşırı ısı vs. gibi durumlarda gene kendini kapatıyor. Dogru düzgün gerçekten adam akıllı bir bisiklet alırsanız ki elektriklikli fandangosuna girecekseniz öyle yapında belinizi agrıtmasın agırlıgı, emin olun üzerindeki batarya ünitesinin ne olduguna dair bilgiye erişip oradan bulabilirsiniz ne kadar güvenilir oldugunu.
 
Ben kalem pilleri bile çöpe atmıyorum -pil atık kutusuna aıyorum- koca elektrikli bisiklet pilini normal çöpe atana da afedersiniz ama ... denir
hocam çok merak ettim ne denir :D
 
Merhaba,
Elektrikli bisikletlerin pilleri cope gitmiyor zira cope gitmeyecek kadar pahali. Pilin performansi dustugunde, eskidiginde bisikleti aldiginiz yere gidip eski pili veriyorsunuz, yenisini indirimli satin aliyorsunuz. Eski pili de uygun sekilde geri donusume sokuyorlar.

Hollanda'da 2021 yilindan beri satilan bisikletlerin yarisindan fazlasi elektrikli dogal olarak e-bisiklet kullanimi da yogun. Diger sehirleri bilemiyorum ama Amsterdam'a turist olaraak gittiyseniz yogun e-bisiklet kullanimi gormemeniz dogal. E-bisikleti olanlarin belki de %99'unun mekanik bisikleti de var ve kisa mesafe ya da sehir icine ulasmak icin ( ev sehre uzak degilse tabi ki ) bu bisikletler kullaniliyor sebep de guvenlik ve pratiklik. E-bisikletler genelde evlerin bisiklet garajinda, depo gibi erisimi, saklamasi zahmetli yerlerde tutuluyor. Pahali bisiklet depoda, ucuz bisiklet kapinin onunde, kisa mesafe icin kapidaki kullaniliyor. Diger sebep de guvenlik. Bisiklet hirsizligi ata sporu, sehir merkezinde her ne kadar kapali bisiklet park yerleri de olsa bunlarin guvenlik garantisi yok. E-bisikletin kendisi calinmasa da pilinin calinmasi belki de 1 dk'nin altinda suruyor. Bu yuzden agir pili cikarip tasimak istemiyor insanlar, merkeze mekanik bisiklet ile gidiyorlar.
Siz orada yaşıyorsunuz sanırım. Gözlemleriniz doğrudur. Ben gördüğümü söylüyorum ve bir tane fotoğrafla sokaktan kendi çektiğim örnek göstereyim. Sokağa kilitlemiyorlar değil, kilitliyorlar, hatta hiç kilit vurmadan, sadece park edilecek yerde elektrikliler de gördüm. Öyle özel bi park alanında veya güvenlikli bi yer de değil, gayet sokaktaydı.20230304_115756.jpeg
 
Siz orada yaşıyorsunuz sanırım. Gözlemleriniz doğrudur. Ben gördüğümü söylüyorum ve bir tane fotoğrafla sokaktan kendi çektiğim örnek göstereyim. Sokağa kilitlemiyorlar değil, kilitliyorlar, hatta hiç kilit vurmadan, sadece park edilecek yerde elektrikliler de gördüm. Öyle özel bi park alanında veya güvenlikli bi yer de değil, gayet sokaktaydı.322872 dosyayı görüntüle
Çok alakalı değil ama, ucundan alakalı olduğu için yazasım geldi, dün burada başıma geldi, ucuz mucuz demiyolar, deniyorlar resmen. Markete girdim çıktım, kilitledim de ama bataryayı çıkarmayı denemişler. 2 dakikalık iş dedim, oğlan bekliyo dedim, aha da yazıyorum buraya bidaha demem söker yanımda taşırım o bataryayı. Kilidi ya ellememişler ya düzeltmişler aynıydı ama bataryayı denemişler resmen...

Not: ben ısındığına denk gelmedim ama burada gördüğüm videolardan beri sık sık kontrol eder oldum...
IMG_20241106_175131_893.jpg
 
Siz orada yaşıyorsunuz sanırım. Gözlemleriniz doğrudur. Ben gördüğümü söylüyorum ve bir tane fotoğrafla sokaktan kendi çektiğim örnek göstereyim. Sokağa kilitlemiyorlar değil, kilitliyorlar, hatta hiç kilit vurmadan, sadece park edilecek yerde elektrikliler de gördüm. Öyle özel bi park alanında veya güvenlikli bi yer de değil, gayet sokaktaydı.322872 dosyayı görüntüle
Merhaba,
Kısa süreli parklarda kilitlenir elbette ama bütün gece o gazelle'yi dışarıda bırakacak mangal gibi yürek ve umursamazlik çok az insanda var, üstelik zinciri sadece sele borusuna bağlayarak. Hiç kilitlenmemiş olduğunu düşündüğünüz bisikletlerin de arka tekerleğinde kilit var.
 
Merhaba,
Kısa süreli parklarda kilitlenir elbette ama bütün gece o gazelle'yi dışarıda bırakacak mangal gibi yürek ve umursamazlik çok az insanda var, üstelik zinciri sadece sele borusuna bağlayarak. Hiç kilitlenmemiş olduğunu düşündüğünüz bisikletlerin de arka tekerleğinde kilit var.
Kilitlenmemiş olduğunu düşündüğünüz bisikletler diyorsunuz da, benim ne kadar dikkatli incelediğimi bilmiyorsunuz. Ciddi ciddi kilitlemeden bırakanlar var. Bunu tek bir bölgede de görmedim, birkaç cadde üstü toplu bırakılan yerlerdeydi. Neyse. Teker kilidi, herhangi 10mm kalınlıktaki zincirin yanında önemsiz bir parça, hiçbir işe yaramaz, spiralle U kilidi kesen adam onu hayli hayli kesiyor.
 
Belki yanan bisikletlinin, pile aşırı yüklenmesi de olabilir mi? Belki bisikletin yol bilgisayarının beyni ile yasal sınırları aşarak hileli bir şekilde oynayarak hız aşırtma denedi. Belki bu aşırı hız ile sürdükçe pile çok yüklendi. Bilemiyorum, tamamen buradan yazılı düşündüm. :)
 
Geri