Kerim KOÇAK
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 4 Eylül 2010
- Mesaj
- 557
- Tepki
- 484
- Şehir
- Kocaeli
- İsim
- Kerim
- Bisiklet
- Bianchi
Arkadaşlar konunu hortlatmak istedim. Elektrikli bisiklet deneyimi olanlar batarya ve hız ile ilgili 2 önemli sorumu cevaplayabilirlerse minnettar olurum. YouTube videolarında ve internette bir şey bulamadım bu konuda.
25 km mesafede iş yerim var ve yokuşlarda vs. kan ter içinde kalmamak, ortalama olarak da 40 km/h altına düşmeden gidebilmek için elektrikli bisiklet almayı düşünüyorum. Şu an üzerinde Bosch active line plus motoru olan 2020 model bir Cannondale Synapse Neo 2 bisiklet var almayı düşündüğüm.
1- Bu bisikletler motor gibi düğmeye basınca kendisi gitmiyor sanırım. Ben pedal çevirerek motorun desteği ile ortalama 40 km/h ile gidebilir miyim? 25 km/h'ten sonra motor devre dışı kalıyor deniyor. Yani ben 25 üstüne hep kendi performansımı mı sergileyeceğim 20 kg bisikleti hareket ettirebilmek için?
2- Batarya ömürleri ne kadar, bir süre sonra menzil ve güç ciddi oranda düşüyor mu? Kaç yıldır bisiklet kullanıyorsunuz, fark gördünüz mü?
Şimdiden çok teşekkür ederim.
1- dugmeye basinca gitmiyor, pedal cevirdiginiz surece size destek verir, pedal cevirmezsenizde destek vermez. Bu tarz bisikletlerde yokus asagi gitmediginiz surece asla pedallayarak 40 km/h hiza cikamazsiniz. (yeni nesil light e-bike'larda oldugu gibi motoru pedalla "dis-engage" eden ozel sistem olmadigi surece). diger arkadasin belirttigi gibi cip takarsaniz 25 km/h hiz sinirini kaldirip 70-80 km/h hizlara kadar cikabilirsiniz fakat ben cip'i hic tavsiye etmiyorum, cunku ileride ya batarya sisteminde yada motorda ariza cikarabiliyor.Arkadaşlar konunu hortlatmak istedim. Elektrikli bisiklet deneyimi olanlar batarya ve hız ile ilgili 2 önemli sorumu cevaplayabilirlerse minnettar olurum. YouTube videolarında ve internette bir şey bulamadım bu konuda.
25 km mesafede iş yerim var ve yokuşlarda vs. kan ter içinde kalmamak, ortalama olarak da 40 km/h altına düşmeden gidebilmek için elektrikli bisiklet almayı düşünüyorum. Şu an üzerinde Bosch active line plus motoru olan 2020 model bir Cannondale Synapse Neo 2 bisiklet var almayı düşündüğüm.
1- Bu bisikletler motor gibi düğmeye basınca kendisi gitmiyor sanırım. Ben pedal çevirerek motorun desteği ile ortalama 40 km/h ile gidebilir miyim? 25 km/h'ten sonra motor devre dışı kalıyor deniyor. Yani ben 25 üstüne hep kendi performansımı mı sergileyeceğim 20 kg bisikleti hareket ettirebilmek için?
2- Batarya ömürleri ne kadar, bir süre sonra menzil ve güç ciddi oranda düşüyor mu? Kaç yıldır bisiklet kullanıyorsunuz, fark gördünüz mü?
Şimdiden çok teşekkür ederim.
Ben bir ilave yapayım.Arkadaşlar konunu hortlatmak istedim. Elektrikli bisiklet deneyimi olanlar batarya ve hız ile ilgili 2 önemli sorumu cevaplayabilirlerse minnettar olurum. YouTube videolarında ve internette bir şey bulamadım bu konuda.
25 km mesafede iş yerim var ve yokuşlarda vs. kan ter içinde kalmamak, ortalama olarak da 40 km/h altına düşmeden gidebilmek için elektrikli bisiklet almayı düşünüyorum. Şu an üzerinde Bosch active line plus motoru olan 2020 model bir Cannondale Synapse Neo 2 bisiklet var almayı düşündüğüm.
1- Bu bisikletler motor gibi düğmeye basınca kendisi gitmiyor sanırım. Ben pedal çevirerek motorun desteği ile ortalama 40 km/h ile gidebilir miyim? 25 km/h'ten sonra motor devre dışı kalıyor deniyor. Yani ben 25 üstüne hep kendi performansımı mı sergileyeceğim 20 kg bisikleti hareket ettirebilmek için?
2- Batarya ömürleri ne kadar, bir süre sonra menzil ve güç ciddi oranda düşüyor mu? Kaç yıldır bisiklet kullanıyorsunuz, fark gördünüz mü?
Şimdiden çok teşekkür ederim.
Arkadaşlar konunu hortlatmak istedim. Elektrikli bisiklet deneyimi olanlar batarya ve hız ile ilgili 2 önemli sorumu cevaplayabilirlerse minnettar olurum. YouTube videolarında ve internette bir şey bulamadım bu konuda.
25 km mesafede iş yerim var ve yokuşlarda vs. kan ter içinde kalmamak, ortalama olarak da 40 km/h altına düşmeden gidebilmek için elektrikli bisiklet almayı düşünüyorum. Şu an üzerinde Bosch active line plus motoru olan 2020 model bir Cannondale Synapse Neo 2 bisiklet var almayı düşündüğüm.
1- Bu bisikletler motor gibi düğmeye basınca kendisi gitmiyor sanırım. Ben pedal çevirerek motorun desteği ile ortalama 40 km/h ile gidebilir miyim? 25 km/h'ten sonra motor devre dışı kalıyor deniyor. Yani ben 25 üstüne hep kendi performansımı mı sergileyeceğim 20 kg bisikleti hareket ettirebilmek için?
2- Batarya ömürleri ne kadar, bir süre sonra menzil ve güç ciddi oranda düşüyor mu? Kaç yıldır bisiklet kullanıyorsunuz, fark gördünüz mü?
Şimdiden çok teşekkür ederim.
Eğer kırmakla uğraşmazsanız Bafang'ın eski kitleri dışında hiç bir bisiklet size 40km/h vermez; Limitlidir.
Bisikletlerdeki elektrik motorları, kısa süreler için "nominal" değerlerinin 2-3 katı güç verebilir. Örn benim bisiklet 249W ancak yokuşlarda 600'e kadar çıkıyor. 250W üzerine çıktığında giderek artan bir oranda sizin de katkı vermeniz gerekiyor. Benim de desteğimle bu değer 700-800 wattlara ulaşıyor. Dolayısıyla normal bir insanın kullanması için tasarlanmış bir bisiklete beygir oturtmuş gibi oluyorsunuz ki bu da bisikletin ömrünü kısaltıyor. Ayrıca motorun, ön, arka teker yada pedal göbeğinde olması yokuş çıkarken çok büyük etken. Aynı firmanın tekerleğe monte motoru 30-40nm tork üretebilirken, pedal motoru 60-80 arasında üretiyor. Tabi bu üretilen güç, o masum zincir ruble vb üzerinden iletilmek zorunda. Kısaca 30kg bisiklette 40km/h hız yaptırırsanız nispeten kısa bir süre sonra ölüyor.
"Eski" bafang modelleri ekran, motor vb arasında iletişim için "UART" denen bir protokol kullanıyormuş bu modellerin çoğunda hız limiti vb değerleri değiştirmek oldukça kolay. Basitçe menüsünde bu seçenekler var. Ancak; Avrupa: "Kendine çeki düzen ver Bafang yoksa burada satamazsın" dediği için yeni "CAN-BUS" yada kısaca "CAN" kullanan modellerde bu seçenekler yok. Servislerinin kullanımı için üretilmiş cihazları Çinden getirip bununla ayarlamanız ya da ne idüğü belirsiz "hack" cihazları almanız lazım. Veya basitçe tekerlekteki hız sensörünü sanki kadans sensörüymüş gibi pedala monte edebilirsiniz. Bisiklet çok yaşamaz ama yaşadığı sürece 40'lara ulaşabilirsiniz muhtemelen.
O hizlar icin tasarlanmis bir makineyi moped gibi kayıt ettirip kullanabilirsiniz. Normal araba ehliyeti ile kullanılabiliyorlar. Ya da bir süre bekleyip dün Çinden sipariş ettiğim "hack" cihazının benim bisiklette çalışıp calışmayacağını görebilirsiniz. 25km/h sınırı malesef Hollanda/Almanya gibi her tarafı bisiklet yolu ile döşeli ülkelerden getirildiği için buraya pek uymuyor.Bu cevap için çok teşekkür ederim. Bu bisikletler ile bir test sürüşü yapmam lazım sanırım. Bana çok saçma geliyor. Bir yol bisikleti ile iniş aşağı zaten 60-70 yapabiliyorken motorun da pedal çevirmeme destek vermesiyle düz yolda ve sanki 25 km/h hızla bisiklet sürüyormuşçasına 60-70 km/h hızla gitmek benim derdim. Ben normalde 15 km git 15 km gel 30 km yapan birisi idim ama şu an yeni iş yerim 25 km mesafede ve günlük bu 50 km yapıyor, yokuşlar ve mesafe anlamında, yolda harcayacağım zaman olarak da bu durum beni bisikleti bırakmaya itti. Tekrar bisiklete geçebilmenin derdindeyim. Ben aynı performansımla bisikletimi süreceğim ama bisiklet 60-70 km/h yapacak olayım bu ama gördüğüm kadarı ile bu şu an mümkün görünmüyor.
Bisiklet konusunda da elimde cyclocross var. Bu bisikletler dağ bayır cayır cayır giden bisikletler. Dediğim gibi sağlam bir bisikletçi düz yolda bile 50 km/h yapabiliyorken bisikletler neden ölsün hocam?
50 - 60 kmh hızlar bisiklet için sürekli olarak gitmesi sıkıntı bir hız. Yani elektrikli bisiklette özellikle lastik patlaması vs. gibi durumlarda biraz canınızı sıkan sorunlar yaşayabilirsiniz.Bu cevap için çok teşekkür ederim. Bu bisikletler ile bir test sürüşü yapmam lazım sanırım. Bana çok saçma geliyor. Bir yol bisikleti ile iniş aşağı zaten 60-70 yapabiliyorken motorun da pedal çevirmeme destek vermesiyle düz yolda ve sanki 25 km/h hızla bisiklet sürüyormuşçasına 60-70 km/h hızla gitmek benim derdim. Ben normalde 15 km git 15 km gel 30 km yapan birisi idim ama şu an yeni iş yerim 25 km mesafede ve günlük bu 50 km yapıyor, yokuşlar ve mesafe anlamında, yolda harcayacağım zaman olarak da bu durum beni bisikleti bırakmaya itti. Tekrar bisiklete geçebilmenin derdindeyim. Ben aynı performansımla bisikletimi süreceğim ama bisiklet 60-70 km/h yapacak olayım bu ama gördüğüm kadarı ile bu şu an mümkün görünmüyor.
Bisiklet konusunda da elimde cyclocross var. Bu bisikletler dağ bayır cayır cayır giden bisikletler. Dediğim gibi sağlam bir bisikletçi düz yolda bile 50 km/h yapabiliyorken bisikletler neden ölsün hocam?
Bisikletle o hızlarda sürmek çok tehlikeli olur. 50-125cc scooter almak daha iyi olur.60-70 km/h hızla gitmek benim derdim.
Eğer kırmakla uğraşmazsanız Bafang'ın eski kitleri dışında hiç bir bisiklet size 40km/h vermez; Limitlidir.
Bisikletlerdeki elektrik motorları, kısa süreler için "nominal" değerlerinin 2-3 katı güç verebilir. Örn benim bisiklet 249W ancak yokuşlarda 600'e kadar çıkıyor. 250W üzerine çıktığında giderek artan bir oranda sizin de katkı vermeniz gerekiyor. Benim de desteğimle bu değer 700-800 wattlara ulaşıyor. Dolayısıyla normal bir insanın kullanması için tasarlanmış bir bisiklete beygir oturtmuş gibi oluyorsunuz ki bu da bisikletin ömrünü kısaltıyor. Ayrıca motorun, ön, arka teker yada pedal göbeğinde olması yokuş çıkarken çok büyük etken. Aynı firmanın tekerleğe monte motoru 30-40nm tork üretebilirken, pedal motoru 60-80 arasında üretiyor. Tabi bu üretilen güç, o masum zincir ruble vb üzerinden iletilmek zorunda. Kısaca 30kg bisiklette 40km/h hız yaptırırsanız nispeten kısa bir süre sonra ölüyor.
"Eski" bafang modelleri ekran, motor vb arasında iletişim için "UART" denen bir protokol kullanıyormuş bu modellerin çoğunda hız limiti vb değerleri değiştirmek oldukça kolay. Basitçe menüsünde bu seçenekler var. Ancak; Avrupa: "Kendine çeki düzen ver Bafang yoksa burada satamazsın" dediği için yeni "CAN-BUS" yada kısaca "CAN" kullanan modellerde bu seçenekler yok. Servislerinin kullanımı için üretilmiş cihazları Çinden getirip bununla ayarlamanız ya da ne idüğü belirsiz "hack" cihazları almanız lazım. Veya basitçe tekerlekteki hız sensörünü sanki kadans sensörüymüş gibi pedala monte edebilirsiniz. Bisiklet çok yaşamaz ama yaşadığı sürece 40'lara ulaşabilirsiniz muhtemelen.
Bosch’un hangi modeliymis bu motor ?Ufak bir düzeltme yapmak istiyorum. Bosch motorlu olup herhangi bir modifikasyon yapılmasına gerek olmadan 45 km hız desteği verenler var. Bu modellerde plaka ve yanlış bilmiyorsam gerekli ehliyete sahip olma zorunluluğu var.
Bosch’un hangi modeliymis bu motor ?
Merhaba,Bu cevap için çok teşekkür ederim. Bu bisikletler ile bir test sürüşü yapmam lazım sanırım. Bana çok saçma geliyor. Bir yol bisikleti ile iniş aşağı zaten 60-70 yapabiliyorken motorun da pedal çevirmeme destek vermesiyle düz yolda ve sanki 25 km/h hızla bisiklet sürüyormuşçasına 60-70 km/h hızla gitmek benim derdim. Ben normalde 15 km git 15 km gel 30 km yapan birisi idim ama şu an yeni iş yerim 25 km mesafede ve günlük bu 50 km yapıyor, yokuşlar ve mesafe anlamında, yolda harcayacağım zaman olarak da bu durum beni bisikleti bırakmaya itti. Tekrar bisiklete geçebilmenin derdindeyim. Ben aynı performansımla bisikletimi süreceğim ama bisiklet 60-70 km/h yapacak olayım bu ama gördüğüm kadarı ile bu şu an mümkün görünmüyor.
Bisiklet konusunda da elimde cyclocross var. Bu bisikletler dağ bayır cayır cayır giden bisikletler. Dediğim gibi sağlam bir bisikletçi düz yolda bile 50 km/h yapabiliyorken bisikletler neden ölsün hocam?