Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

En çekici yol bisikleti sizce hangisi?

Doğrudur peki LOOK nerede yapılıyor? LOOK cidden muhteşem kadrolar yapıyor, öyle şaka değil 1986 dan beri karbon kadro üretiyorlar ( Colnago 1985-86), ve Colnago'ya sadece rakip değiller ayrıca yarışıyorlar, fiyatlarıda en az bir diğeri kadar pahalı. Tabii bunu sadece kozmetikleriyle değil " gerçek yollar için gerçek bisikletler" yapmalarıylada hak ediyorlar. Bu adamların kadroları "süs bebeği değil" ciddi yarış makinaları ve çook uzun zamanlardır dünya yarışlarında tekrar ve tekrar kendini ispatlayıp geliştirmiş bir marka. Hele şu aşağıdaki "586 modrian" resmen ağlıyor. Bu kadroyu almamak için çok zorladım kendimi. Tek mazeretim ( maddiyatı hesaba katmazsak) kadronun slope geometri olması, eh o da benim takıntım, yol kadrosu yol geometrisinde kalmalı.
 
Scudo
Look'un Fransa ve Uzakdoğu'da üretim yaptığını biliyorum ama yukardaki modellerin tam olarak nerede üretildiğinden emin değilim.. Muhtemelen en üst modellerini yani bunları Fransa'da üretiyorlardır. 595 cidden müthiş ama aynen ben de 586 dan gözümü alamıyorum. Bilmiyorum belki monocoque yapıyı daha güvenilir bulduğum için. Yine bu ayarlarda Cervelo SLC-SL veya üstüne çıkan S3 var. Ayrıca 2010 da Giant çok iyi şeyler başardı. T800 carbon lu TCR Advanced sl'i de bu ikilinin arasına girebilecek kadar iyi görüyorum, en azından fiyat olarak yarışacak düzeyde. Benim son noktam bu üçünden birisi olacak ama bakalım hayırlısı..
 
Yol bisikleti kullanamasam da (malum ulkemiz kosullari:( ) benim oyum da tcr advnaced sl'den yana..
Ayrica (link) birbirinden guzel fotolara ve detayli bilgilere de ulasabilirsiniz.

Resimlerden gorsel olarak ustteki, kullanmak icinse alttakini seciyorum:)

http://cytex.files.wordpress.com/2009/07/giant-tcr-advanced-sl-s-tec.jpg
 
Hakikaten çok güzel bora, tam bir dizayn harikası olmuş Yeni Giantlar, özellikle aero yekpare sele borusunu çok beğendim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mösyö-balerin
Fiyat olarak yarisacak duzeyde demissin, ancak gozden kacan soyle bir durum var genelde.. Giant'in diger uretci firmalarda olmayan bir ozelligi de, karbonu hammade olarak alip kendi dokumasi ve sadece bu anlamda bile ciddi bir maliyet kazanci elde ediliyor.Durum boyle olmasa bu kadar pahali malzemeler kullanarak, ornegin Torray'dan alinan ham T800 karbonun kg fiyati yaklasik 8500$:eek: bu fiyatlarla piyasa cikamasi mumkun olmazdi.;)
 
Bu Giant ları bir önceki sayfada ben de eklemiştim.. Copy-paste mi yaptın yoksa. 2010 TCR Advanced SL ve Look 595 bu iki kadronun da satış fiyatları 4000 dolar civarında.. Fiyat olarak yarışacak düzeyde derken yaklaşık aynı bedellerde olduğunu söylemiştim.. Diğer markadaların da en üst modellerine baktığımıza yine bu fiyatlar görünüyor. Bir iki uçuk kaçık markanın bazı modelleri hariç en üst modeller için fiyat buralarda fikslenmiş gibi. Dikkat edersen Giant 2010 yılında çok güzel şeyler yaptı dedim. Bunlardan birisi de işte bu kadro. Bu kadronun 2008 teki ilk versiyonunu "T800 protatip diyelim" Team Discovery Fransa turunda kullandı ve hafızam beni yanılmıyorsa o yılın flash ekibi olmuşlardı. Aradan geçen zaman zarfı içinde kadroda ufak tefek bazı yenilikler oldu ve 2010 yılında son kullanıcının önüne çıktı. T800 dediğin gibi oldukça pahalı ama bu kadronun 4000 dolarlık fiyatını asıl hakeden özelliği bir öncekilerine göre modellere göre 4 misli daha uzun süren üretim süreci. Peki Look, Time, Colnago öte yandan Stork veya Guru gibi ünlü markaların en üst modelleriyle kıyaslandığında durum nedir dersen hiç birini kullanmadığım için fikir yürütemiyorum.. Ama genel esnemezlik olarak özellikle bottom bracked kısmı için Giant Advanced SL'in Luggin tekniği kullan 595 kadar rijit olabileceğini de zannetmiyorum. Ama eldeki verilere bakarak, mesela bunlardan biri dediğin gibi Giant'ın A dan Z ye bu kadroların üretimini yapması, bu firmayı benim gözümde de seri üretim yapan devlerin arasında en güveniliri yapıyor..
 
  • Beğen
Tepkiler: ali ayhan cıvıl
Yok yahu, kendi arsivimden sunmustum ama sonradan farkettim ki sen de koymussun aynilarini:)

Tabi dedigin gibi kullanilan malzeme tek basina bir anlam ifade etmiyor, uretim teknikleri ve tecrube de cok onemli ki giant bu noktada, yalnizca karbon kadrolarda 30 yillik tecrubeye sahip bir firma ve muhendislik acisindan degerlendirilince benim icin one cikiyor..
 
  • Beğen
Tepkiler: ali ayhan cıvıl
Giant için " sadece karbon kadrolarda 30 yıllık tecrübe" demişsin ama bu pek doğru değil. Bu dediğine gelirsek neredeyse ilk karbon kadronun öncüsü gibi bir yanlış anlama olacak, kaldıki alakası bile yok. Giant (bu ismle değil tabiiki) 1972 de OEM bir firma olarak yani "original equipment manufacturer" kısacası Taiwan'lı bir FASON imalatçı idi. Özellikle Schwinn ve Nishiki markalarına fason bisiklet yapıyordu. Bugünkü bildiğiniz Giant markasına 1986 da geçti, buda toplam 24 yıllık bir marka geçmişi olduğunu gösterir. Giant; Amerikalı( Kestrel vs.) ve Avrupalı ( Vitus,Colnago, Look) abilerinden gördüğü karbon borulu bisikletlere ilk 1989-1990 da özendi. Eh bu da karbon işinde 20 yıllık bir geçmişleri olduğunu gösterir, azda değil. Fakat bildiğimiz stream line monokok gövde karbon kadroları ilk yapanlar Kestrel (USA) ve Colnago C35. (yanlış hatırlamıyorsam 1986) Giant'ın bu tarz monokok gövdeli tasarım bisikletleri üretebimesi için yaklaşık bir 10 yıllık "arak-ar-ge" ye ihtiyacı oldu. Giant şu anda dünyanın en büyük bisiklet firması (seri üretimde) Aşağıdaki kaynakçalar faydalı olabilir: Özellikle bu karbon kadro imalatı ile ilgili: (link)

Colnago ile ilgili
El Yapımı Kadrolar
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: ali ayhan cıvıl
Zaten Giant ben beni bildim bileli görsel güzellik işini tam halledemedi, tam yapar gibi oluyor sonra gene karıştırıyor :D
 
Merhaba degerli abilerim, arkadaslarim.
Basligi gorunce gecen seneki yol bisikleti merakim yeniden depresti ve almayi hayal ettigim bisikletleri hatirladim tekrar:
Benim begendigim birkac tipte yol bisikleti modelleri var ama bunlarin icinde de onceliklerim var.
Bunlari yazmadan once sunu soyleyeyim beni ancak pinarello prince heyecanlandiriyor hem goruntusu hem de performansiyla.
1. Tip bisikletler:
Pinarello prince, fondriest, eddy mercks
2. Tip bisikletler:
Time worldstar ulteam,colnago eps, look 585, de rosa king 3
3.Tip bisikletler:
Storck fascenerio, guru
4.Tip bisikletler:
Trek madone 6.9,scott addict, specialized tarmac sl3

Bu siralamalar da benim aslinda onceliklerimi gosteriyor ki benim hayalimde pinarello prince ve time worldstar ulteam var ama bu kadrolarin ikisi de 5000 dolar civarinda ama bir prince'e binmek cok hos olurdu diye dusunuyorum:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yılmaz Uyar
King 3 de sele borusu entegreydi degil mi?Belki bu hosunuza gitmeyebilir:)
 
Yok o değil, hatta özellikle entegre sele boruyu tercih ederim.
 
@Mustafa İçdağ

Valla Mustafa Bey, ben de koklu derken bu ve bunun gibi kaynaklara bilgilere dayanarak yazmistim. Sanirim aradaki ince cizgi %100 kompozit kadronun ilk kez Giant tarafindan uretilmis olmasi, ancak daha onceden de bu malzemeyi cesitli yerlerde veya oranlarda kullanip deneyenler ve de basarili olanlar olmus..

'No other company has as much history in Composite production as Giant. Producer of complete composite frames as early as 1984'

'Giant has been producing complete composite frames since 1984. Their extensive history and research into carbon fiber has placed them on the cutting edge of carbon-fiber bicycle technology' Bu da dunyadaki en hafif yol bisikletlerinden biri olan 4.54kg'lik Storck Fascenario..(Kadro 740g) T800, 1K orgu karbon kadro-masasi ve ozel komponentleri ile, hafiflik on planda tutuldugunda neler yapilabildigini kanitlar nitelikte..
Fiyat 18.000$
 
Bu da Cervelo S3.. Bu tasarım foruma yavancı değil. Bakınız Selçuk abi'nin S2. Cervelo klasik yol bisikletlerini iki gruba ayırmış. Daha çok esnemezlik odaklı olan kübikimsi borulara ve dolgun bottom bracked kısmına sahip R serisi ve aerodinamiğin ön planda tutulduğu S serisi. Bilmiyorum belkide bu yüzden Cervelo'ları seviyorum.. Aerodinamik bişeyler için illa TT bisiklet almak zorunda bırakmıyorlar adamı. Peki S3'te ne var derseniz bir önceki model S2 'nin esnemezliği biraz daha artırılmış olan modeli diyebiliriz.. Daha dolgun bir bottom bracked kısmı, kalınlaşmış arka çatallar ve daha hafif. Aşağıdaki fotoğrafta çatal kısmına bakarsanız ne demek istediğim anlaşılıyor.. Dikkat çekici bir tasarım..

http://farm4.static.flickr.com/3462/3406228315_d6ae4ed91a.jpg

Çoğunlukla malzeme kalitesi ve işçiliği tartışıyoruz. 50-100gr hafif olanına hayran kalıyoruz ama işin performansı etkileyen aerodinamik kısmı da var. Hemde öyle böyle değil. Ben yukardaki 740gr lık Storck'un yerine 1000gr biraz üstünde gelen S3'ü her zaman tercih ederim.
 
Merhaba;

Dün resimleri verememiştim;
şimdi resimler:


1-Pinarello Prince(sadece görüntü yok, performans da iyi;bicycling.com tarafından iki defa yılın yarış bisikleti seçilmiş ama benim bu bisikletten hoşlanmama neden o değil..:):

http://i800.photobucket.com/albums/yy284/hknbykl/Prince01_1024x768.jpg

http://i800.photobucket.com/albums/yy284/hknbykl/Prince02_1024x768.jpg

http://i800.photobucket.com/albums/yy284/hknbykl/Prince03_1024x768.jpg

http://i800.photobucket.com/albums/yy284/hknbykl/Prince04_1024x768.jpg

http://i800.photobucket.com/albums/yy284/hknbykl/Prince07_1024x768.jpg

__________________________________________________________________________________________________________________________________


Yol bisikletiyle fazla ilgilenmediğim 1 sene içinde pinarello boş durmamış yeni carbon dogma modelini çıkarmış:

yeni carbon dogma:

http://i800.photobucket.com/albums/yy284/hknbykl/pinarello%20dogma/dogma_01_big.jpg
(link)

http://i800.photobucket.com/albums/yy284/hknbykl/pinarello%20dogma/dogma_02_big.jpg
(link)

http://i800.photobucket.com/albums/yy284/hknbykl/pinarello%20dogma/dogma_03_big.jpg
(link)

http://i800.photobucket.com/albums/yy284/hknbykl/pinarello%20dogma/dogma_04_big.jpg
(link)

http://i800.photobucket.com/albums/yy284/hknbykl/pinarello%20dogma/dogma_05_big.jpg
(link)

http://i800.photobucket.com/albums/yy284/hknbykl/pinarello%20dogma/dogma_06_big.jpg
(link)


Bunlar bence "bisiklet" kelimesi sınırını aşıyor, "sanat eseri" sıfatına yaklaşıyor; başlığa uygun olarak bana göre "çekici" likte ilk sıradalar ama performansları da gerilerde değildir herhalde:)
 
@Yılmaz Uyar

Bence De Rosa nın King diye model çıkarması olabilir. King ne ki? Çok basit değil mi? :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yılmaz Uyar
Yok ismi değil ama güzel bir konuya değinmişsiniz. Üretim yapan firmaların ürünlerine isim bulma konusu yeni yüzyılda başağrıtan bir konu. Endüstriyel firmalar yeni prototip veya seri üretimlere isim bulmakta sıkıntı içindeler, piyasada müşteriyici şak diye etkileyici isim kalmadı. De Rosa'da beğenmediği nokta ismide değil... Şöyle ipucu olsun; King'in hatta bu konuda yeralan yeni üretim yol bisikleti modelleri göz önüne getirin, ilk bakışda yol bisikleti ruhuna uymayan bir şey var, nedir?
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanb
Hmm, yanlış anlaşılmasın, De Rosa hiç sürmedim, mutlaka sürerken hissettirdikleri farklıdır, " De Rosa" sürüyorum ya da "X" sürüyorum çok iyiymiş diyebilirsiniz bilinen markaları sürerken, fakat onun ötesinde bunun üzerine De Rosa'yı silip Scott veya Giant yazsanız kimse farketmeyebilir. Belki budur beğenmediğiniz şey :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yılmaz Uyar
Geri