Scudo Sports

en iyisi shimano değil mi???

ergin

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Nisan 2007
Mesaj
465
Tepki
56
Şehir
istanbul
arkadaşlar ben bildim bileli bisiklet sektöründe,bisiklet komponenti üreticisi olan shimano yu en iyisi olarak bilirdim!ancak istemeyerekte olsa içime bir kurt düştü!xtr jant göbekleri ile dt-swiss göbekleri kıyasladığımızda dt-swiss bisikletin üzerine bimeden gözle bile anlayabileceğiniz bir fark gösteriyor.daha uzun süreli,hızını koruarak ve daha akıcı yapısı xtr ı açık bir farkla geride bırakıyor.evet dt-swiss sadece tekerlek grubu üzerine yoğunlaşan bir firma olduğu için bu konu onların uzmanlık alanıdır belkide.ancak biliyoruz ki xtr da dünya devi bir marka ve bu devliğe yakışan bir kalitede yıllardır bisiklet komponentleri üretiyor.bana bu konuda yardımcı olmanızı istiyorum.xtr sizce neden daha iyisi için uğraşmıyor.bence xtr tekerlek grubunda geri kaldı.eğer yanıldığım bir nokta var ise belirtilmesini isterim,çünkü daha fazla bilgiye sahip olmak isterim!!tekerlek grubunda dt-swiss mi? yoksa xtr mı?şidi xtr için bu kadar şey söyledikten sonra bu soruyu niye soruyorsun diyeceksiniz.dt-swiss akıcılık konusunda xtr dan üstün olabilir ama bu demek değilki xtr kötü;aksine dt-swiss deneyene kadar benim için en iyisi xtr dı!şimdi sormak istediğim şey benden daha fazla bilgisi olan arkadaşlarım,abilerim dt-swiss in daha akıcı olmasına rağmen xtr a oranla ömür ve dayanıklılık direnci nedir??beni bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim.aynı zamanda tekerlek grubumu toplamaktada yardımcı olmuş olursunuz.uzun zamandır maddi krizdeyim:Dbu nedenle xs carbon-2 mi satmıştım.şu anda yeni ve mükemmel e yakın bir bisiklet toplamak istiyorum.herkese iyi forumlar!!!
 
Scudo
Öncelikli başlığa istinaden: Evet ;) :)
Yazıyı okuyunca şu yorumları yapabilirim; Göbek ve cant seti konusunda Shimano yu çok başarılı bulmuyorum öncelikle filibir kavrama sistemi son derece gevşek ve ilkeldi bu sene bu sistemi büyük oranda değiştirdiler ancak hala rulman sistemine geçmediler. 2008 XTR cant sistemi en gelişimiş cant seti çıkarabildikleri ama yine de bir Crosmax SLR a yaklaşamaz bile. Ben hiç Shimano cant sistemi almadım, rulmanlı sisteme geçmedikleri sürece almayacağımda... Shimano göbekleri kullandım ama ucuz olduğu ve piyasada başka seçenek olmadığı için kullandım, dt swiss göbek almak istiyordum ama aşırı pahalı idi (340s fiyatına 6-7 tane XT alınıyordu, ben de XT aldım tabii ki)

Para faktörü gözönüne alınmazsa benim rüya cantım şu olurdu : 190s göbekler (veya 240s göbekler), Dt Revulotion teller, Stans ZTR olimpic cantlar (tubeless e çevirebildiğim için, tubeless sözkonusu değilse Mavic 717 vs kullanılabilir)

Başlığa dönersem evet komponenent bazında (vites, aynakol, ruble, vites kolu vs vs) en iyisi Shimano, ama hazır cant seti ve göbek konusunda bir hayli yol almaları gerekiyor ...
 
Bazı markalar vardır, sayıca fazla Seri üretim yaparlar ve bu kadar yoğun üretimi olan ve geniş kitlelere hitap etmeye çalışan bir marka kendini sınırlamış da olur.
Nasıl otomobil yarışlarında, sokaktaki araçlara göre hiç duyulmadık parçalar kullanılarak modifiye ediliyorlarsa, bisikletçilikte de öyledir.

Tune, American Classic, Extralite, BTP, Sachs, Chris King, AX Lightness, Mavic, Sram, DT Swiss, Marzocchi, Fox bunlar rakiplerine göre bir gömlek üstünlerdir ve böyle de kalmaya devam edeceklerdir.Gücünüz elveriyorsa bu markaları tercih edin, her zaman avantajlı olursunuz.

Ben de bir DT Swiss Teker setini her zaman XTR'a tercih ederim.
 
@Hakan Yazman


Valla Çemberler iyi göbekler harika ama bunlara bence Revolution yerine Sapim CX-Ray taksan telleri daha yakışıklı olur tam efsane...

Hatta v-fren iiçin tune mig mag yaparsın efsane ötesi :D
 
napayım ben böyle kaliteli Fatihin saydığı gibi tonla marka varken XTR ı?

şöyle verelim maviş maviş ışıl ışıl
bu da yeni jant setimin temelini oluşturan etmen
Rulmanlı Hope Pro 2

http://img172.imageshack.us/img172/8163/dscf0150qqgb7.jpg

En sevdiğim yanı ise "Made in UK" :D
 
@Hakan Yazman


Hakan abi bence xtr jant seti almamakla hata etmissin. Shimano neden rulman kullanmıyor diye hiç dusundunuz mu? Shimano 2 rulmanı göbege sokamayacak değil sanırım. Tamam rulmanlı göbekler elinizde tutup cevirdiğinizde süper dönuyor. Ben de mavic jant seti kullanıyorum harika. Shimanonun iddaasına göre rulmanlar duşey ekseninde yuk aldıgında verimli donuyor. Fakat dusey ekseni dısında herhangi bir yönde yuk aldıgında (en basıtınden virajda veya gidonu cevirdiginizde) rulmanların verimi buyuk olcude dusuyor. İlk basta garip gelmisti ama cizimleri inceledikten sonra gayet mantıklı geldi. Bu yüzden shimano kendi tasarımı olan 2 eksenden de yuk alabilen bilya sistemini kullanıyor. Yuzey hassasiyeti de cok dusuk oldugu için dönmesi rulmanlardan farklı değil. Ayrıca da eksen dısı yuk aldıgında verimi azalmıyor. Shimano buna " Angular contact bearings" demiş. Malesef sitesinde istediğim cizimleri bulamadım. Ama katalogların bazılarında cizimler ve standart rulmanlı sistemlerle olan karsılastırmaları mevcut. Bu sebebden dolayı belkide shimano hiçbir zaman rulmana gecmeyecek. Ama bunu kesinlikle eski bir özellik olarak sayamazsınız. hatta shimanonun iddaalar gercekse ki hiç de fason gibi durmuyor. Bu bir artı özellik.
 
Kalite bir yana teknoloji bir yana piyasada sadece eksenel yük taşımak için tasarlanmış düşey eksenli rulmanlar varken güvenmemek yada kalite değil ama ömür açısından tercih edemiyorum...

Çünkü her ne kadar yataklar çok kalitelide olsa zamanla aşınıyor ve bu yataklar göbeğe sabit o bilyaların zamanla ezdiği yatakları değiştirme imkanınız yok...

Ama rulman içerisindeki yuvarlanma elemanı rulmanın içindeki yataklarını eskitiyor ve bu aşınma yuvarlanma elemanı çapının 3/1000 boyutuna ulaştığı zaman rulmanı atıyorsunuz yenisini takıyorsunuz göbeğin yatakları taş gibi...

Shimano tabikide istese rulmanı sokar ama en temiz kullanıcıya bile 4-5 senede bir XTR göbek satmak varken neden rulmanlı göbek yapıp 10 sene aynı göbeği kullandırsın değil mi? benim mantığımda bu şekilde...

Elimde hala 10 senelik rulmanluı göbekler var değiştirip değişitip kullanıyorum rulmanları ama 4 senelik alivio göbekler (ki o rulmanlı göbeklerde o ayarda idi) yatakları pert olduğu için atıldılar...
 
Tabiyki xtr'lar rulmanlı bir göbek kadar dayanıklı değil. Bildigim kadarı ile 2 eksenli yuk tasıyabilen rulmanlar zaten var. Onlardan kullanıp veya rulmanları değiştirirken onlardan alıp bu zayıflıgın önune cok da güzel gecilebilir.

Bu arada rulman yataklarının yuvarlanma elemanı çapının 3/1000 i kadar asındıgını nasıl anlıyorsun? Sahsen ben benim göbeklerdeki rulmanları ne zaman değiştirmem gerektiğini merak ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ergin
Ben de Mavic Crossmax SL cant seti ile yıllardır yarışmadığım ortam kalmadı, en ağır koşullarda kullandım, öyle shimanonun söylediği gibi bir zayıflık hissetmedim, Shimanonun öne sürdürdüğü nedenler kağıt üzerinde geçerli gii görünse de gerçek hayatta pek geçerli değil kanımca, bence işlerine gelmiyor, göbek satışarı düşerdi rulmanlı olsaydı, çünkü shimano göbekler yatakları bitince bitiyor cantınız, tekrar göbek almak külfetini geçtim, tekrar sök cantı, ayar et, tellerin yıpransın söküp takarken, bir sürü tatsızlık. Dünyanın en iyi göbekleri bugün rulmanlı olarak üretiliyor bence, Shimano bunu kafasına dank etmeli, yoksa bana cant seti satamazlar, göbeklerini de sadece maddi açıdan mantıklı bulduğum sürece alırım...
 
@ergin

hermarkanın kendine göre çok iyi ürettiği bazı ürünler vardır. büyük bir markanın her ürünü kusursuz olacak diye bir kural yoktur.örneğin aynakol ,kaset dişli ve ön aktarıcıda shimanodan nasıl şaşamıyorsam,arka aktarıcıdada sram dan şaşmam.düşünün aynakol sistemindeki devrim yaratan yenilikleri sadece shimano bulmuş ve geliştirmiştir.tüm markalarda onu takip etmiştir.ama teker göbeği konusunda rulmanın değişebilme üstünlüğü tartışılmaz.bende bu yüzden rulmanlı göbek kullanıyorum zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: ergin
@BoZCaN



Bunu ölçmek için aletler var ama genelde bu hale gelince anlaşılıyor rulmanın bittiği...
 
  • Beğen
Tepkiler: ergin
Rulmanlı göbeklerin yatay eksendeki kuvvetlerde verismsizleştiği konusuna şöyle bir yorum getireyim.Buradaki yatay eksene binen yükte verimsizleşmesi anladığım kadarıyla sürtünmenin artması ve akıcılığın azalması olarak anlıyorum.Ve dediğiniz gibi bu yük virajlarda ve gidonu çevirdiğinizde biniyorsa Hakan abinin dediği gibi kağıt üzerinde geçerli olabilir ama pratikte olay biraz daha farklı olsa gerek.Sonuçta viraja girerken öyle veya böyle normal hızımızı düşürmemiz gerekir.Bunuda haliyle fren kısarak sağlarız.Böyle bir durumda göbeğin akıcılığının düşmesi (viraj bitene kadar) bisiklet kullanıcısı için pek birşey ifade etmeyeceğine inanıyorum....
 
  • Beğen
Tepkiler: ergin
@bisikletcanavari

Evet dogru anlamıssın. Zaten bu tip seyleri pek hissedebileceğinizi sanmıyorum. Belki yarısda birkac saniye kaybetmeye sebeb olabilir. Fakat hissetmesi olanaksız gibi. Belki de böyle bişi hiç yok, tamamen pazarlama stratejisi için bir uydurma. Fakat adamlar ciddi ciddi işlemiş bu konuyu katalogda. Baska bir örnek vermek gerekirse xtr aynakolların cok rijit oldugu için size yarısda zaman kazandıracagını iddaa ediyor Shimano. Esnemez aynakol yarısda zaman kazandırır. Bu tamam. Peki xt aynakolla hatta deore ile arasındaki esnemezlik farkını sürerken hissedebiliyor musunuz? hiç sanmam.
 
Yukarıda Hakan abi ve diğerleri anlattı
Olay sadece yanal dönüşteki sürtünmede değil

yatağın bozulmasından dolayı göbeği tamamen elden çıkartmak istemiyoruz...

Sadece rulmanları değiştir ve devam et daha mantıklı
rulmanları değiştirmesi de çok kolay.. herkese de tavsiye ederim

@BoZCaN

Evet hissedebiliyorum...
Deore vardı bundan önce şuan Truvativ Stylo team var ve ciddi anlamda fark var...

Not : yukardaki göbekler de sadece göstermek için internetten bulduğum resim DEĞİL kendi göbeklerimdir...
 
  • Beğen
Tepkiler: ergin
@Ercan Bayram

Vay ERcaaaanım diğerlerimi olduk şimdi :)

@BoZCaN


İşte bunlar artık anreman olayını bitirmiş artık antremanla kendine bişey katamayacak hale gelmiş ve antremanı sadece vucut potansiyelini korumak için yapan çok üst derece sporcuların anlayabileceği şeyler... Zaten onlarda o kadar çok bisiklet değiştiriyorlarki isterse 1 yarışta ömrü bitsin umurlarında olmaz...

Ama ben bu işi cebimden para harcayarak yapan biri olarak daha uzun ömürlü hangisiyse onu alırım tabikide :)
 
@Ercan Bayram

Tabiyki canım. Rulmanın mantıgı zaten bu.


@Ercan Bayram

Bu arada vites geçişlerinde cok ciddi fark olur. Benim bahsettiğim esneme farkı. Hissedebiliyorsan olayi bitirmissin abi :) Ben 56kg töbe anlamıyorum.

Bir de tartısmanın gidisatından ben shimano savunucusu konumuna dustum :) Ben shimanonun neden rulman kullanmadıgını anlatmaya calıstım. Yoksa ben de rulmanlı mavic kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ergin
@Ercan Bayram

Selamlar Ercan,
Yukarıdaki değerlendirmen pek objektif olmamış açıkçası.Xt aynakol ile Styloyu karşılaştırman daha mantıklıca olurdu ;) Buna benzer bir değerlendirme daha vardı vites kompenentleri konusunda.Deore+lx+xt karma kompenentle full sram x9 u karşılaştıran bir arkadaş vardı fakat konuyu hortlatmamak için msj yazmamıştım :)

Yakın zamanda deore aynakoldan 2007 Xt aynakola geçiş yaptım.Aynakolu takartakmaz tura çıktık (2 gün) oradan Ege ÜNV. Bisiklet festivali.Bir haftada toplam 460 km tepmişim.Bu süre zarfında kayda değer bir esnemezlik hissedemedim aynakolda.Tabiki bunda bisikletin arkasında yükli bir bagaj olması ve bu sebeple sprinte kalkma denemelerimin olmamasıda etkili olabilir.Yakın zamanda bir arazi sürüşü yaparsam o zaman daha sağlıklı bir değerlendirme yapabilirim.O zaman da yorumum değişmezse o kadar hassas bir sürücü değilim demektir :)

Ayrıca yıl içinde sürekli faal olamayan bir bisiklet sürücüsü olarak ilk aleminyum kadrolu bisikletimdeki nati marka ön göbeğime bile 2.5 yıl birşey yapamamıştım.Bu yüzen benim için göbeğin ömrü yatak kalitesinden veya rulmanlı olup-olmamasından daha çok çevre şartlarından etkilenmemesine bağlı.Sağlam contalı sıvı sızdırmaz bir göbek benim işimi görecek nitelikte.Kısaca bir deore göbek bile beni rahat 5-6 yıl götüreceğine inanıyorum.(Aynı sıklıkta bisiklet süreceğimi hesaba katarsak) Fakat öyle arkadaşlar tanıyorum ki ortalama günlük antrenmanları 60-80 km. Bu arkadaşlara göbek dayanmııyor.Ve bir çoğu ya rulmanlı sisteme geçmiş veya rulmanlı göbeğe geçmek için para biriktiriyor.İşte bu arkadaşlara cidden rulmanlı sistem bir ihtiyaç.Ama benim için zaruri olduğuna inanıyorum.

Bu yüzden bir parça almayı kararlaştırırken bizim için gereklimi yoksa zarurimi olduğunun değerlendirmesini iyi yapmak gerek diye düşünüyorum...
 
Çağrı Kanka pardon ya birdaha olmaz:p

şimdi arkadaşlar şöyle bir durum var
Deore ile Truvativ Stylo yu kıyaslama maksadım bottom bracket da bulunan rulmanlardan dolayıydı
http://www.evanscycles.com/large_images/F626_BIG.jpg
http://www.coloradocyclist.com/img/product/full/s/sraifrhc.jpg

aralarında dönüş açısından acaip fark var tabi ağırlık farkından bahsetmeye gerek yok bile...

Esneme konusuna gelince de ben Deore den direkt Stylo ya geçiş yaptığım için diğer arkadaşların yorumlarını da dinleseniz olabilir...
56 kg olmadığım için esnemeyi ciddi anlamda hissedebiliyorum :)

aynakol esnemezliklerinin Halil bir ara listesini koymuştu foruma bir göz atabilirsiniz tüm markalar vardı neredeyse...
 
Arakdaşlar, eğer bilyalı üst düzey bir göbek ile, rulmanlı arasında akış farkı (büyük) olsaydı, hiç bir elit sporcunun bilyalı göbek kullanmaması gerekirdi. Emin olun, elit sporcular yarış kaybettirecek malzemeyi asla kullanmazlar.

Yani, iyi ayarlanmış bilyalı bir XTR, DT Swiss kadar akıcıdır, yada şöyle tanımlamalı; aralarındaki fark ihmal edilecek kadar küüçüktür.

Tabiki bizim gibi yanında mekanizyen taşımayan, yada bakım aralıklarını sürekli kaçıran millet için rulmanlı avantajdır.

Şunu da unutmamak lazım, XTR göbek seti ile Crisking yada DTSwiss arasında da hatırı sayılır bir fiyat farkı var (XTR ucuz).
 
Geri