@Çağrı Soylu
Çağrı Hocam, benim kafaya girmişsiniz
Hemen söyleyeyim, dizlerimi bükmeden ellerimi yere değdirebiliyorum
İlk gün 50 ikinci gün 30 km. sürdüm, 25 yıldır MTB süren biri olarak değerlendirin lütfen sözlerimi. Yol bisikleti alıyorum, rahatsız olacak, sert olacak, yoldaki herbir vırk zırkı hissetmek zorunda kalacağım gibi korkularla geçtim yol bisikletine, o sebeple daha rahat olması için uğraşılan, icatlar yapılan, geometrisi değiştirilen "endurance" seçtim... Sonuç? Sonuç beklediğimden de fazla rahat ettim. Ankara'daki klasik ODTÜ patika parkurlarındaki MTB zevki bir yana, sürüşümüzün çoğunun geçtiği yollarda "yol" bisikletinin akıcılığı, hızı, hafifliği, verimliliğini bariz bir şekilde ve zevkle hissediyorsunuz. Benim Canyon Endurace'i, MTB ile kıyaslayabilirim, "endurance" olma halini "olmama" haliyle kıyaslayamasam da korktuğum ancak korkutuğum gibi çıkmayan özelliklerinden bahsedebilirim. Mesela kocaman lastikleri ve disk freni olan MTB'me (karbon frame, xt/xtr vites, elixir R fren, shimano mt jant) kıyasla, CANYON'un frenlerinin güven vermeyeceğinden endişeliydim. Ancak Ankara'da dik bir yokuştan (İncek yokuşu) son viteste son sürat pedallayarak inerken, frenler gayet güvenilir bir şekilde olduğu yere çakabildi. Endurance'ın nisbeten geniş jant ve lastikleri belki etkendi, belki de yol bisikletinin zaten en büyük avantajı olan "stiffness", frenlemede de yol bisikletinin avanatajı haline geliyordu. Rahatlık konusu da öyle, fizik aliante vs sele, VCLS sele borusu gibi parçalar da mutlaka etkilidir ama, muhtemelen yol bisikleti benim korktuğum kadar rahatsız bir şey değilmiş sanki
. Geometrisine gelince drop barları üstten tutuşta oldukça "yukarıda" bir oturuş imkanı sağlıyor, ancak gene drop bar'ı ilk defa kullanmaya başlayan biri olarak da söyleyebilirim ki, aşağıda tutuşlar çok daha rahat bir sürüş pozisyonu sağlıyormuş
Bu yazdıklarımı biraz, eski bir hobi mtb bisikletçisinin yol bisikletini keşfi olarak değerlendirin lütfen, bu forumda bu işi profesyonel olarak yapan, bilen değerli arkadaşlardan, daha doğru yorumlar alabileceğinizi unutmayın doğal olarak
Ama özellikle düzde, inişte, hatta hafif eğimli tırmanışlarda bile alttan tutuşta daha rahat pedallayabildiğimi, rüzgarla daha iyi başettiğimi bariz bir şekilde fark edebildim. Boyum 188, bacak boyum (inseam) 89 bana L (58) önerdi. Ancak bacak ölçüsünü 90 girince bir üst ölçüye XL (60) geçti. Genel olarak bu tip arada kalınan durumlarda önerilen şu oluyor, yarış için küçüğü, endurance için büyüğü tercih edin... Ben o yüzden XL tercih ettim. İşte böyle, daha da sabaha kadar yazarım ben
@Hasan Kılınç
Hasan Kılınç, eyvallah dostum, çok naziksin