Scudo Sports

Endurance ve Race kadro farkı

@Auron Sanchez sizin alacağınız her bisiklet muhtemelen endurance kadro olacaktır.
 
Scudo
ben canyon endurace 7. al sipariş ettim bakalım umarım iyidir.
yorumlarınızı merak ediyorum
 
Peki arkadaşlar Endurance ile Cyclocross arasındaki fark ne? Cyclocrossun fazladan çamura da dayanıklı olması mı?
 
@Fırat Y.
Kesinlikle haklisiniz.
Ben bir endurance kadro kullanmistim, genelde race kullandim hep ama oyle bir rahatlik durumu sezinlemedim.
 
Safkan bir racing makineden (CAAD10) speed endurance sınıfına (Synapse) geçen biri olarak endurance grubunun sunduğu rahatlığı tarif etmem mümkün değil.

Bilimsel bir değer verme şansım yok ancak içinde bolca eğim ve bozuk zemin bulunan aynı rotayı CAAD ile gittiğimde hissetiğim yorgunluğa 10 puan veriyorsam, bu Synapse ile en fazla 6-7 olabilir. Synapse'ın karbon kadrolu oluşunun burada etkisi vardır elbette. Yapılması gereken ikisi de karbon kadroya sahip Supersix ve Synapse modellerini kıyaslamak olmalı.

Bunlar Specialized grubunda ise Tarmac ve Roubaix modellerine karşılık geliyor sanırım.

Diğer taraftan Canyon kullanıcılarının Endurace ve Ultimate serileri arasında kayda değer bir rahatlık farkı bulunmadığı şeklinde yorumları da mevcut. Yani pazarlama taktiği ithamı belki Canyon için geçerli olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Sadettin Z. abi merak ettiğim birşey var. Endurance kadroların rahatlığının tamamı kadrodan mı kaynaklanıyor? Mesela senin synapse kadrosuna 23c lastik takarsak, sırf geometrisinden ve lanse edildiği titreşim emici özelliğinden dolayı benim 735tca'dan daha rahat olabilecek mi? Kadro geometrisinden ve sürüş pozisyonundan bahsetmiyorum. Merak ettiğim olay endurance kadroların gerçekten titreşim emme özelliğinin yarış kadrolarına göre daha iyi olup olmadığı. Ne dersin endurance kadroların rahatlığı sadece geniş lastik ve dik oturma pozisyonundan mı kaynaklanıyor yoksa hakikaten kadronun titreşim emme özelliği daha mı iyi ?
 
@uguryilmaz144 Saadettin daha iyi anlatır ama alüminyum kadrolu synapse bile daha az titresim veriyor. Resmen moralim bozuldu. Endurance kadro diye bir şey varmış...
 
@Ozan k.
Benim çevremde endurance kadro yarış bisikleti kullanan pek yok. O yüzden deneme şansım olmadı. Daha geniş lastik, daha dik oturuş pozisyonuyla endurance kadroların daha rahat olacağı zaten aşikar. Ama sadece kadroları ele alacak olursak, endurance kadrolar titreşimi daha iyi absorbe edebiliyor mu? Karbon kadrolarda yerleştirilme yönleri ve farklı modüllerde elyafların kullanılmasıyla şüphesiz daha konforlu bisikletler elde edilebilir. Peki ya alüminyum endurance kadrolarda bu durum var mı? Yoksa olay sadece dik oturuş pozisyonu ve lastik kalınlığı mı?
 
Benim alüminyum kadro karbon maşalı biiskletime göre alüminyum kadrolu karbon maşalı synapse daha az titresim veriyordu daha konforluydu.
Bende 17 derece boğaz var v oturuş pozisyonu daha bile dik. Ama synapse puturlu asfaltta daha konforluydu.

Not: iki bisiklette de 25lik lastik var.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
@uguryilmaz144

Alüminyum Synapse deneme şansım olmadı ancak tasarım aşamasında bir endurance bisikleti racing sınıfından ayıran en temel fark belirli yönlerde esneyebilirliği artıran kadro modifikasyonları. Bu belirli yönler, yerden gelen titreşimlerin kullanıcıya yansıtılmadan sönümlenmesini sağlayan dikey eksen üzerinde.

Sele borusunun daha ince ve daha dışarıda tutulması ile ileri-geri yönde hafif bir esneme elde ediliyor. Aynı şekilde arka çatal ve ön maşanın geometrisi de dikey yönde gelecek kuvvetleri sönümlemek üzerine tasarlanıyor.

Burada hemen belirtmek lazım, bu esnemeler öyle plastikten yapılmış hissi veren yapıda değil. Mühendisler titreşim sönümleme - kuvvet aktarımı dengesini yakalamak için çok ter dökmüş durumda. Synapse hala bir yarış makinası ve klasiklerde önemli başarıları var.

Canyon'un bazı modellerinde de iki parçalı özel bir sele borusu var, VCLS diye geçiyor. Muhtemelen en önemli titreşim sönümleme silahı da o parça.
 
Endurance bisikletler konfor ve titreşim açısından yol bisikletine göre çok az daha önde. Agresif bisikletler ise yani yarış bisiklerleri ise konforu daha az ve kadro daha sert. Geri kalan lastikler önemli sadece.
 
Endurance kadro yohmuymuş :ssrtcbya:

20170223_202746.jpg

Kilitli parkeyi asfalta çeviren pisilet :D
 
Endurance ve cyclecross arasinda saglamligik farkini bir goze almazssak kadro ölçüleri ve geometrisi aynı mi farklı mı?
 
Rahatlıktan kasıt ergonomi ise endurance ile race arasındaki fark 5 dakikalık eforla çözümlenebilir demektir. Kaldı ki yorgunluk kesinlikle ve kesinlikle ergonomi ile ilgili değil, rahatlıkla hiç değil, harcağınız gücün yola iletilme performansı ile ilgili. Yani bu demektir ki endurance ile race arasındaki kadro farkı öyle hiç de sanıldığı gibi şuraya bakınca böyle, buraya bakınca şöyle farkından anlaşılmaz. Bu fark her 2 kadrodaki ölçü ve açılarla ilgilidir. Bununda dışarıdan bakıldığında anlaşılması çok zor. Ancak genellemek gerekirse, endurance kadro da pedala bastığınızda yola iletilen güç daha az ancak aynı şekilde harcamaya zorlandığınız efor daha azdır. Nasıl mı? Kadro ergonomisi o şekilde dizayn edilmiştir. Race kadro da ise tam tersi, daha fazla güç harcamaya zorlanır ve daha daha hızlı sürersiniz. Bu elbette birinde daha az diğerinde daha fazla yorgunluğa dönüşür. Endurance kadrolarda dura ace setlerinin MÜMKÜN OLDUĞUNCA(Ticari kaygılar dışında) kullanılmama nedeni de budur. Çünkü bu kadro da dura ace size işkence çektirir.
 
reacto-300-black-blue-1024x0.jpg
IMG_1831.JPG Üstteki race kadro, alttaki endurance kadro aralarındaki fark fiziksel olarak rahat bir şekilde gözlemleniyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eroseros
@trainspotting35
alttaki endurace kadro ama üstteki merida reactonunki aero kadro. normal race kadro ile onun da farklılıkları var tabi.

sırasıyla bakılabilir, merida ride, scultura ve reacto (endurace, race, aero)

(link)
(link)
(link)
 
Geri