Rahatlıktan kasıt ergonomi ise endurance ile race arasındaki fark 5 dakikalık eforla çözümlenebilir demektir. Kaldı ki yorgunluk kesinlikle ve kesinlikle ergonomi ile ilgili değil, rahatlıkla hiç değil, harcağınız gücün yola iletilme performansı ile ilgili. Yani bu demektir ki endurance ile race arasındaki kadro farkı öyle hiç de sanıldığı gibi şuraya bakınca böyle, buraya bakınca şöyle farkından anlaşılmaz. Bu fark her 2 kadrodaki ölçü ve açılarla ilgilidir. Bununda dışarıdan bakıldığında anlaşılması çok zor. Ancak genellemek gerekirse, endurance kadro da pedala bastığınızda yola iletilen güç daha az ancak aynı şekilde harcamaya zorlandığınız efor daha azdır. Nasıl mı? Kadro ergonomisi o şekilde dizayn edilmiştir. Race kadro da ise tam tersi, daha fazla güç harcamaya zorlanır ve daha daha hızlı sürersiniz. Bu elbette birinde daha az diğerinde daha fazla yorgunluğa dönüşür. Endurance kadrolarda dura ace setlerinin MÜMKÜN OLDUĞUNCA(Ticari kaygılar dışında) kullanılmama nedeni de budur. Çünkü bu kadro da dura ace size işkence çektirir.