Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Endurance ve Race kadro farkı

Ortada oluşan üçgene baktığınızda aradaki farkı rahatlıkla anlayabilirsiniz.

Ortada oluşan üçgene baktığınızda aradaki farkı rahatlıkla anlayabilirsiniz.
 
Scudo
Örnek olsun diye veriyorum. Bir çok marka aradaki farkı böyle açıklamıyor. Bakmanızı tavsiye ederim.

(link)
 
Ben işin rahatına bakarak bir ayrım yaparım. Eğer konforlu ve beni rahat ettirmeye yönelik ise o kadro açıları ve geometrisinden bağımsız endurance dır.
 
Bu konular anca bilgi sahibi iken anlaşılabilir, çoğu endurance sandığınız kadrolar aslında compact kadro olabilir. Bu kadrolarda race kadrodan daha agresif bir yatış posizyonu mevcut.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan k.
Paris Roubaix yarışlarını ve yarış sonrası teknik incelemeleri izlemenizi öneririm.

Endurance ve race bir geometri ayrımı ve belli başlı markaların endurance kadrolarında söylediğiniz güç kayıpları bulunmamakta,
markalar kadroların esneme noktalarında çoğu marka kendi stratejisine göre teknolojilerinden bahsetse de;
temelde powerzone ve comfortzone olarak iki bölgeli tasarım ile ilerlemekteler.

aynı beden ve donanımdaki race ve endurance kadrolu iki bisikletin arasındaki güç harcamaya yönelten bir fark yoktur,
doğru güç aktarımamasının temel sebebi hatalı fit.

Geometri farklarından yüzeysel olanları bir kenara bırakırsak;
bottom bracket endurance kadroların genelinde bir tık daha aşağıdadır (Focus Paralane, Scoot Solace gibi)
bazı modellerin de ön maşası çok ufak fark ile daha uzundur (mesela Orbea Avant gibi)

imkanınız varsa aynı markada iki kadroyu da deneyimlemenizi öneririm,

@Boran06
 
Cube race kadrosunu bakın nasıl anlatıyor ! Oldukça iyi bir katkı ! Yani biraz araştırmak gerekiyor !

Kadro:
Cube karbon konfor kadroları mühendisliğimizin yeni ürünleridir. Arka kadro çatal yapısı ince yapıda ve dikey uyum içerisindedir. böylece darbeleri maksimum seviyede azaltmaktadır. Bu yapı uzun sürüşlerde avantaj getirir. Yüksek hacimli down tube sayesinde (orta göbek ve furşda etkilidir) sürücünün oluşturduğu kuvvet , itme gücüne dönüşür ve jant setine kayıp olmadan aktarılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Burada kadro geometrisinden daha çok kadro yapısından bahsedilmiş. Yüksek hacimli derken yerden yüksekliğinden değil kalınlığından bahsetmişler.
 
@Boran06

Gugıl'a sordum, bunun Cube Attain'in tarifi olduğunu söyledi. Yani race değil, endurance kadrosu...
 
  • Beğen
Tepkiler: fahrettin akansu
@Murat B.
Attain sonuna RACE eklemeyi unutmuşsun galiba. Bisiklet race kadrosu olarak geçiyor. Ama tabii sen öyle seviyorsan ATTAIN olarak kalabilir:)
 
markanın "race, pro, sl, slx, xyz vs. & vb." kendi model ailesindeki konumunu belirten tanımlarını bir tarafa bırakırsanız;
üreticinin kendi modelini tanımladığı çizelge gayet net açıklıyor.

Ekran Resmi 2017-06-12 18.01.03.png Ekran Resmi 2017-06-12 18.00.52.png

@Boran06
 
@Boran06
Cube'un modelin en sonuna yazdığı "race", "pro" gibi ifadeler donanım seviyesini belirtiyor. Fahrettin Bey'in de açıkladığı gibi Attain serisinin tamamı endurance kadro. 105 yerine Ultegra takılmış olması kadronun türünü değiştirmiyor.
 
Arapçası olsa anlayacak sanki.
O zaman Arapça is gavurca?
404 404 404 404
 
Yeni konu açmak istemediğim için bu konuya yazıyorum. 9 yıldır kullandığım yol bisikletimin geometri tablosunu merak edip internetten buldum. Bu kadronun sınıfını tam olarak anlayamadım. Endurans gibi duruyor ama sürerken bana hiç rahat bir kadro gibi gelmiyor. Sizin bu konudaki fikirlerinizi merak ediyorum.
8_66937_22_01_11.jpgDSC_0089.JPG
 
Endurans gibi duruyor ama sürerken bana hiç rahat bir kadro gibi gelmiyor.
Tam çözemedim ben de komşum ama arka tekerin sele borusunun hemen arkasında olduğunu görebilirsiniz. Chainstay mesafesi çok kısa, ön tekerleğe daha çok ağırlık düşüyor. Chainstay mesafesiyle arka tekerlek yükü artarsa gidon hafifler, arka tekerlek elleri bıraktığınızda gidon hareketlerini düzleştirir, gidon hareketleri ağırlaşır. Ön teker yükü artınca ise geride gidonu düzelten bir güç kalmaz, gidon iki yana hızla hareket eder. Çok canlı sürüşü olan bir bisiklettir diye tahmin ediyorum.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
endurance; daha esnek örülmüş karbon, daha yüksek alın borusu, daha dik oturuş pozisyonu, daha geniş çaplı lastikler.
tırmanış; rijitlik veren karbon, daha kısa alın borusu, daha aero sürüş pozisyonu, ince lastikler(23,25)

görüntüye bakılırsa üst boru yukarı eğimli gittiği için endurance denilebilir fakat sele gidon arası yükseklik farkına göre tırmanış da denilebilir. yanlış görmediysem spacerların hepsi çıkartılarak alın borusu kesilmiş. bu yüzden de bu bisiklet aslında endurance bir bisikletmiş sürüş pozisyonu agresifleştirilerek tırmanış kadrosuna evrilmiş.
bir de çatallar kaç mm lastiğe kadar müsaade ediyor? 28-30 takılabiliyorsa kesin endurance.
 
Tam çözemedim ben de komşum ama arka tekerin sele borusunun hemen arkasında olduğunu görebilirsiniz. Chainstay mesafesi çok kısa, ön tekerleğe daha çok ağırlık düşüyor. Chainstay mesafesiyle arka tekerlek yükü artarsa gidon hafifler, arka tekerlek elleri bıraktığınızda gidon hareketlerini düzleştirir, gidon hareketleri ağırlaşır. Ön teker yükü artınca ise geride gidonu düzelten bir güç kalmaz, gidon iki yana hızla hareket eder. Çok canlı sürüşü olan bir bisiklettir diye tahmin ediyorum.

Evet hocam çok atik bir bisiklet ama geometisi çok ilginç.

endurance; daha esnek örülmüş karbon, daha yüksek alın borusu, daha dik oturuş pozisyonu, daha geniş çaplı lastikler.
tırmanış; rijitlik veren karbon, daha kısa alın borusu, daha aero sürüş pozisyonu, ince lastikler(23,25)

görüntüye bakılırsa üst boru yukarı eğimli gittiği için endurance denilebilir fakat sele gidon arası yükseklik farkına göre tırmanış da denilebilir. yanlış görmediysem spacerların hepsi çıkartılarak alın borusu kesilmiş. bu yüzden de bu bisiklet aslında endurance bir bisikletmiş sürüş pozisyonu agresifleştirilerek tırmanış kadrosuna evrilmiş.
bir de çatallar kaç mm lastiğe kadar müsaade ediyor? 28-30 takılabiliyorsa kesin endurance.

Hocam maşayı sonuna kadar ben kendim bisikleti alır almaz kestirdim. Spacerları attım. hem daha aerodinamik oldu hem de agresif bir görüntü ortaya çıktı. Çatallar 25'e kadar izin veriyor. Ben 23 kullanıyorum ama arkadaşta var aynı kadro o 25 kullanıyor daha fazlası imkansız.
 
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
Geri