Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Enteresan bir bisiklet triban 100

Decathlon'un kendi beden seçim klavuzunda 1.60 boy için uygun beden olmadığı sonucu çıkıyor. Sanırım S beden de küçük geliyor. Zaten sitedeki Triban100 sayfasının başında da "Erkek" ifadesi yer alıyor. Kadınlara uygun üretilmiş kadrolu bisikletlere bakmanızı tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eshquia™
Scudo
selamlar, eşim 160 boyunda iç bacak 72cm. S kadro uygun olur mu ?

Kadro boyundan önce, eğer Hollanda gibi dümdüz bir coğrafyada yaşamıyorsanız Triban 100'ün dişli oranları sorun olacaktır.

Bulabilirseniz ikinci ellerde Giant Escape Air gibi modellere bakabilirsiniz
 
Üniversite ve askerlik dışında bisikletsiz hiçbir dönemi olmamış, 2009 yılından beri de aktif olarak bisiklet kullanan bir bisiklet sever olarak, Triban RC 100 bisiklet deneyimlerimi sizlerle paylaşmak istedim.

Bu bisikletin bisiklet forumda ve yabancı sitelerde sıkça tartışıldığını görüyordum. Decathlon'un sitesinde de gerek ülkemizde gerekse yurtdışı sayfalarında yapılan yorumları okudum.
Bisikleti araştırırken, alındıktan sonra hiç kullanılmamış çiziksiz, kadro boyu da bana tam uyan bu bisikleti buldum ve makul bir fiyata edindim. Yaptığım değişikliklerle bana toplam maaliyeti 2100 tl oldu. Değişimler; Elimde, kenarda duran sportourer jelli sele, yeni aldığım; baradin kartuşlu pabuçlar, temiz ikinci el alu. 42t aynakol, shimano m520 pedal. Ayrıca ön ve arka ışıklar.
Bisikletin gümüş simli boyası ve vites kolunun ayrı oluşu bana klasik bisikletleri hatırlattı. Bu duyguyu da yansıtması için çok sevdiğim peugeot klasiklerinin etiketlerini, sadeliği de bozmamak için renksiz olarak uyarladım ve bisiklete uyguladım. Böylece kişiselleştirmeyi de tamamlamış oldum.

IMG_20210211_075636.jpg
IMG_20210211_075544.jpg

Olumsuz yönleri;
- Vites oranları:Yeni başlıyorsanız ve yokuşlu bir yerde yaşıyorsanız, şuan satılan haliyle - ruble de megarange değil - sizi yorabilir, ruble ve aynakolda değişiklik ihtiyacı duyabilirsiniz. ( Ben bu bisiklette yokuşlarda 34x42 oran kullanıyorum ve yokuşları çok rahat tırmanabiliyorum ) Düz yolda amacınız yarış ya da yüksek performans değilse kondüsyonunuza göre 30-40 km aralığındaki hızlarda kullanabilirsiniz.
- Frenler: Aldığımda frenler gerçekten yetersizdi. Pabuçları baradine olarak değiştirdim ( ultegra pabuçlar da çok güzel seçim olabilir ) ve güzelce ayarladım. Şuan frenler gayet yeterli fakat yine de bir shimano 105 yahut tiagra sete göre yokuş inerken yorucu oluyor.
- Pedal ve sele: Sele tüm yorumlarda eleştiriliyordu. Ben alır almaz değiştirdim, aldığım gün rahatsız etmemişti. Pedalların kırıldığını okudum. Kullanıyorsanız kilitli pedalla değiştirmek güzel bir tercih.
Olumlu yönleri:
-Kadro set: Portekiz yapımı gümüş sim boyalı bu kadro, ayrıca kadro kulağı olmadığı için eleştirilmiş. Bence güzel ve kaliteli diyebileceğim bir kadro. Yüksek alın borusu ve açılarıyla çok rahat. En ufak ağrı-uyuşma hissetmedim. Biraz yol, biraz şehir-tur bisikleti havası var. Üst boru açısı gravel - mtb tarzını da hatırlatıyor. Gerçekten rahat ve kontrollü bir sürüş deneyimi sunuyor. Gidon grubu da işini iyi yaparken, hem konforu hem kontrolü destekliyor.
Teker seti: Çift kat yüksüklü jantlar hiç sorun çıkarmadı, sağlam duruyorlar. Üzerindeki 700x32 lastikler de yağmur dahil başarılı, konforlu hızınızı çok kesmiyor. 800 km civarında kullandım, henüz patlamadı. Küçük çukur ve mazgallarda avantaj sağlıyor.

IMG_20210211_092839.jpgIMG_20210211_092800.jpgIMG_20210211_092739.jpg


Vites grubu; gidondaki sis vites kolu çok eleştiriliyor ama ben çok beğendim. Çok ergonomik ve hızlıca vites değişimi sağlıyor. Tourney arka aktarıcıyı ilk aldığımda bir kez ayar yaptım ve sorun çıkarmadan işini yapıyor. Ayrıca vites kolu sti değil ama klasik bisikletlerdeki gibi kadroda vites kolu aramıyorsunuz.

IMG_20210211_092702.jpgIMG_20210211_092954.jpg

İhtiyaçlarını belirleyip, isteklerine göre seçim yapan kimseyi üzmeyecek bir bisiklet. Aslında ihtiyaca yönelik ve minimal bir tasarımı olduğunu düşünüyorum. İşe-okula gidip gelmede gibi günlük kullanımda, performans kaygısı olmayan tur ve gezilerde rahatlıkla kullanılacak, keyifli bir bisiklet. Hem yol bisikleti duygusunu hem de konfor ve güveni hissettiriyor. Zarar görmesini istemediğiniz bir bisikletiniz varsa, günlük kullanım amaçlı ikinci bisiklet olarak ta tercih edilebilir.IMG_20210211_105206.jpg
 
Son düzenleme:
Ben de trübanların oldukça mütevazi ancak bedeline göre gayet lüks bir bisiklet olduklarını düşünüyorum.. Kadroların bazılarında ömür boyu garanti oluyor.. Ben de yol bisikleti olarak uzun uzun bakmıştım ancak üst gidon boruları oldukça büyük açılarda gidona kavuştuğu için performans konusunda verdiği konfor hizmetinden uzak kalıyor.. Fakat, kesinlikle bedelinin üstünde bir bisiklet.. Kazasız ve belasız sürüşler herkese
 
Selamlar, dün başka bir konuda bisikletimin ruble ve aynakolunun yalpalamasını sormuştum. Sorunun arka göbekte olduğu değiştirmem tavsiye edildi. Triban 100 için hangi arka göbek uygun olur? Teknik olarak çok hakim değilim. Birde göbek değişimini kendim yapabilir miyim?
 
Selamlar,
Dün başka bir konuda bisikletimin ruble ve aynakolunun yalpalamasını sormuştum. Sorunun arka göbekte olduğu değiştirmem tavsiye edildi. Triban 100 için hangi arka göbek uygun olur? Teknik olarak çok hakim değilim. Birde göbek değişimini kendim yapabilir miyim?

Bahsettiğim yalpalama ise şu şekilde:
Göbek değişimini kendiniz yapamazsınız. Yani yaparsınız tabi ama bu soruyu soruyorsanız yapamazsınız. Teker örmeyi ve akord etmeyi biliyor olmanız gerekir. Göbek tamamen aynı değilse jant tellerinin bile değişmesi gerekebilir. Bence göbek değişimi ile uğraşmadan daha iyi bir arka teker almak aynı hesaba gelir.
Ama ben sizin yerinize olsam bu yalpalama olayını çok sorun etmem bu bisiklet için. Göbek vidalı tip sanıyorum. Bu tip göbeklerde yalpa illa ki oluyor. Kasetlilerde bilyalar arası mesafeden midir bilmiyorum yalpa daha az oluyor. Ama onlarda bile var. Göbek kalitesi arttıkça yalpa azalıyor. Ancak çok da sorun edilecek bir şey değil bence. Mekanik bir sorun olmadıkça ara sıra göbeklerin bakımını yaptırıp kullanırdım ben olsam. Bu tip bisikletin iyileştirilmesi gereken kısımları bitmez. Ama ne yaparsanız yapın üst düzey bir bisiklet haline de gelmez. Bunlarla uğraşmak yerine bisiklete binmeye, hakkını vermeye çalışın. Sonra tatmin olmamaya başladığınızda satar daha iyi bir bisiklet alırsınız.
Üniversite ve askerlik dışında bisikletsiz hiçbir dönemi olmamış, 2009 yılından beri de aktif olarak bisiklet kullanan bir bisiklet sever olarak, Triban RC 100 bisiklet deneyimlerimi sizlerle paylaşmak istedim.

Bu bisikletin bisiklet forumda ve yabancı sitelerde sıkça tartışıldığını görüyordum. Decathlon'un sitesinde de gerek ülkemizde gerekse yurtdışı sayfalarında yapılan yorumları okudum.
Bisikleti araştırırken, alındıktan sonra hiç kullanılmamış çiziksiz, kadro boyu da bana tam uyan bu bisikleti buldum ve makul bir fiyata edindim. Yaptığım değişikliklerle bana toplam maaliyeti 2100 tl oldu. Değişimler; Elimde, kenarda duran sportourer jelli sele, yeni aldığım; baradin kartuşlu pabuçlar, temiz ikinci el alu. 42t aynakol, shimano m520 pedal. Ayrıca ön ve arka ışıklar.
Bisikletin gümüş simli boyası ve vites kolunun ayrı oluşu bana klasik bisikletleri hatırlattı. Bu duyguyu da yansıtması için çok sevdiğim peugeot klasiklerinin etiketlerini, sadeliği de bozmamak için renksiz olarak uyarladım ve bisiklete uyguladım. Böylece kişiselleştirmeyi de tamamlamış oldum.

256050 dosyayı görüntüle
256051 dosyayı görüntüle

Olumsuz yönleri;
- Vites oranları:Yeni başlıyorsanız ve yokuşlu bir yerde yaşıyorsanız, şuan satılan haliyle - ruble de megarange değil - sizi yorabilir, ruble ve aynakolda değişiklik ihtiyacı duyabilirsiniz. ( Ben bu bisiklette yokuşlarda 34x42 oran kullanıyorum ve yokuşları çok rahat tırmanabiliyorum ) Düz yolda amacınız yarış ya da yüksek performans değilse kondüsyonunuza göre 30-40 km aralığındaki hızlarda kullanabilirsiniz.
- Frenler: Aldığımda frenler gerçekten yetersizdi. Pabuçları baradine olarak değiştirdim ( ultegra pabuçlar da çok güzel seçim olabilir ) ve güzelce ayarladım. Şuan frenler gayet yeterli fakat yine de bir shimano 105 yahut tiagra sete göre yokuş inerken yorucu oluyor.
- Pedal ve sele: Sele tüm yorumlarda eleştiriliyordu. Ben alır almaz değiştirdim, aldığım gün rahatsız etmemişti. Pedalların kırıldığını okudum. Kullanıyorsanız kilitli pedalla değiştirmek güzel bir tercih.
Olumlu yönleri:
-Kadro set: Portekiz yapımı gümüş sim boyalı bu kadro, ayrıca kadro kulağı olmadığı için eleştirilmiş. Bence güzel ve kaliteli diyebileceğim bir kadro. Yüksek alın borusu ve açılarıyla çok rahat. En ufak ağrı-uyuşma hissetmedim. Biraz yol, biraz şehir-tur bisikleti havası var. Üst boru açısı gravel - mtb tarzını da hatırlatıyor. Gerçekten rahat ve kontrollü bir sürüş deneyimi sunuyor. Gidon grubu da işini iyi yaparken, hem konforu hem kontrolü destekliyor.
Teker seti: Çift kat yüksüklü jantlar hiç sorun çıkarmadı, sağlam duruyorlar. Üzerindeki 700x32 lastikler de yağmur dahil başarılı, konforlu hızınızı çok kesmiyor. 800 km civarında kullandım, henüz patlamadı. Küçük çukur ve mazgallarda avantaj sağlıyor.

256053 dosyayı görüntüle256055 dosyayı görüntüle256057 dosyayı görüntüle


Vites grubu; gidondaki sis vites kolu çok eleştiriliyor ama ben çok beğendim. Çok ergonomik ve hızlıca vites değişimi sağlıyor. Tourney arka aktarıcıyı ilk aldığımda bir kez ayar yaptım ve sorun çıkarmadan işini yapıyor. Ayrıca vites kolu sti değil ama klasik bisikletlerdeki gibi kadroda vites kolu aramıyorsunuz.

256059 dosyayı görüntüle256061 dosyayı görüntüle

İhtiyaçlarını belirleyip, isteklerine göre seçim yapan kimseyi üzmeyecek bir bisiklet. Aslında ihtiyaca yönelik ve minimal bir tasarımı olduğunu düşünüyorum. İşe-okula gidip gelmede gibi günlük kullanımda, performans kaygısı olmayan tur ve gezilerde rahatlıkla kullanılacak, keyifli bir bisiklet. Hem yol bisikleti duygusunu hem de konfor ve güveni hissettiriyor. Zarar görmesini istemediğiniz bir bisikletiniz varsa, günlük kullanım amaçlı ikinci bisiklet olarak ta tercih edilebilir.256062 dosyayı görüntüle
Bu benim bu bisiklet hakkında okuduğum en iyi yorumlardan biri. Ben de alsam ilk yapacağım sele değiştirmek olurdu. Eskisini de kullanmadan tutardım, satarken tekrar üzerine takmak için. Bence sele bu kategorideki bir bisikletin en önemli parçası. İyi veya ölçüsü uygun değilse değiştirmek lazım.
 
Arkadaşlar bisiklet şu anda 3000 tl bu paraya değer mi bence alternatiflere bakın ben 2018 yılında 1200 tl ye almıştım.Geçen sene 700 tl civarı harcayarak 3x7 yaptım yokuşlarda baya bir etkisi oldu...kullandığım alet ve parçaları sitemde yazdım : serd4r.github.io/posts/bisikletimi-nasil-yukselttim-triban100/

@Dolmoyan
arka göbekte bu şekilde bir mil ve bilye takımı var şayet bu mil yamulduysa yalpalama yapabilir.

10560527237170.jpg
 
Triban 100 hakkındaki paylaşımıma güncelleme, bir yıllık birlikteliğimizden notlar;
-Diz sağlığı için 42t aynakolu da küçültüp, 36t ye geçtim. 40 TL ye sıfır aldığım aynakol ekonomik te bir seçimdi. Çok daha rahat oldu. Artık hiçbir yokuş sorun değil. Kadans için de avantajlı oldu. Hızdan çok taviz vermiş oldum ama hergün işe gidip gelirken, hafta sonu 80-100 km lik turlar için - hız aramadığımdan - düz yolda 30-40km lik hızlarla - rahat ve yeterli oldu.
- Asfalt kullanımı için seçtiğim Vittoria Zaffiro 700x32 lastikler de istediğimi, parasının karşılığını verdi. Bir kez raptiye girmesi dışında patlamadılar. Yol tutuşu, konforu, akıcılığı benim beklentilerimi karşıladı.
-Bisikletin geometrisi gerçekten rahat, keyifli. Güvenle sürüyorum.
- Bu bisikleti almayı düşünenlere, dişli oranına dikkat etmelerini öneriyorum. Belki en önemli nokta bu.Megarange 14-34t ruble ve 36t oran seçimi benim ihtiyaçlarımı, kadans alışkanlığımı karşılıyor. Bundan sonra da kaliteli fren pabuçları ve tercihe göre sele seçimi öne çıkıyor.
Benim gibi temiz ikinci el alınıp, tercihlere göre düzenlenebilir, rahat bir bisiklet.
- Son olarak tek yaprak aynakol sistemini ilk denemem oldu. Gerçekten çok rahat.
Herşey gönlünüzce olsun.
 

Dosyalar

  • IMG_20211017_104155_565.jpg
    IMG_20211017_104155_565.jpg
    122,3 KB · Okunma: 113
  • IMG_20211017_104222_196.jpg
    IMG_20211017_104222_196.jpg
    121,4 KB · Okunma: 113
  • IMG_20211017_104036_586.jpg
    IMG_20211017_104036_586.jpg
    56,6 KB · Okunma: 107
  • IMG_20211017_104111_096.jpg
    IMG_20211017_104111_096.jpg
    127 KB · Okunma: 112
  • Screenshot_20210916-183311.png
    Screenshot_20210916-183311.png
    122,3 KB · Okunma: 103
Ben düzlük bir yerde yaşıyorum, pek yokuşa denk gelmiyorum. O yüzden üstündeki 12-28 ruble ve 44 dişli aynakol benim için ideal. Tek sıkıntım çamurluk. Bu bisiklete uygun, tek erleri tam kapatan çamurluk önerebilecek biri var mıdır? Decathlon'da uygun model yok. İnternetten söylersem ve uymazsa iadeyle falan uğraşmak istemiyorum.
 
merhaba. rc 100 lerin rublesi kaset mi vidalı ruble mi? bilgi alabilir miyim
 
Merhaba,

İlk defa yol bisikleti alacağım ve bu modeli düşündüm. İkinci el 2500TL diyor adam ancak bir kaç sorunu var. Gidonunda bir aşınma sorunu var dedi. (Ne olduğunu bilmiyorum.) Kadrosunda bir kaç çizikten bahsetti. Lastiklerin havası inik dedi. Ben de video istedim henüz gelmedi.

Sizce alınmaz mı? Bütçem bu kadar çıkıyor. Elimdeki Salcano NG750 26 Jant'ı satıyorum.
 
Eksikleri tamamlanabilir. Hem bu sırada teknik anlamda da bir miktar tecrübe kazanırsın. Forum bu konularda açılmış başlıklarla dolu. Fiyat uygun lakin yapacağın yenilemelerle bir miktar daha maliyetin artacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
Konu açamadığım için almayı düşündüğüm bir bisikletin konusunda fikir alışverişi yapmak amacıyla bir mesaj attım. Yanıt atan olmadı, atarlar mı acaba diye forumda geziyorum. :D
Bu devirde 2500'e alü yol bisikleti? Borularında göçük, yamukluk var mı bak, yoksa hemen al derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Eksikleri tamamlanabilir. Hem bu sırada teknik anlamda da bir miktar tecrübe kazanırsın. Forum bu konularda açılmış başlıklarla dolu. Fiyat uygun lakin yapacağın yenilemelerle bir miktar daha maliyetin artacaktır.
Bu devirde 2500'e alü yol bisikleti? Borularında göçük, yamukluk var mı bak, yoksa hemen al derim.

Teşekkürler hocam. Kesinlikle biliyorum bunu yarın test etmeye gideceğim. Lastiğinin havası inik dedi, pompamı da alıp sürüp deneyeceğim çünkü vites ve jant konusunda kaygım var. Sürerken bir tarafa çekecek mi acaba diye de kontrol edeceğim, dediğim gibi ilk defa yol bisikleti alıyorum. Endişeliyim biraz.

Bir video attı satıcı, göndereyim hemen. (Demeye kalmadı üyeliğim link atmaya elverişli değilmiş.) Sizlere özelden gönderiyorum hocam.
 

Bana sol arka kızak civarında kaynak yapılmış gibi geldi. Boyanmış çünkü. Kaynak kızağın (ing. dropout) sacına yapıldıysa dolu malzeme olduğu için bi sorun olmaz ama boruya yapıldıysa güvenilir olmaz.
 

Bana sol arka kızak civarında kaynak yapılmış gibi geldi. Boyanmış çünkü. Kaynak kızağın (ing. dropout) sacına yapıldıysa dolu malzeme olduğu için bi sorun olmaz ama boruya yapıldıysa güvenilir olmaz.
Yakından bakınca anlayacağım bir şey midir hocam?
 
Ben kaynak göremedim ama bi sor sen yine de. Alu kadrolarda kaynaklı 2. el tavsiye etmem. Çelikte ederim. Kaynak yoksa alınır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Geri