Scudo Sports

Epic karbon kadroda çatlak-patlak sorunu ve kadro garantisi-Aktif Pedal??

@djayo


Sizin yorumlarınıza katılıyorum ;

Ancak burada fotoğraflardan değerlendirme yapılması bence Yasin arkadaşımızın lehine olabilecek bir durumdur.Burda Aktif Pedal yardımcı olabilmek adına lefty kullanımını gizliyerek üretici firmadan değerlendirmelerini istiyor.Kadronun gönderilmesi ile beraber yapılacak bir incelemede sanırım hiç kimse bu kadar Arge çalışmaları yürüten ve mühendis çalıştıran bir markanın bu hasarın gerçek nedenini ortaya çıkaramayacağını düşünmesin.Bu gerçekten çok büyük iyimserlik olur.Ve yine herhangi bir markanın distrübitörünün üreticiden bilgi saklayarak araştırma talep etme riskine giremeyeceğini bilmeliyiz.Olaya duygusal olarak yaklaşıp nerde bu devlet nerde bu millet anlayışı ile yaklaşmayı doğru bulmuyorum.Ürün garanti şartlarını ihlal edip yine de garanti şartlarını yerine getirilmesini beklemek ve isteğiniz olmayınca da firma hakkında veryansın etmek bence doğru bir yaklaşım değil.Siz dürüst olup specialized'a bildirin bakalım 110mm lefty maşa ile epic kadronuzu kullandım ve sonucu böyle oldu.Bakalım nasıl bir cevap alıyorsunuz.?? Bu tarz bir bildirim ile herhangi bir garanti şartı yerine gelmeyeceğini bilerek sadece kadro resmi ile müracat edilmiş.Bence bu yeterince açık....Yapılan kullanımın yanlış olduğu biliniyor.Ama bi ihtimal burdaki satıcıdan bi iyilik bekleniyor.Satıcıda zaten yapabileceğini yapıp sadece kadro fotosu ile müracat etmiş.Aktif Pedal'ın burda sen yanlış kullanmışsın bu kadroyu ama al sana biz yenisini verelim demesini beklemek biraz hayal kurmak olur.Sonuçta bu insanlar bu ürünleri evlerinden getirmiyorlar..Specialized markasının TR'de satışından ve servisinden sorumlular.Üreticinin verdiği garanti koşulları kadar sorumluluklarını yerine getirmekle yükümlüler.

Burda biraz Aktif Pedal tarafında gibi görüş bildirmiş olabilirim.Ancak bana doğru gelen budur.Bu tarz bir olayda bence veryansın etmek yerine satıcı firma ile ilişkileri iyi tutup kadronun tamiri için ne yapılabilir veya yeni bir kadro için nasıl güzel bir indirim yapılabilir bunları konuşmak lazım.
 
Scudo
@otec


Bana herhangi bir mail gelmedi abi sana bu gelen cevabı yolladıktan sonra ?????
 
şöyle düşünelim:
bir mişteri 1500 avro verip aldığı bir kadroya 20 defa binemeden kadrosunda sorun çıkıyor. teknik ayrıntılara girmek istemiyorum. bu konuda yasin beyin yanlış yaptığını varsayalım. (ki kendisi aynı şekilde düşünmüyodur sanırım)
ve garantiden size olumsuz bir cevap geliyor. eyvallah deyip yeni bir kadro siparişi mi verirsiniz? müşterinin bu psikolojisinin anlaşılamadığı kanaatindeyim.

bu konunun faruma taşınmasının rahatsızlık yaratmasını da anlayamıyorum. aynı forumda Scott markasının yakın zamanda benzer iki başlığı var. Marintekten herhangi birisinin 'konuyu niye foruma taşıdınız, kendi içimizde çözebilirdik' tepkisini görmedik. ki bu konular sonuç beklenmeden açılmıştır.

tekrar söylüyorum yasin bey teknik olarak 100% haksız olabilir. orası bizim değil ilgili uzmanların alanı. ama Hasan beyin ilk cevabının son iki paragrafı ve buradaki ifade tarzı beni endişelendirdi.

''Aslında direkt olarak yapılan, kullanım hatası sayılacak durumlardan dolayı garantinin geçerli olmadığını da söyleyebilirdik, belki de öyle yapmalıydık...''

''Tüketicinin tüketici hakları mahkemesine başvurma hakkı vardır ama bu şekilde yayınsal baskılar uygulanarak aslında hakları olmayan bir şeyi elde etmeye çalışma çabası da Aktif Pedal’a bir takım hukuki haklar doğurmaktadır. Ticari faaliyete haksız yayın yoluyla zarar vermeye çalışmanın da elbette bir takım karşılığı ve yaptırımı olacağı hususunun da hiç bir tüketici tarafından unutulmaması gerekir.''

ilk paragrafda bir azarlama ve minnet altına sokma, ikinci paragrafta ise hukuki yollara başvurma ile ilgili tahtit algıladım. aslında bu ifadelerin nedeninin yasin bey dışındaki kullanıcıların yazdıklarından kaynaklandığını düşünüyorum. ama ifadeler genel olduğu için sp kullanıcısı olarak ben de üzerime alındım.

büyük firmaların ve yetkili satıcılarının en önemli özelliği krizeri iyi yönetmeleridir. sp gibi çok büyük ve güvenilir markadaki bu tavır beni şaşrıttı yoksa başka markada olsaydı güler geçerdim.

ben sp nin ve Aktif pedalın çözüm üreten ve hata yapsa dahi müşterisini koruyan ve mağdur etmeyen, yapıcı bir yaklaşım içerisinde olmasını bekliyorum.
eminim birçok sp müşterisi ve bisiklet kullanıcısı teknik ayrıntılardan ziyade bu hususa dikkat ediyordur.
 
@gökhan aksoy


Gökhan abi foruma taşınmasından rahatsız olduğumuzu söylemedik hiç bir yerde.... Söylemeye çalıştığımız neden bizle hiç bir şekilde irtibata geçmediği ve direk buradan konuyu devam ettirdiği idi...

Bize hiç bir cevap vermeden direk burada konuyu görünce şaşırdım açıkçası... Burada yazdıklarını önce bizimle gelip konuşmayı deneseydi sanırım kimse burada bunları yazıyor olmazdı ...

Paylaşmak tabiki de hakkı forum ortamları bunun için var... Ama hakkını bizimle irtibata geçerek değil de forum üzerinden aramanın tuhaf geldiğini belirtmeye çalıştım halende bunu anlatmaya çalışıyorum...

Yukarıda belirtilen hukuki durum ise tamamen bunun ile alakalı yani bize gelsin karşılıklı durumu halletmeye çalışalım birebir sorunu çözmeye çalışalım. Karşılıklı çözüm üretemez isek tabiki de gidip hukuki haklarını kullanabilir. Ama bizimle iletişime geçmeden forum üzerinden bir baskı ile bu işi halletme yoluna gidilir ise o zaman bizimde hukuki haklarımız doğacaktır demeye çalıştım.
 
@Hasan Çağri

bu nasıl olabilir anlamıyorum. bendeki gönderilmiş görünüyor.

(link)
 
sp den red cevabı gelinde foruma taşınmış anladığım kadarıyla dolayısıyla belli bir irtibat var. daha ileriye gidilebilir miydi belkide evet ve bir şekilde sorun çözülebilirdi.

benim asıl üzerinde durduğum nokta Yasin bey sayesinde sp müşterileri ve bisiklet kullanıcılarına verdiğiniz fotoğraf. sp markası benim gibi birçok bisiklet severin gözünde kusursuz bir marka. bütün müşterileri genelleyerek kullanılan ifadeler bizleri endişelendiriyor.
öyle yada böyle sp ve aktif pedal burada bir sınav veriyor ve eminim bu birçok kişi tarafından çok dikkatli izleniyor. cevap verirken sadece Yasin beyin değil bütün müşterilerin düşünülmesi gerekir.
ifade şekli, üslüp ve takınılan tavır çok önemli bence. bu haklı olduğunuz bir konu olsa dahi diğer yönlerden sizi haksız konuma düşürebilir.
büyük markalardan büyüklük beklenir, eğer bu sağlanamazsa bu benim gibi birçok kullanıcıyı endişeye düşürür ki bu önemli bir sorundur bana göre.

örneğin yarın bilgisizliğim yüzünden bir hata yapsam bana yardımcı olacağınız hususunda endişeleniyorum.

yanlış anlaşılmasın yasin beyi savunma gibi bir misyon edinmiş değilim kendime.
 
öncelikle, alıntı yapiyorum...
...Tüketicinin tüketici hakları mahkemesine başvurma hakkı vardır ama bu şekilde yayınsal baskılar uygulanarak aslında hakları olmayan bir şeyi elde etmeye çalışma çabası da Aktif Pedal’a bir takım hukuki haklar doğurmaktadır. Ticari faaliyete haksız yayın yoluyla zarar vermeye çalışmanın da elbette bir takım karşılığı ve yaptırımı olacağı hususunun da hiç bir tüketici tarafından unutulmaması gerekir...



...foruma taşınmasından rahatsız olduğumuzu söylemedik hiç bir yerde.... Söylemeye çalıştığımız neden bizle hiç bir şekilde irtibata geçmediği ve direk buradan konuyu devam ettirdiği idi...


:p

Bence tüketici, konuyu foruma taşıyarak gayet doğru bir iş yapmış. Sonuçta tüketici bir ürün alıyor, ve şu ya da bu sebeple memnun kalmıyor. Bunu da -kanımca gayet nesnel bir şekilde- bu foruma taşıyor. Zaten üreticinin temsilcisinin de, forum üzerinden bu iddialara cevap verme hakkı var, ve Hasan Bey de cevaplarını veriyor...

Lefty için özel üretilmemiş herhangi başka bir markanın kadrosu belki de sürüş halinde kırılıp, sürücüyü hastanelik edebilirdi.

Ya kusura bakmayın ama, polemik yapiyorsunuz. :) Şimdi X ya da Y markanın SP'ye denk bir kadrosuna lefty taksanız, belki de hiç boya hasarı bile olmayacaktı. Böyle varsayımlara gerek yok diye düşünüyorum.

Selamlar,
Kerem
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim sarı
Boş bir tartışma kadro değişmedi diye boş boş şeyler yazılıp duruyor.Olay açık kullanıcı hatası yüzünden zarar görmüş bir kadro ve gantiden değişmiyor konuşulması gerekn bundan sonra ne olacağı.Speci. ön üçgeni makul bir ücrete değiştirecek mi vs. vs. :)
 
@otec

Ama bende öyle bir mail yok malesef :(:(

Bunca zamandır aramızda olan ilişkiden forumda olan itibarımdan ve kişisel pozisyonumdan dolayı ne sana ne de forumda kimseye yalan söyleyecek halim yok... Ki zaten bana mail gelse cevabını alırdın sanırım çünkü her zaman sana cevap yazdım değil mi Yasin abi...

@gökhan aksoy

İşte biz zaten müşterilerimiz bilgisiz kalmasınlar diye bütün Specialized teknik verilerini Türkçeye çevirip yayınlıyoruz sitemizde, ayrıca ürün alırkende oldukça detaylı bilgi veriyoruz ( Levent Mağazayı kontrol etme durumum yok ama zaten isteyen bütün müşterilerimiz bana ulaşabiliyor).

Tabiki de bizim misyonumuz öncelikle müşterilerimizin bilgisizlik hataları yapmasını önlemek için çalışmalar yapmak ve bu tarz olayların önüne en başından geçmek daha sonra ortaya çıkmış sorunları çözebilmek adına çözümler yaratmak.

Daha önce başka bir müşterimizde karşımıza çıkan sele borusu çatlağı olayında gene fotoğraf üzerinden teşhis koyulmuş ve ürün değiştirilmişti... Ki sele borusu 239€ bir ürün idi... Ya da Hardrock prosunun gidionunda sıkıntı olan bir müşterimizin orjinal gidonu yerine daha üst model ile değiştirmiştik Specialized den gelen mail ile...

Yani iş biz de değil, forumda değil Specialized'in elinde ki onlar ürünü canlı görmek istedikleri zaman tereddütsüz ürün yollanıyor...

@dantelk


Olay X ya da Y marka ile Lefty kullanılması değil. Lefty nin yanlış üretilmiş bir adaptör ile kullanılması belki de...

@Şevket Şahin

Müşteriyi başınmızdan savmaya yönelik kelimesi bence öncelikle beni sonra da firmamızı hiç tanımadığınızı düşünmeme sebep oldu açıkçası...

Eğer başımızdan savmaya çalışıyor olsak buraya bu kadar cevap yazmaya uğraşmaz idim sanırım insanların aklındaki yanlışları düzeltmek adına.

Ya da başımızdan savımaya çalışıyor olsak kadroyu bize demonte halde getirmesini böylece garanti için lefty nin bir sorun teşkil etmesinin önüne geçmeye çalışmazdım...

Yada Yasin abinin bana yolladığı mail ulaşsa idi zaten cevapsız bırakmazdım ve kendisine gerekli açıklamalar ve çözüm yollarını sunabilirdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Altuğ Yılmazer
Konuyu baştan sona okudum ve gördüğüm kadarıyla ortada bir kullanıcı hatası var. Kullanıcının yeterince bilgisi olmaması durumuna açıkçası şaşırıyorum. Lefty uyumlu olmayan bir kadroya adaptör yaptırtacak bilgiye sahip bir kişinin, bu durumun kadroya zarar verebileceğini bilmemesi bana abes geliyor. Ayrıca çoğu XC kadrosunun 100mm'den büyük maşalara uyumsuz olduğu genel olarak bilinen birşey.

Kadronun garantiye girip girmemesi bence tamamen Sp'nin insiyatifinde. Eğer ki müşteriye bir kıyak yapıp kadro tamamını veya ön üçgenini değiştirse ne mutlu müşteriye. Değiştirmezse de kimse Sp'de suç aranmasın bence.
 
@Hasan Çağri

evet kardeşim, sana yalancı demmek istemedim. yanlış anlama olmasın
birçok konuda da yardımın oldu
tşk
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
öncelikle belirteyim ki; bu konu Aktif Pedal aleyhinde yayın yapmak yada benzeri bir amaç için açılmamıştır. isterseniz şu ana kadar yazdıklarımı tekrar okuyun, size karşı olumsuz bir cümle bir kelime yoktur.

konu açıldı ve katılımlar başlığında konuya hemen dahil olup birşeyler yazsanız buradan, (örn; abi uzman kişi öyle yazmış ama biz yeniden görüşelim, baskı yapalım. tamir belki de.. vs vs.. artık ne olursa.. ) ilk yorumlar daha farklı olabilirdi. konunun gidişatı daha olumlu olabilirdi.

iyi haberleri bekliyorum derken neyle karşılaştım? Hasan'ın msjı hem geç hem de çok sert geldi. baştan sona her paragrafta (doğru-yanlış) bana vuran, vuran, vuran azarlayan tehdit eden bir yazıydı bu.
bir anda günah keçisi oluverdim.
cvp hazırladım ama göndermedim, keskin kenarları vardı. tornacıda kenarlarını aldırdım..yumoşla da yıkadım yıkadım, ekledim çıkardım ancak bu kadar oldu.

buyrun:

lefty ve kadro açıları:
kadroyu toplamadan önce Hasan ile çok yazıştık konuştuk (bir çok soruma cvp verdin sıkılmadan, tşk ediyorum)
lefty takma işini sorduğumda gelen vcp; "Abi tabiki oda mümkün hazır elinde lefty gibi mükemmel bir amortisör varken..
Benim aklıma gelmemişti başta...
Hem o parçayı kullanırsan hiç sıkıntı yapmadan jant seti vs de kullanırsın en azından parçalarını toplaryana kadar bisikletsiz kalmaz epic in tadını çıkarırsın... 110mm ile epic çok süper olur... Hemde kimse de olmayan bir bisiklet olur :)"

şu da önemli; 110mm olan lefty 100mm lik gibi duruyor, kadro açısında sorun yok bence. diğerlerinde taç diye tabir edilen parça leftyde olmadığını da hesaba katalım.

amortisörlere montaj edilen çamurluktan lefty ye takmıştım ve geçen kış Kaçkar yarışında bi baktım çamurluk gitmiş. geçmeli zefal marka çamurluk leftynin fazlaca esnemesi (havası biraz inikti) lastiğin çamurluğa çrpması ve kızak kısmının kırılması sonucu düşmüştü. burdan da anlaşıldığı gibi lefty yüksekliği belki de 100mm bile yoktur.
eee.. uygun amortisör kullanılmamış mı yani??

lefty montaj adaptörü:
int ortamında gördüğüm 2 tip mevcut. birinde lefty yi tutan ara parçalarıyla birlikte satılıyor.
(link)

diğerinde lefty yi tutan parçaları yok, yerine küçük bir adaptörüyle* elimizde bulunun lefty ara parçalarını kullanıyoruz. evet benim yaptırdığım model budur. tek farkı çubuk olarak aldığım al.un içini tam boşaltamadık. biraz ağır oldu haliyle..
(link)

sistem anlaşıldığı üzere alttan ve üstten rulmanları tak, aradaki küçük adaptürüyle* birlikte lefty ara parçası (üst) tak. boşluğu al. iş bitti.

* bizdeki küçük adaptörde altta iç kısmında küçük bir çıkıntısı var ve görevi; rulmanın içteki yuvarlağına temas ederek kendinin kadroya temasını engellemek.
yani denildiği gibi sorunlu bir adaptör değil.
sanayide yapıldı diye uyduruk mu oldu yani..

hasar garantili adaptör de neymiş? ne farkı varmış acaba çok merak ettim.
ama ne olabilir ki, bir uzay teknolojisi mi ne? mantık aynı ise (ki başka ne olabilir) yine aynı rulmana baskı yapmayacak mı ki?

darbe:
gidondaki kasma işi de (kazıma değil, öyle birşey yok) çabucak halledilmişti. zira o şekilde kullanamam, titizim demiştim sanırım. ;)

ee hasar garantili adaptör aynı rulmana baskı yapınca iddia edilen darbeyi yine yapmayacak mı?
ingilzcem olmadığı için çeviriyi google translate yapıyor. o da tam beceremiyor :) ( ing. iyi olandan ltf tam çeviri alalım :)
"Sanki bu sert darbe sonucu meydana görünüyor. (Belki binici sert cepheden, bir şey isabet veya açılış sert onun ön tekerlek üzerinde)

Bu başka bir zarar varsa ve ben bu çerçeve sürme devam tavsiye etmem Ne yazık ki göremiyorum.

Bu kendi kendine zarar binici tarafından yapılan olduğundan, çerçeve garanti kapsamında değiştirilecek olamaz. Müşteri yeni bir çerçeve talep istiyorsanız bana bildirin."

lk toplanıp da Hasan'nın yanına gittiğimde mağaza yetkiliside ordaydı (ismini hatırlayamadım, kusuruma bakmasın) "çok güzel olmuş, foto çekip Amerika ya göndermek lazım" gibi konuşmalar oldu. Hasan bindi dolaştı, merdiven de inmiş 25 basamaklı..
yani kimsenin beklemediği aklına bile gelmeyen benim başıma gelmiş oldu.

garanti:
ödeme yapıldı kadro elimde.. araba nerde? şurda fln derken çıkmak üzereyiz.. toplayana kadar nasıl muhafaza edicem diye düşündüm bir an. Oğuz'a "koli yok mu yaa" dedim ve bi koliye koyduk böylece.
yani neredeyse o 3cm.lik yazısı olan kolisi de olmayacaktı bende.. ztn bunları hangimiz okuyor, hangimiz bisikletin kılavuzuna bakıyoruz ki?
aldığım canondale'de de kitapçık bir işime yaramamıştı.
ayrıca türkçe kılavuz zorunluluğu var diye biliyorum. ? ama ben de o yok.
bknz madde 14:
Madde 14- Yurt içinde üretilen veya ithal edilen sanayi mallarının tanıtım, kullanım, bakım ve basit onarımına ilişkin Türkçe kılavuzla ve gerektiğinde uluslararası sembol ve işaretleri kapsayan etiketle satılması zorunludur.

toplama işine gelirsek; kendim toplama sebebim adaptör yapımı ile ilgili, başka bir sebebi yok. haa bilseydim ki garanti olayını elbette size gelirdim. bedava yada 60 tl yada 100-150 tl olsun, burada garanti olayından daha önemli değildir.

65 kiloluk bir kullanıcı normal şartlarda kullanımda o bölgeye öyle darbe vs zarar veremez diye düşünüyorum.
manavdan 2 kilo ayva alırsın da içinden biri kurtlu çıkar. bence olay budur. :eek:

insanların kafasındaki bazı soru işaretleri cevap buldu sanırım.

@gurol

Cannondale'de 1.5" alın borusu Fatty amortisörlerle birlikte başladı ve öyle devam etti diye biliyorum. lefty ile çok ilgili olduğunu düşünmüyorum.
 
Specy'nin cekilip gonderilen fotograflar sonucunda gelen olumsuz cevabina oldukca sasirmistim, ustelik de Cagri'nin iyi niyetle fotograflari lefty masa demonte sekilde gondermesine ragmen!
Olumsuz cevaba sasirmamin asil sebebi ise, daha once cesitli forumlardan okuyup sahit olmus oldugum firmanin olumlu ve musteri memnuniyetini on planda tutan yaklasimlari idi.
Hatta oyle ki, kullanici hatasindan olusan hasarlarda dahi garantiyi isletip musteri magduriyetini gidermislerdi.

Ornegin okumus oldugum bir olayda, sele borusunun min. cizgisi kadro disinda birakilmis ve dogal olarak da orta boru catlamisti ancak kullanicinin iddiasina gore firma kendisine yeni kadro gondermis! (2009 yerine 2010 model sworks ht karbondu sanirim)
Bir baskasinda ise, bb bolgesinde olusan ince bir catlak uzerine yine yeni kadro gondermisler.. Hatta resimler blueberry telefonla cekilip gonderilmis, cevap da birkac dakika icinde yine kadro degisimi yonunde, olumlu olarak gelmis!

Simdi tum bu sahit olduklarimdan sonra, dogal olarak aklima iki ihtimal geliyor.

1-Bu olaylar aslinda hic yasanmadi, firma calisanlari tarafindan kasitli olarak marka guvenini tazelemek icin gercekmis gibi lanse edildi.
2-Malesef diger bircok konuda da oldugu gibi, bu konuda da ulkemize ozel muamele(!) yapildi, ozetle adam yerine konulmadik.

Tabi olur da bu olay ile ilgili olumlu bir gelisme yasanirsa, o zaman bu iki madde de gecersiz olur ve ben de 'demek ki, yazilan cizilenler dogruymus' derim.
 
geçmiş olsun bende yakında biisklet alıcam en güzeli başka mağzalr demek saol bilgi yazılar için
 
@otec

Bence bu konuda en doğru olan aslı olanı, Cannondale'i almaktı abi...

@taner-ince

Bana sanki, okuduğunuz bir deneme yazısının ana fikrini yanlış anlamışsınız gibi geldi... Tüm bu konudan çıkan sonuç bu değil çünkü.
 
Buradan çıkan sonuç bisikletin genel karakterini değiştirecek modifikasyonlarda bulunmayacaksınız ; aldığınız kadro binlerce euroluk olsa bile.
Birde garantiyle ilgili olan açıklamaları kelime kelime okumak lazımmış.

Tam da aklımda bisikletimi düz maşaya geçirmek vardı herhangi bir sorun olsa garanti kapsamı dışına çıkar mı diye soracaktım ki cevabımı bu konuda aldım:).

Şuan durum nedir bilmiyorum ama yeni bir kadro gönderilmesi , sadece konuyu açan kullanıcıyı değil konuyu takip eden kişileri ve bu kişilerin olayı anlatması muhtemel tanıdıklarını kısacası specialezd a ilgi duyan birçok kişiyi rahatlatır .
 
Cannondale'de Epic yok Halil'cim. olsa ztn ilk tercihim o marka olurdu.

şu satıra istinaden demiştim:

2-Malesef diger bircok konuda da oldugu gibi, bu konuda da ulkemize ozel muamele(!) yapildi, ozetle adam yerine konulmadik.
 
@otec

Biliyorum Yasin Abi. Ama işte bu da farklılaşma stratejisi oluyor demek ki... Cannondale'de Epic yok, Specialized'de de Lefty yok. Scott kadrolar da FS'ler 1700 gr ama ne Epic ve ne Lefty. Belki de birisini tercih edip, onun yolundan gitmek doğru olan...
 
@otec

Eger bahsettigim 2. ihtimal dogruysa, hangi marka olursa olsun(scott,cannondale,giant v.s.) durum degismeyecekti. Onun icin burada, keske demenin de bir manasi yok.

Gozlemledigim onemli baska bir detay da, kadro, lefty masa ile kullanildigi icin, herkesde hasarin lefty masadan kaynaklandigi yonunde bir on yargi olusmasi ve olayi bu yonde yorumlamsi..
Ben boyle dusunmuyorum, cunku modifiye edilmedigi ve darbe almadigi halde de alin borusu catlayan, kirilan onlarca vaka var ve kimse bu hasarin lefty'den kaynaklandiginin garantisini veremez; tipki normal bir masa ile kullanilsaydi, hasar olusmayacaginin garantisini veremeyecegi gibi...
 
  • Beğen
Tepkiler: umutkahraman
Geri