Scudo Sports

Epic karbon kadroda çatlak-patlak sorunu ve kadro garantisi-Aktif Pedal??

http://i191.photobucket.com/albums/z275/mangmooms/SCOTT-6.jpg
..

bir türlü sevemedim gitti bu görüntüyü..performans,hafiflik, sağlamlık vs., ne avantaj getirirse getirsin
 
  • Beğen
Tepkiler: otec
Scudo
@Bora Alben


Eğer ki "100 mm'den yüksek veya çift köprülü maşa kullanmayın" ibaresi yer alan bir kadroya 110 mm'lik çift köprülü Lefty takarsanız, bu ön yargının oluşmaması mucizelere kalır...
 
@HaliliOzturk

@HaliliOzturk

Halil'cim, doğru söylüyorsun da.. ben Epic kadroyu lefty takayım diye almamıştım. ve de çift köprü tek köprü.. okumamıştım bu benim hatam olabilir, kabul ederim. ama bu konuda tek yetkili kişi ile karşılıklı görüşmeler sonrasında takıldı, önceki sayfada açıklamamda bahsi geçti.

@Bora Alben

Bora'cım, adam yerine koyulma yada koyulmama.. adını sen koy :)
diğer yandan, forumda gördüğümüz ve görmediğimiz çatlak kırık Scott marka kadrolar Marintek tarafından garanti kapsamında değiştirildiğini biliyorum, biliyoruz.

işin tadı kaçtı yaa.. burda bu konulara girmek istemezdim açıkçası. :(

param olsa bi tane de xx marka (ne olduğu önemli değil, Sedona, Kron, Scott, Giant, Trek) karbon kadro alıp lefty'yi yine takar sonucuna hep beraber bakardık.
evet sponsor aranıyor :D
 
110mm'lik lefty amortisörün "alt furş-tekerlek göbeği" arasındaki mesafesi, normal 110mm'lik amortisörden daha kısa diye hatırlıyorum. Öyle ise kadroya binecek yük artmayacaktır. Ayrıca lefty amortisörün kadroya farklı yükler bindireceğine de katılmıyorum (tekerlek aynı dikey ve yatay eksenlerde çalışıyor).

Mühendislik bilgisi olan dostlarımızın bahsettiklerim hakkında bir iki görüş bildirmesini isterdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Hekimoğlu
Lefty 110mm için ''tekerlek göbeği-alt furş'' (axle to crown) boyu 470mm, yani diğer 100mm'lik amortisörlerle aynı.
 
  • Beğen
Tepkiler: otec ve başarist
@hakkem

gecenin bu saati üşenmedim ve Cannondale kadroma lefty'yi taktım. 470 bile değil diyeyim şimdilik.. yarın akşam burda resimli bi paylaşım daha iyi olur kanımca.. :)
 
bı olay nerde sonlanacak merak ediyorum.
 
@başarist

Kadroya binecek yuk artmiyor, ama yukun alin borusuna dagilimi farkli oluyor.

Malzeme esneme paylarini hesaba katmadan olaya baktigimizda aslinda yuk dagilimi fark etmiyor, ama esneme paylarini da hesaba kattigimizda goruluyor ki tek tacli masalarda yuku esas tasiyan bolge alin borusunun alt kismi. Cogu xc kadrosunda da kadroya kaynatilan ekler (gusset) ust boruya degil sadece alt boruya yapiliyor.

Mesela su iki bisiklette alt borunun alt kisminda:

(link)

(link)

Cift tacli masalarda masanin saft borusuyla masa bacaklari (lefty orneginde bacagi) hem alt hem ust tacla birbirine bagli olduklari icin saft borusundaki esneme daha az oluyor. Bunun sonucunda alin borusundaki kuvvet dagilimi daha dengeli oluyor ve alt kismina dusen yuk biraz azalirken ust kismina dusen yuk artiyor. O yuzden cift tacli masa kullanilacak agresif kadrolarda ust boruya da ek kaynatilabiliyor.

Ornek:

(link)

Kisacasi Lefty alin borusunun ust kismina ek yuk bindirir, ama benim su ana kadarki fikrim bisikletlerin guvenlik faktorlerinin bu tip ek yuklerde cok sorun cikmamasini saglayacagi yonundeydi. Hatta sayin Otec'in Epic'e el yapimi adaptorle Lefty modifiyesi yaptigi konuyu gordugumde "bisiklet firmalarinin kaliplarina bagli kalmayan biri" oldugu icin cok etkilenmistim. Su an ise bisiklet dizayninda hata marjininin ne kadar dar oldugunu gordum malesef.

Gecmis olsun, insallah iki tarafin da magdur olmayacagi bir sekilde sonlanabilir bu konu. Binlerce liraya aldigim bir kadroyu bu kadar kisa sure icinde garanti disi ve kullanilamaz durumda gormenin nasil bir his oldugunu hayal bile edemiyorum :(
 
specialized sirius sport almayı düşünüyordum, yine forumda başka bir üyenin specialized sirius sportla yaşadığı maşa sorunu (çatlamıştı herhalde) ve bu konuda sözü edilen kadro çatlağından sonra çekince oluştu. ne yapmalı bilmiyorum????
 
Malesef bu durumu Türkiyede yaşamamıza bağlıyorum eğer avrupada olsaydık o kadro satın aldığınız yer tarafından sualsiz değiştirilmişti.
 
Tum yanitlari okumadim ancak sorunu yasayan kullanici, Specialized ABD'ye email uzerinden detayli bir bilgilendirme yapmis mi? Musteri destegi ABD sirketleri icin cok onemlidir, ilgileneceklerini dusunuyorum.
 
@randie

Kesinlikle katılıyorum. Specialized ticari stratejiyi en iyi kullanan firm aşu anda dünyada. Çok kısa bir süre önce kurulup dünya devleri ( Trek , Scott , Cannodale) gibi firmaların en büyük rakibi haline gelmiştir. Specialized Türkiye pazarı için bence arkadaşımızı kırmayacaktır. biraz daha konuya duygusal yaklaşılmalı diye düşünüyorum.
 
Aktif Pedal ilgilisinin verdiği bilgiler beni tamamıyla tatmin etti.
Durum açıktır. Ortada ciddi bir kullanıcı hatası söz konusudur. Bir firmanın bu şekilde karalanması bir tazminat davasına dahi söz konusu olabilir.

Ayrıca, her türlü kullanıcı hatalı sorunun "müşteri memnuniyeti" kapsamında değerlendirilmesi bir ek maliyet getirecektir. Bunu kim karşılayacak? Elbette ki böyle bir ek maliyet tüketiciye bindirilecektir. Kendi adıma konuşuyorum, ben kullanıcı hatalarının bedelini ödemek istemiyorum.
 
İki kadro çatlatan biri olarak konu ilgimi çekti ve baştan sona okudum. Öncelikle arkadaşıma geçmiş olsun. Bu olaya benzer bazı tecrübelerimi de bu vesileyle anlatmak isterim.

Bu gibi durumlara maruz kalmış veya kalabilecek arkadaşlara, belki yardımcı olabilir. Yol bisikleti kadromda, küçük bir çatlak oluşmuştu. Bu çatlak zamanla ilerledi. İthalatcı firma üreticiye başvurdu ve kadrom çok kısa sürede olmasada, elime ulaştı. hemde bir üst modeli.

Mtb yarışı sonrasında da kodromun çatladıgını fark ettim. Satıcı firma üreticiden talep etti ve kodromu yenisiyle değiştirdiler.

Yurt dışından 2 sene önce Lupine marka ön far getirtmiştim. Çok hoşuma giderek kullandım. Yaz gelince rafa kaldırdım. Kışın tekrar kullanmaya başladıgımda farkettim ki şarzı çok kısa sürede bitiyor. Aldıgım firmaya degil, direk üreticiye yazdım. Bana gelen cevap,pilimi uzun süre kullanmadıgım zamanlarda dolu vaziyet de buzdolabanda muhafaza etmemi söylediler ve ücretsiz yeni pil gönderdiler.

Daha ne deyim. Formamın kolu sökülmüştü (yırtık degil dikiş hatası) yurt dışına yazdım, fotografladım,forma sizde kalsın dediler ve yenisini gönderdiler. Duraace vites kolum, orta dişlinin birinde geçişlerde tutukluk yapıyordu, çiftini de değiştirdiler.Karbon yol bisikleti gidonuma bar takmıştım.Gidon baglantı noktasından çatladı, yurt dışına fotografladım gönderdim. Uzunca bir süre cevap gelmedi tekrar yazdım. Satıcı firma üreticinin konuyla ilgili kendilerine geri dönmediklerini ancak benim magdur olmaman için gidonun yenisini göndereceklerini söylediler ve gönderdilerde Buna benzer örneklerimi cogaltabilirim ancak fazla da uzatmak istemiyorum.

Bunun yanında da Marintek firmasını ithal ettgi avid disk fren seti almıştım. Karbon ön fren kolu çat dedi elimde kaldı. Ürünü aldıgım yere götürdüm ve değişmesini talep ettim. Marintek satıcıya şöyle bir cevap vermiş, '' kullanıcı freni çok sıkmış'' güldüm. Aynı satıcıdan aldıgım sele borusu,arazide binerken,yüklendigim bir esnada odun gibi kırıldı. Ne yazık ki Marintek ithalatı üründü. Telefonla birebir konuşmama karşın değiştirmediler. Üreticiyi direk başvurdum, olayı izah ettim, hemen bana yeni ürünü gönderdiler. Hemde Avrupa bayisi aracılıgı ile. Yazdıklarımdan dolayı Marintek şimdi bana dava açarsa,korkmamı lazım. Bence her tüketicinin alacagı ürünle ilgili olumlu ve olumsuz olayları bilmeye hakkı var.

Benim için aldıgım ürünün kalitesi,fiyatı kadar ürünü aldıgım yerde çok önemlidir. Satıcı firmamın ürünün arkasında duruyor olabilmesi ve üreticiye yaptırım gücünün bulunuyor olması gerekir. Yazıya konu olan kadro, değişsin veya değişmesin, Aktif Pedalın satış yaptıgı malların arkasında durabilecek güçte oldugunu düşünüyorum.
 
Geri