Scudo Sports

Eski bir bisikletin hayata yeniden dönmesi

@AbdülkadirArtan

Aynakol halihazırda tahriğin avare tarafı olduğu için zincirin arka göbek dişlisi üzerinden atlaması (pek mümkün değil) dışında geriye sadece otomatik vitesli jant göbeğinizin yük altında kaçırıyor olması ihtimali kalıyor.
 
Scudo
Arka dişliyi değiştirdim başka taktım nedendir anlamadım düzeldi sorun.
 
Kolay gelsin. Yardımcı olmak isterdim fakat ben tur, yol, cross vb gibi konularda tecrübesizim. Yani şöyle olsa iyi olur böyle yapsanız faydalı olur diyemeyeceğim ama malzeme bilgisi ve teknik konularda bildiklerimi sorularınız dahilinde aktarmak isterim.

Leyleği nihayet uçurduk :)

image.jpeg
 
Herkese çok teşekkür ederim. Şu hali son haline göre %60 güzellikte diyebilirim. Aklımdaki şekliyle tamamlayabilirsem çok daha güzel olacağını düşünüyorum. :)
 
hocam şu haline getirene kadar ettiğiniz masraflar ne kadarı buldu?
 
@AbdülkadirArtan vites telinin ayarı tam olmamış gibi duruyor bende bisikletimi nexus 8 e çıkarttıktan sonra teslim alırken test sürüşü sırasında özellikle 4. viteste sürerken bu tip sesler ve pedalın kısa süreliğine boşa düşmesi oluyordu sonradan vites kolunun orda telin gerginliğini ayarlayan bir yüzükle oynayarak düzeldi bir dahada aynı sorunla karşılaşmadım

Nexus 8 de vites kablosunun arka göbeğe bağlandığı tarafa üstten baktığınız zaman bir çizik oluyor nexus 8 için 3.vitese aldığınız zaman vites telinin bağlı olduğı mekanizma o cizikle aynı hizaya geliyor bu hiza eşitse vites te bir problem olmuyor bozuksa vites geçişlerinde bu sesler çıkıyor benim bisiklette bu hizalama yapıldıktan sonra sesler kesildi ama alfinde bu hizalamalar hangi viteste oluyor bilmiyorum bence oraya bakmanızı öneririm
 
Doğru söylüyorsunuz ben bunu farketmedim. Sarı çizgi ve kırmızı noktalar var vites adaptöründe. Ben el yordamıyla yokuş tırmanarak viteslerin tam geçip geçmemesine göre vites kolundaki gerdirme civatasından ayarlamıştım. Araştırayım bakalım. Teşekkürler.

Nihayet çamurluk yapmaya giriştik. Öncelikle Erdoğan'lar Bisikletten iki adet Moon Comet arka aydınlatma sipariş ettim. Bu aydınlatmayı seçmemdeki sebep öncelikle kullanan herkesin memnun olması ve ikinci en önemli sebep de çamurluk tasarımıma bire bir uygun olması. Şimdi çamurlukla aydınlatmanın ne ilgisi olduğuna gelecek olursak; çamurluğa entegre iki dikey ışık düşündüm. Biri çamurluğun sağ yanına diğeri sol yanına.

Çamurluk yapım aşamaları ise:

1- Ön tekerleği söküp eni büyük bir tekerlek olan Schwalbe Fat Frank taktım. Bunu çamurluğun kalıbı olarak kullanacağım. Tekerleği şişirip etrafına 5mm kalınlığında süngerimsi yalıtım malzemesiyle kapladım.

2- Jantın genişliğinde Jantı epoxyden korumak ve cam elyafını sabitlemede kullanılacak olan bandın yapışması için oluklu mukavva kapladım.

3- Yalıtım malzemesinin amacı tekerlek ile çamurluk arasındaki boşluğu oluşturmak. Bunun üzerine epoxynin yapılmaması için oluklu mukavvayı da kapsayacak şekilde bant kapladım.

4- Bantla kaplanan yüzeyin üzerine de dokuma cam elyaf kumaşı epoxy ile ıslatarak, bant ile oluşturduğum kalıba sabitledim.

Şimdilik bu kadar. Epoxynin donmasını bekliyorum.

image.jpeg

image.jpeg

5- Çamurluklara polyester macunu atıp tesfiyeledim.

6- Zor olan kısım, aydınlatmayı içine alabilecek bir hazne yapmaktı. Onu da yaptım.

Devam ediyor...

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Çamurluk ile aydınlatma haznesinin birleşimi ve deneme ...

image.jpeg
image.jpeg
 
Çok güzel olmuş. Arka çamurluk tamamlandığında daha bi güzel olucak sanırım
 
  • Beğen
Tepkiler: AbdülkadirArtan
Öncelikle emeğinize sağlık. Bir şey sorucam sadece merak ettiğim için. Bu kadro yapıldığında arka bacaklara disk bağlanacağı belli bir şey değildi. Siz bunu diske uyumlu hale getirdiniz. Orda her frene bastığınızda farklı vidalara farklı kuvvetler denk gelicek. Biri basarken biri çekme sergileyecek. Bunun kırılma ihtimali var yani en azında aparat kırılmaz ama kaynakladığı yerden sıkıntı çıkarabilir. Bunu da düşünmüşüzsünüzdür sanırım. Onun önlemini nasıl aldınız ?
 
@Emre Nakipoğlu Açıkçası onu çözümleyici bir düşüncem olmadı. 5mm Lama demirden yaptırdım. Normalde masif kütle oluyor o bağlantı yerleri. Kırılma olacak mı bilmiyorum fren tepkisi de güzel yalnız sert frenlemelerde yaptırdığım aparatın esnediğini farkettim. Bu yüzden yamulma ihtimaline karşı daha dikkatli frenlemeler yapmaya çalışıyorum. Ön frenin olmaması da kısa mesafe duruşlarını olumsuz etkiliyor.
 
Bu tür özel yapım çalışmalarda sorun olabiliyor.Ben de eski bisiklete mandalı göbek yapabilmek için maşanın drop kısmını eğe ile genişlettim sürerken biraz ses oluyor bazen ama hiç bir sorun yaşamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: AbdülkadirArtan
Ters bir durum yok çok şükür de temiz ve uslu kullanmak gerekiyor bunu. Gayet güzel ve alımlı oldu fakat biraz sıkıldım. Bazen diyorum ki bi downhill'ım olsa atlar zıplardık. :)
 
@AbdülkadirArtan
Merhaba abisi nasilsin? Sana sormak istedigim sey ondeki markaya ait olan metal levhayi kadroya nasil yapistirdin acaba ? Bende yavas yavas sonlara yaklastimda markaya ait metal logoyu bulup on boruya sabitlemem gerekecek
 
  • Beğen
Tepkiler: neptunica
Geri