Scudo Sports

Eski bir bisikletin hayata yeniden dönmesi

Wallahi şu topladıgım bisiklete binecek olsaydım kesinlikle mat siyah yada mat koyu yeşil yapardım ama boyle bıraktık :(
Bide süs olarak yapılan tasarıma nede shımano 600 arabesque grup set koyduk bende bılmıyorum :)64674 dosyayı görüntüle
 
Scudo
@AbdülkadirArtan yok o bianchinin kadrosu ama hafta sonu istanbul marmara ereğlisi arası tur yaptık aldıgım keyıf pahabıcılemezdı bugun komple soktum gunluk bınmeye karar verdım boya işine giricem çok guzel iş cıkarmışım hafif ve akıcı bir bisiklet oldu.
 
Herkese merhaba.

Lastik bakıyorum bu aralar. Jantın üzerine baktım 622x25 yazıyor. Eski lastiğine baktım 622x40 28x1,75 yazıyor. Şimdi öncelikle bunlara göre yeni alacağım lastiğin ölçülerinde neye dikkat edeceğim?

Bir de istediğim 2 model var bunlar uyumlu mudur?

----------------------

Lastikten anlayan mı yok yoksa zahmet oluyor da yazmak mı istenilmiyor?

Bazen (çoğunlukla) buradaki paylaşımların kimsenin umrunda olmadığını düşünüyorum. Kimileri reklam kimileri ego peşinde. Ne diyeyim belki de zorlamamak lazım.
image.png image.png
 
@AbdülkadirArtan lastikler janta uyumlu. 622x25 jantın anlamı; 622mm çapında, 25 mm genişlik. Yeni lastik 622x37 ; 37 mm genişliğinde.Eski lastik, yeni olandan 3 mm daha geniş sadece.
 
  • Beğen
Tepkiler: AbdülkadirArtan
@AbdülkadirArtan
622x25 jantın üzerinde yazıyorsa ilginç bir değer. Tam ertro ölçüsünü bilmek için o jantın üstündeki yazıların tamamını fotoğraflayabilir misin? Böylece en uygun aralıktaki lastikler söylenebilir.
 
Tamam yukarıdaki 622x37 lastik o janta olur. :harika:Eski model olduğu için oldukça enli. Takılabilecek bütün lastik genişlikleri için çemberin duvarlarını içten içe ölçermisin. Dıştan dışa değil, İçten içe. Fotoğraf hangisi için belli değil. Takılabilecek lastikleri içten içe mesafe belirler. Onun tablosunu da hatta eklerim. Şimdi tam müsait değilim
 
jatn üstündeki değer iç lastiği temsil ediyor. dış lastiğini baz alarak yenisini temin etmelisin.
 
  • Beğen
Tepkiler: AbdülkadirArtan
@MehmetAliB. İç çap 25, dış çap 35mm. Asgari lastik sınırı 35 mi olmalı? Üst sınır çok yok anladığım kadarıyla.
 
@AbdülkadirArtan
Evet doğru. Hatta minimum sınır 37 olsa daha iyi olur.
untitled-2.jpg
O janta bide bant almak lazım. Sırtı öyle çıplak kalmasın, lastik patlatır.
 
  • Beğen
Tepkiler: AbdülkadirArtan
Teşekkür ederim. Kendi jant diziliminde jant teli somunlarına birer pul takmışlardı. Bunun önemi nedir? Takmasak sorun yaşatır mı? Bir de dediğiniz gibi bant vardı onu da eklerim.
 
@AbdülkadirArtan

Selam,
Tel nipelleri ile jant iç yüzeyi arasında kalacak bu pulların amacı akord sırasında ve sonrasında ki kullanımda devamlı gerilim halinde olacağı için bu esnada nipellerin dar yüzeylerinin yapacağı baskı yüzeyini bu pullar ile daha geniş yüzeye dağıtarak jant profillerinin yırtılmasını engellemektir.
 
@ÖmerMurat Boya için öncelikle elektrostatik, fırın gibi yöntemlerle yaptırmayı düşündüm. Sonra açıkçası birkaç sebepten dolayı kendim yapmaya karar verdim. Sebepleri açıklamam gerekirse;
Çevremden duyduğum bazı kişilerden bisiklet ve motosikletleri boyarken özensiz yapıldığı,
Babamın elinden gelen her işi bil ama yapma, gün gelir lazım olur nasihatiyle bir olmaz iki olmaz elbet bir gün olur diye düşünerek kendim girişmem en önemli sebepler.

Boya için sanayiye Lider Boyaya gittim ve Serkan abi ile tanıştım. Gayet sıcak kanlı ve yardım severdi. Henüz hiçbirşey anlamamama rağmen detaylıca defalarca anlattı. Aklımdaki renk Sedef/inci beyazıydı. Bu konuda da yardımcı oldu. Acemiliğim gereği 2 kutu pastel beyaz, 2 kutu Sedef beyaz, 1 kutu astar, 1 kutu da vernik aldım. Bunların hepsi akrilik. Bir de mumlu bez önerdiler onu aldım.
Önce mumlu bezle tozunu alıp üstüne astarı attım tam yetti.
Ardından belli belirsiz 1200 zımpara attım. Yani çok hafifçe.
Üzerine 2 kutu pastel beyaz attım anca yetti. Büyük ihtimal acemiliğimden kaynaklı. Bir de iyi bir iş çıksın malzemeden çalmayalım görüşü var :)
Ardından Sedef beyazı attım 1 kutu yeterli oldu.
Ardından vernik attım 1 kutu. Yeterli oldu gibi geldi ama belki de benim kuruntum olabilir 1 kutu daha atsam daha iyi olabilir diye düşünüyorum.
Vernikren sonra beklemedeyim şu an. İşlemlerin arası için 20 dk beklesen yeterli olur dediler. Ben bazısında 30 dk civarı bazısında da 2 saat başka işlerimle oyalanarak geçirdim. Nasıl bir iş çıktı henüz ben de bilmiyorum kurusun odaya getirip ışık altında gözlemleyeceğim.

Unutmuşum ekleyeyim. Bu çaba sadece kadroya harcandı. Maşa, arka bagaj demiri ve çamurluklara henüz başlamadım. Onlar için yeniden boya almam gerekecek.

Vernik tam kurumamış şimdilik bu kadar fotoğrafladım. Yarın tüm halini fotoğraflarım. Beyaz leyleğim yavaş yavaş uçuşa hazırlanıyor :)
image.jpeg image.jpeg image.jpeg
 
@AbdülkadirArtan teşekkürler detaylı bilgilendirme için, bence başkaları sormadan detayları böyle bizimle paylaşırsanız daha keyifli olabilir takipçiler için. Kafamıza takılan şeyler olursa da zaten sorarız diye düşünüyorum. Fotoğraflardan fena görünmüyor uygulamanız ancak uzun vadede etkisi ne olacak merak ediyorum doğrusu. Renk seçimi şık, merakla sonucu bekliyorum. Airbrush'la yaptınız sanırım uygulamaları değil mi?
 
@ÖmerMurat
Otomobil boyasını sprey kutuya bastırdım. Uygulama da o şekilde oldu. İlerleyen zamanda airbrush tertibatı edinip ince işler yapmayı istiyorum. Tavsiyeniz için teşekkürler dikkat etmeye çalışacağım.

Çamurluk tasarım denemeleri..

çamurluk render.png

Bunun tipinde sol kol bulabileceğim biryer var mı? Anadolu ve Pedal bisiklet hariç.

image.jpeg
 
Geri