Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Evde bisiklet bakımı için gerekenler

@Mustafa Zeybek Ben yan keski kullanıyorum. Tabi kullandıkça ağzında körlenmeler meydana geliyor, matkap veya dremel ucuna taşlama silindiri takıp bileyliyorum arada bir. Ağzın bir tarafını sert ve sağlam bir yere dayayıp diğer tarafa çekiçle vurulduğunda bir hamlede kesiyor kabloyu. Aha bundan :
9538883256370.jpg


@Tahtabalık Fren/vites kablosu keserken bu aleti bakır boru keser gibi çeviriyor musunuz yoksa sadece civatasını mı sıkıyorsunuz?
 
Scudo
@Tahtabalık Fren/vites kablosu keserken bu aleti bakır boru keser gibi çeviriyor musunuz yoksa sadece civatasını mı sıkıyorsunuz?

Bu aletin mantığı borunun etrafında çevirerek kesmeye dayanıyor. her turda kesme derinliğini arttırıyorsunuz çok hassas sıktığınız için borunun ağzını deforme etmeden kesim yapabiliyorsunuz. Sert plastiklerde de güzel iş yapıyor.

Bir ekleme daha yapayım. Bu sadece borularda iş yapan bir alet. Eğer çelik tel kesilecekse en uygunu dremel ve karbon disk ile pürüzsüz kesim.
 
Son düzenleme:
resim_2021-04-22_225124.png
Dükkanda şöyle bir şey kullanıyorduk ama daha ekonomik bir yöntemi var mı acaba diye merak etmiştim.

@can_celik eğer alet alırsam işlevi tamamen bu işi yapmak olan bir tane alırım gibime geliyor. Ama öyle 50 60 liraya kurtaramayacak gibiyim. Zaten her zaman lazım olmuyor diyerek yine erteleyeceğim galiba 😅
 
@Mustafa Zeybek Bunun gibi kablo kesmeye özel aletler en güzeli tabi. Demonte edilebilmesiyle daha rahat bileyleme imkanı da sağlıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Merhaba arkadaşlar parça parça lazım olan alyanları alacam fakat bir sorum olacak T alyanlar birbirinden farklı oluyor yuvarlak başlı altıgen vs kullanım açısından hangisini almam gerekiyor?
 
@sahin3380 Disk fren kullanıyorsanız/kullanacaksanız dar yerlerde kullanabilmeniz gerekecek, haliyle anahtarı civataya paralel tutamayacağınız için yuvarlak başlı almanız iyi olur. Tabi set olarak almanıza gerek yok. Hangi ölçü gerekiyorsa ondan 1 adet alın yeter. Anahtar çevirme alanı geniş civatalar için ise L şeklindeki ucuz anahtarlardan almanız yeterli olur.

Alyana da çok yatırım yapmayın derim. Özellikle çok sıkılması gereken ve kafası gömük alyanlar, çözülmesi gerektiğinde başınıza büyük belalar açabilir. Torx veya mis gibi ata usulü düz tornavida civata kullanmak işleri kolaylaştırıyor.
 
Sizce böyle bir anahtar ne kadar işe yarar?
Kadroya zarar verebilir mi?
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: necmeddin
Sizce böyle bir anahtar ne kadar işe yarar?
Kadroya zarar verebilir mi?

Güç gerektiren bir işi kadroya yüklemenin riski ve kaydırma (aradaki parça olmadan aletin kadroya yaslanıp çizmesi/deşmesi) ya da sınırları aşmanın (kapak gevşetildikten sonra fazla çevrilirse dışa doğru gelen ruble ve zincirin yapabilecekleri) kadroya vereceği hasarın riski var gibi görünüyor ama Unior iyi bir marka, denemişlerdir ve sorun görmemişlerdir diye düşünüyorum.
Ancak pratik de değil, normalde "tekerleği çıkar - rubleyi sök - rubleyi tak - tekerleği tak" şeklindeki aşamaları "tekerleği çıkar - aletle birlikte geri tak - kapağı gevşet - tekerleği tekrar çıkar - rubleyi sök - rubleyi tak - aletle birlikte tekerleği tak - kapağı sıkıştır - tekerleği söküp aleti çıkar - tekerleği geri tak" haline getiriyor.
İki avantajı var. Biri yerden tasarruf, diğeri de (link) birden çok aleti almaktan kurtarması.
 
@IslakElliAsker Bence gerek yok. Kaset kapağını bisikletçide çıkarttırıp dış kenarına eğe veya avuç taşlama ile 2-3 tane kertik oluşturursunuz, sonra o kapağı diğer rublelerde de kullanırsınız. Zincir en büyük dişlideyken sağ ayağınızla pedalın geri dönmemesi için basıp, sol elinizde kalın bir düz tornavida, sağ elinizde çekiç o kertiğe saatin tersi yönde vurdunuzmu kapak açılır. Üstündeki nipel anahtarı tek bir genişlik sunuyor sadece. Bisikletinizdeki nipellere uymazsa o fonksiyonu da yalan olacak.

Ayrıca, kaset kapağı kapatılırken allah ne verdiyse sıkılması gereken bir şey değil. Pedal çevrilirken kapağa gevşemesi yönünde bir kuvvet tesir etmiyor. O sebeple titreşimle gevşeyip düşmeyecek kadar sıkılması yeterli.
 
Son düzenleme:
...
Ayrıca, kaset kapağı kapatılırken allah ne verdiyse sıkılması gereken bir şey değil. Pedal çevrilirken kapağa gevşemesi yönünde bir kuvvet tesir etmiyor. O sebeple titreşimle gevşeyip düşmeyecek kadar sıkılması yeterli.

Shimano 40 Nm diyor, kapağın üstünde de yazıyor. Sonradan o kadar sıkılmasa bile toplayan yönergeye uyduysa yeni bir bisiklette ilk açışın 40 Nm gerektireceğini varsaymak lazım.
 
Teşekkür ederim tavsiyeleriniz için 🙏Sanırım en mantıklısı anahtar alıp ruble tutucuyu eski zincirden yapmak. Yol bisikletinde aparat kadro kulağına temas edeceği için daha da riskli. İyi yanı içinde akort anahtarı da var, fiyatına göre çok iyi. Almak isteyen olursa erdoğanlar'da 80tl idi.
 
Teşekkürler bilgi paylaşımı için.
 
Selamlar, güncel haliyle bu set ne derece iş görür? Zincir anahtarına da 6-11 yazmışlar mesela.

(link)
 
Selamlar, güncel haliyle bu set ne derece iş görür? Zincir anahtarına da 6-11 yazmışlar mesela.

(link)
Ben alet cantasini 900Tl ye getirebilirim.
 
Herkese merhaba, torkmetre konusunda tavsiyeye ihtiyacım var. Aşağıdaki ürünlerden hangisini tavsiye edersiniz?

(link)

(link)

(link)

İlk ürün nasıl bir marka bilmiyorum. Ama bits seti içinde geliyor. İkinci üründe shimanonun alt markası sanırım. Ama uçları çıkmıyor. Uyumlu uç bulabilir miyim bilmiyorum. 2-15 nm aralığında. Üçüncü ürün ise kutulu ve şuan güzel bir indirimde. Uçları da yanında fakat 3-15 nm. Bisiklet için gerekli olan uçlar genelde 3-6 nm aralığında oluyor sanırım. Eksiklik yaşar mıyım? Veya şu ürünü aldım kötü çıktı dediğiniz bir ürün var mı? Veya tavsiye edeceğiniz?
 
@-Deniz- İleride karbon alma planın yoksa torkmetreye ihtiyacın yok. Torkmetre, sele kelepçesi, ön vites kelepçesi gibi fazla sıkılırsa kadronun zarar alacağı bağlantılarda gerekiyor.

İzeltaş alyan takımları çelik kalitesi olarak iyi. Somunlar, altıgen kafa civatalar için ise en iyi seçenek kurbağacık. Somunu/civatayı kavradıktan sonra tekrar bi sıkılırsa uzun süre monteli kalmış somunları bile deforme etmeden çözer.. Disk fren bisikletler için ucu yuvarlatılmış alyanlar var, onlar kullanışlı olur. Onu set almana gerek yok. Hangi ölçüde almanı @Spartiat biliyodur muhtemelen. Kafası gömülü alyanlardan hep korkarım. Yalama olduklarında bi yerleri deforme etmeden çıkmaları imkansız. O sebeple, furş kapağı gibi civataları torx (köşeleri sivri alyan) civata ile değiştirmen yararına olur.

Bunların dışında aynakol çektirmesi, zincir mengenesi, kaset ruble anahtarı gerekiyor. Aldığın bisiklet kare mil aynakollu. İleride hafifletmek amacıyla içi boş milli (hollowtech) aynakola geçmeyi düşünüyorsan kare mil çektirmesi almana gerek yok. Daha bi sürü şey çıkar da aklıma gelmiyor şimdi :D
 
@-Deniz- İleride karbon alma planın yoksa torkmetreye ihtiyacın yok. Torkmetre, sele kelepçesi, ön vites kelepçesi gibi fazla sıkılırsa kadronun zarar alacağı bağlantılarda gerekiyor.

İzeltaş alyan takımları çelik kalitesi olarak iyi. Somunlar, altıgen kafa civatalar için ise en iyi seçenek kurbağacık. Somunu/civatayı kavradıktan sonra tekrar bi sıkılırsa uzun süre monteli kalmış somunları bile deforme etmeden çözer.. Disk fren bisikletler için ucu yuvarlatılmış alyanlar var, onlar kullanışlı olur. Onu set almana gerek yok. Hangi ölçüde almanı @Spartiat biliyodur muhtemelen. Kafası gömülü alyanlardan hep korkarım. Yalama olduklarında bi yerleri deforme etmeden çıkmaları imkansız. O sebeple, furş kapağı gibi civataları torx (köşeleri sivri alyan) civata ile değiştirmen yararına olur.

Bunların dışında aynakol çektirmesi, zincir mengenesi, kaset ruble anahtarı gerekiyor. Aldığın bisiklet kare mil aynakollu. İleride hafifletmek amacıyla içi boş milli (hollowtech) aynakola geçmeyi düşünüyorsan kare mil çektirmesi almana gerek yok. Daha bi sürü şey çıkar da aklıma gelmiyor şimdi :D
Ya aslında karbon kadro yok diye gerek olmaz diyordum ama şunu farkettim. Dağ bisikletinde mesela suluğun takıldığı alyan öyle bir sıkılmış ki çıkartamadım. Ben mi sıktım yoksa bir bisikletçi mi hatırlamıyorum. Diğer parçalarda da hep bir nm değeri var. O sebeple yalama olurlar diye korkuyorum. T11x2'de elcikteki alyanda da başıma geldi. Onu ben sıkmıştım. Fazla sıktığım için gömülü olduğundan parçalayarak çıkartmam gerekti. Bisikleti komple söküp tekrar toplamak için gerekli olacak parçaları temin etmeye çalışıyorum. Özellikle de seneye dediğin gibi hollow yapacak olursam kendim söküp takmaya çalışacağım. Gücümü kontrol edemiyorum :D O kadar usta değilim o yüzden ihtiyacım var sanırım. Fırsat varken almayı düşünüyorum.

3'ten aşağı nm gerekir mi? Bitsleri olmadan 2-15 olanı mı almalıyım bilemedim.
 
....Uçları da yanında fakat 3-15 nm. Bisiklet için gerekli olan uçlar genelde 3-6 nm aralığında oluyor sanırım. ...

Uçlarla tork arasında bir bağlantı yok. "3-15 nm" dediği, "3 Nm'den 15 Nm'ye kadar torkta çalışır" demek. Bu, anahtarın özelliği. Uçlar ise sadece bu anahtarı farklı boyutlu ya da yapılı vidalarda kullanabilmek için. Yanında gelen uçlar da başka uçlar da anahtarın ucuna uyduğu sürece olur, uymazsa da çoğu ölçü için adaptör bulunuyor.

...3'ten aşağı nm gerekir mi? Bitsleri olmadan 2-15 olanı mı almalıyım bilemedim.

Bazen 3'ten aşağısı gerekiyor ama "bazen"e bakarsak 15'in üstü de gerekebiliyor. Örneğin kaset ruble 40 Nm ile sıkılıyor. Bisikletin üstündeki parçalara bakılıp 3'ten aşağısının gerekip gerekmediğine karar verilebilir. Benim gördüğüm üzerinde değer yazan en düşük güçle sıkılması gereken parçalar 2-2.5 Nm.

İlla tork anahtarına da gerek yok. Bazı şarjlı tornavidalarda - matkaplarda tork ölçümü var. Mesela bende bu var, zamanında profesyonel tork anahtarıyla kıyasladığımda çalışması tutarlıydı: (link) . Elde bu tür bir ürün varsa ondan yardım alınabilir.

Can Çelik'in dediği gibi karbon bisiklet/parçalar olmadıktan sonra hiçbiri gerekli değil, el zamanla alışıyor. Yine de olsa iyi olur tabii.

...Dağ bisikletinde mesela suluğun takıldığı alyan öyle bir sıkılmış ki çıkartamadım. Ben mi sıktım yoksa bir bisikletçi mi hatırlamıyorum. Diğer parçalarda da hep bir nm değeri var. O sebeple yalama olurlar diye korkuyorum. T11x2'de elcikteki alyanda da başıma geldi. Onu ben sıkmıştım. Fazla sıktığım için gömülü olduğundan parçalayarak çıkartmam gerekti. ...

Vidaların aşırı sıkışmaması için tek yapılması gereken gereğinden fazla sıkmamak değil. Özellikle sonradan sökülmesi gerekecek ama yüksek güçle sıkılan göbek, pedal, fren pivot vidası gibi parçaları takmadan önce anti-seize gres uygulamak çok faydalı. Zaten bu parçalar yeni olarak alındığında uygulanmış olarak geliyor, dişlerin üstündeki mavi-gri-beyaz kremsi madde bu. Örneğin: (link) (artık paylaştığım her ürünün fiyatının aldığımın 5-10 katı olmasına sinir oluyorum).
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Uçlarla tork arasında bir bağlantı yok. "3-15 nm" dediği, "3 Nm'den 15 Nm'ye kadar torkta çalışır" demek. Bu, anahtarın özelliği. Uçlar ise sadece bu anahtarı farklı boyutlu ya da yapılı vidalarda kullanabilmek için. Yanında gelen uçlar da başka uçlar da anahtarın ucuna uyduğu sürece olur, uymazsa da çoğu ölçü için adaptör bulunuyor.



Bazen 3'ten aşağısı gerekiyor ama "bazen"e bakarsak 15'in üstü de gerekebiliyor. Örneğin kaset ruble 40 Nm ile sıkılıyor. Bisikletin üstündeki parçalara bakılıp 3'ten aşağısının gerekip gerekmediğine karar verilebilir. Benim gördüğüm üzerinde değer yazan en düşük güçle sıkılması gereken parçalar 2-2.5 Nm.

İlla tork anahtarına da gerek yok. Bazı şarjlı tornavidalarda - matkaplarda tork ölçümü var. Mesela bende bu var, zamanında profesyonel tork anahtarıyla kıyasladığımda çalışması tutarlıydı: (link) . Elde bu tür bir ürün varsa ondan yardım alınabilir.

Can Çelik'in dediği gibi karbon bisiklet/parçalar olmadıktan sonra hiçbiri gerekli değil, el zamanla alışıyor. Yine de olsa iyi olur tabii.



Vidaların aşırı sıkışmaması için tek yapılması gereken gereğinden fazla sıkmamak değil. Özellikle sonradan sökülmesi gerekecek ama yüksek güçle sıkılan göbek, pedal, fren pivot vidası gibi parçaları takmadan önce anti-seize gres uygulamak çok faydalı. Zaten bu parçalar yeni olarak alındığında uygulanmış olarak geliyor, dişlerin üstündeki mavi-gri-beyaz kremsi madde bu. Örneğin: (link) (artık paylaştığım her ürünün fiyatının aldığımın 5-10 katı olmasına sinir oluyorum).
Pro bike tool diye bir marka buldum amazonda 10000 kişi 5 yıldız yorum yapmış. 2-20 nm olan ürününü alacağım. Acaba 10-60 nm olan ürünü de alsam mı göbekler için diye düşünüyorum. O bütçeyi aşıyor biraz. Hani göbek değişimleri vs herşeye yeterse bir daha bisikletçi yüzü görmeme gerek kalmazsa alabilirim 😀 60 nmden daha yukarı gereken bir kuvvet lazım olur mu?
 
Geri