Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Fahiş fiyatlı lastikler yüzünden bisikleti bıraktım

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
0
arkadaş bu nasıl saçmalıktır. kocaman araba lastiği 200₺, bisiklet lastiği 300₺. 1 araba lastiğinden 15-20 tane bisiklet lastiği üretilebilir. ama fiyatlar tam tersi. bu saçmalığın sebebi nedir? birde bisiklet dükkanları bisiklet satabilmek için sağlıktan,doğaya katkımızdan falan bahsediyor. ulan madem dünyanın kirlenmesini istemiyorlar fiyatlar neden bu kadar pahalı? tabi sorun sadece satıcılarda değil, lastik üreten firmaların da bir yamuğu var bu işte.

bbbb.png

bbbb1.png
 
Scudo
Aynen uzakdoğuda 1-2 dolara malettikleri lastikleri en düşük 10-15 dolara satıyorlar biraz kaliteli olsun desen rakamlar 10 katına kadar çıkıyor
 
@dost acı söyler valla hocam conti 4000s II o kadar kaliteli bi lastik değil. sürekli patlıyor. ama akıcılığı iyiymiş öyle diyorlar, o yüzden fiyatı şişirmişler. aslında bu işe türk lastik üreticilerinin el atması lazım
 
GoodYear şirketinin Adapazarında fabrikası var o yüzden biraz ucuz oluyor sanırım.

Continental komple alman markası € ve gümrük farkı yüzünden pahalı geliyor. Amazon.de üzerinden bakmayı denedin mi lastiği yalnız amazon.de ücretsiz kargo seçeneğini kaldırdı, oradan da pahalı gelir. :/
 
Ben de aynı düşüncedeyim.
Bisikletle alakalı bazı ürünler anlamsız pahalı olabiliyor.
Ama bisikleti bırakmayın varsın gp 4000 s2 olmasın lastiğiniz çünkü ülkece boykot bile etsek fiyatlar tüm dünyada bu kadar olmasa da bisiklet konusunda böyle.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yeni_kullanıcı
Lastigi yurtdisindan almak daha uygun oluyor. Wiggle.co.uk buraya bakabilirsin.
 
@eren konu hocam boykot etmeyelim de napalım. bisikleti zengin sporu diye pazarlıyorlar, fiyatlar ondan yüksek herhalde. bunun tek bir çözümü var bence, petlas,lassa gibi yerli firmalar uygun fiyata bisiklet lastiği üretecek, başka türlü bir çözüm yolu düşünemiyorum

@vetohan hocam wiggle dan alınca da kargo ve gümrük oluyor yine aynı fiyatlara geliyor.
 
Continental gibi lastikler bir çeşit ''niş ürünlerdir''.Niş ürün ;''Büyük bir gölde küçük bir balık olacağına, küçük bir gölde büyük bir balık ol.” Burada deniz değil, göl ifadesiin kullanıldığına dikkat ediniz.Yani küçük bir pazar hedeflenir,özelleşmiş ürünler üretilir.Dolayısıyla fiyatlar yüksektir.
Otomobil lastiklerinde ''ölçek ekonomisi'' kuralları daha çok işler.Ölçek ekonomisi derken; ''Bir üretim ya da hizmetin daha fazla ya da geniş çaplı gerçekleştirilmesi durumunda birim maliyetinin düşmesi ve maliyet avantajı getirmesi durumudur''Daha geniş bir pazara yöneliktir.Bundan dolayı fiyatlar daha kabul edilebilirdir.

Ayrıca otomobil lastiklerinin yanal kısımlarında yol tutuş olsa fiyatları uçar.:krktm:Bisiklet lastikleri,motor lastikleri kadar olmasa da yana yattığınızda da az biraz da olsa tutuş sağlar
 
@sirrunu
aynı fiyata gelmiyor. ben wiggle'dan aldım bu lastikten ve neredeyse yarı fiyatına geldi. 28 euro lastik fiyatı + 4,5 euro kargo + %18 gümrük vergisi, yaklaşık 270-280 liraya geliyor. burada ise 549 lira. yani sorun lastik üreticisinde filan değil, sorun burada.
 
  • Beğen
Tepkiler: ysnakblt
Hocam,Trde üretim ile yurtdışından gelen arasında çok fark var. Diğer yandan bazı ürünler marka olayından ötürü fiyat artışı yaşıyor. Hatta buna birazda kitle etkisi(oyuncu ekipmanı,sporcu ekipmanı vs) eklenince trajikomik rakamlar ortaya çıkıyor.Gidip 500tl dış lastik alacaksın,yolun kenarına atılmış,süpürülmüş şişe,cam kırıkları yüzünden tekeri yardıracaksın,sonra ömürünü kağıt üzerindeki süreden daha kısa sürede bitirdiğini görünce kahrolacaksın...
 
@hamlet2006 hocam yol lastiklerinin ucuzları da(100₺) poşet gibi zaten, bisikletimin desteklediği en kalın lasik 28mm. dağ bisikletim olsa schwalbe nin en ucuz lastiği black jack alıp geçerdim. ama yol lastiklerinin ucuzu çok kalitesiz oluyor. birde çok çabuk patlıyor. aslında elimdeki bisikleti satıp kalın lastik takabileceğim bir bisiklet alacaktım ama bisiklet fiyatları da uçtu. bu saatten sonra zengin olsam da bu fiyatları bisiklete vermem. dövizden dolayı aldı başını gitti fiyatlar.
 
@dost acı söyler
Bak bende aynısını kullanıyorum,bende çiftini 150tl almıştım.Şimdi bakıyorumda teki 150tl olmuş. :/
Benim tekerde şuan cam kırıklarından kaynaklı bazı yerlerinde yaralar var.Valla kullanmaya devam ediyorum bakalım,iyice parçalanacak gibi olana kadar devam.Zaten Allaha emanetiz yollarda. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: dost acı söyler
Piyasada fiyatı belirleyen yegane sebep arz-talep dir. Araba üreticileri gibi büyük montanlı üretim ve çok sayıdaki fabrika/üretici bisiklet lastik sektöründe maalesef henüz yok. Talebin arzdan da hızlı arttığı bisiklet lastiği sektöründe de bir süre sonra bu denge oluşacaktır. Haa ülkemiz gibi vergi sever ülke vatandaşları daha uzun süre yüksek fiyatlara katlanmak zorunda.
Syg
 
Fiyatı uygun olup yüksek fiyat gibi olan lastikleri kullanın mutlu olun.
 
  • Beğen
Tepkiler: efaruk
Bu yol bisikleti denen illetin her şeyi pahalı arkadaş. Taytı, forması, traineri, trainer lastiği, jantı, iç lastiği, dış lastiği, forması, pedi, selesi, kaskı, pedalı, ayakkabısı, grupseti, gidon bandı, fren pabucu vs vs.. Ki karbonu, alaşımı, bilmemnesi, buna ne can dayanır, ne de yürek. Tam teşekküllü yapayım dersen ki vakit de lazım, aslında tam bir zengin sporu bu.
Bisiklet kadar pahalı başka bir spor yok.
 
@dost acı söyler
Bu sefer dost güzel söylemiş. Ayni şeyi bende uzun zamandır düşünuyorum. Geçen bisikletcimden içlastik aldim 25 tl ye bisikletci "utaniyorum bu fiyatı söylemeye" dedi.
Petlas en azından iç lastik üretemez mi?
Neden olmasın mesaj atmak iyi fikir.
 
@Atasoy
Ortak bir metin olarak hepimiz yollayabiliriz ya da bir konu açıp bu konu hakkında forumda yoğun ilgi olduğunu konuyu onlarla paylaşabiiriz.
 
Geri