mehmetsunu
Kaldato ile sohbeti kestim.
- Kayıt
- 28 Eylül 2011
- Mesaj
- 5.670
- Tepki
- 13.144
- Şehir
- kayseri
- Başlangıç
- 2010—11
- Bisiklet
- Cube
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Cube sl road a öteden beri hastaydım. Keşke benim olsa diyerekten sayıklıyordumki Erdoğanların sitesinde tesadüfen 2015 modellerini görmem ile bin can ile aşık oldum. İlk görüşte aşk ile vuslata erme arası bir hafta sürmedi. bastırdım 2500 bangınotu aldım bisikleti. Kendilerinin sureti şu şekildedir:
Özelliklerini de şu şekilde sıralayalım:
Benim için fitnes bisiklette HFS kuralı geçerlidir. Yani hızlı, fonksiyonel vede sağlam. Dedik ya Ful alü fitneslar içinde SL road un en hafif bisiklet olduğunu söyleyebilirim. Rakamlarda ortada. Diğer bir hususta yukarda bahsettiğimiz üzere daha rijit olan 7005 alü alaşım olması. Her ne kadar katır namlı scott sub a göre biraz çıtkırıldım bir görünümü olsada bisikletin mihrabı sağlam. Fonksiyonel olması ise bu bisikletin bir şehirli olması yanısıra aynı zamanda turada uygun olması.
İşte dananın kuyruğunun koptuğu noktada burada başlıyor. Evet bu bisiklet gerek dingil mesafesi ile gereksede çeki demirinin uzunluğu ile yol bisikletine oldukça yakın. Yani yol bisikletinin sağlam genlerini üzerinde taşıyor. Alın borusuda diğer fitnes mesela kendini fitnestan gören bir t serisi meridalara göre oldukça kısa. 56 cm kadro boyuna göre 399 mm reach vede 573 mm lik stack uzunluğu bisikleti yol bisikletine yaklaştırıyor. Diğer bir yol bisikletine yaklaştıran özelliği ise bisiklette ful sora set kullanılması.
Ne demiştim fonksiyonel; hem yol bisikletinden hemde mtb den sağlam genleri üzerinde barındırması. Bisiklet hem geometri, hem üzerindeki set itibarıyla yol bisikletine yaklaşırken, 35 hacim kojak lastiği ve kadronun alt borusunun şekilde olduğu üzere yerden gelen titreşimleri absorde edecek kalın, köşeli vede kaslı yapısıyla mtb den özellikler taşıyor.
Bisikletin genlerini mtb den alan 660 mm lik gidon uzunluğuda bisikletin özellikle virajlardaki yol hakimiyetini arttırıyor. Konik alın borusu bisikletin yoldaki hakimiyetini çifte kavrulmuş yapan diğer bir özellik.
Frenler aceranın hidrolik disk frenleri ve bir V fren taraftarı olan beni bir hayli tatmin etti ve bir önyargıdan beni kurtardı. Dediğim gibi bu bisikletin en önemli özelliği, mtb ve yol bisikletinin en baskın özelliklerini kendi bünyesinde harmanlayan başarılı bir mtb+yol kırması olması yanısıra estetik olarakta fitnes bisikletlerde bir şahika olması. Bunu ancak fotoğrafların dili ile ifade edebilirim. Alın şu çatalın şaft borusuyla yaşadığı aşka bir bakın
Gördüğünüz üzere maşa karbon maşa görünümünde vede yekpare. Yani bacakları şaft borusuna bağlayan bir kaynak yok. Zaten Maşa hucüm kenarının uçak kanatlarındaki gibi su damlası görünümü nedeniyle aero ismini haklı olarak almış. Diğer alü materyal fitnes bisikletlerin maşalarında olduğu gibi rüzgara cepheden kafa tutan tombiş görünümde değil. Aferin sana alaman mühendisliği.
Dedikya ful alü bir fitnes olarak zirveye yerleşmiş durumda SL road. Diğer bir estetik tavır ise, kaynakların, kadronun sağlamlık arz eden kısımlarında olduğu gibi bırakılıp kadro maşa bağlantısında yani göz önünde bulunan kısımlarda estetik bir şekilde silinmiş olması. Örnekler geliyor:
Bisikletin 35 hacim ve ultramega silik lastikleri ise şimdiye kadar gördüğüm en başarılı fitnes lastiklerinden. Asfalta adeta vantuz gibi yapışıyor bu özelliği nedeniyle bisikleti yana yatırma rekorları üzerinde çalışmalarıma hız kazandırmış bulunmaktayım. Schwalbenin kendi katalogunda bu atak lastikler hem yuvarlanma hemde dayanım bakımından yüksek puan almış durumda.
Estetik kaygıların alaman mühendislerinde gündeminde olduğunu SL road un ayaklığına bakarak görmüş olduk. Şimdiye kadar kullanmış olduğum bir ton ayaklık bisikletle doku uyuşmazlığı içerisindeydi. Oysaki Sl road un ayrı olarak satılan (60 papel bayılmak zorundasınız) tek vida montajli ve alyan ayarlı ayaklığı çok stabil bir görünüm sunmakta. Zippo çakmağın açılış efektine sahip ayaklık açıldığı andaki vibrasyon vede rezonans kuvveti ile bisikleti adeta elementlerine ayırmakla tehdit ediyor.
Dedik ya şeytan ayrıntıda gizlidir. İnceledikçe SL road ın her bir köşesine bir şeytan gizlenmiş olduğunu gözlemliyoruz. SL road un selesi ise yeni bir tabu kırıcılık görevini (en azından benim için) üstleniyor. Sert materyalli ve aero görünümlü sele jelli sele her zaman iyidir görüşümü bir daha gelmemek üzere yerle yeksan ediyor. 40-50 km lik pedal kesmeden yaptığım turlarda ciddi bir toto deformasyonu yaşamadım.
Bisikletin renk uyumu ise bir harika. Hem fosforlu hemde göz alıcı yeşil ile mat fümenin uyumu sağlanmış. Cube ün aksesuarlarda bu renk uyumu çerçevesinde üretiliyor.
Bisiklet hem tura yatkınlığı hem yol bisikleti gibi hızlanması ve atak tavrı hem yol hakimiyeti hemde estetik kaygı ve ayrıntılardaki dikkat, özen ve zenginliği ile benden tam not aldı.
SL road için şunu söyleyebilirimki fitnes bisikletler için yeni çıta daha iyisi üretilene kadar Cube SL road.
Özelliklerini de şu şekilde sıralayalım:
- frame Aluminium Superlite Crossroad Double Butted
- color anthrazit black green
- size 50, 53, 56, 59, 62, Trapeze: 46, 49, 52
- fork Aluminium Rigid Fork Taper
- headset CUBE Z-t ECO, top zero-stack 1 1/8" (OD 44mm), bottom integrated 1 1/2"
- stem CUBE Performance, 31.8mm
- handlebar CUBE Flat Race Bar, 660mm
- grips CUBE Natural Fit Race
- rear derailleur Shimano Sora RD-3500GS, 9-Speed
- front derailleur Shimano Sora FD-3500BM, 31.8mm
- shifters Shimano Sora SL-3500
- brake system Shimano BR-M355, Hydr. Disc Brake (160/160)
- crankset Shimano Sora FC-3550, Hollowtech II, 50x34T, BB Integrated
- cassette Shimano CS-HG300, 11-32
- chain KMC X9
- rims CUBE ZX24
- front hub Shimano Deore HB-M615
- rear hub Shimano Deore FH-M615
- tires Schwalbe Kojak Active, 35x622
- pedals CUBE Aluminium MTB
- saddle CUBE Active 1.1
- seat post CUBE Performance Post, 27.2mm
- seatclamp RFR Close 31.8mm
- weight 10,9 kg
Benim için fitnes bisiklette HFS kuralı geçerlidir. Yani hızlı, fonksiyonel vede sağlam. Dedik ya Ful alü fitneslar içinde SL road un en hafif bisiklet olduğunu söyleyebilirim. Rakamlarda ortada. Diğer bir hususta yukarda bahsettiğimiz üzere daha rijit olan 7005 alü alaşım olması. Her ne kadar katır namlı scott sub a göre biraz çıtkırıldım bir görünümü olsada bisikletin mihrabı sağlam. Fonksiyonel olması ise bu bisikletin bir şehirli olması yanısıra aynı zamanda turada uygun olması.
İşte dananın kuyruğunun koptuğu noktada burada başlıyor. Evet bu bisiklet gerek dingil mesafesi ile gereksede çeki demirinin uzunluğu ile yol bisikletine oldukça yakın. Yani yol bisikletinin sağlam genlerini üzerinde taşıyor. Alın borusuda diğer fitnes mesela kendini fitnestan gören bir t serisi meridalara göre oldukça kısa. 56 cm kadro boyuna göre 399 mm reach vede 573 mm lik stack uzunluğu bisikleti yol bisikletine yaklaştırıyor. Diğer bir yol bisikletine yaklaştıran özelliği ise bisiklette ful sora set kullanılması.
Ne demiştim fonksiyonel; hem yol bisikletinden hemde mtb den sağlam genleri üzerinde barındırması. Bisiklet hem geometri, hem üzerindeki set itibarıyla yol bisikletine yaklaşırken, 35 hacim kojak lastiği ve kadronun alt borusunun şekilde olduğu üzere yerden gelen titreşimleri absorde edecek kalın, köşeli vede kaslı yapısıyla mtb den özellikler taşıyor.
Bisikletin genlerini mtb den alan 660 mm lik gidon uzunluğuda bisikletin özellikle virajlardaki yol hakimiyetini arttırıyor. Konik alın borusu bisikletin yoldaki hakimiyetini çifte kavrulmuş yapan diğer bir özellik.
Frenler aceranın hidrolik disk frenleri ve bir V fren taraftarı olan beni bir hayli tatmin etti ve bir önyargıdan beni kurtardı. Dediğim gibi bu bisikletin en önemli özelliği, mtb ve yol bisikletinin en baskın özelliklerini kendi bünyesinde harmanlayan başarılı bir mtb+yol kırması olması yanısıra estetik olarakta fitnes bisikletlerde bir şahika olması. Bunu ancak fotoğrafların dili ile ifade edebilirim. Alın şu çatalın şaft borusuyla yaşadığı aşka bir bakın
Gördüğünüz üzere maşa karbon maşa görünümünde vede yekpare. Yani bacakları şaft borusuna bağlayan bir kaynak yok. Zaten Maşa hucüm kenarının uçak kanatlarındaki gibi su damlası görünümü nedeniyle aero ismini haklı olarak almış. Diğer alü materyal fitnes bisikletlerin maşalarında olduğu gibi rüzgara cepheden kafa tutan tombiş görünümde değil. Aferin sana alaman mühendisliği.
Dedikya ful alü bir fitnes olarak zirveye yerleşmiş durumda SL road. Diğer bir estetik tavır ise, kaynakların, kadronun sağlamlık arz eden kısımlarında olduğu gibi bırakılıp kadro maşa bağlantısında yani göz önünde bulunan kısımlarda estetik bir şekilde silinmiş olması. Örnekler geliyor:
Bisikletin 35 hacim ve ultramega silik lastikleri ise şimdiye kadar gördüğüm en başarılı fitnes lastiklerinden. Asfalta adeta vantuz gibi yapışıyor bu özelliği nedeniyle bisikleti yana yatırma rekorları üzerinde çalışmalarıma hız kazandırmış bulunmaktayım. Schwalbenin kendi katalogunda bu atak lastikler hem yuvarlanma hemde dayanım bakımından yüksek puan almış durumda.
Estetik kaygıların alaman mühendislerinde gündeminde olduğunu SL road un ayaklığına bakarak görmüş olduk. Şimdiye kadar kullanmış olduğum bir ton ayaklık bisikletle doku uyuşmazlığı içerisindeydi. Oysaki Sl road un ayrı olarak satılan (60 papel bayılmak zorundasınız) tek vida montajli ve alyan ayarlı ayaklığı çok stabil bir görünüm sunmakta. Zippo çakmağın açılış efektine sahip ayaklık açıldığı andaki vibrasyon vede rezonans kuvveti ile bisikleti adeta elementlerine ayırmakla tehdit ediyor.
Dedik ya şeytan ayrıntıda gizlidir. İnceledikçe SL road ın her bir köşesine bir şeytan gizlenmiş olduğunu gözlemliyoruz. SL road un selesi ise yeni bir tabu kırıcılık görevini (en azından benim için) üstleniyor. Sert materyalli ve aero görünümlü sele jelli sele her zaman iyidir görüşümü bir daha gelmemek üzere yerle yeksan ediyor. 40-50 km lik pedal kesmeden yaptığım turlarda ciddi bir toto deformasyonu yaşamadım.
Bisikletin renk uyumu ise bir harika. Hem fosforlu hemde göz alıcı yeşil ile mat fümenin uyumu sağlanmış. Cube ün aksesuarlarda bu renk uyumu çerçevesinde üretiliyor.
Bisiklet hem tura yatkınlığı hem yol bisikleti gibi hızlanması ve atak tavrı hem yol hakimiyeti hemde estetik kaygı ve ayrıntılardaki dikkat, özen ve zenginliği ile benden tam not aldı.
SL road için şunu söyleyebilirimki fitnes bisikletler için yeni çıta daha iyisi üretilene kadar Cube SL road.