Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Fixie bisikletle tırmanış

Bir aralar fixie ye merak sarmıştım ben de. Vücudu alıştırmak için de kendime alt vites sınırı koyup yokuşları da yüksek viteslerde çıktım uzunca bir süre. Sonra diz kapaklarımda ciddi ağrılar başgösterince bıraktım. Uzunca bir süre dizlerim eski halini almadı. Glukozamin filan kullanmak zorunda kaldım bir süre. Fixie işi bana göre de düz yolda ideal. Tavsiye etmiyorum ben de.
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail_293
Scudo
@JusTiMe

Zincir gergisi aparatı ile yapılacak tüm fixie projelerine karşıyım. Fren tertibatı ile kullanılacaksa sorun değil fakat frensiz kullanılacaksa kesinlikle ölümcül oluyor. Kesinlikle tavsiye etmiyorum. Forumda dönüştürme ile ilgili bir yazım var, ona bakabilirsiniz.

@ahlaksız

Öncelikle düz yolda bir süre kullanacaksınız. Bu kullanım sıklığına göre 1 yıl da olabilir 6 ay da olabilir. Ben 2 sene single kullanmıştım.

Ondan sonra kademe kademe eğim arttırma çalışmaları yapılacak. Birden çok yüksek eğimlere bodoslama dalınmayacak.

Bunların dışında yol bisikleti branşındaki antreman ve dinlenme sürelerine aynen dikkat edilecek.

Dizlere yüklenmelerden dolayı kesinlikle sorun çıkıyor. Onu gidermek için takviyeler alınabilir. Ya da bildiğiniz bi kasap varsa bol bol kemik etrafındaki jelatini kaynatıp kaynatıp içeceksiniz. Bulunduğunuz yerde hakkını vererek tırnak paça yapan bi çorbacı varsa o da olur tabii.

Çalışınca oluyor derken fixie denen makine bir acı çekme aparatıdır. Acı çeke çeke öğreneceksiniz fixieyi. Acı çekmekten zevk almayan normal insanların kullanmaya uzun süre tahammül edemeyeceği bir alet edevat fixie. Bu bağlamda düşünecek olursak acı çekerek yokuş çıka çıka gelişiyor bu işler. Fixie ile ilk gran fondomu bitirdikten sonra öleyazmıştım. Şimdi ise durum çok farklı. Bir yere fixie ile gidilebiliyorsa diğer bisikletlerimi kullanmıyorum bile. 030 tiagra var 2 yıldır balkonda yatıyor. Yazık oldu haspama

Yol bisikletinden fixie dönüşümü nasıl yapılır?

Dönüşüm hakkında yazdığım yazının linki burada. Ama yol bisikleti dönüşümü ile ilgili bu. Dağ bisikleti dönüşümü buna illa ki biraz benzer ama mtb kadro dropoutları hakkında ayrıntılı bilgim yok. O yüzden kesin bir yorum yapamayacağım. Özür dilerim.
 
Yol bisikletin varsa fixie dişli oranına denk gelen kombinasyonda yokuş çık,aynı şey değil ama pedaldaki direnci ne kadar sürdürebildiğini test edersin.Devamlı pedal çevirme hissi bambaşka bi deneyim tabiki.İnişler arkadaşların değindiği gibi büyük problem.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@Ali Kılıç 35.5 Frenleri değiştirmeye niyetli değilim sadece dişlimi tekli yapmak istiyorum işte o kadar :) Benim sorum aynakol onu gerçekleştirmem mümkün mü?
 
Çukurlar tümsekler de çok problem oluyo. Bütün eklemlerde sele bölgesinde darbe oluşuyo geçerken. Benim artık fixie tarafını kullanmama sebebim bu açıkçası.
 
Bir ay önce yapımını bitirdiğim fixie bisikletimle ilgili bazı düşünce ve deneyimlerimi paylaşmak isterim.

Baştan beri kabul ettiğim bir konu, fixie bisikletin bir performans bisikleti olmadığı, ancak fazla yokuşlu olmayan şehiriçi yollarda atikliği ile eğlenceli ve kolay bir sürüş sağladığı idi. Çünkü eğer yüksek bir dişli oranı ile performans arttırmak için (bunun ne derece doğru bir antrenman biçimi olduğu da tartışılır) yokuş çıkmak istiyorsanız zaten bunu bisikletinizi istediğiniz dişli oranında tutup yapmanız mümkün.

Eskilerin kullandığı bisikletler daha vites icad olunmadığı için doğal olarak tekli rubleye sahipti. Ama o zamanlar bile o bisikletler fixie değil freewheel, yani giderken pedalı sabit tutulabilen bildiğimiz vitessiz bisikletlerdi.

Fixie bisiklet ile vitessiz bisiklet arasındaki fark her bakımdan o kadar büyük ki, vitessiz bisikletler fixie'den fazla, çok vitesli vitesler kategorisine dahil edilmeli. Çünkü sürüş tekniği bildiğimiz tek veya çok vitesli bisikletlerden şaşırtıcı ölçüde farklı.

İlk önce bisiklete binip ilk pedalı basarken yaşıyorsunuz bu farklılığı. İlk dönme hareketini verdiğiniz pedala bastığınızda, o pedal en alt noktaya varıncaya kadar seleye oturmuş olmanız gerekiyor, yoksa kendinizi yerde bulabiliyorsunuz o anda. Pedala çeyrek bas, hemen seleye otur ve öteki pedala bas şeklinde işliyor ilk harekete geçme süreci. Bunu başardıktan sonra ben nasıl duracağım paniği başlıyor. Altınızda devamlı dönen aynakola geriye baskı yapıp yavaşlamak kolay değil. Vücut ağırlığınızı kullanmanız gerekiyor anlık ayağa kalkmalarla. Eğer bendeki gibi bir ön fren takmışsanız bu paniği daha kolay atlatıyorsunuz.

Sürme sırasında bacaklarınız sürekli dönme halinde olmak zorunda. Hızlandığınızda bir süre sonra yeter artık şöyle bırakayım da bisiklet kendi kendine gitsin diyemiyorsunuz. Güç vermeseniz de sürekli hızlı kadansta gidiyor olmak rahatsız veriyor. Ama hızınızı alıştığınız kadansa uygun düzeye düşürünce keyif alıyorsunuz. Yokuşta tabi bu büyük problem. Büyük aynakol takarsanız yüksek kadansa ihtiyaç kalmaz, ama bu defa da dik yokuşlarda kendinize hasar vermeden işiniz çok zor.

Zincir gergisi fixie için intihar diyebilirim. Frenlemek için pedallara geri baskı yaptığınızda gerginizin gerdiği zincir yukarıda kendini bırakacak, frenleme gerçekleşmediği gibi büyük olasılıkla zincir rubleden atacak ve "adeta fren kopması" ile başbaşa kalacaksınız.

Fixie performans değil, bir eğlence bisikleti. Gerçekte 2 viteslidir - bir ileri, bir geri. Geriye pedallanabilen bisiklet türüdür. Akrobasi için de kullanılmaya çok yatkındır bu nedenle. Aşağıdaki videoyu sonuna kadar izlemenizi öneririm:

 
@Haluk Eke Aydınlatırsan sevinirim. Şimdi bisikletimdeki 9vitesli rubleyi çıkartıp o yere bu 16 dişli takacağım şayet üzerinde rotorlar elbet kalacak. Sonra vites fren kolunu satarsam artık o parayla hidrolik fren kolu alacağım. bu şekilde bisikleti süreceğim. Son olarak şunu ekleyeyim 44-32-22t alivio aynakola sahibim bunlardan en küçük ile en büyüğünü çıkartacağım. Bu dediklerimden olmayacak olan var mı?
 
@JusTiMe Muhtemelen bisikletiniz kadro kulaklıdır. Bu durumda zinciri gergin tutmak için gerdikten sonra kendisi de sabitlenen bir mekanizma gerekir. Resimden bunu tam anlamam münkün değil. Zincirin baklalarını takıp çıkararak ayar yapmak ancak tesadüfen tutar. Tekeri serbestçe ileri geri alabilmek gerekir.

Aynakol'dan üst ve alt dişliyi çıkarmak mümkün. Ama üst dişli çıktıktan sonra orta dişliyi takarken çıkan dişlinin bıraktığı boşluğu karşılamanız gerekir. Bunu işe giriştiğinizde vidaların sıkılamamasından anlarsınız zaten. Vidayı zorlayıp yalama yapmayın, sorun çıkan ayna nedeniyle kalan boşluktur.

Freni istediğiniz gibi yapın, çekiş sistemi ile ilgisi yok vites iptal edildiği için.

Zinciri değiştirmeniz gerekecek, çünkü fixie dişliler kalındır ve 7-8 vites zincirleri ensiz gelip dişlere oturmaz. Fixie veya tek vites zinciri alacaksınız, 1/8 inçlik.

Detay sorularınız olursa özelden yazın.
 
@Haluk Eke (link) bu ürünü buldum. Görüldüğü gibi 8-9 vites zincir uyumluluğu varmış tabi bunlar benim
bendeki kaset göbek (link) yani buna takıp tekli diş yapma niyetindeyim bisiklet 27 vites 7-8 vites zinciri gibi kalın değil daha ince yapıda
Doğru parçayı göstermiş miyim acaba :D
Tabi ben bunu başarabilirsem pedalları geri çevirdiğimde geriye gitmez umarım :D
 
46/15 gibi oranlar mi var fixedde?
 
@Harun Salcı

İstediğiniz oranda toplayabilirsiniz. Kullanım amacınıza ve kondisyonunuza göre bu oranlar değişebilir. Ben 52×16 kullandım bir süre. Nispeten düz bir yolda sürüyordum. Şimdi yokuşlu bir rotaya geçiş yaptığım için 42×16 kullanıyorum. Aynakol değiştirmeden sadece yaprağı değiştirerek ve zinciri kısaltarak bu dönüşümü yaptım. Aynakol büyütmek için de 52 li yaprağı takıyorum ve zinciri birkaç bakla uzatıyorum. İşlem tamamdır. Bunun için 52×42 ikili yol bisikleti aynakolu kullanıyorum. Birini iptal edip tek yaprağı alyanlı vidalar ile monte ediyorum.

Fixed gearlarda arka dişli 11t den başlıyor, benim gördüğüm kadarıyla 25t ye kadar var. Aliexpress'ten daha geniş bir aralıkta arka dişli bulmak mümkün. Aynakol durumunu da yukarıda anlattım.
 
@Ali Kılıç 35.5 Bisanin hizmet bisikleti fixie sayilir mi? Tam dedigim gibi 46/15 en azindan Bianchinin bu tarz modelinde oyle.
 
Hizmet bisikleti fixieye geçiş için bir süreliğine kullanılabilir ama yeterli olmayacaktır. Eşek ölüsü gibi ağır çünkü. Mahveder adamı.

En mantıklı olanı eski bir yarış bisikleti kadrosu bul. Hurdacıdan bile alabilirsin. Çok az bir masraf ile fixed gear dönüşümü yapılabilir bunların. Hem en fazla 11 kg oluyor bunlar toplanınca. Bisan'ın hizmet bisikleti en az 20 kilo gelir herhalde.

Pedal çevirmeden de yol alabiliyorsan tekli rubleli bu bisikletlere single speed denir. Bu hizmet bisikleti denen şey tam olarak karşılamasa da prensipte single speed olarak kabul edilebilir. Fixed gear bisikletlerde ise arka dişli arka jant göbeğine sabitlenmiştir. Pedal çevirmeden tek bir metre yol alınamaz. Yokuş aşağı giderken bile pedal çevirmek zorundasınız fixiede.

Durumlar kısaca böyle özetlenebilir ama aralarında buraya yazmakla bitirilemeyecek kadar çok fark olduğunu da söylemek zorundayım.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.
@Harun Salcı Kontra pedal farklı. Benim bildiğim kontra pedalı geriye çevirince arka fren oluyor, tekerlek ters yönde dönmüyor. Fixielerde pedalı öne çevirirsen öne, arkaya çevirirsen geri gidiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun. ve uslsy
Fixed gear ile kontra farkı üzerine bir yazı hazırlıyorum. En kısa zamanda buradan yeni bir konu başlığı altında paylaşacağım ama kısaca açıklamak gerekirse kontra göbekte pedal çevirmeden yokuş aşağı inebilirsin ama fixiede yok öyle bir şey. Fixiede bisiklet hareket ettiği sürece pedal çevirmek zorundasın.
 
  • Beğen
Tepkiler: uslsy
@Ilter Elmas
Aynen kontra pedal geriye basinca fren. Çocukluğumda freestyle bmx im vardi. Kontra pedal diye hava atardim mahallede.. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Ilter Elmas
Fixie/single speed videolarını her izlediğimde canım o bisikletlerden almak istiyor ama cesaret edemiyorum :D






 
Geri