Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Fixie bisikletle tırmanış

@Ilter Elmas

Cesaretlik bir durum olduğunu düşünmüyorum. Tek vites olayına alışmak biraz zaman ve çalışma gerektirir. Bir çok fixie/single speed bisiklette vites oranı 46/16, 46/17 vb. oluyor. Herhangi bir vitesli bisiklette bu orana denk gelen vitesle deneme yapılabilir. Tüm sürüşü bu vites oranında gerçekleştirdiğinizde single speed olayının ne olduğunu kabaca anlamış olursunuz. Eğer bisiklet sürdüğünüz bölgede çok dik ve uzun yokuşlar yoksa emin olun single speed vitesli bisikletleri bıraktırır. (daha çok şehir içinde sürenler için). Single speed bisikletin bir dezavantajı da çok yüksek hızlara çıkmanın pek mümkün olmaması, ancak şehir içinde pek sorun değil.

Fixie ise bambaşka ve belli bir alışma süreci gerektirir. Tavsiyem hem single speed hem de fixie olarak kullanılabilen flip flop göbekli bisikletler.
 
Scudo
@silop Single speed'den değil de daha çok fixieden çekiniyorum, malum pedal sürekli dönüyor.
 
@Ilter Elmas Yokuş aşağı hızlı şürüşler ve keskin dönüşler fixiede bazen problem olabilir. Fixiede dikkat edilmesi gereken bir durum da ayakların pedaldan kaymamasını sağlamak; ki bu da kayışlı pedallarla mümkün.

Bir diğer önerim ise ayağın pedalda ön-arka yöndeki pozisyonu ile alakalı şu https://www.bikejames.com/strength...through-the-ball-of-your-foot-when-you-pedal/ bağlantıya bakmanız. İlgili linkteki öneriyi uyguladığınızda pedala çok daha sağlam bastığınızı hissedeceksiniz, böylece ayağınız pedaldan kolay kolay kaymayacak ve fixie ile alakalı potansiyel bir sorunun da önüne geçmiş olacaksınız
 
Bir şey soracam ama kızmayın. Fixed gear tipi bisiklet alanlar şelaleyi öven palulu adam gibi fixed'i övmekter. Ama kimse artısı, eksisi, hangi özelliğinin sürüş keyfini arttırdığı ile bilgileri net olarak aktarmıyor. Ve ben fixed bisikletlerin hem fayda hem de keyif olarak bir artısının olmadığını düşünüyorum. Bir kere bu aletlerin vitesi olmadığından hem yokuş performansı hem ivmelenme hem de son hız ciddi manada düşüyor. Bu durum sürüş keyfini azalttığı gibi sıkıştıran t*ksi vb. tehlikeli bir durumdan kaçma yeteneğini azaltma, trafikteki araçların hızına uyum sağlayamama ve uygun hıza çıkılıncaya kadar bir sonraki kırmızı ışığa takılma haliyle arkadan gelen araçlar tarafından taciz edilme gibi can güvenliği sorunlarına da neden oluyor. Bunca eksisine rağmen bu bisikletler her ne kadar yaygın olmasalar da neden çok koyu bir hayran kitlesi var? Fixed'lerin ne gibi bir kendine bağlayan özelliği var? Bunu merak ediyorum.
 
@Knight Rider
Forumda ilgili konuları okursanız cevapları bulabilirsiniz

@Knight Rider

Tam tersi ivmelenme artıyor. Dişliyi +2/4 yaparsanız max hız da artar ki zaten compact bir yol bisikletinden aşırı yavaş değildir.

@Knight Rider

Bisiklet zevkinin en basit ve sade en sorunsuz en ucuz ve performanslı en şık en pratik halidir.
 
@silop Bu faydalı bilgiler için teşekkür ederim.
 
@Knight Rider
Bu dediğinize katılmıyorum. Fixie/single speedlerin bir avantajı göreceli olarak yüksek vites oranı sayesinde @Cem cm'in de söylediği gibi ivmelenmeleri oldukça hızlı - ayakta sürerek çok ani bir şekilde hızlanabilirsiniz.

Ayrıca tek vitesli bisiklet sürmeye alıştığınızda, vitesli bisikletlere kıyasla sürekli hareket halinde olmaya ve tamamen durmamaya eğilimli oluyorsunuz (ör: trafik ışıkları). Bu da vitesli bisikletlere göre daha atik olmanızı sağlıyor. Track stand denilen ayakta ve bisikleti hareketsiz tutma olayı sayesinde hareket etmeniz gerektiğinde daha fazla kuvvet uygulayabildiğiniz için daha hızlı kalkış mümkün.
 
@Knight Rider


Burada sorduğun tüm soruların yanıtını içeren bir kitap yazıyorum. 2019 Ocak ya da Şubat aylarında bastıracağım. Fixed gear bisikletler ile ilgili ne kadar soru sorun varsa hepsini ayrıntılı olarak işleyeceğim. Özellikle yeni başlayanlar ya yeni başlayacak olanlar için fixie el kitabı gibi bir şey olacak. 90 sayfaya ulaştım. 150. Sayfada bitecek muhtemelen.

Ayrıca buradan da kitapta yer alacak birkaç yazıyı paylaşmak istiyorum. Fakat yeni konu açamıyorum. Nedenini anlayamadım fakat forumda girmediğim bölüm kalmadı. Yeni konu aç sekmesini bulamadım
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Tamamdır. Buldum. Teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ilter Elmas
Melsa'nın sayfasında fuji bisikletlerini hatmettim. Malum dolardan yana boynumuz bükük Surly kadro toplamak hayal oldu şimdilik.
Fuji Feather ya da Track modellerini alıp daha sonra değişiklik yapmayı bile düşünmüyorum değil. Yakındır bir çılgınlık yapıcam, gelişmeleri kutu açılımıyla paylaşırım kısmet olursa.

Tırmanış konusuna gelince Ankara'da zor gibi, denemek lazım.
Fixed dişli kullanmak cesaret ister, Türkiye şartlarında zor ama single ile kullanılabileceğini düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@Ali Kılıç 35.5 Allah daha çok uzun ömürler versin üstadım o işin esprisi tabi. İzmir'i bilmiyorum ama Ankara'nın inişi/çıkışı bitmez nasıl kullanabileceğim konusunda endişelerim yok değil. Geçen sene aldığım bisikletimden öncede fixie modellere çok baktım ama fırsat olmadı. Sade ve klasik kadrolar daha çok hoşuma gidiyor nedendir bilmiyorum, bu modellerde aynı şekilde.

Sayfada benzer sorunlardan bahsedilmiş, kullanmayan da olumlu, olumsuz yönlerini merak ediyor.
Yokuş çıkıp inebilecek miyim?
Düz yolda ne kadar hızlanabilirim?
Trafikte ne kadar atik bir bisiklet olacak? vs. gibi sorular herkes gibi benimde beynimi kemiriyor. :bsmagryr: Alma fırsatı bulursam kendime alışma süresi ayırıcam ve beceremez isem kadro üzerinde değişikliğe gidebilirim.
 
Fixieye alışmak için vitesli bisikletinizde de denemeler yapabilirsiniz. Bu soruların yanıtını fixie almadan da kendi kendinize bulabilirsiniz. 46×16 aynakol dişli oranına uygun ya da yakın bir vites oranında bisikletinizi sabitleyin ve yokuş çıkmayı deneyin. Hızlanmayı deneyin. Bu soruların yanıtını o zaman alacaksınız. Biz ne desek boş bu noktada. Sizin kondisyonunuz yanıt verecek bu sorulara.
 
@Celâl Y. Eğer Ankara'da düz bir yerde süremeyeceksiniz oldukça zorlanabilirsiniz. Özellikle Çankaya ve Dikmen'de hem trafik hem de yokuş zor olabilir. Ama tabi ki bu olay biraz da fiziki durumunuza da bağlı; yine de @Ali Kılıç 35.5 'ın de dediği gibi 46x16, 46x17 ye benzer bir vites oranında sürmeniz ve nasıl bir şeyle karşılaşacağınızı bizzat kendiniz görmeniz iyi olacaktır.
 
@Celâl Y. Hocam ben de Ankara'da yaşıyorum ve haftada iki üç gün çıkıyorum fixed gear bisikletimle. Alıştıktan sonra çok zorlanacağını sanmıyorum. Bir ara görüşüp bisikletimi deneyebilirsiniz isterseniz de.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cyanide
46-16 2,875 oran yapar. çok ciddi bir rakam. :ssrtcbya:
benim bisiklet 53-39/26-11 oranları ile çok sert olarak bilinir ki en rahat kombinasyonda 1,5 oran yapar.
46-16 dizler için büyük sıkıntı. yokuşlara bulaşmamak lazım.
 
Geri